Отговори на тема
 Разлика между агрегати 2.5, 165 и 173 к.с. на Аутбек III 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2016 6:00 pm
Постове: 4
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Телефон: 0897955655
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте фенове :bow:
Реших да заменя сегашният си автомобил, Опел Зафира Б, 2007г., дизел, 120 к.с.чипната на 150 със Субару Аутбек III след 2008 г..
Занимавам се професионално с пейзажна фотография (http://www.evgeniivanov.com). Много често ми се налага да карам по черни пътища,
много лек офроуд и лоши метереологични услови. Мисля че настъпи момента да спра да се гавря с инъче много функционалната Зафира.
Насочил съм се към Аутбек след 2008г. За H3 съм резервиран, поради няколко причини сред които и финансови.
Гледам моделите 2.5 автомат, поради по-ниският данък, икономията на гориво (годишно въртя около 40 хил. км.) и идеята да монтирам АГУ.
Прави ми впечатление че 2.5 моторите са два вида 165 и 173 к.с. Каква е разликата между двата агрегата.
От доста мнения разбирам че 2.5 мотора е много тромав. Дали ще е много по-заспал в сравнение с 150 коня турбо дизел?
Ще се радвам да споделите малко впечатления за агрегата 173 к.с. тъй като гледам че след 2008 монтират него.
Ако някой от Варна е с 2.5, 173 к.с. автомат ще е супер да се видим за малко тест драйв. Почерпката е ясна :beer:
Поздрави
Евгений

П.С. прегледах форума (малко по диагонал) но не намерих тама за разлките между двата 2.5 литрови агрегата.
Моля ако има такава да ме извините :)

Вто Сеп 13, 2016 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Постове: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако си привикнал с "тягата" на 150к.с. турбо дизел, трудно ще се примириш с 2.5. Аз бях със стокова Зафира 150к.с. и минах направо на 3.6, другото е компромис. За да избереш твоя двигател трябва да направиш един-два теста. За твоите нужди един H6 с течна фаза газ ще ти бъде добър вариант. Ако имаш път към Пловдив, тест-драйва може да се уреди. Успех в начинанието! ;)

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi

Вто Сеп 13, 2016 9:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am
Постове: 359
Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
2.5 е много по-удачен вариант от към обслужване данъци разход . Аз съм с Аутбек 2007 2.5 , бих казал че е леко тромав но достатъчен за нормално каране и настъпване на моменти . Все пак е автомат 4х4 и 2 тона кола ако не и повече с големите гуми и голямата газ бутилка .

Вто Сеп 13, 2016 9:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am
Постове: 158
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бих посъветвал да покараш с някой от варненските колеги за да усетиш динамиката на колата. Път със завои и изкачвания, магистрала - изпреварване, доускорение и т.н. Все си мисля, че след турбодизел и то с чип, ще има първоначален момент на колебание от твоя страна. След това ако излезете извън пътя, нещата ще си дойдат на място :beer: . Успех!

_________________
https://promachines.bg/

https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/

Сря Сеп 14, 2016 9:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Постове: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Усещането за скороста в различните автомобили е различно. По ТТ данни са с почти еднакви параметри за ускорение. Ако направиш тест на двата автомобила от 0 до 100 може да бъдеш изненадан.

Пет Сеп 16, 2016 8:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 15, 2016 10:41 pm
Постове: 28
Автомобил: Legacy 2005, 2.0i, 138 кс
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И аз се интересувам от същото - разликата между 173 и 165 кс.
Освен в 8те коня, има ли някакви други съществени разлики между 2та? Кой от 2та е по-сполучлив?

Пет Сеп 16, 2016 8:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 3:50 pm
Постове: 13
Местоположение: София, България
Автомобил: Subaru Outback 2.5 08'
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Понеже никой не ви дава отговор на конкретното питане.. агрегата е един, 8-те коня идват основно от софтуерни подобрения. Колко действителни са те, инфо няма(предполагам и разлика във вървежа няма да се усети). Мисля в други теми имаше още коментари по темата, но детайли за техническите характеристики в двата случая не мисля, че ще намерите тук.

2.5 като цяло го дават доста стабилен двигател, както са описали колегите.. всичко е до това какво търсиш и дали усещането ти допада в автомобила, защото връзка с турбо дизел няма. До 180 по магистралата си има съвсем поносимо ускорение.. нагоре става изнасилване и без това.

Поздрави и успех с избора.

Пет Сеп 16, 2016 9:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Постове: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами почетете малко де. Тука има тема за двигателите.

Двигателя и на двата е един и същ EJ253. Разликата е в система AVLS или нещо подобно беше - активни клапани. Съответно и различен софтуер. Би трябвало да има по-добро пълнене и изгаряне.

Пет Сеп 16, 2016 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Постове: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
krismarg написа:
Ами почетете малко де. Тука има тема за двигателите.

Двигателя и на двата е един и същ EJ253. Разликата е в система AVLS или нещо подобно беше - активни клапани. Съответно и различен софтуер. Би трябвало да има по-добро пълнене и изгаряне.

И някаква икономия на гориво.След 2008 е въведено и би трябвало всички от този период да са 173.
Аз бях до миналия декември с 2008/2.5/173/АТ ,а сега с Фори дизел 147к.с./АТ и не мога да кажа ,че е кой знае каква разликата ,а и по данни от замерването май са доста близо.
Просто по плавно се развърта астматика и няма субективното усещане за ускорение.
Предимствата на този двигател откъм разходната страна са много пред 3.0/3.6.
Но ако си свикнл на обема на Зафира се огледай за Бек след 2010 2.5 линеартроник.
Там обаче усещането за тролей е много ясно изразено.
Направи тест да не казваш после ](*,)" в какво се забърках."

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пет Сеп 16, 2016 11:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юли 27, 2020 3:48 pm
Постове: 2
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
krismarg написа:
Ами почетете малко де. Тука има тема за двигателите.

Двигателя и на двата е един и същ EJ253. Разликата е в система AVLS или нещо подобно беше - активни клапани. Съответно и различен софтуер. Би трябвало да има по-добро пълнене и изгаряне.

Здравейте,
Бих искал малко по-подробно разяснение относно разликата между двата двигателя. Освен AVLS има ли нещо друго?
I-Active Valve Lift System (i означава интелигентност) или i-AVLS е технология на вентила, внедрена от Subaru в 2.5L двигатели SOHC с естествен аспиратор за подобряване на емисиите, ефективността и производителността. AVLS е различен от AVCS, използван при други двигатели на Subaru. AVLS подобрява производителността и ефективността, като променя кой разпределителен вал работи кой от двата всмукателни клапана. Разпределителните валове на всички двигатели на AVLS Subaru имат специално проектирани лобове за всмукателни клапани. Те разполагат с два различни профила на гърбицата: профил с ниско / средно повдигане или профил с висок повдигач. Двата всмукателни клапана във всеки цилиндър се задвижват от носеща рама със собствен лост на гърбицата. Използваната кулачка? се избира от блока за управление на двигателя (ECU). За да изберете различни режими на повдигане на клапаните, налягането на маслото, генерирано от двигателя, премества щифт, който заключва двата лопата ?заедно. При ниски обороти на двигателя, разпределителните валове с ниско / средно повдигане увеличават скоростта на вливане на въздуха в двигателя, като по този начин увеличават въртящия момент и ефективността. При по-високи обороти на двигателя високите повдигащи валове напълно отварят всмукателните клапани, намалявайки съпротивлението на входящия въздух и подобрявайки мощността. AVLS управлява само един от всмукателните клапани във всеки цилиндър, тъй като другият винаги е отворен, за да стимулира вихъра.
Относно различния софтуер, предполагам, че е това за блока за управление на двигателя (ECU), а за пълненето и изгарянето, може би, става дума за повечето въздух, съответно по-добро изгаряне.
И последно, какви още разлики има между 165кс., и фейслифта с 173кс.? Попрочетох някои разлики като двузонов климатроник, хаогени, нещо по аудиото и при някои, пера.
P.S. 215/55/R17- Каква патерица трябва да си сложа като размер, знам че е много важно да е точния размер (Има и таблица май с формули), в противен случай има риск за дифа и др.?
Благодаря!
 -15

Чет Авг 06, 2020 2:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Постове: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
AntonMitov написа:
Здравейте,
Бих искал малко по-подробно разяснение относно разликата между двата двигателя. Освен AVLS има ли нещо друго?
I-Active Valve Lift System (i означава интелигентност) или i-AVLS е технология на вентила, внедрена от Subaru в 2.5L двигатели SOHC с естествен аспиратор за подобряване на емисиите, ефективността и производителността. AVLS е различен от AVCS, използван при други двигатели на Subaru. AVLS подобрява производителността и ефективността, като променя кой разпределителен вал работи кой от двата всмукателни клапана. Разпределителните валове на всички двигатели на AVLS Subaru имат специално проектирани лобове за всмукателни клапани. Те разполагат с два различни профила на гърбицата: профил с ниско / средно повдигане или профил с висок повдигач. Двата всмукателни клапана във всеки цилиндър се задвижват от носеща рама със собствен лост на гърбицата. Използваната кулачка? се избира от блока за управление на двигателя (ECU). За да изберете различни режими на повдигане на клапаните, налягането на маслото, генерирано от двигателя, премества щифт, който заключва двата лопата ?заедно. При ниски обороти на двигателя, разпределителните валове с ниско / средно повдигане увеличават скоростта на вливане на въздуха в двигателя, като по този начин увеличават въртящия момент и ефективността. При по-високи обороти на двигателя високите повдигащи валове напълно отварят всмукателните клапани, намалявайки съпротивлението на входящия въздух и подобрявайки мощността. AVLS управлява само един от всмукателните клапани във всеки цилиндър, тъй като другият винаги е отворен, за да стимулира вихъра.
Относно различния софтуер, предполагам, че е това за блока за управление на двигателя (ECU), а за пълненето и изгарянето, може би, става дума за повечето въздух, съответно по-добро изгаряне.
И последно, какви още разлики има между 165кс., и фейслифта с 173кс.? Попрочетох някои разлики като двузонов климатроник, хаогени, нещо по аудиото и при някои, пера.
P.S. 215/55/R17- Каква патерица трябва да си сложа като размер, знам че е много важно да е точния размер (Има и таблица май с формули), в противен случай има риск за дифа и др.?
Благодаря!

Чети още по форума ,че за тези 12 години отпечатъци не ми останаха да пиша.
Тези с перата имат VTD и VDC, и ЛСД и по-яко се дрифти и закъсва с тях.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Съб Авг 08, 2020 2:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: vakko и 37 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор