Автор |
Съобщение |
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Здравейте колеги! Имам проблем с реотаните на задното стъкло.Понякога работят, понякога -не.Мисля си,че най - вероятно някъде не прави добър контакт.Знаете ли къде се намира буксата на реотаните и как се стига до нея?
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 3:55 pm |
|
|
kener
Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm Мнения: 310 Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
|
Колега защо не започнеш от копчето? Мисля че в него може да е проблема. Иначе буксата е под корите на задния капак.
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 7:12 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Мисля,че копчето си е наред,защото като го натисна,на дисплея на климатроника излиза иконката за подгрев на задното стъкло.
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 7:44 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
А корите само на щипки ли са? Лесно ли се свалят?
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 8:44 pm |
|
|
kener
Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm Мнения: 310 Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
|
Да само на щипки. Лесно се свалят. Като ги свалиш намери буксата и замери идва ли ток. Самия реотан можеш да го замериш,като му откачиш буксите,с мултицет за мерене на верига на позиция звънец или с пробна лампа да го използваш като проводник.
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 9:04 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
|
Пон Яну 04, 2016 9:56 pm |
|
|
kener
Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 5:43 pm Мнения: 310 Местоположение: с. Антон обл. Софийска
Автомобил: subaru legaci 2.0 125
Телефон: 0887464945
Рейтинг: 35
|
За нищо колега. Но въпреки всичко,мое мнение,провери първо копчето. До сега не съм чувал за хлабава връзка при субару. Успех и ще се радвам да споделиш след като решиш проблема.
|
|
|
Пон Яну 04, 2016 10:03 pm |
|
|
Vami
|
Хлабава връзка не, но прекъснат кабел да. На мен не ми светеше задната и кабела се беше прекъснал горе в гумения маншон.
|
5
|
|
Вто Яну 05, 2016 10:01 am |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Като натиснеш копчето за подгрев чуваш ли релето отчетливо да цъкне,защото за мен то е основния заподозрян?
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 3:49 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Днес махнах корите.Буксите си бяха наред,но по кабелите нямаше ток.Като натисна копчето се чува едно цъкане. Предполагам това е релето . Понеже не разбирам много от ел.инсталации и ме е страх да не счупя нещо,бихте ли ми препоръчали добър майстор,който може да отстрани проблема?
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 4:10 pm |
|
|
bozzerreaneux
Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm Мнения: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
|
колега, ако не се лъжа има два допълнителни бушона, който играят роля за подгрева освен релето. Номера 15 и 7 в кутията с бушони долу в ляво от волана. 15ката захранва таймера, а 7-цата за главното захранване на нагревателя. Така, че може и тях да погледнеш
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 9:50 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Мерси колега,утре ще ги погледна.
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 11:05 pm |
|
|
Vami
|
Колега явно не си обърнал внимание на поста ми. Щом работи от време на време, 90% съм сигурен, че ти е прекъснат кабела в близост до гумения маншон където кабелите преминават от купето в петата врата. Това е болно място на много модели.
|
|
|
Вто Яну 05, 2016 11:53 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Видях поста ти колега,просто искам да елиминирам всички останали причини,преди да проверя кабелите.
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 9:03 am |
|
|
snable
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:18 am Мнения: 229 Местоположение: Sofia
Автомобил: outback 2.5 '00
Рейтинг: 17
|
Добре а определни реотани как се сменят/оправят? Или решението е ново стъкло?
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 12:15 pm |
|
|
Петър Велков
|
snable написа: Добре а определни реотани как се сменят/оправят? Или решението е ново стъкло? Не се сменя, защото е буквално "напечатан" на стъклото. Ако изобщо никъде не нагрява - проблемът е извън реотана. Ако отделни "редове" не греят - търси се прекъсването. Първо визуално, после, ако не успееш - с волтметър, внимавайки да не скъсаш реотана на още някое място. Намерените прекъсвания се възстановяват с електропроводим лак. ПП: Ако изобщо не нагрява, аз лично бих следвал подобна процедура по търсене на проблема: 1) измерване за наличие на напрежение на последната лесно разглобяема букса преди реотана, ако има - търся прекъсването в реотана; 2) ако няма напрежение - проверка на съответните бушони и смяната на прекъснати такива; 3) ако бушоните са здрави и продължава да няма напрежение - проверка за правилна работа на съответните реле и бутон. Възможно е някъде между стъпките да се окаже, че на единия край на някоя жица има ток, пък на другия няма. Тогава се търси прекъсване по кабела, започвайки с меки връзки между движещи се елементи, например тази между купето и капака на багажника. И май не остават други варианти Edit: Ако няма такова упътване в "Направи си сам", като поизсъхне времето навън мога да драсна едно със снимки.
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 12:29 pm |
|
|
quietriot
|
Така , като всеки реотан , той е жица , а тя има съпротивление , като начало откачаш реотана от буксите и го мериш само него за прекъсване с ом метър на мултицета , ако дава 0 значи е скъсан някъде , тогава е играчка да се намери и залепи , защото се съмнявам да се пои, ако даде друго число различно от 0 значи работи и повече не се занимаваш с него и продължаваш да търсиш какво прекъсва веригата. Повечето прекъсвания са в буксите или бутоните и дават лоша връзка. Размърдваш клемите , като продължаваш да мериш, но вече след буксата , сиреч на кабела от купето, намери си мултицет( уред) с пищялник , така най -лесно се проследява верига, ако има жица писка ако е прекъсната мълчи, а най-лесния начин е да идеш на жичкаджия и той да си поиграе , защото повечето пъти е губи време да намериш прекъснатото, както ти казаха там където се гъне снопа на лизане от врата в купетото винаги е слабо място. За жичкаджия при Любо работи Владо и ги чува ужким нещата.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 12:51 pm |
|
|
Shider
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am Мнения: 199 Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
|
Колеги, моите уважения, но не става да се мери реотан по реотан, защото даже да има един здрав - винаги ще затваря веригата през него и ще показва съпротивление, като за изправен подгрев! Съвсем елементарна електротехника... Пък ако всички са прекъснати (мноооого малко вероятно) - по-добре да се сменя стъклото. Иначе наистина се лекуват с електропроводим лак - вижда се кои не греят и се оглеждат много внимателно за прекъсвания, като там се нанася лака, според инстукциите му. Не е сложно и не е особено надеждно, но друг вариант няма. Иначе за колегата пуснал темата - при условие че и други казват, че е най-лесно за проверка и най-вероятно като причина при тези симптоми - не знам защо се мъчи да рови по инсталация, релета, бутон... Естествено бушоните се проверяват първо и е работа за секунди... Успех!
_________________ Never say never
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 1:20 pm |
|
|
kerekovski
|
Shider написа: :idea: Колеги, моите уважения, но не става да се мери реотан по реотан, защото даже да има един здрав - винаги ще затваря веригата през него и ще показва съпротивление, като за изправен подгрев! Съвсем елементарна електротехника... Абсолютно вярно. Освен това, ако дава 0, това значи, че има минимално съпротивление => има верига. Изцяло прекъсната верига не дава 0, а безкрайно съпротивление.
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 1:46 pm |
|
|
quietriot
|
май ще спра да пиша Та, реотана има два края, на които се закача куплунга, които имах предвид да се мерят , не се сещам, как ще мерите реотан по реотан , а за мултицета 0 значи липса на верига .... всъщност на жичкаджия е най лесно колега....това е моя съвет .
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Яну 06, 2016 2:04 pm |
|
|