Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:32 pm



Отговори на тема  [ 63 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Пълен основен ремонт на H6-3.0 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво колега

Пон Юни 13, 2016 7:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей Колега,

Как по-точно ще дефинираш:
Петър Велков написа:
- кратки и бързо отшумяващи покачвания на температурата на охладителната система;

1. Скачания до червено/над 3/4 за кратък период от време и бързо сваляне на температурата
или
2. Качване на температурата до към 3/4 и след това свалянето и до към средата където трябва да седи (не със скок) ?

Днес ръчках колата към Алеко, и се чудя дали е нормално поведението на температурата на двигателя. Не се сетих да си го логна през OBD-то да видя до колко градуса се качва, ама следващия път ще го направя.
И двата случая съм ги виждал при разалични коли, като е ясно, че (1) е по сериозен, но се чудя за другия дали има смисъл да го мисля :)

Поздрав,

Мартин

Пет Юни 17, 2016 1:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 21, 2015 6:17 pm
Мнения: 160
Рейтинг: 240
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А ти как по-точно ще дефинираш "скачане"? :) Например вилката на колелото ми има автоматично втвърдяване при бавни сгъвания, само че си има и врътка за настройка на threshold-а между бързо и бавно ;)

Покачването от нормалното положение до "високото" отнемаше 5-10 секунди, не знам това дали го вкарва в първата или втората "категория".

Между другото, утре вечер мойта ще я качвам до Узана с много хора и багаж, ще кажа после каква температура е държала :)

Пет Юни 17, 2016 1:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Петър Велков написа:
А ти как по-точно ще дефинираш "скачане"? :) Например вилката на колелото ми има автоматично втвърдяване при бавни сгъвания, само че си има и врътка за настройка на threshold-а между бързо и бавно ;)

Покачването от нормалното положение до "високото" отнемаше 5-10 секунди, не знам това дали го вкарва в първата или втората "категория".

Между другото, утре вечер мойта ще я качвам до Узана с много хора и багаж, ще кажа после каква температура е държала :)

Да. Много са субективни тия скачания :D. Най-добре с конкретни времена и стойности да си говорим. Ако логнеш поведението, ще е интересно да го разгледаме.
Иначе за скачене - на приятел със Impreza - Стрелката му скачаше до макс (да кажeм за < 1s), седеше там и след това се възстановяваше до нормално - антифриза му беше малко, пък и може да има други проблеми, защото не я поддържа много добре. Твоето описание, по-скоро ми влиза в първата категория :)
При мен това което видях е леко покачване, после смъкване до нормална температура (всичко ставаше бавничко). Ще отиграя записването и ще post-на после. Иначе и аз съм H6 (2001), сменен радиатор и нивото на охлаждащата течност си е както трябва, и не намалява.
За записване на данните какво ползваш (Малко е оф топик, та може да го игнорираш това или да пишеш на лични)?

Пет Юни 17, 2016 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 21, 2015 6:17 pm
Мнения: 160
Рейтинг: 240
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Засега ги следя с FreeSSM, предполагам че скоро ще го fork-на и ще му подкарам някакво елементарно log-ване, че така дразни.

Също така, в една друга тема в раздела ("Поумняването на един Аутбек") си готвя контролер с CAN, дисплей и елементарно управление, така че ще имам постоянно следене и log-ване на live data-та, с GPS позиция и какво ли още не. Само дето не виждам скоро да имам време да го дотъркалям до работещ вариант...

Пет Юни 17, 2016 3:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Относно скачането на температурата има два сценария:

1. Лоша маса на двг - ако стрелката скача рязко/ за кратко време.
2. Кофти компонент по веригата - водна помпа, радиатор, термостат, капачка.

Малко хора сменят термостат, а се оказва че малката гад с времето почва да реагира по бавно и в ключов момент може да окоти колата. Същото важи и за радиатора - няма външни пробиви но казанчето е пълно с едни черни боклуци...
 5

Пет Юни 17, 2016 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 21, 2015 6:17 pm
Мнения: 160
Рейтинг: 240
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз пък вчера направих още един тест - "боцнах" се в OBD-то на път към Пловдив. Карането беше с пълна кола + 450-литрова кутия на покрива, 180 км/ч и климатик на макс. Общо взето, държи около 95-97 градуса, като при няколко километра каране плътно зад пловдивски черен джиБ успя да стигне максимум от 101 градуса.

Ще се следи и мине ли над 102, ще яде Асан халюминов радиатор...

Съб Юни 18, 2016 9:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пробвай тест, но на обратно :cool: ..Когато се изкачваш и докладва имали проблем.

Съб Юни 18, 2016 9:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера свалих графика на температурата (която за съжаление не можах да експортна по смислен начин от Torque-а) по пътя към Алеко при околна температура около 29-30 градуса с 4 човека в колата и скорост 60-80 км/ч. Стигнат макс до 99°C - при по чубанско каране миналия път се качи леко стрелката, та сигурно е била над 102-103. Направи ми впечатление, че температурата се качваше стъпаловидно - задържашеше на 93/94/95... в някъв момент се охлаждаше, и след това пак се качва до малко по-висока температура, което ме навежда на мисълта да взема да сменя термостата в някъв скорошен момент, както Vmax предложи, че ми се стори мудна реакцията на цялата система.

Вто Юни 21, 2016 10:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз се повозих в моята в неделя през целия Петрохан и при външна температура около 25 градуса, климатикът си работеше, при двама човека и малко дете температурата по изкачванията се въртеше около 95-96 градуса, за един много кратък момент отиде до 98. При спусканията отиваше на 86-7-8. И все пак през Петрохан се кара 50-60 макс.

Вто Юни 21, 2016 10:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Сеп 02, 2016 12:25 pm
Мнения: 2
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
wonderwalker написа:
Пак ще се повторя в моя случаи проблема беше замаскиран и двигателя беше отварян. Нещо което няма как да знаеш, при условие, че колата върви перфектно и хора занимаващи се от доста години със Субару казват двигателя е перфектен- Барут, без течове и т.н. А то защо не е имало течове еми много просто, отваряне е двигателя сложени са само нови сегменти и по-нататък е ясно смятам на всички какво се случва..... Двадесет-тридесет хил км. по-късно двигателя на двора 2месеца без кола и други такива приятни преживявания, а парите въобще не ги коментирам, те се изкарват и губят само здраве да има :D


Добре, аз имам един въпрос в тази връзка, понеже също се оглеждам за H6 2005-2009 - ако замеря компресията на такава замаскирана кола в някой от компетентните сервизи из София, ще се види ли проблема или има шанс да я карам 20К като колегата и после да бера ядове?

Пет Сеп 02, 2016 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, компресия можеш да замериш, но какво очакваш да видиш от показанието. Пък и ще трябва да си платиш немалка сума, поради лееко неудобното място на свещите. В "белите" сервизи биха могли по някои косвени признаци да ти кажат общото състояние, да измерят/ прочетат някои параметри, но категорично мнение едва ли някой ще даде. И да ти каже "ОК е" то ще е за състоянието в конкретния момент - разбирай, че след 100 км нещата могат да се променят драстично.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Сеп 02, 2016 2:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Освен това съм убеден, че джамбазите отдавна знаят коя добавка за масло/гориво как точно помага за маскиране на подобни симптоми, а добавки за увеличаване на компресия и други подобни има бол, при това доста ефективни.

Сещам се и за един истински случай с маскиране - познат си купува някаква малолитражна кошничка, която по негови думи "мъркаше на Горубляне" и при огледа в някакъв сервиз не е открит някакъв сериозен зор, но след първата смяна на масло ДВГ почва да тропа като пред разпад, а причината за това лъсва след като успяват да намерят бутилката с източеното старо масло и става ясно, че след изтиване то е придобило визкозитета и агрегатното състояние на грес.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Сеп 02, 2016 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Май 10, 2013 10:05 am
Мнения: 49
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
SwappeR написа:
wonderwalker написа:
Пак ще се повторя в моя случаи проблема беше замаскиран и двигателя беше отварян. Нещо което няма как да знаеш, при условие, че колата върви перфектно и хора занимаващи се от доста години със Субару казват двигателя е перфектен- Барут, без течове и т.н. А то защо не е имало течове еми много просто, отваряне е двигателя сложени са само нови сегменти и по-нататък е ясно смятам на всички какво се случва..... Двадесет-тридесет хил км. по-късно двигателя на двора 2месеца без кола и други такива приятни преживявания, а парите въобще не ги коментирам, те се изкарват и губят само здраве да има :D


Добре, аз имам един въпрос в тази връзка, понеже също се оглеждам за H6 2005-2009 - ако замеря компресията на такава замаскирана кола в някой от компетентните сервизи из София, ще се види ли проблема или има шанс да я карам 20К като колегата и после да бера ядове?

