Отговори на тема
 Outback II 2.5 мотор EJ25 прекъсва и глъхне докато не стопли 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Двигателят ми глъхне и прекъсва на студено докато не достигне оптимална работна температура, прави го и на бензин и на газ. Появи се изведнъж след основен ремонт преди около 3500км. Старшо е мъчна за каране и не мога да си позволя да остана без нея.
Здравейте колеги, нов съм тук във форума защото преди около половин година си купих Outback 2.5 156 автомат 2000г. EJ25мотор и веднага след като я купих и като всеки ново внесен автомобил трябваше да бъде обслужена. Колата е внесена от Италия. На практика колата си изглеждаше много свежа и можеше и да не се пита мотора, но се устаноли лек теч на масло от едната глава и реших да правим всичко от-до. Обслужването включваше дем.монт.мотор, смяна гарнитури глави + шлайф глави клапани, сегменти комплект, нови свещи иридиеви NGK за бензин/газ, ремъци, водна помпа, термостат, масла всички видове, антифриз, спир.течност и прочие неща свързани с едно пълно и подробно обслужване. Веднага след като се върна мотора в коша и колата запали й се подкара пробно се монтира и газова инжекционна уредба Старгаз - висок клас. След монтажа на газовата колата беше карана около 1500км. пробно в България, като за това време не е проявила почти никакви дефекти и проблеми, освен леки течове тук там и с пристягане се отстраниха. След това заминах с нея за чужбина. Пътят беше около 2000км. и колата се държа перфектно и не съм имал забележки към нея. На следващия ден след пътуването си карах колата по магистрала с постоянна скорост около 100-110км. и в един момент мотора взе да глъхне и колата взе да губи скорост, понечих да давам газ за да компенсирам разликата, но не се получаваше нищо, губех си скорост и взех да се притеснявам да не ме остави на магистралата, става дума за Германия където едно такова оставяне е сериозен проблем. В един момент се отпуши сама и тръгна нормално. От тогава на сетне установявам, че в повечето случаи когато това стане по време на движение и смачкам педала на газта връща предавки назад вдига оборотите и когато те минат над 3000 влиза отново в режим и тръгва нормално. От там на сетне установих, че въпросното глъхнене е придружено и с прекъсване, което се проявява и на студен мотор след като се запали колата. Реших, че имам проблем със свещите, проверих ги не бяха кой знае колко добре защото се оказа, че гумичките на капаците на клапаните уплътняващи лулите на свещите пропускат масло при свещите /нови са и те, но пускат, сега ще ги сменя с оригинални/ изчистих маслото, но свещите отвън в долната част на порцелана имат външен нагар, смених ги с други, не се оправи с това, смених бобината, и с нея не се оправи. Установявам, че сякаш има температурна зависимост, винаги когато глъхне и прекъсва мотора е около 50-60-70 градуса и го прави и на двете горива, изчезва веднага след като мотора загрее до оптималната температура. Четох я с диагностична програма, която не показа никакви грешки, но за съжаление няколко дни преди диагностиката бях свалял акумулатора за зареждане и ако е имала грешки то сигурно са се изтрили. Та въпросът ми е имал ли е някой такъв проблем с колата и какво следва да се направи за да се реши проблемът. Мисля, че бях доста подробен и умишлено го направих, защото знам колко е важна историята на колата и началото и градирането на проблемът. Чудя се вече в какво да се съмнявам, лошото е че нямам почти никакви възможности за части и пробни варианти. Но ако все пак някой даде аргументирано предложение, пасващо на проблемът ще направя всичко възможно да си осигуря части пък било то и за проба. Благодаря на всички отзовали се по повика за помощ, предварително.

Пон Яну 16, 2017 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
До колкото попрочетох тук там има вероятност това прекъсване да се дължи на детонационния датчик, как мислите?

Вто Яну 17, 2017 6:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am
Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При детонационния обикновенно изкарва грешка и светва чека, макар че не е задължително. Аз залагам на мудна ламбда сонда, и стари или неоригинални кабели. Щом мотора е след ревизия да се иде в сервиза най-добре.

Вто Яну 17, 2017 9:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Проблем е да се отиде отново при човекът, който я е правил защото, колата вече се кара в чужбина и няма да се връща в БГ доста дълго време, където беше правена, днес след като светна чека я прочетохме и даде стара и нова постоянни грешки за Ламбда сондата, нямаше никакви други грешки, а тези стоят и не могат да се изтрият, вероятно ще трябва да сменя сондата. Обаче има един проблем, последния ден преди да замина с нея за чужбина разбрах, че й е избит катализатора и не можах да реагирам да сложа друг, а поради особената му форма мисля че няма да е възможно да се сложи резонаторно гърне, и при това положение не съм сигурен дали ще се държи нормално отново ако сменя сондата, има ли някой идея как ще се държи колата с нова сонда и на практика без катализатор.

Вто Яну 17, 2017 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нова предна сонда, задната я вдигни с втулка. Отиди и да ти проверят клапаните пак, обикновенно след такъв ремонт се повтаря реглажът след 2-3хил. км.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Яну 18, 2017 12:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колата е само с една предна сонда и с избит катализатор се оказа.

Сря Яну 18, 2017 6:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Оказва се, че проблемът си е от сондата но тук се изправям пред следната дилема: Каква сонда да взема, оригиналната предполагам е много скъпа, втора употреба-предполагаемо оригинална си е риск защото може и да е вече прецакана или няма да изкара дълго време, предлагат ми някакви универсални на Бош, но съм чувал, че универсалните не са никак добра идея защото са с твърде инертни показания и няма да си вършат добре работата и ефекта е все едно не е сменена, и на второ място, че повечето от тях се продават без куплунг и се налага да се прехвърля куплунг и да играе поялника, което не съм сигурен, че е добра идея, рано или късно заради спойки и прочие преработки ще има проблем. Какво бихте направили ако сте на мое място?

Съб Яну 21, 2017 11:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm
Постове: 654
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз на твое място бих проверил оригиналната на кой производител е и бих си взел същата само че без да е брандирана като Subaru.

Съб Яну 21, 2017 8:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Авг 03, 2015 8:59 pm
Постове: 45
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Сложи оригинална, аз смених една от моите с нова на Денсо тези универсалните на Бош не вършат работа.На Денсо беше около 200 лв. с отстъпка

Съб Яну 21, 2017 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да, проблемът се реши със смяна на Ламбда сондата с нова оригинална поръчах я от Субару, да вярно скъпичка е но пък колата се оправи. Благодаря все пак на всички колеги!
 11

Чет Ное 02, 2017 5:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор