|
Страница 1 от 1
|
|
Разлика между агрегати 2.5, 165 и 173 к.с. на Аутбек III
Автор |
Съобщение |
Supersonic
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2016 6:00 pm Постове: 4 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Телефон: 0897955655
Рейтинг: 0
|
Здравейте фенове Реших да заменя сегашният си автомобил, Опел Зафира Б, 2007г., дизел, 120 к.с.чипната на 150 със Субару Аутбек III след 2008 г.. Занимавам се професионално с пейзажна фотография ( http://www.evgeniivanov.com). Много често ми се налага да карам по черни пътища, много лек офроуд и лоши метереологични услови. Мисля че настъпи момента да спра да се гавря с инъче много функционалната Зафира. Насочил съм се към Аутбек след 2008г. За H3 съм резервиран, поради няколко причини сред които и финансови. Гледам моделите 2.5 автомат, поради по-ниският данък, икономията на гориво (годишно въртя около 40 хил. км.) и идеята да монтирам АГУ. Прави ми впечатление че 2.5 моторите са два вида 165 и 173 к.с. Каква е разликата между двата агрегата. От доста мнения разбирам че 2.5 мотора е много тромав. Дали ще е много по-заспал в сравнение с 150 коня турбо дизел? Ще се радвам да споделите малко впечатления за агрегата 173 к.с. тъй като гледам че след 2008 монтират него. Ако някой от Варна е с 2.5, 173 к.с. автомат ще е супер да се видим за малко тест драйв. Почерпката е ясна Поздрави Евгений П.С. прегледах форума (малко по диагонал) но не намерих тама за разлките между двата 2.5 литрови агрегата. Моля ако има такава да ме извините
|
|
|
Вто Сеп 13, 2016 6:47 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Постове: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
Ако си привикнал с "тягата" на 150к.с. турбо дизел, трудно ще се примириш с 2.5. Аз бях със стокова Зафира 150к.с. и минах направо на 3.6, другото е компромис. За да избереш твоя двигател трябва да направиш един-два теста. За твоите нужди един H6 с течна фаза газ ще ти бъде добър вариант. Ако имаш път към Пловдив, тест-драйва може да се уреди. Успех в начинанието!
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Вто Сеп 13, 2016 9:34 pm |
|
|
DJ-Stenly
Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am Постове: 359 Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
|
2.5 е много по-удачен вариант от към обслужване данъци разход . Аз съм с Аутбек 2007 2.5 , бих казал че е леко тромав но достатъчен за нормално каране и настъпване на моменти . Все пак е автомат 4х4 и 2 тона кола ако не и повече с големите гуми и голямата газ бутилка .
|
|
|
Вто Сеп 13, 2016 9:43 pm |
|
|
katlak
Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am Постове: 158 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 109
|
Бих посъветвал да покараш с някой от варненските колеги за да усетиш динамиката на колата. Път със завои и изкачвания, магистрала - изпреварване, доускорение и т.н. Все си мисля, че след турбодизел и то с чип, ще има първоначален момент на колебание от твоя страна. След това ако излезете извън пътя, нещата ще си дойдат на място . Успех!
_________________ https://promachines.bg/
https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/
|
|
|
Сря Сеп 14, 2016 9:23 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Постове: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Усещането за скороста в различните автомобили е различно. По ТТ данни са с почти еднакви параметри за ускорение. Ако направиш тест на двата автомобила от 0 до 100 може да бъдеш изненадан.
|
|
|
Пет Сеп 16, 2016 8:06 am |
|
|
mrd
Регистриран на: Чет Сеп 15, 2016 10:41 pm Постове: 28
Автомобил: Legacy 2005, 2.0i, 138 кс
Рейтинг: 0
|
И аз се интересувам от същото - разликата между 173 и 165 кс. Освен в 8те коня, има ли някакви други съществени разлики между 2та? Кой от 2та е по-сполучлив?
|
|
|
Пет Сеп 16, 2016 8:13 am |
|
|
Dormil
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 3:50 pm Постове: 13 Местоположение: София, България
Автомобил: Subaru Outback 2.5 08'
Рейтинг: 5
|
Понеже никой не ви дава отговор на конкретното питане.. агрегата е един, 8-те коня идват основно от софтуерни подобрения. Колко действителни са те, инфо няма(предполагам и разлика във вървежа няма да се усети). Мисля в други теми имаше още коментари по темата, но детайли за техническите характеристики в двата случая не мисля, че ще намерите тук.
2.5 като цяло го дават доста стабилен двигател, както са описали колегите.. всичко е до това какво търсиш и дали усещането ти допада в автомобила, защото връзка с турбо дизел няма. До 180 по магистралата си има съвсем поносимо ускорение.. нагоре става изнасилване и без това.
Поздрави и успех с избора.
|
|
|
Пет Сеп 16, 2016 9:28 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Постове: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Ами почетете малко де. Тука има тема за двигателите.
Двигателя и на двата е един и същ EJ253. Разликата е в система AVLS или нещо подобно беше - активни клапани. Съответно и различен софтуер. Би трябвало да има по-добро пълнене и изгаряне.
|
|
|
Пет Сеп 16, 2016 10:05 am |
|
|
Greg4o
|
krismarg написа: Ами почетете малко де. Тука има тема за двигателите.
Двигателя и на двата е един и същ EJ253. Разликата е в система AVLS или нещо подобно беше - активни клапани. Съответно и различен софтуер. Би трябвало да има по-добро пълнене и изгаряне. И някаква икономия на гориво.След 2008 е въведено и би трябвало всички от този период да са 173. Аз бях до миналия декември с 2008/2.5/173/АТ ,а сега с Фори дизел 147к.с./АТ и не мога да кажа ,че е кой знае каква разликата ,а и по данни от замерването май са доста близо. Просто по плавно се развърта астматика и няма субективното усещане за ускорение. Предимствата на този двигател откъм разходната страна са много пред 3.0/3.6. Но ако си свикнл на обема на Зафира се огледай за Бек след 2010 2.5 линеартроник. Там обаче усещането за тролей е много ясно изразено. Направи тест да не казваш после " в какво се забърках."
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пет Сеп 16, 2016 11:51 am |
|
|
AntonMitov
Регистриран на: Пон Юли 27, 2020 3:48 pm Постове: 2 Рейтинг: -15
|
krismarg написа: Ами почетете малко де. Тука има тема за двигателите.
Двигателя и на двата е един и същ EJ253. Разликата е в система AVLS или нещо подобно беше - активни клапани. Съответно и различен софтуер. Би трябвало да има по-добро пълнене и изгаряне. Здравейте, Бих искал малко по-подробно разяснение относно разликата между двата двигателя. Освен AVLS има ли нещо друго? I-Active Valve Lift System (i означава интелигентност) или i-AVLS е технология на вентила, внедрена от Subaru в 2.5L двигатели SOHC с естествен аспиратор за подобряване на емисиите, ефективността и производителността. AVLS е различен от AVCS, използван при други двигатели на Subaru. AVLS подобрява производителността и ефективността, като променя кой разпределителен вал работи кой от двата всмукателни клапана. Разпределителните валове на всички двигатели на AVLS Subaru имат специално проектирани лобове за всмукателни клапани. Те разполагат с два различни профила на гърбицата: профил с ниско / средно повдигане или профил с висок повдигач. Двата всмукателни клапана във всеки цилиндър се задвижват от носеща рама със собствен лост на гърбицата. Използваната кулачка? се избира от блока за управление на двигателя (ECU). За да изберете различни режими на повдигане на клапаните, налягането на маслото, генерирано от двигателя, премества щифт, който заключва двата лопата ?заедно. При ниски обороти на двигателя, разпределителните валове с ниско / средно повдигане увеличават скоростта на вливане на въздуха в двигателя, като по този начин увеличават въртящия момент и ефективността. При по-високи обороти на двигателя високите повдигащи валове напълно отварят всмукателните клапани, намалявайки съпротивлението на входящия въздух и подобрявайки мощността. AVLS управлява само един от всмукателните клапани във всеки цилиндър, тъй като другият винаги е отворен, за да стимулира вихъра. Относно различния софтуер, предполагам, че е това за блока за управление на двигателя (ECU), а за пълненето и изгарянето, може би, става дума за повечето въздух, съответно по-добро изгаряне. И последно, какви още разлики има между 165кс., и фейслифта с 173кс.? Попрочетох някои разлики като двузонов климатроник, хаогени, нещо по аудиото и при някои, пера. P.S. 215/55/R17- Каква патерица трябва да си сложа като размер, знам че е много важно да е точния размер (Има и таблица май с формули), в противен случай има риск за дифа и др.? Благодаря!
|
-15
|
|
Чет Авг 06, 2020 2:30 pm |
|
|
Greg4o
|
AntonMitov написа: Здравейте, Бих искал малко по-подробно разяснение относно разликата между двата двигателя. Освен AVLS има ли нещо друго? I-Active Valve Lift System (i означава интелигентност) или i-AVLS е технология на вентила, внедрена от Subaru в 2.5L двигатели SOHC с естествен аспиратор за подобряване на емисиите, ефективността и производителността. AVLS е различен от AVCS, използван при други двигатели на Subaru. AVLS подобрява производителността и ефективността, като променя кой разпределителен вал работи кой от двата всмукателни клапана. Разпределителните валове на всички двигатели на AVLS Subaru имат специално проектирани лобове за всмукателни клапани. Те разполагат с два различни профила на гърбицата: профил с ниско / средно повдигане или профил с висок повдигач. Двата всмукателни клапана във всеки цилиндър се задвижват от носеща рама със собствен лост на гърбицата. Използваната кулачка? се избира от блока за управление на двигателя (ECU). За да изберете различни режими на повдигане на клапаните, налягането на маслото, генерирано от двигателя, премества щифт, който заключва двата лопата ?заедно. При ниски обороти на двигателя, разпределителните валове с ниско / средно повдигане увеличават скоростта на вливане на въздуха в двигателя, като по този начин увеличават въртящия момент и ефективността. При по-високи обороти на двигателя високите повдигащи валове напълно отварят всмукателните клапани, намалявайки съпротивлението на входящия въздух и подобрявайки мощността. AVLS управлява само един от всмукателните клапани във всеки цилиндър, тъй като другият винаги е отворен, за да стимулира вихъра. Относно различния софтуер, предполагам, че е това за блока за управление на двигателя (ECU), а за пълненето и изгарянето, може би, става дума за повечето въздух, съответно по-добро изгаряне. И последно, какви още разлики има между 165кс., и фейслифта с 173кс.? Попрочетох някои разлики като двузонов климатроник, хаогени, нещо по аудиото и при някои, пера. P.S. 215/55/R17- Каква патерица трябва да си сложа като размер, знам че е много важно да е точния размер (Има и таблица май с формули), в противен случай има риск за дифа и др.? Благодаря! Чети още по форума ,че за тези 12 години отпечатъци не ми останаха да пиша. Тези с перата имат VTD и VDC, и ЛСД и по-яко се дрифти и закъсва с тях.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Съб Авг 08, 2020 2:10 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: vakko и 37 госта |
|