Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Теч от тавана Аутбек 2005 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm
Мнения: 155
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте
Когато вали и колата е паркирана,горе от шофьорския сенник тече вода(от болта където е захванат за купето)При по-силен дъжд водата се стича по лявата колона и отива чак до стелката(шофьорската седалка се мокри доста).
Първоначално си мислех,че е от предното стъкло някъде от уплатнението - но няма как водата да се покачва нагоре и до отива към сенника.,
Остава да е от черната релса горе на тавана,някъде от нея остава да е - от там да влиза вода и отива надолу към предното стъкло и се спуска по колоната и сенника и т.н..Сложих силикон от двата края на релсата горе-долу 30-40см по-дължината и,но днес пак си има вода в купето.
Незнам какво да правя,остава да сваля цялата релса и да сложа силикон там,където се захваща с купето,но самата релса не вярвам да се сваля лесно.
Когато колата се движи няма проблем с влизане на вода - явно вятъра я избутва и не се задържа горе на тавана.
Някои имал ли е такъв теч?

Пон Юни 13, 2016 11:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ако имаш шибедах, почисти му дренажните отвори

Пон Юни 13, 2016 11:42 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm
Мнения: 155
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
ако имаш шибедах, почисти му дренажните отвори

Да забравих да спемена,че има шибидах,но него го отписах понеже не виждам от къде може да влезне вода - всички уплътнения са здрави отгоре.
А тези дренажни отвори къде са - отгоре при затворен шибидах само уплътнения виждам - нищо друго.

Пон Юни 13, 2016 11:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm
Мнения: 263
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-важното си изпуснал да кажеш :)

Ето в този пост има снимки, на предното поколение са, но вероятно при нас са същите:
http://www.subaruoutback.org/forums/99- ... se-12.html

Щом при теб теча е отпред, е възможно и някой от маркучите да е скъсан :-/

Пон Юни 13, 2016 11:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
xargs написа:
Щом при теб теча е отпред, е възможно и някой от маркучите да е скъсан :-/

Здрав е и и няма как да се скъса, по скоро измъкнат.

lub0o написа:
Когато вали и колата е паркирана,горе от шофьорския сенник тече вода(от болта където е захванат за купето)При по-силен дъжд водата се стича по лявата колона и отива чак до стелката(шофьорската седалка се мокри доста).

Уплътненията колкото и да са добре, пропускат известно количество вода. За това са предвидени дренажни маркучи.

Колега, и при мен беше така, когато купих колата. Десния дренажен маркуч се беше измъкнал долу от коляното за изтичане на водата, което е под подкалника. При измъкването си, се беше издърпал нагоре и опираше челно в нещо като бомбе и от там му се намаляваше дебита. При слаб дъж нямах проблеми, но при по силен не смогваше и мокреше при сенника и колонката, а и доста често се събираше локвичка при предната дясна седалка. Закачих го и за всеки случай сложих скоба и от тогава никакви проблеми.

Пон Юни 13, 2016 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm
Мнения: 155
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Когато имам време ще ги видя тези дренажни маркучи.
Не предполагах,че има такова нещо шибидаха.

Пон Юни 13, 2016 1:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има четири на брой. Два от пред и два отзад. Ако си близо до Люлин, мога да ти ги покажа.

Пон Юни 13, 2016 3:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm
Мнения: 155
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Днес поразгледах шибидаха,виждат се като тапички тия дупки за маркучи(това можеби за да не влиза мръсотия вътре )
Махнах подкалника и видях от къде излиза водата(по никакъв начин нямам достъп до маркучето от началото и до края му - незнам вие откъде сте ги вдигали и затягали със скоби)Взех една помпа за топки :D и продухах маркуча и след това водата вече се стичаше - преди това не искаше.
Та чакам дъжда да му се опълча този път :D

Пет Юни 17, 2016 2:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
lub0o написа:
Махнах подкалника и видях от къде излиза водата(по никакъв начин нямам достъп до маркучето от началото и до края му - незнам вие откъде сте ги вдигали и затягали със скоби)

