Леко загряване при сериозно натоварване H6 2001
Автор |
Съобщение |
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
dimitrov2000 написа: Колега, мисля че всички се зарязяваме от тази психоза с прегряването...Това което описваш е напълно нормално и системата ти е изправна. Две са нещата, които трябва да се знаят:
1. Термостата на Н6 започва да отваря при 80-84 градуса и трябва да е напълно отворен при 95 градуса. При нормално градско продължително каране температурата варира в диапазона 90 - 96 градуса. Това не трябва да се влияе много от температурата на околния въздух. Охладителната система е изчислена, след като първоначално влезе в режим, да осигури постоянна работна температура на двигателя, както е проектиран т.е. 90 - 95 градуса, независимо от външните условия.
2. Ако описаното в т.1 се изпълнява, стрелката на таблото не трябва да мърда наникъде, а да стои на средата като нарисувана. Ако не стига средата бързо /след около 5-10 минути градско каране при това време/ то термостата ти е постоянно отворен и ще имаш проблеми зимата. Ако стрелката мърда нагоре - има проблем в системата.
Преди години се видях във филм с една Тойота Карина на жена ми...Зареждаш,обезвъздушаваш и една седмица кара без проблеми при всякакви условия. След 7-8 дни надува и изхвърля антифриза...Повтаряш процедурата, пак същото. Няма теч, няма дявол. Какво ли не рових, къде ли не търсих, нищо. Накрая се оказа едно късо водно съединение /около 20 см/, отзад на двигателя, което имаше дупка, като от игла. Ако нещо изтече, капе върху генерацията и се изпарява моментално и така с натрупване...докато антифриза намалее, въздуха стане в повече, направи възглавница и надуе...
Сега, какъв може да е проблема при теб, това е изцяло друга история. Конкретно при твоята ситуация, аз бих потърсил причина за проникване на въздух в системата, който бързо е бил "прогонен" на този етап, защото е малко...Ако съм прав проблема ще се задълбочава. Най-напред, разбира се, щателно бих проверил свързването на газовата уредба към охладителната система: спукано, разхлабено, мембрани и и т.н. Някъде нещо не е циркулирало, както трябва, за да мръдне стрелката...Въобще, може да изглежда малко крайно, но каквото и да стане, търси проблема в газовата, а при тоците - в алармата. Там където е пипал Бай Хой...
Ще мине на по сериозен преглед преди следващото по-дълго пътуване значи, не заради психоза, а най-вече защото не обичам технически неизправни машинарии . Иначе сега се сещам, че бяха открили преди 20-30к км засъхнал антивриз около водната помпа, което не се беше проявявало по никакъв начин до сега - и може да е тръгнало нещо там и като допълнение някое съединение, че те с годините си стареят и се напукват. На мотора ми в един момент просто почнаха да се пукат от времето и едно по едно сдадоха багажа - но там само ми пръскаше антифриз по крака и ремонта е доста елементарен
|
|
|
Сря Май 17, 2017 1:36 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Marvin написа: Здравейте,
Вчера се прибирах от Гърция, и на един баир и се вдигна стрелката на температурата на охлаждащата течност. Стигна до към 75%, далеч от червеното. Ситуацията е следната: 1. Магистрала. 2. Сериозен баир (на 30-40 км преди границата към Промахон/Кулата от гръцка страна). 3. Кола натоварена с 4 човека, багажник до горе, и 3 колела на покрива. 4. Скорост към 120 км/ч, като точно в този момент набирах да изпреварвам бавно движещ се камион. 5. Температура на въздуха - 20-25 градуса, като асфталта си беше по-напечен. 6. Може да имаше и насрещен вятър. 7. Колата я карах на газ в този момент.
Спрях веднага в аварийното и температурата бързо се нормализира. Няма изтичане на антифриз, разширителния съд се беше понапълнил, но беше далеч от преливане. Като изстина двигателя - проверих и в радиотора и там си е до горе течноста. Може малко да се втелявам, предвид натоварването на колата по баира, но като цяло до сега не съм имал проблем с температурата. Иначе термостат скоро сменях, капачката е на година и нещо (може би трябва да се смени ?).
Според вас нормално ли е ? Или трябва да се позамсля за по-сериозна диганостика ?
