Отговори на тема  [ 36 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Подгрев на задно стъкло Outback Н6 2002г. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги! Имам проблем с реотаните на задното стъкло.Понякога работят, понякога -не.Мисля си,че най - вероятно някъде не прави добър контакт.Знаете ли къде се намира буксата на реотаните и как се стига до нея?

Пон Яну 04, 2016 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm
Мнения: 310
Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Колега защо не започнеш от копчето? Мисля че в него може да е проблема. Иначе буксата е под корите на задния капак.

Пон Яну 04, 2016 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля,че копчето си е наред,защото като го натисна,на дисплея на климатроника излиза иконката за подгрев на задното стъкло.

Пон Яну 04, 2016 7:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А корите само на щипки ли са? Лесно ли се свалят?

Пон Яну 04, 2016 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm
Мнения: 310
Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да само на щипки. Лесно се свалят. Като ги свалиш намери буксата и замери идва ли ток. Самия реотан можеш да го замериш,като му откачиш буксите,с мултицет за мерене на верига на позиция звънец или с пробна лампа да го използваш като проводник.

Пон Яну 04, 2016 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси колега!

Пон Яну 04, 2016 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm
Мнения: 310
Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
За нищо колега. Но въпреки всичко,мое мнение,провери първо копчето. До сега не съм чувал за хлабава връзка при субару. Успех и ще се радвам да споделиш след като решиш проблема.

Пон Яну 04, 2016 10:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хлабава връзка не, но прекъснат кабел да. На мен не ми светеше задната и кабела се беше прекъснал горе в гумения маншон.
 5

Вто Яну 05, 2016 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като натиснеш копчето за подгрев чуваш ли релето отчетливо да цъкне,защото за мен то е основния заподозрян?

Вто Яну 05, 2016 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес махнах корите.Буксите си бяха наред,но по кабелите нямаше ток.Като натисна копчето се чува едно цъкане. Предполагам това е релето . Понеже не разбирам много от ел.инсталации и ме е страх да не счупя нещо,бихте ли ми препоръчали добър майстор,който може да отстрани проблема?

Вто Яну 05, 2016 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
колега, ако не се лъжа има два допълнителни бушона, който играят роля за подгрева освен релето. Номера 15 и 7 в кутията с бушони долу в ляво от волана. 15ката захранва таймера, а 7-цата за главното захранване на нагревателя. Така, че може и тях да погледнеш

Вто Яну 05, 2016 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси колега,утре ще ги погледна.

Вто Яну 05, 2016 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега явно не си обърнал внимание на поста ми. Щом работи от време на време, 90% съм сигурен, че ти е прекъснат кабела в близост до гумения маншон където кабелите преминават от купето в петата врата. Това е болно място на много модели.

Вто Яну 05, 2016 11:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Видях поста ти колега,просто искам да елиминирам всички останали причини,преди да проверя кабелите.

Сря Яну 06, 2016 9:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:18 am
Мнения: 229
Местоположение: Sofia
Автомобил: outback 2.5 '00
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Добре а определни реотани как се сменят/оправят? Или решението е ново стъкло?

Сря Яну 06, 2016 12:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Авг 21, 2015 6:17 pm
Мнения: 160
Рейтинг: 240
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
snable написа:
Добре а определни реотани как се сменят/оправят? Или решението е ново стъкло?


Не се сменя, защото е буквално "напечатан" на стъклото.

Ако изобщо никъде не нагрява - проблемът е извън реотана.
Ако отделни "редове" не греят - търси се прекъсването. Първо визуално, после, ако не успееш - с волтметър, внимавайки да не скъсаш реотана на още някое място. Намерените прекъсвания се възстановяват с електропроводим лак.

ПП: Ако изобщо не нагрява, аз лично бих следвал подобна процедура по търсене на проблема:
1) измерване за наличие на напрежение на последната лесно разглобяема букса преди реотана, ако има - търся прекъсването в реотана;
2) ако няма напрежение - проверка на съответните бушони и смяната на прекъснати такива;
3) ако бушоните са здрави и продължава да няма напрежение - проверка за правилна работа на съответните реле и бутон.

Възможно е някъде между стъпките да се окаже, че на единия край на някоя жица има ток, пък на другия няма. Тогава се търси прекъсване по кабела, започвайки с меки връзки между движещи се елементи, например тази между купето и капака на багажника. И май не остават други варианти :)

Edit: Ако няма такова упътване в "Направи си сам", като поизсъхне времето навън мога да драсна едно със снимки.

Сря Яну 06, 2016 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така , като всеки реотан , той е жица , а тя има съпротивление , като начало откачаш реотана от буксите и го мериш само него за прекъсване с ом метър на мултицета , ако дава 0 значи е скъсан някъде , тогава е играчка да се намери и залепи , защото се съмнявам да се пои, ако даде друго число различно от 0 значи работи и повече не се занимаваш с него и продължаваш да търсиш какво прекъсва веригата. Повечето прекъсвания са в буксите или бутоните и дават лоша връзка. Размърдваш клемите , като продължаваш да мериш, но вече след буксата , сиреч на кабела от купето, намери си мултицет( уред) с пищялник , така най -лесно се проследява верига, ако има жица писка ако е прекъсната мълчи, а най-лесния начин е да идеш на жичкаджия и той да си поиграе , защото повечето пъти е губи време да намериш прекъснатото, както ти казаха там където се гъне снопа на лизане от врата в купетото винаги е слабо място.
За жичкаджия при Любо работи Владо и ги чува ужким нещата.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Яну 06, 2016 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am
Мнения: 199
Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:idea: Колеги, моите уважения, но не става да се мери реотан по реотан, защото даже да има един здрав - винаги ще затваря веригата през него и ще показва съпротивление, като за изправен подгрев! Съвсем елементарна електротехника...

Пък ако всички са прекъснати (мноооого малко вероятно) - по-добре да се сменя стъклото. Иначе наистина се лекуват с електропроводим лак - вижда се кои не греят и се оглеждат много внимателно за прекъсвания, като там се нанася лака, според инстукциите му. Не е сложно и не е особено надеждно, но друг вариант няма.

Иначе за колегата пуснал темата - при условие че и други казват, че е най-лесно за проверка и най-вероятно като причина при тези симптоми - не знам защо се мъчи да рови по инсталация, релета, бутон... Естествено бушоните се проверяват първо и е работа за секунди...
Успех! :beer:

_________________
Never say never

Сря Яну 06, 2016 1:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Shider написа:
:idea: Колеги, моите уважения, но не става да се мери реотан по реотан, защото даже да има един здрав - винаги ще затваря веригата през него и ще показва съпротивление, като за изправен подгрев! Съвсем елементарна електротехника...

Абсолютно вярно. Освен това, ако дава 0, това значи, че има минимално съпротивление => има верига. Изцяло прекъсната верига не дава 0, а безкрайно съпротивление.

Сря Яну 06, 2016 1:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
май ще спра да пиша ROFL
Та, реотана има два края, на които се закача куплунга, които имах предвид да се мерят , не се сещам, как ще мерите реотан по реотан , а за мултицета 0 значи липса на верига ....
всъщност на жичкаджия е най лесно колега....това е моя съвет .

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Яну 06, 2016 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 36 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор