Автор |
Съобщение |
ggkolev
Регистриран на: Пет Мар 28, 2014 10:57 pm Постове: 110 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.0,2007
Рейтинг: 31
|
Здравейте, имам странен проблем с моят Аутбек 2004г., 2,5, ръчка с газ, преди месец ми изхвърли антифриза от горният отвор на радиатора, като гуменият маркуч беше все едно съм го извадил. Колата не е прегрята тъй като антифриза обля двигателя и веднага спрях. Датчика на температурата не беше мръднал от нормалното си положение/по средата/, като угасих колата. При прегледа на маркуча в него намерих остатък от пластмасовият накрайник на радиатора, по точно краят, със зъбчето/контрата/ за скобата която го стяга. Сложих маркуча на мястото си и налях нов антифриз и колата си заработи нормално. Няма теч и загуба на антифриз. Смених капачката на радиатора и термостата превантивно. Принципно шофирам с 130-140, после ходих до Габрово през Шипка и нямаше никакъв проблем. Днес се случи същото, като преди месец. Пак не се повиши температурата и си работи нормално двигателя. Какъв може да е проблема и къде?
|
|
|
Сря Апр 15, 2015 5:57 pm |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Постове: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
Аз бих направил тест за духнала гарнитура. Този двигател е склонен към този проблем.
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Сря Апр 15, 2015 7:41 pm |
|
|
bobi161
Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 1:12 pm Постове: 198 Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK H6 `02
Рейтинг: 61
|
Изпарителя за проверка...!?
|
|
|
Сря Апр 15, 2015 9:22 pm |
|
|
ggkolev
Регистриран на: Пет Мар 28, 2014 10:57 pm Постове: 110 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.0,2007
Рейтинг: 31
|
Теста за духналата гарнитура е отрицателен.
|
|
|
Сря Апр 15, 2015 10:57 pm |
|
|
Alxx
|
На газ винаги е отрицателен. Трябва да навъртиш 100-тина км на бензин преди теста.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Апр 15, 2015 11:02 pm |
|
|
ggkolev
Регистриран на: Пет Мар 28, 2014 10:57 pm Постове: 110 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.0,2007
Рейтинг: 31
|
Мисля, че като е духнала гарнитура тя е духнала независимо от горивото с което се кара колата.
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 6:40 am |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Постове: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
ggkolev написа: ....При прегледа на маркуча в него намерих остатък от пластмасовият накрайник на радиатора, по точно краят, със зъбчето/контрата/ за скобата която го стяга. Ако го няма зъбчето какво държи маркуча? Само скобата ли? Нее нормално да избие маркуча но без зъбчето е много вероятно точно това да ти е проблема, все пак от вибрациите може да излезе.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 7:31 am |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Постове: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 7:35 am |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Постове: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
Има химически тестове за духнала гарнитура - в гърлото на радиатора се поставя "епруветка" с течност, която при наличие на газове в охладителната система променя цвета си. Виждал съм и чрез поставяне на фуния в гърлото на радиатора, наливане на антифриз - при духнала гарнитура течността във фунията започва да образува големи балони и прелива. В един пост Agent Dust споменаваше и следния тест - спиране на нанагорнище, при работещ двигател, капака се вдига и чрез жилото започва да се дава газ - по негови думи в разширителното казанче ставало страшно.
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 8:18 am |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Постове: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
ggkolev написа: Мисля, че като е духнала гарнитура тя е духнала независимо от горивото с което се кара колата. Колегата има в предвид,че теста мери наличието на изгорели газове в антифриза а когато се кара на газ такива липсват по принцип,заради това че при горенето на газ не се отделят газове,а само и аз не знам какво. .Затова би трябвало да се кара на бензин известно време за да може ако е духнала гарнитурата да има какво да се измери.
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 8:50 am |
|
|
quietriot
|
В повечет случаи субару не меша флуидите, а къса водна мастрала навън и олива главите , така че огледай главите на канал за течове ако има струйки значи си готов за гарнитури.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 9:04 am |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Постове: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
quietriot написа: В повечет случаи субару не меша флуидите, а къса водна мастрала навън и олива главите , така че огледай главите на канал за течове ако има струйки значи си готов за гарнитури. Колегата пише, че не губи антифриз.
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 10:34 am |
|
|
quietriot
|
izhelev написа: quietriot написа: В повечет случаи субару не меша флуидите, а къса водна мастрала навън и олива главите , така че огледай главите на канал за течове ако има струйки значи си готов за гарнитури. Колегата пише, че не губи антифриз. Аз доколкото разбирам проблем , маркуча се откача от раздиатора и олива мотора с антифриз или греша ? ако е това е чисто механичен проблем , там налягане има бол като е загряла колата, защо трябва да вървим към гарнитури, колата прегрява когото остане без антрифриз за охлаждане , а това че избила за момент нищо не значи щом не му е мръднала стрелката на темп, тя е прървия симптом че имаш проблем с главите , тръгне ли нагоре.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 12:45 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Постове: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
При мен се губи вода, но не навън, двигателя е сух. Предполагам че е навътре, в двигателя, въпроса е до кога мога да си карам така с доливане?!?
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 1:10 pm |
|
|
quietriot
|
valeri_vachev написа: При мен се губи вода, но не навън, двигателя е сух. Предполагам че е навътре, в двигателя, въпроса е до кога мога да си карам така с доливане?!? докато прежалиш 1000 лв !
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 2:10 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Постове: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Почти съм ги прежалил вече. Ще пробвам първо с една добавка на Wuerth за охладителната система, ако може още малко да отложа неизбежното, че 1000лв са си 1000лв.
Моето мнение за проблема на колегата, е че без ръбчето на гърлото, маркуча може да излиза по-лесно, въпроса е какви са вариантите, освен нов радиатор?!?
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 2:37 pm |
|
|
srg
|
В предвид конструкцията и натоварването на охладителната система при Subaru помисли пак за добавки точно за тая система...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Чет Апр 16, 2015 4:21 pm |
|
|
ggkolev
Регистриран на: Пет Мар 28, 2014 10:57 pm Постове: 110 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.0,2007
Рейтинг: 31
|
Да само скобата държеше маркуча. На канала няма струйки от главите. Днес сменям радиатора, антифриза.... и скобите.
|
|
|
Пет Апр 17, 2015 6:10 am |
|
|
natrapnic
Регистриран на: Вто Фев 12, 2013 6:12 pm Постове: 203 Местоположение: БУРГАС
Skype: natrapnic
Автомобил: OUTBACK 3.0 H6
Телефон: 0888886093
Рейтинг: 35
|
аз, имах почти същият проблем. Губех антефриз. направиха ми теста с епроветката. слагахме един бял филтар на аспуха . цвета стана леко червен имах издухана гранитура. Моят мотор е H6 3.0 Препораката ми е да не отлагаш дълго.
|
|
|
Нед Апр 26, 2015 8:16 am |
|
|
ИванИван
Регистриран на: Вто Яну 12, 2021 10:23 pm Постове: 35 Рейтинг: 6
|
Anton Yankov написа: ggkolev написа: Мисля, че като е духнала гарнитура тя е духнала независимо от горивото с което се кара колата. Колегата има в предвид,че теста мери наличието на изгорели газове в антифриза а когато се кара на газ такива липсват по принцип,заради това че при горенето на газ не се отделят газове,а само и аз не знам какво. .Затова би трябвало да се кара на бензин известно време за да може ако е духнала гарнитурата да има какво да се измери. Няма значение на какво се кара, при изгарянето и при двата случая се получава на ауспуха CO2, с който реактива показва промяна на цвета при наличие. При газта CO2-то е по малко, но задължително съществува доста(няма горене без CO2) и би оцветил пробата в друг цвят, ако има наличие в охладителната система.
|
|
|
Вто Мар 09, 2021 8:15 pm |
|
|