съвет за смяна на радиатор на H6
Автор |
Съобщение |
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Здравейте,
подхвърлиха ми мухата да си сменя радиатора с алуминиев такъв, защото стоковия бил много калпав, грее мотора и му скъсява животеца. Опциите във високия клас са койо и машимото, които явно предлагат 3 и 5 см, радиатори.
Аз намерих в ебай един нисенс, но той е 1.6см. Доколкото разбрах имало и китайски такива, които били ок като цена и в пъти по-добре от стоковия. Проблемът е, че търся в ибей, търсих и по български сайтове, но нещо не намирам това, което ми трябва.
Дали някой е правил тази галимация и да може да ме насочи към сайтове, където да видя какви са опциите като цени.
Става дума за Outback 2005, H6.
|
|
|
Вто Юли 22, 2014 1:38 pm |
|
|
dessito
Регистриран на: Чет Окт 14, 2010 7:00 pm Мнения: 866 Местоположение: София
Skype: dessito80
Автомобил: Impreza2.2Т ,Impreza H6,Subaru SVX
Рейтинг: 170
|
Колата сток ли ще я караш?
_________________ Subaru Workshop 1040
|
|
|
Вто Юли 22, 2014 3:44 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
може да има и друго решение – безводна охладителна течност Еванс viewtopic.php?f=1&t=13175
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Вто Юли 22, 2014 4:39 pm |
|
|
SUBR
Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 11:48 pm Мнения: 221 Местоположение: София
Автомобил: Метрополитен
Рейтинг: 16
|
Колега, Хеед-91 са официален представител за България на Mishimoto.И на мен ми се въртяха подобни мисли през главата преди няколко месеца поради същите причини и още повече,че карам на газ и грее още повече. В Ebay цените са доста по-евтини но доставката оскъпява адски много.В хеед цената за моя двигател H6 2002 беше 600 и малко лв. и около 80-100 лв. за преработката нa интейковете тъй като се слага от STI Писах и до Кoyorad за цени и доставки от където ми дадоха данните на представителите им в България BNGroup Ltd. 81 Vladimir Vazov Blvd 1836 Sofia Bulgaria Contact person: Ms. Niki Mane Telephone: +359 (2) 9467169 но така и не звънях за цени. Виж тук има интересна тема:viewtopic.php?f=1&t=11918 Дано съм ти бил полезен
|
|
|
Вто Юли 22, 2014 6:15 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
@dessito - ще си я карам по улиците:) Най-екстремното е на палатки и ски.
@mitoko - и аз го мислих това, но цялата процедура си е скъпа, а ако си взема нов алуминиев радиатор, така или иначе мисля, че мога да го напълня с Еванс. Целата ми е чисто механично да имам по-качествен радиатор.
@SUBR - видях я вече и твоята тема:) И аз съм на газ от 500 км, но понеже няма да ръчкам колата крайно много се чудех дали наистина ми е нужен такъв пърформанс радиатор като машимото, или мога да си намеря някакъв китайски алуминиев, който е доста о-зле от машимото, но пък в пъти по-добър от стоковия. Мерси за контактите, ще поразуча и там нещата:)
Иначе ако доставката е от Германия или Англия, е доста евтино - габко наример ми доставиха напречните греди за 15 лева, като в тази цена беше включена и доставката до офиса със спийди:) Мислч, че е 2 лв на кг. или нещо подобно.
|
|
|
Вто Юли 22, 2014 6:55 pm |
|
|
dessito
Регистриран на: Чет Окт 14, 2010 7:00 pm Мнения: 866 Местоположение: София
Skype: dessito80
Автомобил: Impreza2.2Т ,Impreza H6,Subaru SVX
Рейтинг: 170
|
Аз смятам , че нейният радиатор си е ОК щом няма да турбинирате или да я карате при екстремен режим. Наложи ми се да карам двигател Н6 на писта с най - малкия радиатор от 1,6 импреза-ИЗДЪРЖА . Според мен смяна само на термостата с машимото(отваря на 68градуса) ще е достатъчна превенция. Твоя отваря на 82 градуса, сигурно знаеш:)))
_________________ Subaru Workshop 1040
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 8:23 am |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Мнения: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
melhaer написа: @dessito - ще си я карам по улиците:) Най-екстремното е на палатки и ски.
@mitoko - и аз го мислих това, но цялата процедура си е скъпа, а ако си взема нов алуминиев радиатор, така или иначе мисля, че мога да го напълня с Еванс. Целата ми е чисто механично да имам по-качествен радиатор.
