съвет за смяна на радиатор на H6
Автор |
Съобщение |
quietriot
|
didoya написа: Времето се позатопли и темата изплува отгоре Аз на топло драми със температурата съм нямал , само зимата като се свият нещата и потекат флуидите където не трябва.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Вто Апр 28, 2015 2:47 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Аз утре ще слагам Еванс-а:) Не че някога ми е загрявала колицата, ама ей така превантивно:)
|
|
|
Чет Апр 30, 2015 12:32 pm |
|
|
srg
|
@melhaer, какви пари ще ти излезе това удоволствие?
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 30, 2015 1:57 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Аз най-накрая си намерих теча - сълзене на радиатора което ставаше проблем при дълга работа и загряване. ще публикувам данни от следващите пътувания да видим за сега за 15 км ис софия повече от 96 градуса не докарах.
|
|
|
Чет Апр 30, 2015 10:10 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
@srg - 100 паунда, защото го купих от ибей "втора ръка" - става дума за 2 големи туби Еванс (около 10 литра) + препфлуид - голяма + малка туба (около 7 литра). Помня, че самата доставка с Габко ми беше още 50 лева + около 15 паунда за самата доставка в Англия от продавача до склада на Габко.
Понеже няколко пъти съм пазарувал от Англия неща втора ръка за кола и какво ли не, хората там са абсолютни педанти и много любезни и изчерпателни. Затова сметнах, че въпреки че е втората ръка няма да имам проблеми. Препфлуида може да се ползва 4 пъти (мисля, че това е по спецификация, но не съм 100% сигурен, според Агента - 3, вчера го каза като го сменихме).
В началото на зимата си взех и Michelin Easy Grip вериги за сняг за 120 лева, пак от Англия втора ръка с доставка от Габко, докато нови са около 220 лева. Дано никога не ми потрябват за Субито, но пък реших да потърся и да се презастраховам. И тъкмо щях да пазарувам нови и излезе офертата за тези секънд хенд.
Реално, аз с мотора не съм имал проблеми с прегряване, но пак реших да се презастраховам:) Дет се вика - някой кат има желание да троши пари - да ги троши. Според много хора, вместо скъпата процедура с Еванс, може да се сложи добавка Water Wetter, която на RedLine е 38.65 лв. А резултатите са подобни в представянето. Просто когато аз разбрах за тази добавка вече имах Еванс-а и не ми се занимаваше с препродаване.
Вече съм го писал по-напред в темата, но да го разкажа пак.
В началото мислех да сложа нов алуминиев радиатор мишимото, който обаче е за ръчна с.к. и се нуждае от доработка + кулер за самата скоростна пак на мишимото. Говорих директно с STI и хората там ми казаха, че след като нямам проблеми с прегряване, няма смисъл да правя скъпи интервенции, които не е ясно доколко са оправдани предвид резултатите. ТОгава ми казаха и за тази добавка и че ако искам мога да си я сложа, а те да изкупят Еванс-а от мен - но нямаше как по телефона да им обяснявам, че е втора ръка и т.н.
Така че, на мен ми се струва най-удачен и лесен вариант един преглед на системата и при липса на някакви видими проблеми да се сложи тази добавка - хем е лесно, хем евтино в сравнение с това да сменяш радиатор или да наливаш Еванс.
|
|
|
Съб Май 02, 2015 9:59 am |
|
|
SUBR
Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 11:48 pm Мнения: 221 Местоположение: София
Автомобил: Метрополитен
Рейтинг: 16
|
И аз се подготвих за новия сезон :промивка на радиатора с Lubegard, нов антрифриз Motul Inugel 50/50,Waterwetter,нов термостат и инспекция на маркучите
|
|
|
Съб Май 02, 2015 11:32 am |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Колега melhaer как е с Еванс? Иман л инякакви логове за температурата ? колко литра ти отидоха ?
|
|
|
Нед Май 17, 2015 1:19 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Здрасти,
след слагането, вчера долоивах малко, че беше се поусвоил от системата. Максималната достигана температура според Трока е 97 градуса.
Но и аз не съм я юркал много оттгава, иначе маркучите са меки:)
Като почне лятото и вканциите, ще се опитам да дам повече информация;)
п.с. аз имах около 9.5 литра Еванс, трябва да видя колко ми е останал, за да знам колко е сложен в смата кола. Но мисля, че в нея са сложени около 7-7.5 литра.
|
|
|
Пон Май 18, 2015 12:51 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Как е коллега аз след нов радиатор и вси§ни неща повече от 105 градуса не съм виждал ( при натоварване и добра скорост )
|
|
|
Нед Юни 14, 2015 9:11 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
97 градуса най-висока, но не съм я товарил много. Скоро ще ходя в Гърци с натоварена кола и ще я следя внимателно. Някой друг, който е слагал Еванс и има по-сериозни впечатления дали може да сподели мнение. Напоследък се появвиха мнения, че Еванс не бил много удачен избор, но аз засега нищо не мога да кажа, а и съм се "наиграл":)
п.с. А над колко градуса е "нездравословното" и се смята за проблемно? Аз ако видя 105 градуса бих с притеснил, но явно не е проблем.
Преди Еванс също не съм виждал над 97 градуса.
|
|
|
Вто Юни 16, 2015 12:00 am |
|
|
petko 69
|
Бих желал да си сменя радиатора с по-голям дебит.Нямам проблеми с висока температура при нормално каране,но по-настъпя ли колата при високи температури ,стрелката подскача и вдц ооф.Всичко по системата е проверено при Павлин,просто при високи външни температури и голямо натоварване Н6 почва да вдига градуси,може би при по-новия модел проблема е решен.Радиатора е доста малък за този мотор , затова си търся надежден радиатор с по-голям дебит.Пробвах друга кола Н6 и тя беше перфектна на нормални натоварвания,но като я по-настъпих и тя вдигна градуси*добре че гарнитурите са метални,иначе отдавна да е родила.Чух мнения че загряването се дължало на запушен катализатор,ако е това ще ги избуша .Моля ,Колеги споделете за Н6 ,при високи натоварвания как се справя охладителната система.Днес измих и двата радиатора с обезмаслител като ги разкачих,сега в уикеинда ще я пришпоря да видя има ли ефект. Моля само мнения за Н6.
|
|
|
Сря Юли 22, 2015 9:50 pm |
|
|
1040
|
Когато бях сложил EZ30R в Импрезата бях с обикновен радиатор от 1.6 Колата нямаше термостат от превантивна гледна точка. Ако незнаеш, че няма термостат неможеш да познаеш никога. КОлата си загряваше бързо все едно си има термостат и си държеше перфектни градуси в града. На магистралата като я натиснех над 140-150 и започваше да вдига температура. Сложих алуминиевия радиатор от снимката с две средни на размер перки Спал от пред за да духат, понеже нямаше никакво място за смучещи от другата страна. След слагането на тоя радиатор всичко се промени. Никакво загряване над 100 градуса. Перките ми се включваха на 91 и изкл на 89 пак от превантивна гледна точка. Сложих след това турбо на мотора и го карах на Дракона един трак дей. Не мръдна изобщо стрелката над средата.
Това е моят опит с Н6 турбо и алуминиев радиатор 42мм.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Сря Юли 22, 2015 10:14 pm |
|
|
petko 69
|
Също съм мислил за допълнителна перка отпред и увеличаване на въздушния поток.Дори в миналото бях монтирал такава от Фиат Ритмо дизел на старата ми Ланчия.Чакам Павлин да се върне от почивка и започвам да работя по въпроса,не може Н6 мотор лятото да го карам като малолитражка.
|
|
|
Чет Юли 23, 2015 7:08 am |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Здравейте, в началото на юли ходих в Гърция с яко натоварена кола - целият багажник + багажна кутия на покрива. Като цяло, повечето време температурата се движеше около 94-96 градуса, но при рязко настъпване на газта се увеличаваше до към 98-99.
На връщане, докато излизах все още от Халкидики, по голям баир (и външна температура над 35 градуса) пред мен имаше камион, който се движеше с около 20 км/ч, когато го изпреварвах, рязко надъних газата до ламарината и видях, че температурата се качи на 103 градуса, след изпреварвнето, като пуснах педала падна за около 2-3 секунди до 97-98.
Питах един от спецовете в София дали е ОК такова поведение и температура и той каза, че след като веднага температурата пада, значи е ОК.
Въпреки, че съм с Еванс си е малко стрякскащо да видиш тази темепратура. Да уточня, че гледам температурата с Торк, иначе на таблото стрелката не ми мърда от средата.
|
|
|
Сря Юли 29, 2015 3:35 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Мнения: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
1040 написа: Когато бях сложил EZ30R в Импрезата бях с обикновен радиатор от 1.6 Колата нямаше термостат от превантивна гледна точка. Ако незнаеш, че няма термостат неможеш да познаеш никога. КОлата си загряваше бързо все едно си има термостат и си държеше перфектни градуси в града. На магистралата като я натиснех над 140-150 и започваше да вдига температура. Сложих алуминиевия радиатор от снимката с две средни на размер перки Спал от пред за да духат, понеже нямаше никакво място за смучещи от другата страна. След слагането на тоя радиатор всичко се промени. Никакво загряване над 100 градуса. Перките ми се включваха на 91 и изкл на 89 пак от превантивна гледна точка. Сложих след това турбо на мотора и го карах на Дракона един трак дей. Не мръдна изобщо стрелката над средата.