Детайла (коляно от бяла пластмаса) който се вижда като махнеш подкалника и през който изтича водата е на щипки и се вади. Прави се внимателно, за да не се измъкне маркуча, защото после трябва да бъркаш отгоре през тавана за да спуснеш маркуча на долу и да го закачиш отново. А за да бръкнеш отгоре, трябва да разкачиш сенник, декоративни кори на колонки, гумено уплътнение на врата и други дреболийки. Бърка се между кората на тавана и самия таван. Явно някой преди мен е ръчкал долу или вадил и е направил тази поразия, за която писах в предишния си пост.

Пет Юни 17, 2016 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Вероятно са задръстени с боклуци, може да се пробва с въздух под налягане.

_________________
stay hungry, stay foolish

Нед Юни 19, 2016 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Апр 24, 2014 7:46 pm
Мнения: 155
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback 2.5'05'АТ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да проблема го няма,след тия дъждове няма капка вътре.

Съб Юли 23, 2016 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, да поразбутам малко една стара тема...та на въпроса...
След последните дъждове установих, че се мокрят предните две колонки, не е теч, но се мокрят, което не е нормално. В пълен шах съм, защото има една подробност - нямам шибедах .
Прегледах предното стъкло, уплътнението, уплътненията на предните врати, релсите на покрива на колата ( те са ми основния запподозрян ), защото започва да се мокри точно отстрани до сенника на снадката между тапета на колонката и тавана. Няма как да е от предното стъкло според мен, защото мястото е над него. Също минах много тънко със силикон около предната част на релсите, за да видя ще има ли ефект....никакъв, няма промяна.
Проверих уплътненията и на вратите, лайсната която е над стъклата и уплътненията и върви по цялата дължина на колата...всичко изглежда наред.
Явно ще трябва да си поиграя, за да го намеря, да разглобя тавана, да сваля тапетите на колонките и т.н., но просто в момента нямам толковасвободно време и ще го оставя за след месец.
Някой има ли някаква идея от къде може да идва проблема, при положение че нямам шибедах ?

Сря Юни 24, 2020 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Махат се лайсните на покрива и се гледа под тях. Най-вероятно е между покрива и страничните греди - там се свързват. Като се свързват ги правят така - мажат с полиуретан гредите, слагат покрива и точкови заравки едно за друго.
С времето и усукването на купето полиуретана се втвърдява и напуква. През микро пукнатините влиза вода...
Ако имаш капачета за багажник, може през тях да пробваш да погледнеш, а може и там да има нещо разбутано и да влиза от там.
На други коли съм имал такъв проблем, защото при мен лайсните са отстрани и направо слиза в прага :-~ . На 2005 не съм сигурен как е, но трябва да се провери под лайсните какво има.
Ето какво намерих под моите (като разбира се, моята е 13год. по-стара от 2005 :pardon: ). На първата снимка се виждат бердовете, където се събрат. Махнах целия полиуретан и сложих нов (от най-отпред до отзад, след обработка с ръждопреобразувател, после епокси грунд отгоре и боя.
Това е най-лошият и сложен вариант. Ако е напукан полиуретана и няма ръжда - почистваш възможно най-добре, избърсваш да изъхне макс, духаш с топъл въздух (внимавай с боята) и пляскаш отгоре още полиуретан. Чисти с вода и после спирт (да обезмаслиш и махнеш гнязта). Ако не е чисто и обезмаслено - пак ще влиза.
Полиуретан има по магазините за бои. Може да се ползва и черен за лепене на стъкла, ако имаш случайно. И внимаваш да не омажеш, където се вижда, че после не се маха без боята :D
Дано е нещо по-елементарно.
И аз покрай тези дъждове лових течове... влизаше през болтче на което бояджийте не са сложили гуменото о пръстенче. Идиотия, но пълнеше бая вода! Тези пръстенчета също с времето загниват и пускат вода. Ако лайсните ти имат болтове, значи отвън имат и пръстенчета за уплътнение... също възможност...
Това е теоритично. На 2005 не съм се борил с такъв проблем.
Успех и :beer:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Юни 24, 2020 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами...мерси за насоките. Обаче....дано да не е нещо такова, защото направо ме отказа :D . Нито имам толкова свободно време, нито място където да извърша такава манипулация. Варианта е да се свърши всичко в рамките на деня, ноооо....обикновено човек като се захване с нещо такова в движение винаги изкача нещо ( или поне в повечето случаи ) и работата може да отече и да остане за следващия ден, за това казвам, че направо ме отказа :D . Абе....ще го мисля, но трябва да го оправя, че такива простотии много ме дразнят..., дано накрая да излезе някоя дреболия ...надявам се ;)
:beer:

Сря Юни 24, 2020 12:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се отказвай. Първо намери теча. На Хондата ми мажа всяка година силикон, защото не ми се занимава с описаната процедура още и работи :giggle:
Това, което показах е доста хард-кор и се надявам да съм го изпълнил както трябва и там дълги години да не трябва да пипам. Направих го, по-добре и от бояджия, както би го свършил, защото много не обичат да се занимават с такива играчки - затова и изглежда така. Имай в предвид, че възрастта и неглежирането си казват думата и ръждата е заради това.
Предполагам при теб е просто напукно и ще мине с чистене и мазане на полиуретан само отгоре. Свалянето на уплътнения и лайсни ми отне няколко часа, монтирането - също. Останалите действия - ръждо, полиуретан, епокси грунд, боя - по 1 ден технологично време., като през това време го завиваш с найлон и го лепиш с хартиено тиксо :giggle:
Пак повтарям - при теб е много вероятно да не се налага.... просто исках да покажа нагледно от какво идват такива течове и какво най-лошо, може да се очаква.
Най-важното е да се намери теча. За да се намери теча - раглобяваш вътре и като вали гледаш с челник, слушаш и проследяваш откъде идва, евентуално... :-~
Забавното е, че при мен тръгна от сваляне на държачите за уплътнения, защото имаше теч от там (пак заради напукан полиуретан на снадка). И от там дойде и това...
п.п. Май съвсем ще откажа всички. Спирам :)

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Юни 24, 2020 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А, няма да се отказвам, ще го оправя...по един или друг начин, просто не става на паркинга пред блока.
То като цяло е леко полтъргайст цялата работа, за да е по-интересно, защото не го прави винаги, ами имам чуството че е в случаите, когато колата е под определен наклон. Абе ще падне играчка усещам аз :D , при пътрва възможност ще сваля вътре тапета и ще хвана някой да полива вода да видя за какво иде реч.

Сря Юни 24, 2020 2:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В надлъжните релси са монтирани муфи и се захващат през тавана отвътре . Поне при Форестър-а е така . Не се сещам само какво уплътняваше болтовете през тавана . Иначе кората на тавана се сваля за 30-40 мин. с малко сръчност и вече можеш да огледаш откъде идва теча . Предполагам през болтовете влиза . Ако колата е имала проблем или кривини по тавана и са я правили джамбазите , може да са пропуснали уплътненията . Успех и действай смело !

Сря Юни 24, 2020 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, проблема е отстранен отдавна, но изчаквах да минат 2-3 автомивки и да е навали дъжд поне 1-2 пъти, за да съм сигурен че нещата са станали както трябва. Както и предполагах, оказа се че теча е от релсите на тавана на колата. Релсите се захващат с болтове през тавана на колата, на които има едни мноооого тънки уплътнения ( гумени пръстени ), които с годините се одървят, напукват и т.н. и започват да пропускат по малко. Та така и така всичко беше разглобено, ревизирахме всички болтове и уплътнения и на двете релси, подменихме където каквото трябваше, малко силикон - където беше нужно....и сега всичко е наред. :beer:

Съб Сеп 26, 2020 12:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор