|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Теч от тавана Аутбек 2005
Автор |
Съобщение |
lub0o
Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm Мнения: 155 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
|
Здравейте Когато вали и колата е паркирана,горе от шофьорския сенник тече вода(от болта където е захванат за купето)При по-силен дъжд водата се стича по лявата колона и отива чак до стелката(шофьорската седалка се мокри доста). Първоначално си мислех,че е от предното стъкло някъде от уплатнението - но няма как водата да се покачва нагоре и до отива към сенника., Остава да е от черната релса горе на тавана,някъде от нея остава да е - от там да влиза вода и отива надолу към предното стъкло и се спуска по колоната и сенника и т.н..Сложих силикон от двата края на релсата горе-долу 30-40см по-дължината и,но днес пак си има вода в купето. Незнам какво да правя,остава да сваля цялата релса и да сложа силикон там,където се захваща с купето,но самата релса не вярвам да се сваля лесно. Когато колата се движи няма проблем с влизане на вода - явно вятъра я избутва и не се задържа горе на тавана. Някои имал ли е такъв теч?
|
|
|
Пон Юни 13, 2016 11:37 am |
|
|
Vmax
|
ако имаш шибедах, почисти му дренажните отвори
|
|
|
Пон Юни 13, 2016 11:42 am |
|
|
lub0o
Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm Мнения: 155 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: ако имаш шибедах, почисти му дренажните отвори Да забравих да спемена,че има шибидах,но него го отписах понеже не виждам от къде може да влезне вода - всички уплътнения са здрави отгоре. А тези дренажни отвори къде са - отгоре при затворен шибидах само уплътнения виждам - нищо друго.
|
|
|
Пон Юни 13, 2016 11:47 am |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
|
Пон Юни 13, 2016 11:53 am |
|
|
Vami
|
xargs написа: Щом при теб теча е отпред, е възможно и някой от маркучите да е скъсан :-/ Здрав е и и няма как да се скъса, по скоро измъкнат. lub0o написа: Когато вали и колата е паркирана,горе от шофьорския сенник тече вода(от болта където е захванат за купето)При по-силен дъжд водата се стича по лявата колона и отива чак до стелката(шофьорската седалка се мокри доста). Уплътненията колкото и да са добре, пропускат известно количество вода. За това са предвидени дренажни маркучи. Колега, и при мен беше така, когато купих колата. Десния дренажен маркуч се беше измъкнал долу от коляното за изтичане на водата, което е под подкалника. При измъкването си, се беше издърпал нагоре и опираше челно в нещо като бомбе и от там му се намаляваше дебита. При слаб дъж нямах проблеми, но при по силен не смогваше и мокреше при сенника и колонката, а и доста често се събираше локвичка при предната дясна седалка. Закачих го и за всеки случай сложих скоба и от тогава никакви проблеми.
|
|
|
Пон Юни 13, 2016 12:37 pm |
|
|
lub0o
Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm Мнения: 155 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
|
Когато имам време ще ги видя тези дренажни маркучи. Не предполагах,че има такова нещо шибидаха.
|
|
|
Пон Юни 13, 2016 1:57 pm |
|
|
Vami
|
Има четири на брой. Два от пред и два отзад. Ако си близо до Люлин, мога да ти ги покажа.
|
|
|
Пон Юни 13, 2016 3:04 pm |
|
|
lub0o
Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm Мнения: 155 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
|
Днес поразгледах шибидаха,виждат се като тапички тия дупки за маркучи(това можеби за да не влиза мръсотия вътре ) Махнах подкалника и видях от къде излиза водата(по никакъв начин нямам достъп до маркучето от началото и до края му - незнам вие откъде сте ги вдигали и затягали със скоби)Взех една помпа за топки и продухах маркуча и след това водата вече се стичаше - преди това не искаше. Та чакам дъжда да му се опълча този път
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 2:10 am |
|
|
Vami
|
lub0o написа: Махнах подкалника и видях от къде излиза водата(по никакъв начин нямам достъп до маркучето от началото и до края му - незнам вие откъде сте ги вдигали и затягали със скоби) Детайла (коляно от бяла пластмаса) който се вижда като махнеш подкалника и през който изтича водата е на щипки и се вади. Прави се внимателно, за да не се измъкне маркуча, защото после трябва да бъркаш отгоре през тавана за да спуснеш маркуча на долу и да го закачиш отново. А за да бръкнеш отгоре, трябва да разкачиш сенник, декоративни кори на колонки, гумено уплътнение на врата и други дреболийки. Бърка се между кората на тавана и самия таван. Явно някой преди мен е ръчкал долу или вадил и е направил тази поразия, за която писах в предишния си пост.
|
|
|
Пет Юни 17, 2016 10:01 am |
|
|
thebrainless
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm Мнения: 239 Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
|
Вероятно са задръстени с боклуци, може да се пробва с въздух под налягане.
_________________ stay hungry, stay foolish
|
|
|
Нед Юни 19, 2016 11:07 pm |
|
|
lub0o
Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm Мнения: 155 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
|
Да проблема го няма,след тия дъждове няма капка вътре.
|
|
|
Съб Юли 23, 2016 1:21 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Здравейте колеги, да поразбутам малко една стара тема...та на въпроса... След последните дъждове установих, че се мокрят предните две колонки, не е теч, но се мокрят, което не е нормално. В пълен шах съм, защото има една подробност - нямам шибедах . Прегледах предното стъкло, уплътнението, уплътненията на предните врати, релсите на покрива на колата ( те са ми основния запподозрян ), защото започва да се мокри точно отстрани до сенника на снадката между тапета на колонката и тавана. Няма как да е от предното стъкло според мен, защото мястото е над него. Също минах много тънко със силикон около предната част на релсите, за да видя ще има ли ефект....никакъв, няма промяна. Проверих уплътненията и на вратите, лайсната която е над стъклата и уплътненията и върви по цялата дължина на колата...всичко изглежда наред. Явно ще трябва да си поиграя, за да го намеря, да разглобя тавана, да сваля тапетите на колонките и т.н., но просто в момента нямам толковасвободно време и ще го оставя за след месец. Някой има ли някаква идея от къде може да идва проблема, при положение че нямам шибедах ?
|
|
|
Сря Юни 24, 2020 9:55 am |
|
|
valqk
|
Махат се лайсните на покрива и се гледа под тях. Най-вероятно е между покрива и страничните греди - там се свързват. Като се свързват ги правят така - мажат с полиуретан гредите, слагат покрива и точкови заравки едно за друго. С времето и усукването на купето полиуретана се втвърдява и напуква. През микро пукнатините влиза вода... Ако имаш капачета за багажник, може през тях да пробваш да погледнеш, а може и там да има нещо разбутано и да влиза от там. На други коли съм имал такъв проблем, защото при мен лайсните са отстрани и направо слиза в прага . На 2005 не съм сигурен как е, но трябва да се провери под лайсните какво има. Ето какво намерих под моите (като разбира се, моята е 13год. по-стара от 2005 ). На първата снимка се виждат бердовете, където се събрат. Махнах целия полиуретан и сложих нов (от най-отпред до отзад, след обработка с ръждопреобразувател, после епокси грунд отгоре и боя. Това е най-лошият и сложен вариант. Ако е напукан полиуретана и няма ръжда - почистваш възможно най-добре, избърсваш да изъхне макс, духаш с топъл въздух (внимавай с боята) и пляскаш отгоре още полиуретан. Чисти с вода и после спирт (да обезмаслиш и махнеш гнязта). Ако не е чисто и обезмаслено - пак ще влиза. Полиуретан има по магазините за бои. Може да се ползва и черен за лепене на стъкла, ако имаш случайно. И внимаваш да не омажеш, където се вижда, че после не се маха без боята Дано е нещо по-елементарно. И аз покрай тези дъждове лових течове... влизаше през болтче на което бояджийте не са сложили гуменото о пръстенче. Идиотия, но пълнеше бая вода! Тези пръстенчета също с времето загниват и пускат вода. Ако лайсните ти имат болтове, значи отвън имат и пръстенчета за уплътнение... също възможност... Това е теоритично. На 2005 не съм се борил с такъв проблем. Успех и
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Юни 24, 2020 12:11 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Ами...мерси за насоките. Обаче....дано да не е нещо такова, защото направо ме отказа . Нито имам толкова свободно време, нито място където да извърша такава манипулация. Варианта е да се свърши всичко в рамките на деня, ноооо....обикновено човек като се захване с нещо такова в движение винаги изкача нещо ( или поне в повечето случаи ) и работата може да отече и да остане за следващия ден, за това казвам, че направо ме отказа . Абе....ще го мисля, но трябва да го оправя, че такива простотии много ме дразнят..., дано накрая да излезе някоя дреболия ...надявам се
|
|
|
Сря Юни 24, 2020 12:47 pm |
|
|
valqk
|
Не се отказвай. Първо намери теча. На Хондата ми мажа всяка година силикон, защото не ми се занимава с описаната процедура още и работи Това, което показах е доста хард-кор и се надявам да съм го изпълнил както трябва и там дълги години да не трябва да пипам. Направих го, по-добре и от бояджия, както би го свършил, защото много не обичат да се занимават с такива играчки - затова и изглежда така. Имай в предвид, че възрастта и неглежирането си казват думата и ръждата е заради това. Предполагам при теб е просто напукно и ще мине с чистене и мазане на полиуретан само отгоре. Свалянето на уплътнения и лайсни ми отне няколко часа, монтирането - също. Останалите действия - ръждо, полиуретан, епокси грунд, боя - по 1 ден технологично време., като през това време го завиваш с найлон и го лепиш с хартиено тиксо Пак повтарям - при теб е много вероятно да не се налага.... просто исках да покажа нагледно от какво идват такива течове и какво най-лошо, може да се очаква. Най-важното е да се намери теча. За да се намери теча - раглобяваш вътре и като вали гледаш с челник, слушаш и проследяваш откъде идва, евентуално... Забавното е, че при мен тръгна от сваляне на държачите за уплътнения, защото имаше теч от там (пак заради напукан полиуретан на снадка). И от там дойде и това... п.п. Май съвсем ще откажа всички. Спирам
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Юни 24, 2020 1:31 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
А, няма да се отказвам, ще го оправя...по един или друг начин, просто не става на паркинга пред блока. То като цяло е леко полтъргайст цялата работа, за да е по-интересно, защото не го прави винаги, ами имам чуството че е в случаите, когато колата е под определен наклон. Абе ще падне играчка усещам аз , при пътрва възможност ще сваля вътре тапета и ще хвана някой да полива вода да видя за какво иде реч.
|
|
|
Сря Юни 24, 2020 2:11 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
В надлъжните релси са монтирани муфи и се захващат през тавана отвътре . Поне при Форестър-а е така . Не се сещам само какво уплътняваше болтовете през тавана . Иначе кората на тавана се сваля за 30-40 мин. с малко сръчност и вече можеш да огледаш откъде идва теча . Предполагам през болтовете влиза . Ако колата е имала проблем или кривини по тавана и са я правили джамбазите , може да са пропуснали уплътненията . Успех и действай смело !
|
|
|
Сря Юни 24, 2020 6:41 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Здравейте, проблема е отстранен отдавна, но изчаквах да минат 2-3 автомивки и да е навали дъжд поне 1-2 пъти, за да съм сигурен че нещата са станали както трябва. Както и предполагах, оказа се че теча е от релсите на тавана на колата. Релсите се захващат с болтове през тавана на колата, на които има едни мноооого тънки уплътнения ( гумени пръстени ), които с годините се одървят, напукват и т.н. и започват да пропускат по малко. Та така и така всичко беше разглобено, ревизирахме всички болтове и уплътнения и на двете релси, подменихме където каквото трябваше, малко силикон - където беше нужно....и сега всичко е наред.
|
|
|
Съб Сеп 26, 2020 12:30 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 18 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|