@SUBR - видях я вече и твоята тема:) И аз съм на газ от 500 км, но понеже няма да ръчкам колата крайно много се чудех дали наистина ми е нужен такъв пърформанс радиатор като машимото, или мога да си намеря някакъв китайски алуминиев, който е доста о-зле от машимото, но пък в пъти по-добър от стоковия. Мерси за контактите, ще поразуча и там нещата:)
Иначе ако доставката е от Германия или Англия, е доста евтино - габко наример ми доставиха напречните греди за 15 лева, като в тази цена беше включена и доставката до офиса със спийди:) Мислч, че е 2 лв на кг. или нещо подобно. Аз имам предвид само еванс на стоковия радиатор, за нормално каране А ти радиатор и еванс искаш
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 9:29 am |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
честно казано, и аз не знам какво искам:) Просто като знам, че тази част от колата е по афиф, и ми се иска да я подсиля по някакъв начин:) Но може в крайна сметка да мина само с Еванс, който така или иначе бих могъл да сложа в един евентуален следващ радиатор след това;) Важното е колите да са здрави и да вървят:)
@dessito, чесно казано не знам:) Много съм далеч от поддръжка и ремонт на автомобили като цяло:) Мерси за инфото:)
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 10:37 am |
|
|
CaesarVarna
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 11:54 am Мнения: 147 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 2.5 99г
Рейтинг: 7
|
Само за протокола: радиатора за H6 става за следните автомобили (виж снимката). Така че е нормално от импреса 1.6 да издържи, при положение, че радиатора е най-вероятно същия P.S. Винаги съм се чудел, защо повечето японки (особено хондите) са с доста малки радиатори... Може би за да излизат по-евтино...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 1:08 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
CaesarVarna написа: Винаги съм се чудел, защо повечето японки (особено хондите) са с доста малки радиатори... Може би за да излизат по-евтино... Малко off topic,но като им гледам цените ...хич не са евтини (става въпрос за по-нови и нови коли-не за 20годишни.) P.S.Колега колко пъти си чул за прегряла хонда (сигурно има разбира се....,но в доста редки случаи).
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 1:23 pm |
|
|
vanko1234
Регистриран на: Пон Окт 07, 2013 4:43 pm Мнения: 92 Местоположение: Norge
Skype: ivancho_moy
Автомобил: subaru impreza и legacy twin turbo
Рейтинг: 10
|
CaesarVarna написа: Само за протокола: радиатора за H6 става за следните автомобили (виж снимката). Така че е нормално от импреса 1.6 да издържи, при положение, че радиатора е най-вероятно същия P.S. Винаги съм се чудел, защо повечето японки (особено хондите) са с доста малки радиатори... Може би за да излизат по-евтино... Защото са с високо КПД , т.е изгореното гориво се превръща в работа , а не в топлина. Поне това е моето мнение
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 1:35 pm |
|
|
didoya
Регистриран на: Сря Апр 25, 2012 7:40 am Мнения: 454 Местоположение: София
Автомобил: TDI
Рейтинг: 140
|
dessito написа: Според мен смяна само на термостата с машимото(отваря на 68градуса) ще е достатъчна превенция. Твоя отваря на 82 градуса, сигурно знаеш:))) Най-безмислената интервенция, която може да се направи, която и аз правих. Първоначално го имаше "плацебо" ефекта. Реално полза няма, а минуса е по-висок разход и по-високо износване на мотора зимно време при извънградско - проверено на същият мотор, със същият термостат:) Единственото, което можеш да постигнеш с по-ранното отваряне на термостат е да забавиш момента в който ще стигнеш опасните температури. Ако обаче баира/натоварването са достатъчно дълги това така или иначе се случва. В останалото време си караш мотор в неоптималната му температура:) П.П. Лятото дойде и теми теми пак станаха актуални. А дори не е лято като хората
|
5
|
|
Сря Юли 23, 2014 3:26 pm |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Явно като начало може да помисля да сложа Еванс, пък след това да мисля за радиатор;)
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 3:32 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Колега като начало пробвай да следиш температура та. Аз мисля да промия радиатора наесен, защото но хванах да перегрева. И сменил капачката и поведение от 97 градуса не съм видял засега(1000 някъде)
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 5:38 pm |
|
|
eddy
Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
|
didoya написа: dessito написа: Според мен смяна само на термостата с машимото(отваря на 68градуса) ще е достатъчна превенция. Твоя отваря на 82 градуса, сигурно знаеш:))) Най-безмислената интервенция, която може да се направи, която и аз правих. Първоначално го имаше "плацебо" ефекта. Реално полза няма, а минуса е по-висок разход и по-високо износване на мотора зимно време при извънградско - проверено на същият мотор, със същият термостат:) Единственото, което можеш да постигнеш с по-ранното отваряне на термостат е да забавиш момента в който ще стигнеш опасните температури. Ако обаче баира/натоварването са достатъчно дълги това така или иначе се случва. В останалото време си караш мотор в неоптималната му температура:) П.П. Лятото дойде и теми теми пак станаха актуални. А дори не е лято като хората Не че нещо ама точно преди 2г ти го постнах преди да сложиш всичките доработки eddy написа: didoya написа: ...... и/или монтаж на по-сериозен такъв в комбинация с по-студен термостат решават казуса:) Не забравяйте, че след лятото идва зима, по-големия радиатор, ще побира по-голямо количество студена течност, респективно като отвори термостата ще влиза много по-голямо количество силно охладена охладителна течност, при което могат да се получат доста нежелани реакции като пукане на глави и тн, а най-малкото което ще се получава, е че колата няма да работи в оптимални стойности и ще харчи значително повече.......................... Та отново да си кажа моето мнение. Една хубава пароструйка на всичките радиатори, нова охладителна течност и един нов СТОКОВ термостат и може да си давате газ на воля (освен ако не са ви много набити ламелите на климатичния радиатор, тогава може и него да смените) Карам си на газ, в най-големите жеги си карам без да поглеждам температурата, като съм стигал и скорости от около 250км/ч по километраж и така вече 70К км Сега и да прегрее вече, така или иначе скоро ще трябва да правя реглаж на клапаните заради газът В този ред на мисли, някой замислял ли се е защо съвременния двг без термостат, прегрява по-лесно от такъв, но с термостат и дали термостата на 68гр, няма да изиграе ролята на липсата на термостат, при сток кола със стокови перки и климатичен радиатор:)
|
Последна промяна eddy на Сря Юли 23, 2014 6:06 pm, променена общо 1 път
|
|
Сря Юли 23, 2014 5:56 pm |
|
|
petko 69
|
Когато си купих колата се сблъсках с проблема покачване на температура при над 30с + включен климатик и скорост над 180+ .Проблема се реши с почистване-измиване на двата радиатора,смяна на антифриз и добавка от Агента Radiator Relief-run up to 30 Cooler.Колата е с ат кутия която се охлажда с вграден радиатор в основния и това за мен е недостатък,ако се монтира по голям радиатор или отделен за маслото ще се реши проблема.Провал съм на изключен климатик с газ до дупка не загрява ,но не е комфортно от топлината в купето.Сега след извършените подобрения нямам проблем,но постоянно следя стрелката на температурата,дори мисля за уреди за температура масло и охл,течност със скала.Бих си сменил радиатора,но искам някой който го е правил да сподели тук в форума.
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 6:02 pm |
|
|
petko 69
|
Забравих да кажа че към един час изправях и почиствах ламелите на радиатора ,а бяха доста натъпкани с дребни камъчета. Седнах на едно малко столче на сянка и след две бири ламелите бяха изправени.
|
|
|
Сря Юли 23, 2014 6:13 pm |
|
|
deadman
|
Аз сменях радиатор от ентусиазъм повече отколкото от нужда. Сложих Мишимото. Неприятното е, че нямат за автоматици а само за ръчна кутия и се налага допълнително да се слага външен охладител. Това е обаче при 2,5 л ДВГ. По спомени при Н6 охладителя на кутията е външен, а не вграден в радиатора (не помня само при кои години, но със сигурност след 2003). Термостата ми е стоковия - започва да отваря на 78 градуса. След смяната на радиатора съм гледал и лятото, и зимата стойностите на температурата на антифриза на дълъг път, защото в града те са си така или иначе по-високи винаги. Зимата при отрицателни температури, дори със снеговалеж температурата си стои между 80 и 85 градуса, в зависимост къде се кара и как. Лятото температурата е между 83-90 пак в зависимост от стила на шофиране и от външната температура. До сега не ми се е случвало да карам с температура под прага на термостата. Принципно ако имам Н6 и се притеснявам за температурата на антифриза ще си сменя първо термостата с такъв като моя - да отваря на 78 градуса (по спомени на бека отваря на 83) и последното нещо ще е да сложа термостат на 68 градуса, дори за лятото.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Чет Юли 24, 2014 8:17 am |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
Явно доста мнения се събраха:) Дано да е полезно и за други хора, че като гледам не съм явно едиснтвения, който се вълнува от подобно нещо:)
|
|
|
Чет Юли 24, 2014 8:41 am |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Мнения: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Чет Юли 24, 2014 9:03 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта |
|