Това е моят опит с Н6 турбо и алуминиев радиатор 42мм. това като го бях направил и като бях написал подобни стойнисти ,никой не му обърна внимание ,както и сега,а дефакто инвестицията не е голяма
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Чет Юли 30, 2015 6:54 am |
|
|
patko
|
Малко развитие. Миналият понеделник ходих на моето село Садово – Сунгурларско. Влачих ремарке, което е 120 кг + 210 кг товар. Ремаркето е словенско с шпригли и брезент и това прави аеродинамиката му като на автобус. След Сунгурларе в посока Върбишки проход има сериозно изкачване около 2,5 км. Нарочно карах на 4-та на ръчен режим с 80 км в час. Като свърши тази стръмнина следва доста по-леко изкачване – около 2 км. Там бутнах 5-та със същата скорост и на половин км преди края стрелката на температурата застана на средата. Върнах 4-та, дори 3-та и започнах спускане към с. Бероново и всичко се нормализира. Маслото е на 6000 км, температурата 29 градуса. Бях с включен климатик. На следващия ден правих услуга на един съсед – да закараме жито в Сунгурларе за ишлеме. Изкачването откъм с. Бероново е много по-леко, но аз карах като камион – 3-та предавка с 60 км в час – 3000 оборота и нищо – стрелката не мръдна от обичайната си позиция. Температурата беше 25 градуса и бях без климатик. Там теглихме ремаркето 690 кг пълно и 120 кг празно. Имайки едно наум на връщане карах внимателно. Ситуацията с изкачването е като в началото на разказа. Карах на 4-та с 80, но почти до края. Бутнах 5-та на 200 м преди да започна спускане. Пак нямаше промяна в положението на стрелката. Температурата 27 градуса и пак без климатик. Не знам каква е тази работа – имаш мощен автомобил, а не можеш да го ползваш. Вярно, не е камион, но като чета колегите на магистралата със 180 имат същите симптоми.
По същия участък и в двете посоки с три други различни автомобила - старото Легаси, Дайхацу-то и Форда на тъста не съм имал никакви проблеми с доста по сериозни товари от порядъка на 800 + кг.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Авг 15, 2015 3:18 pm |
|
|
petko 69
|
petko 69 написа: Бих желал да си сменя радиатора с по-голям дебит.Нямам проблеми с висока температура при нормално каране,но по-настъпя ли колата при високи температури ,стрелката подскача и вдц ооф.Всичко по системата е проверено при Павлин,просто при високи външни температури и голямо натоварване Н6 почва да вдига градуси,може би при по-новия модел проблема е решен.Радиатора е доста малък за този мотор , затова си търся надежден радиатор с по-голям дебит.Пробвах друга кола Н6 и тя беше перфектна на нормални натоварвания,но като я по-настъпих и тя вдигна градуси*добре че гарнитурите са метални,иначе отдавна да е родила.Чух мнения че загряването се дължало на запушен катализатор,ако е това ще ги избуша .Моля ,Колеги споделете за Н6 ,при високи натоварвания как се справя охладителната система.Днес измих и двата радиатора с обезмаслител като ги разкачих,сега в уикеинда ще я пришпоря да видя има ли ефект. Моля само мнения за Н6. Новия ми радиатор ръчно произведен от мед почти е готов,разликата от сток е че е по дебел с 16мм от фабричния и тръбите с по голям дебит.Имам снимки от телефона ,но форума не ги поема.Скоро ще опиша подробности и ще кача снимки.
|
|
|
Чет Авг 27, 2015 9:02 pm |
|
|
1040
|
Веднага идвам на помощ
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Чет Авг 27, 2015 9:59 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
И какво са резултатите и колко ти излезе тази процедура?
|
|
|
Пет Авг 28, 2015 1:01 am |
|
|
petko 69
|
Благодаря на Тенчо за съветите и качване на снимките.Радиатора ми излезе 380лв. като занесох стар радиатор за мостра ,а също от него ползвах масления охладител.Не съм монтирал новия на колата, но тези дни ще стане чакам Павлин да има свободен канал.Ще доложа за резултата веднага след теста.
|
|
|
Пет Авг 28, 2015 6:50 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|