Пълен основен ремонт на H6-3.0
Автор |
Съобщение |
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
|
Пон Юни 13, 2016 7:20 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Здравей Колега, Как по-точно ще дефинираш: Петър Велков написа: - кратки и бързо отшумяващи покачвания на температурата на охладителната система; 1. Скачания до червено/над 3/4 за кратък период от време и бързо сваляне на температурата или 2. Качване на температурата до към 3/4 и след това свалянето и до към средата където трябва да седи (не със скок) ? Днес ръчках колата към Алеко, и се чудя дали е нормално поведението на температурата на двигателя. Не се сетих да си го логна през OBD-то да видя до колко градуса се качва, ама следващия път ще го направя. И двата случая съм ги виждал при разалични коли, като е ясно, че (1) е по сериозен, но се чудя за другия дали има смисъл да го мисля Поздрав, Мартин
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 1:04 pm |
|
|
Петър Велков
|
А ти как по-точно ще дефинираш "скачане"? Например вилката на колелото ми има автоматично втвърдяване при бавни сгъвания, само че си има и врътка за настройка на threshold-а между бързо и бавно Покачването от нормалното положение до "високото" отнемаше 5-10 секунди, не знам това дали го вкарва в първата или втората "категория". Между другото, утре вечер мойта ще я качвам до Узана с много хора и багаж, ще кажа после каква температура е държала
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 1:34 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Петър Велков написа: А ти как по-точно ще дефинираш "скачане"? Например вилката на колелото ми има автоматично втвърдяване при бавни сгъвания, само че си има и врътка за настройка на threshold-а между бързо и бавно Покачването от нормалното положение до "високото" отнемаше 5-10 секунди, не знам това дали го вкарва в първата или втората "категория". Между другото, утре вечер мойта ще я качвам до Узана с много хора и багаж, ще кажа после каква температура е държала Да. Много са субективни тия скачания . Най-добре с конкретни времена и стойности да си говорим. Ако логнеш поведението, ще е интересно да го разгледаме. Иначе за скачене - на приятел със Impreza - Стрелката му скачаше до макс (да кажeм за < 1s), седеше там и след това се възстановяваше до нормално - антифриза му беше малко, пък и може да има други проблеми, защото не я поддържа много добре. Твоето описание, по-скоро ми влиза в първата категория При мен това което видях е леко покачване, после смъкване до нормална температура (всичко ставаше бавничко). Ще отиграя записването и ще post-на после. Иначе и аз съм H6 (2001), сменен радиатор и нивото на охлаждащата течност си е както трябва, и не намалява. За записване на данните какво ползваш (Малко е оф топик, та може да го игнорираш това или да пишеш на лични)?
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 2:04 pm |
|
|
Петър Велков
|
Засега ги следя с FreeSSM, предполагам че скоро ще го fork-на и ще му подкарам някакво елементарно log-ване, че така дразни.
Също така, в една друга тема в раздела ("Поумняването на един Аутбек") си готвя контролер с CAN, дисплей и елементарно управление, така че ще имам постоянно следене и log-ване на live data-та, с GPS позиция и какво ли още не. Само дето не виждам скоро да имам време да го дотъркалям до работещ вариант...
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 3:28 pm |
|
|
Vmax
|
Относно скачането на температурата има два сценария:
1. Лоша маса на двг - ако стрелката скача рязко/ за кратко време. 2. Кофти компонент по веригата - водна помпа, радиатор, термостат, капачка.
Малко хора сменят термостат, а се оказва че малката гад с времето почва да реагира по бавно и в ключов момент може да окоти колата. Същото важи и за радиатора - няма външни пробиви но казанчето е пълно с едни черни боклуци...
|
5
|
|
Пет Юни 17, 2016 11:11 pm |
|
|
Петър Велков
|
Аз пък вчера направих още един тест - "боцнах" се в OBD-то на път към Пловдив. Карането беше с пълна кола + 450-литрова кутия на покрива, 180 км/ч и климатик на макс. Общо взето, държи около 95-97 градуса, като при няколко километра каране плътно зад пловдивски черен джиБ успя да стигне максимум от 101 градуса.
Ще се следи и мине ли над 102, ще яде Асан халюминов радиатор...
|
|
|
Съб Юни 18, 2016 9:39 am |
|
|
petko 69
|
Пробвай тест, но на обратно ..Когато се изкачваш и докладва имали проблем.
|
|
|
Съб Юни 18, 2016 9:54 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Вчера свалих графика на температурата (която за съжаление не можах да експортна по смислен начин от Torque-а) по пътя към Алеко при околна температура около 29-30 градуса с 4 човека в колата и скорост 60-80 км/ч. Стигнат макс до 99°C - при по чубанско каране миналия път се качи леко стрелката, та сигурно е била над 102-103. Направи ми впечатление, че температурата се качваше стъпаловидно - задържашеше на 93/94/95... в някъв момент се охлаждаше, и след това пак се качва до малко по-висока температура, което ме навежда на мисълта да взема да сменя термостата в някъв скорошен момент, както Vmax предложи, че ми се стори мудна реакцията на цялата система.
|
|
|
Вто Юни 21, 2016 10:15 am |
|
|
kerekovski
|
Аз се повозих в моята в неделя през целия Петрохан и при външна температура около 25 градуса, климатикът си работеше, при двама човека и малко дете температурата по изкачванията се въртеше около 95-96 градуса, за един много кратък момент отиде до 98. При спусканията отиваше на 86-7-8. И все пак през Петрохан се кара 50-60 макс.
|
|
|
Вто Юни 21, 2016 10:21 am |
|
|
SwappeR
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2016 12:25 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
wonderwalker написа: Пак ще се повторя в моя случаи проблема беше замаскиран и двигателя беше отварян. Нещо което няма как да знаеш, при условие, че колата върви перфектно и хора занимаващи се от доста години със Субару казват двигателя е перфектен- Барут, без течове и т.н. А то защо не е имало течове еми много просто, отваряне е двигателя сложени са само нови сегменти и по-нататък е ясно смятам на всички какво се случва..... Двадесет-тридесет хил км. по-късно двигателя на двора 2месеца без кола и други такива приятни преживявания, а парите въобще не ги коментирам, те се изкарват и губят само здраве да има Добре, аз имам един въпрос в тази връзка, понеже също се оглеждам за H6 2005-2009 - ако замеря компресията на такава замаскирана кола в някой от компетентните сервизи из София, ще се види ли проблема или има шанс да я карам 20К като колегата и после да бера ядове?
|
|
|
Пет Сеп 02, 2016 12:29 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, компресия можеш да замериш, но какво очакваш да видиш от показанието. Пък и ще трябва да си платиш немалка сума, поради лееко неудобното място на свещите. В "белите" сервизи биха могли по някои косвени признаци да ти кажат общото състояние, да измерят/ прочетат някои параметри, но категорично мнение едва ли някой ще даде. И да ти каже "ОК е" то ще е за състоянието в конкретния момент - разбирай, че след 100 км нещата могат да се променят драстично.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Сеп 02, 2016 2:05 pm |
|
|
srg
|
Освен това съм убеден, че джамбазите отдавна знаят коя добавка за масло/гориво как точно помага за маскиране на подобни симптоми, а добавки за увеличаване на компресия и други подобни има бол, при това доста ефективни.
Сещам се и за един истински случай с маскиране - познат си купува някаква малолитражна кошничка, която по негови думи "мъркаше на Горубляне" и при огледа в някакъв сервиз не е открит някакъв сериозен зор, но след първата смяна на масло ДВГ почва да тропа като пред разпад, а причината за това лъсва след като успяват да намерят бутилката с източеното старо масло и става ясно, че след изтиване то е придобило визкозитета и агрегатното състояние на грес.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пет Сеп 02, 2016 2:24 pm |
|
|
haplio
Регистриран на: Пет Май 10, 2013 10:05 am Мнения: 49 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
SwappeR написа: wonderwalker написа: Пак ще се повторя в моя случаи проблема беше замаскиран и двигателя беше отварян. Нещо което няма как да знаеш, при условие, че колата върви перфектно и хора занимаващи се от доста години със Субару казват двигателя е перфектен- Барут, без течове и т.н. А то защо не е имало течове еми много просто, отваряне е двигателя сложени са само нови сегменти и по-нататък е ясно смятам на всички какво се случва..... Двадесет-тридесет хил км. по-късно двигателя на двора 2месеца без кола и други такива приятни преживявания, а парите въобще не ги коментирам, те се изкарват и губят само здраве да има Добре, аз имам един въпрос в тази връзка, понеже също се оглеждам за H6 2005-2009 - ако замеря компресията на такава замаскирана кола в някой от компетентните сервизи из София, ще се види ли проблема или има шанс да я карам 20К като колегата и после да бера ядове? Мога само да ти споделя моя опит - купих колата, замерих компресията - всичко ок. Около 5000 км по късно духна гарнитури. Колата не беше с интервенции(мотора не беше отварян) та... Зя 2002 h6 става въпрос
_________________ http://bgprospector.com/phpbb/index.php
|
|
|
Нед Сеп 04, 2016 3:45 pm |
|
|
Wobblz
Регистриран на: Пон Окт 12, 2015 1:18 pm Мнения: 12 Рейтинг: 27
|
Привет. Оглеждам се да си купя 2006 H6, от тая тема оставам с впечатлението че шансът да се появи тоя пролбем е почти стопроцентов при покупка от джамбазите. Обзема ме тих ужас.
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 5:19 pm |
|
|
petko 69
|
В момента се продават два във форума , не е лошо да ги по-прегледаш.
|
|
|
Сря Сеп 13, 2017 5:31 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Някой да дава 15к и ще стиснем ръцете за моя.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
|
|
|
Нед Сеп 17, 2017 12:38 pm |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Мнения: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
То наистина човек като чете тази тема, ще остане с впечатление, че всички H6-ци са с проблем или след 1000км ще издухат гарнитури... Колеги, аз също съм пред покупка на Outback II H6 но малко се наплаших... Що няма тема, например: Моята H6-ца никога не е имала проблеми с гарнотури... Доколкото разбирам основния проблем е връщането на километража, калпава и ненавременна поддръжка на автомобила след изтичане на гаранционния пробег. Поправете ме ако греша но не ми се вярва кола на 180 хиляди километра да влезе за основен ремонт. Едва ли са толкова калпави тези мотори... Имат слабости, то всеки агрегат има... Та, има ли някой който не е отварял двигател и какъв е процента спрямо дефектиралите?
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Пон Окт 09, 2017 4:47 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Двигатели много хора не са отваряли,но е съвсем нормално да се пише във форума при проблем,а не обратно.И колко Бека втора генерация мислиш че има на 180к?
|
|
|
Пон Окт 09, 2017 5:24 pm |
|
|
dimitrov2000
|
gatof написа: То наистина човек като чете тази тема, ще остане с впечатление, че всички H6-ци са с проблем или след 1000км ще издухат гарнитури... Колеги, аз също съм пред покупка на Outback II H6 но малко се наплаших... Що няма тема, например: Моята H6-ца никога не е имала проблеми с гарнотури... Доколкото разбирам основния проблем е връщането на километража, калпава и ненавременна поддръжка на автомобила след изтичане на гаранционния пробег. Поправете ме ако греша но не ми се вярва кола на 180 хиляди километра да влезе за основен ремонт. Едва ли са толкова калпави тези мотори... Имат слабости, то всеки агрегат има... Та, има ли някой който не е отварял двигател и какъв е процента спрямо дефектиралите? Привет колега, писах вече някъде, но ще повторя, аз съм един от тези, който никога не е имал проблем с гарнитури на Субару, нито съм отварял двигател - всички години и всички модели /без Форестер/ - около 13 на брой.../Едно изключение на 1986 Леоне, на 240 000 км, в далечната 1990 година по моя немърливост.../ Проблема с гарнитурите /и не само той/ се явява по две причини: - Екплоатация при по висока температура от предвидената - каквито и да са причините /охладителна система, газ и т.н./ - Ръчкане на макс в "лютеницата", както казват някой... И при двата случая, на тези години /12 - 15/, на тези километри /само господ знае, колко/, проблема се явява. Това е семейно комби и е предвидено да се кара като семейно комби. Грешката на много хора, че го карат като състезателна кола, което то не е и никога няма да бъде.
|
11
|
|
Вто Окт 10, 2017 12:02 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|