Мога само да ти споделя моя опит - купих колата, замерих компресията - всичко ок. Около 5000 км по късно духна гарнитури.
Колата не беше с интервенции(мотора не беше отварян) та...
Зя 2002 h6 става въпрос

_________________
http://bgprospector.com/phpbb/index.php

Нед Сеп 04, 2016 3:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Окт 12, 2015 1:18 pm
Мнения: 12
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Привет. Оглеждам се да си купя 2006 H6, от тая тема оставам с впечатлението че шансът да се появи тоя пролбем е почти стопроцентов при покупка от джамбазите. Обзема ме тих ужас.

Сря Сеп 13, 2017 5:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В момента се продават два във форума , не е лошо да ги по-прегледаш.

Сря Сеп 13, 2017 5:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой да дава 15к и ще стиснем ръцете за моя.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Нед Сеп 17, 2017 12:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm
Мнения: 414
Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
То наистина човек като чете тази тема, ще остане с впечатление, че всички H6-ци са с проблем или след 1000км ще издухат гарнитури... Колеги, аз също съм пред покупка на Outback II H6 но малко се наплаших... Що няма тема, например: Моята H6-ца никога не е имала проблеми с гарнотури... ROFL Доколкото разбирам основния проблем е връщането на километража, калпава и ненавременна поддръжка на автомобила след изтичане на гаранционния пробег. Поправете ме ако греша но не ми се вярва кола на 180 хиляди километра да влезе за основен ремонт. Едва ли са толкова калпави тези мотори... Имат слабости, то всеки агрегат има...
Та, има ли някой който не е отварял двигател и какъв е процента спрямо дефектиралите?

_________________
Legacy 2.2 GX 4WD '91
Outback '01 H6

Пон Окт 09, 2017 4:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Мнения: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Двигатели много хора не са отваряли,но е съвсем нормално да се пише във форума при проблем,а не обратно.И колко Бека втора генерация мислиш че има на 180к?

Пон Окт 09, 2017 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gatof написа:
То наистина човек като чете тази тема, ще остане с впечатление, че всички H6-ци са с проблем или след 1000км ще издухат гарнитури... Колеги, аз също съм пред покупка на Outback II H6 но малко се наплаших... Що няма тема, например: Моята H6-ца никога не е имала проблеми с гарнотури... ROFL Доколкото разбирам основния проблем е връщането на километража, калпава и ненавременна поддръжка на автомобила след изтичане на гаранционния пробег. Поправете ме ако греша но не ми се вярва кола на 180 хиляди километра да влезе за основен ремонт. Едва ли са толкова калпави тези мотори... Имат слабости, то всеки агрегат има...
Та, има ли някой който не е отварял двигател и какъв е процента спрямо дефектиралите?


Привет колега, писах вече някъде, но ще повторя, аз съм един от тези, който никога не е имал проблем с гарнитури на Субару, нито съм отварял двигател - всички години и всички модели /без Форестер/ - около 13 на брой.../Едно изключение на 1986 Леоне, на 240 000 км, в далечната 1990 година по моя немърливост.../
Проблема с гарнитурите /и не само той/ се явява по две причини:
- Екплоатация при по висока температура от предвидената - каквито и да са причините /охладителна система, газ и т.н./
- Ръчкане на макс в "лютеницата", както казват някой...
И при двата случая, на тези години /12 - 15/, на тези километри /само господ знае, колко/, проблема се явява.
Това е семейно комби и е предвидено да се кара като семейно комби.
Грешката на много хора, че го карат като състезателна кола, което то не е и никога няма да бъде.
 11

Вто Окт 10, 2017 12:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 63 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор