Отговори на тема
 Outback 98 - p0183 грешка 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm
Постове: 491
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, преди време смених бензиновите помпи на моето легаси с това на аутбека. От тогава си му свети постоянно Check-a и грешката е p0183. Явно в USA версията при бенз помпа е имало датчик за температурата. Е вече го няма... Колата на която сложих помпата замина. Идеята ми е дали със съпротивление ще си реша проблема??? И имате ли някаква идея какво да направя да изчезне тази грешка. Колата я кара баща ми и не му прави впечатление, но днес я покарах и много ме дразни тази жълта лампа, а не искам да я прекъсвам, защото си е хубаво когато даде някакъв проблем да си светне.

_________________
Subaru XV Premium 2.0 `18
Subaru Outback H6 3.0 `05
Subaru Outback H6 3.0 `03
Subaru Outback 2.5 `98 USA
Subaru Legacy 2.2i GX `95
Toyota Corolla D4D `06
Skoda Octavia AXR `07
LR Discovery 300Tdi `96

Вто Ное 17, 2015 8:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm
Постове: 491
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам и никой няма такова нещо защото колата е USA (Canada) иииии малко по странни са и нещата. :idea:

За сега зимата ще е така (то е така от 2г.) та лятото явно когато го направя ще пиша, но щатските Аутбеци 1-ва генерация май са кът във форума :beer: :beer: :beer:

_________________
Subaru XV Premium 2.0 `18
Subaru Outback H6 3.0 `05
Subaru Outback H6 3.0 `03
Subaru Outback 2.5 `98 USA
Subaru Legacy 2.2i GX `95
Toyota Corolla D4D `06
Skoda Octavia AXR `07
LR Discovery 300Tdi `96

Сря Дек 02, 2015 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че трябва да намериш една помпа в която има този сензор (някоя морга .. или старата помпа ако я пазиш).
Да измериш какво съпротивление има при нормални условия. Т.е около 25градуса.. после може да сложиш някакво съпротивление , но не в резервоара а на кабелите.
Остава да се надяваш, че компютъра не е толкова умен. Иначе може да види грешка при външна температура -15градуса а температура на горивото 25градуса.
Ако не стане така..наистина да трабва да му слагаш термосъпротивление с подбрани параметри.

разни сайтове с малко инфо:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2460642

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2512640

Пет Дек 04, 2015 11:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm
Постове: 491
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Явно през 2 години се подсещам за досадната лампа, но този път е защото излезнаха други неща и баща ми си карал така и не му правило впечатление. Колата натрупала още грешки. Сега искам да го оправя и да се знае - като светне чека да ми казва. Той си свикнал така и 4г му свети.

Тези дни (само да не вали) махам газовата бутилка (90л туч в багажника) и бенз. помпа.

Колегата пратил линковете. Чел съм ги и тях, но няма информацията която ме интересува. Ако пазих старата помпа щеше да е лесно.... просто щеше да преместя сензора, но аз тогава я махнах и колата я запалих няколко дни по късно и тогава видях 0183 грешката. Та отпадна варианта аз да меря.

Прерових всички международни форуми, но само в USA има инфо, защото само там май са с този темп. сензор. Тук в БГ е абсурд да намериш втора употреба такова... а да дам 100лв за нещо напълно безмислено.... не

Та какво намерих:

https://community.cartalk.com/t/fuel-temperature-sensor/38604/14 написа:
Returning to the scene of the crime. I found a garage with a clever mechanic. Check out iatn.com He said this is a common subaru problem. The sensor shorts out in the fuel. So he simple took the hot coming in from the computer and put a 500 ohm resistor(a $.99 item) and cut out the sensor altogether. Computer is fooled, check engine light is out,car still runs fine and a 500 dollar fuel pump isn't needed-esp since the other one already works. He said after 96 or 7 the design was changed. The sensor can be installed outside of the tank in that the temp is effectively the same anyway and no short. Got to venture to the salvage yard and see the difference tomorrow.


от тук


http://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/6881-how-to-replace-fuel-temp-sensor/#entry59408 написа:
I just learned about this sensor recently and I think it was the same poster on the Car Talk board that was inquiring about this.

I have the factory manuals for my '01 Outback and here is what it says about DTC 183. This means the ECM is seeing a high input from the sensor. I believe this means a high resistance in the circuit to the sensor or the sensor itself is open.

The temperature sensor is in the tank mounted near the pump. can be replaced seperately, and that you should replace the fuel level sensor also when replacing the temp sensor.

The connection to the sensor is through connector R58 on pins 5 an 6. Pin 6 ties back to the ECM on connector B136 pin 26. Pin 5 ties back to the ECM on the same connector pin 16. On the sensor side, it looks like pin 6 is the high side and pin 5 is the ground side. It may be pin 5 is isolated from ground but I can't say for sure.

The book says you should see between 4 to 10 volts on pin 6 to chassis ground with the connector removed from the pump connection if things are ok with the wiring back to the ECM.

One quick thing to look at would be to measure the voltage between pin 26 and 16 on the ECM and see what it is.

There are warnings about removing the fuel pump if the fuel level is above 3/4 of a tank and making sure the ground is connected to the assembly before putting the pump back after removal. Unless you are real intent on doing this I would leave it for the pros to do. When it comes to exposed gasoline I don't like to mess with things unless I really have to. The risks are not worth it to me.

от тук



Ето и една схема:

Изображение


Надявам се тези дни да намеря време и да видя с 500ома резисторче какво би се случило. Пускам го, защото може и някой с по нов американец от моя да му се наложи някога. :beer: :beer: :beer:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Subaru XV Premium 2.0 `18
Subaru Outback H6 3.0 `05
Subaru Outback H6 3.0 `03
Subaru Outback 2.5 `98 USA
Subaru Legacy 2.2i GX `95
Toyota Corolla D4D `06
Skoda Octavia AXR `07
LR Discovery 300Tdi `96

Чет Ное 09, 2017 9:10 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор