Паднах в канавка! VDC - това нормално ли е.
Автор |
Съобщение |
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Здравейте Колеги,
Тъй като за пръв път карам Субару и не съм запознат искам съвет. Колко бързo ви корегира VDC при нужда? Когато карам на сняг или хлъзгаво и завъртя волана, колата не завива а продължава напред и чак след 2-3 секунди системата се включва явно и колата рязко завива в указаната посока. Но 2-3 секунди си е мнооого време. Не трябва ли щом усети, че колата не се движи в указаната посока VDCто да сработи ВЕДНАГА. Вчера заради това излязох от пътя в една канавака 1.5м дълбока. Как не потроших всичко си е чист късмет. Успях да се прибера на самоход. АБС в началото светна и не работеше, но след няколко километра се оправи. ЕЛМ327 не отчете никакви грешки въпреки, че когато четях компютъра на колата АБС и още една лампа до нея светеха постоянно и АБС нямаше. После се оправи само, предполагам от ровенето да изляза съм бил намазал датчиците с кал. Друг проблем който не се оправи естествено, е че волана сега ми стои малко накриво. Какво ли съм супил? Дали да викам репатрак до сервиз или лека полека да я закарам. Вчера след екшъна карах около 20км до София и нищо не тропаше отдолу.
Гумите са стари, но имат хубав грайфер и не са меки. Нокиан - 2011г
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 1:56 pm |
|
|
zevzek
Think. Feel. Drive.
Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm Мнения: 1845 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
|
Щом АБС датчика е светнал, значи не работи и нямаш VDC. При субару VDC се включва с малко забавяне, което не е проблем, но си иска свикване.
_________________ If in doubt, FLAT OUT!
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 2:33 pm |
|
|
dookie
Регистриран на: Пет Мар 27, 2015 12:57 pm Мнения: 94
Автомобил: SUBARU Legacy 08 АТ
Рейтинг: 66
|
Някои хора могат да го не навиждат VDCто, но да си кажа честно - от глед на точка на безопастност - си трябва. Сегашното ми легаси няма VDC - и мога да ти кажа да се радваш че все пак го има.. на предишните ми коли ЕSP ме е вадило от доста ужасни ситуации.. сега си е въпрос на свикване - повечко газ ако занесе и игра с вола на - но при по-висока скорост - си е направо задължител на тая система… и поднесе ли - НИКАКВИ спирачки
_________________ Whats your Legacy?
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 2:43 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
З начи е нормално да сработи с такова закъснение. Смях, е то с 30-40 ако му трябва време да сработи 2-3 секунди, з начи при по-вискока скорост си пътник все едно без ВДЦ. 2-3 секунди си е бая време дори с ниска скорост - ПРОВЕРЕНО Затова питам, дали е нормално, така както се държи при 80кмч, ако ми потрябв системата сигурно ще се включи след като се удари човек. В завоя бях с равномер на газ - без рязко подаване! Карах бавно и внимателно с же ната до мен. Отивайки да търся неразчистен сняг за да пробвам. https://www.google.bg/maps/@42.6933137, ... 6656?hl=enТова е въпросния завой. Виждам че някой е ми нал по моя път з нака е ударен Не беше дори лед, само добре утъпкан сняг, който все пак си е хлъзгав. Колата си продължи по допирател ната, а дори не бях в пика на завоя все още. Просто си продължи напред. Но пък как копае звяра, откъде излязох с малко помощ. Най високата част на тва на на колата беше на 20 см по-високо спрямо пътя под 45 градуса наколое на
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 2:50 pm |
|
|
Vmax
|
|
Нед Яну 17, 2016 3:39 pm |
|
|
evg3
Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am Мнения: 1217 Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
|
От моя опит с VDC системата реагира достатъчно бързо. Не е 2-3 секунди. Опитно съм тествал и е отчитала приплъзване от минаване по релси. Значи е достатъчно прецизна.
По какво позна че не е сработило VDC? Ако е само по това, че си се озовал в канавката - която и е да система си има лимит. Ако гумите ти не могат да хванат пътя, няма система която да помогне. Гумите са също толкова важни, колкото това да имаш 4x4 и VDC.
_________________преди: Impreza 1.8 '94 F4WD Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD сега: Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 3:39 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Хмм темата е много показателна Досега съм карал БМВ и щях да го взема без газ с кратко връщане на волана в обратна посока. Vmax мерси за линка. Търсх нещо такова. Виждам че е трябвало да дам газ, но според мен вече беше изпуснала спасяването.
Относно бавното сработване, при първия сняг се качих на Витоша и още тогава коментирах, че бавно сработва. Че се държи доста станно. Явно не съм свикнал на двойно предаване.
Твоята Импреса изглежда по-нова като година на произвдство, може просто системата да е усъършенствана.
Ефект е следния: При например движение с 20-30 км на хлъзгав терен(сняг) завивам почти на 90 градуса за да видя какво ще стане Колата съвсем лекичко се опитва да завие, светва ВДЦ но колята завиа разко и изненадващо в указаната посока но 2-3 секунди след като съм завъртял волана. Все едно очаква аз да реагирам в това време и после се намесва. Но това е много време дори и с тази скорост според мен. Чудя се дали така си е нормално да забавя или да търся проблем. Може когато я поопрвя да помоля някой колега с подобна да я пробва и каже как е спрямо неговата. Направо ми е невероятно да повярвам че система за стабилност ще сработва с такова закъснение. Най-вероято този Nokian колкото и грайфер да има и да е мек на пипане явно е за смяна.
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 4:05 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
Моля те обясни ми какво з начи това. VTD нямат ли всички коли с VDC Нали когато включа на първа централния диф се заключва на 50/50, така ми обяснха А и наче било ди намично променящо се от 50/50 до 90/10. Да не би да съм ви наги на 90/10 и само когато съм на 1ва а на автомата да заключва на 50/50 ама ме съмнява да е така. Какво з начи VTD и какво з начи VDC така и не разбрах точно. Четох ед на тема относно това но така и не ми ста на ясно. Мерси Предварително
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 4:28 pm |
|
|
Петър Велков
|
И моята троха относно VDC-то. Снощи около полунощ се прибирах от Сливен по АМ "Тракия". От стъпването до слизането ми от магистралата не ме е изпреварил нито един автомобил. Малко преди Пловдив дъждът се смени със сняг, на Пазарджик вече беше на парцали, от там до тунела условията бяха..... така да се каже, "дай ми субаруто и гледай как се кефя". Утъпка на от камиони и коли сред на лента + непочисте на лява лента с 20-30 см. пресен сняг, част от който е навалял на мокро и е твърд и лепкав, върху него - пудра. Скоростта ми варираше между 80 и 120 км/ч, давах си мигач, престроявах се в непочистеното, изпреварвах и си се прибирах обратно. При най-минималното помръдване на колата светваше индикаторът за "изтървало" колело, но със стискане на вола на и подаване на достатъчно газ колата си стоеше на мястото и не ѝ дремеше, че снегорините чакат да спре да вали Е, пътуването си имаше и кофти момент - на изкачването преди Ихтиман колата загря сериозно, защото цялата предница се беше задръстила с твърд сняг и до радиатора не стигаше въздух, който да го охлажда. Явно вече е крайно време за вадене на двигател и смя на на гарнитури, даже май и Белмекен ще остане за по- натам... ПП: За постиг натите положителни резултати имат огромно з начение и гумите. В моя случай - Toyo Observe GSi-5.
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 5:10 pm |
|
|
Vmax
|
boricha написа: Моля те обясни ми какво значи това. VTD нямат ли всички коли с VDC Нали когато включа на първа централния диф се заключва на 50/50, така ми обяснха А иначе било динамично променящо се от 50/50 до 90/10. Да не би да съм винаги на 90/10 и само когато съм на 1ва ана автомата да заключва на 50/50 ама ме съмнява да е така. Какво значи VTD и какво значи VDC така и не разбрах точно. Четох една тема относно това но така и не ми стана ясно. Мерси Предварително Би трябвало да си с ВТД ( централен диф, който рапределя в съотношение 45/55 преден заден ), но с оглед на описанието ти на случката, по-скоро си с Актив АВД но може и аз да съм в грешка. Виж тази тема: viewtopic.php?f=1&t=15732&p=196118&hilit=%D0%92%D0%A2%D0%94#p196118Най-добре е да провериш с ВИН номера, каква кутия ще излезе и ще разбереш. Огледай си колата в сервиз след ка навката първо, да нямаш неприятни изне нади. За ВДТ има писано доста, за ВДЦ също, разтърси се с търсачката ще се ориентираш лесно.
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 6:10 pm |
|
|
dimy
Регистриран на: Вто Фев 28, 2012 5:11 pm Мнения: 207 Местоположение: Самоков
Skype: dimy_teliysky
Автомобил: outback2.5 ,lancer sportback
Рейтинг: 7
|
така и така е отворл темата колегата , на мен бека в града ми поднася бая задницата колата е 2005г автомат с нови Нокиан дот 15, мисля, че няма вдц тъй като никъде не свети по таблото! колата не е ли постояно 60/40 и само на 1ва ръчни да е 50/50 ?И има ли ралика съотношението на преден заден мост на директна , спорт и ръчен режим , бсе пак са само 4 скорости ? Старото ми субаро легаси 2.2 ръчка по малко поднасяше макар с някави измислени зимни гуми .
_________________ http://www.carspending.com/bg/vehicles/5570-subaru-outback
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 6:31 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Актив AWD от 90/10. При завой на хлъзгаво и превъртане на предно колело се променя предаването в полза на задния мост, ама колко точно само програмистите знаят. Та в такъв момент става като със задно и поднася. В тесни улични завой по-безопасно е на 1-ва.
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 8:10 pm |
|
|
Vmax
|
Повече от 50/50 не може да стане. 1 ва скорост е само за скорости до 10-15 км/ч и то не продължително....така че внимателно. Не всички зимни гуми са с добро странично водене, така че трябва да сме по внимателни и да не си мислим че караме танкове...
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 8:17 pm |
|
|
boricha
Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
|
З начи има кутии които са VTD или VDC Едните са 90/10 другите 50/50 ли? Пак се обърках JF1BH9LRA2G055549 Как да проверя? Къде може да се види окомплектовката на автомобила. За БМВ има realoem.com има ли подобно за Субару. То като гледам няма едно с едно ед накви.
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 9:57 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
|
Нед Яну 17, 2016 10:23 pm |
|
|
dimy
Регистриран на: Вто Фев 28, 2012 5:11 pm Мнения: 207 Местоположение: Самоков
Skype: dimy_teliysky
Автомобил: outback2.5 ,lancer sportback
Рейтинг: 7
|
И аз се обърках с това 90/10 . То при всяка ситуация на пътя излиза , че сменя % тите ? Ето кода JF1BP9LLA5G030493 но не намирам никъде къде пише модела на скоростите . И друго при 90/10 е в полза на задният мост или предния , че наистина поднася като със задно?!
_________________ http://www.carspending.com/bg/vehicles/5570-subaru-outback
|
|
|
Нед Яну 17, 2016 11:56 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
На табелата с VIN-а, на последния ред не пише ли transmission type?
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 8:34 am |
|
|
kerekovski
|
От опита с ASR+ESP системи, който имам с много други автомобили, мога да кажа, че тези системи се задействат или преди аз да усетя, че колата "тръгва", или моментално след като усетя. Това важи както за страничното приплъзване в завой - ESP, така и при рязко подаване на газ на прав участък, където ASR поема. В тази връзка аз лично си задавам въпроса, дали това, което при теб се е включило с 2-3 секунди закъснение е изобщо VDC-то и дали VDC-то е пълен аналог на ESP? Понеже би трябвало да си с Active AWD, аз лично се чудя, дали с това закъснение не се е прехвърлил въртящ момент на задния мост, което да накара колата рязко да завие и да я метне в канавката?
|
Последна промяна kerekovski на Пон Яну 18, 2016 9:51 am, променена общо 1 път
|
|
Пон Яну 18, 2016 9:46 am |
|
|
mashbob
Регистриран на: Пон Яну 30, 2012 9:21 am Мнения: 105 Местоположение: София
Автомобил: Outback EJ25 MT
Рейтинг: 32
|
Колега, по принцип тези коли имат склонност към недозавиване, което ти си изпитал на гърба си в тази ситуация. За да хлъзнеш колата трябва да го направиш предварително и с голям въртящ момент на колелата, значи слизаш надолу в предавките например рязко втора, и да контролираш с газ и волан. А ти си подавал постоянно плавна газ, което не хлъзва колата , а увеличава скоростта и получаваш още по-голямо недозавиване. И като знаеш, че масата на нашите машини е значителна, инерцията те мята в канавката. Другите системи само помагат, но не вършат основната работа.
_________________ 2005 Outback 2.5 5MT/DR
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 9:47 am |
|
|
entusiast
Регистриран на: Пет Юни 20, 2014 8:39 am Мнения: 81 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Legacy 2.0R AT 2007
Рейтинг: 50
|
И аз наблюдавам известно забавяне на VDC,но в никакъв случай не е повече от няколко стотни от секундата.По-скоро усещам забавяне,защото знам кога ще задейства VDC,очаквам го,и това създава усещането за забавяне.Моята кола е с VTD и заден LSD и за сега не мога да се оплача от неадекватно поведение в снежни пътни условия.
_________________ Таралежът е птица упорита,не го ли ритнеш - не полита!
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 10:43 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|