Поздрави !
|
|
|
Чет Май 18, 2017 5:57 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
adddt написа: Marvin написа: Здравейте,
Вчера се прибирах от Гърция, и на един баир и се вдигна стрелката на температурата на охлаждащата течност. Стигна до към 75%, далеч от червеното. Ситуацията е следната: 1. Магистрала. 2. Сериозен баир (на 30-40 км преди границата към Промахон/Кулата от гръцка страна). 3. Кола натоварена с 4 човека, багажник до горе, и 3 колела на покрива. 4. Скорост към 120 км/ч, като точно в този момент набирах да изпреварвам бавно движещ се камион. 5. Температура на въздуха - 20-25 градуса, като асфталта си беше по-напечен. 6. Може да имаше и насрещен вятър. 7. Колата я карах на газ в този момент.
Спрях веднага в аварийното и температурата бързо се нормализира. Няма изтичане на антифриз, разширителния съд се беше понапълнил, но беше далеч от преливане. Като изстина двигателя - проверих и в радиотора и там си е до горе течноста. Може малко да се втелявам, предвид натоварването на колата по баира, но като цяло до сега не съм имал проблем с температурата. Иначе термостат скоро сменях, капачката е на година и нещо (може би трябва да се смени ?).
Според вас нормално ли е ? Или трябва да се позамсля за по-сериозна диганостика ?
Поздрави ! Колега все пак тия колела на покрива дават сериозно отражение и на въздушнот осъпротивление и разхода е доста нагоре с тях което ще означава че натоварването е доста различно нот това да си без тях.. и все едно си с 20-30 км по висока скорост.
|
|
|
Съб Май 20, 2017 5:55 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
adddt написа: Колега все пак тия колела на покрива дават сериозно отражение и на въздушнот осъпротивление и разхода е доста нагоре с тях което ще означава че натоварването е доста различно нот това да си без тях.. и все едно си с 20-30 км по висока скорост. Да определено прецакват аеродинамиката, която и без това е на тухла четворка. Като вдигнеш над 110 км/ч с тях, и капачката на резвоара се вдлъбва направо. Иначе си направих експеримента да меря температурата на бензин на път към своге, което е с доста завои и баирчета (без да се зоря много) с 3-ма човека в колата/багаж и климатик. Не мисля,че има нещо притеснително при положение, че на 94 градуса не се е вдига температурата. По-скоро при случая, който имах аз е било инцидентно поради доста голямо натоварване и другите фактори, та мисля да не се занимавам по-задолбъчено с проблема за момента. Дано скоро не пиша за избушени гарнитури
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Май 22, 2017 1:03 pm |
|
|
maxon
Регистриран на: Вто Май 23, 2017 12:13 pm Мнения: 44
Автомобил: Subaru Outback 2001 , H6 3.0
Рейтинг: 0
|
Реших да пиша в тази тема по няколко въпроса свързани с моята кола. Не съм сменял термостат или капачка на радиатора(тези неща прочетох като препоръки). Та въпроса ми е за тях .... сложна ли е смяната на термостата и нужно ли е да се ходи в доверен субару сервиз ,понеже нямам наблизо такъв и горе долу темепратурата като гледам лесно качва , перките се пускат чат пат, но стрелката си седи там между двете чертички по средата и не мърда. Дали е ок? . И и ии .... за казанчето бях писал някъде, с какъв антифриз e препоръчителен и до къде трябва да има в разширителния съд ( чертичката фул , която се намира в одлната част на разширителния съд ?) . H6 2001.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 11:57 am |
|
|
dimitrov2000
|
По това, което описваш си напълно наред и така трябва да се държи системата. Няма нищо сложно сложно в смяната на термостата, като му дойде времето. При теб още не е дошло. Признаците са или че бавно загрява или /ако това ти е субективно/, при продължително спускане по надолнище без газ - изстива... Стрелката трябва при всякакви условия да стои там, където ти е сега. Карай си колата и се кефи...
|
|
|
Вто Май 30, 2017 1:20 pm |
|
|
maxon
Регистриран на: Вто Май 23, 2017 12:13 pm Мнения: 44
Автомобил: Subaru Outback 2001 , H6 3.0
Рейтинг: 0
|
тенкю , спести ми притеснения , че не познавам нито колата , нито марката като цяло. Чета из форума , но и много четене не е на добре понякога Иначе аутбека е моята кола Само за казанчето се притессних като я взех още , че имаше съвсем на дъното охладителна течност , която даже не разбрах какъв цвят е ... но допълних със 100 мл . вода .. преди зимата ще я сменя като разбера и каква трябва да бъде.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 3:41 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Иди някъде където имат каталог /по-специализиран, напр. в Евро07 или магазин специализиран за антифризи/ да ти извадят точната спецификация на антифриза за модела и годината. Не е кой знае колко фатално, но си има значение за смазване, корозия и т.н. За казанчето няма какво да се притесняваш, ако не тече отнякъде системата. Най-вероятно не е поглеждано дълго време, а знаеш че водата от антифриза се изпарява постепенно... Успех и много безаварийни километри.
P.S. Не чакай зимата, антифриза е важен за всички сезони. Ако не си го сменял, сменяй го веднага.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 4:28 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Днес я засекох моята докато чакам в задръстване. Около 50 секунди и отнема след като се включат перките да свалят темепературата от 96 градуса до 91. След това за около 45 секунди колата отново вдига до 96 градуса и пак се ключват перките. Това при 14 градуса външна температура. Не са добре нещата, но ще карам докато издъхне. Докато карам с 40-60км в час въпреки че се движа и не спирам колата си загрява и се налага пак да се включват перките, при това доста често. Глупаво ли е сметната или с газовата ли я предобрих не знам. Това е положението.
|
|
|
Сря Май 31, 2017 8:05 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
stoychod написа: Днес я засекох моята докато чакам в задръстване. Около 50 секунди и отнема след като се включат перките да свалят темепературата от 96 градуса до 91. След това за около 45 секунди колата отново вдига до 96 градуса и пак се ключват перките. Това при 14 градуса външна температура. Не са добре нещата, но ще карам докато издъхне. Докато карам с 40-60км в час въпреки че се движа и не спирам колата си загрява и се налага пак да се включват перките, при това доста често. Глупаво ли е сметната или с газовата ли я предобрих не знам. Това е положението. 96 градуса ми се виждат много за включване на перките. При мен се включват на 92 Deg C, и за около минута сваля до 87 Deg C - това при даване на газ на място пред блока, но предполагам в чакане в задръстване ще е подобно. Температурите са при каране на бензин.
|
|
|
Сря Май 31, 2017 12:11 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
При мен когато е изключен климатика перката се пуска на 96 градуса и спира при 91. Вчера оправих климатика и при пуснат климатик гледам че перката по-рано се пуска. Не можах да преценя кога се пуска и защо.
|
|
|
Чет Юни 01, 2017 9:28 am |
|
|
petko 69
|
stoychod написа: При мен когато е изключен климатика перката се пуска на 96 градуса и спира при 91. Вчера оправих климатика и при пуснат климатик гледам че перката по-рано се пуска. Не можах да преценя кога се пуска и защо. Когато работи климатика системата е по-натоварена и е нормално перките да работят повече .Щом двигателя не прегрява и не ти святка на таблото ВДЦ ооф е добре , ако си забелязал на лявата врата има фабричен надпис който предупреждава да внимаваме с температурата на АТ маслото , а то е пряко свързано с водния радиатор защото го ползва.Това означава 106 гр. допълнително към охлаждащата система. .Н6 при високи температура и със сток охлаждане работи на границата преди прегряване.Доста е писано по темата , но ще ти кажа две неща. Поддържане на охладителната система в изрядност , промифки ,почистване радиатори периодично ,капачка , водна помпа ,термостат и добре изчислен антифриз. 2ро- нов радиатор с повече охладителна площ , интеркулер на АТ масло на кутията челен , тоест извън радиатора за мотора. пс. Поста се отнася само за Н6 01-03.Моля отношение да взимат колеги с проблема и решили проблема.
|
|
|
Чет Юни 01, 2017 7:39 pm |
|
|
patko
|
stoychod написа: При мен когато е изключен климатика перката се пуска на 96 градуса и спира при 91. Вчера оправих климатика и при пуснат климатик гледам че перката по-рано се пуска. Не можах да преценя кога се пуска и защо. Винаги когато включиш климатика тръгват и вентилаторите. Дори и при студен двигател. Те охлаждат фреона в кондензатора (радиатора) на климатика. Когато се изключи климатика, спират и те. Климатикът се изключва ако: 1. Е постигнал зададената температура в купето, 2. Ако температурата на изходящия въздух след изпарителя (тази част, която е в купето под таблото и прави студеното) падне под 1 градус. Когато стане 4 градуса се включва отново. 3. Ако налягането в системата стане над определена стойност - не мога да кажа колко точно. Ако климатикът не работи - ситуацията е точно така както я описваш - на 96 градуса тръгват вентилаторите и на 91 спират.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 10:50 am |
|
|
patko
|
Аз съм писал доста по темата: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=60Сега съм с алуминиев радиатор, с термостат, който отваря по-рано: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120Като изчетеш темата ще разбереш, че и това не е панацея. Трябва да се охлади кутията. Сега съм поръчал от АЛИЕКСПРЕС охладител и като дойде ще го монтирам. Като чета отзивите на Петко явно това ще е решението.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 10:59 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Мойто е 245коня H6 и радиатор Мишимото. Последните 3 дни си беше жега и ми се наложи да пътувам до морето. Външна температура 36+ градуса 3ма в колата + малко багаж. Направих едно наблюдение с ОБД то. Температурата си е точно пропорционална на скоростта. 130 км/ч - 92 градуса. 140 - 150 км/ч - 95 градуса, 160 -170 км/ч - 99 - 100 градуса. Реших , че ако тази температура е проблем за колата.. трябва да го знам със сигурност. Вече веднъж съм сменял гарнитури и процедурата ми е известна Ииииии я държах 4 часа на 99 - 102 градуса. (На 101 стрелката почва да мърда леко нагоре) Постонянно беше на климатик - климатика сваля един градус като го изключиш. Средно 99-100градуса показваше , и 102 за кратко. В момента , който свалиш скоростта температурата спада до 92. Не протече нищо, не загуби течност. И най интересното... изгоря ми с 1 литър газ по-малко от това , което считам за нормално и е горяла до момента/ (може и да съм уцелил читава газостанция... и това не знам дали е от температурата ) Радиаторите са измити и чисти, сместа ми е 50/50 антифриз. Тримовете и изпреварването на запалването си бяха перфектни през цялото време. Играх си да сваля на 4та и да държа 160 с идеята да видя дали водната циркулация е проблема.. вдигна с един градус. т.е не помага повечето дебит. Вече стигам до извода , че има някакъв преблем от аеродинамична гледна точка, което няма как да се поправи. Освен с една дупка на капака.. веднага след радиатора. Ще монтирам и един охладител за скоростната, но имайки предвид размера на тези охладители в сравнение с радиатора , просто не ми се вярва да помогне.
|
|
|
Пон Юни 26, 2017 11:41 pm |
|
|
srg
|
Ако успееш да извадиш през OBD-то с некое програмче AFR-и и Load коефициент ще сдобиеш някаква насока относно това как наситеността на гориво в гориво-въздушната смес влияе на температурата при различното натоварване, а не аеродинамиката, щото по тая логика колегите с фризерите (пардон, Форестърите) щяха направо да капят като круши по магистралата в това време Ти май караш на изпарена газ, което само по себе си предполага също завишаване на температурата и това в комбинация с по-бедната по стоковите ECU карти гориво-въздушна смес си е предпоставка за тия температурни аномалии.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 12:56 am |
|
|
petko 69
|
Прикачени файлове: 20170627_073257.jpg С Прикачени файлове: 20170627_073257.jpg patko написа: писал доста по темата: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=60Сега съм с алуминиев радиатор, с термостат, който отваря по-рано: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120Като изчетеш темата ще разбереш, че и това не е панацея. Трябва да се охлади кутията. Сега съм поръчал от АЛИЕКСПРЕС охладител и като дойде ще го монтирам. Като чета отзивите на Петко явно това ще е решението. След поставяне на маслен охладител и алуминиев радиатор стрелката не трепва при никакви натоваевания.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 6:37 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
То хубаво не ти трепва стрелката, но температурата колко е? Моята от 71 до 101 си седи на едно място. Сигурно като се стопят гарнитурите ще мръдне. Много е нагъчкано при двигателя и няма от къде да циркълира въздуха. Вчера вдигнах 101 градуса. Спрях климатик, включих на бензин намалих скороста. Пак седи там. Отбих и на място сваля супер бавно. Отворих капака и доста по бързо падна температурата. Качих наклона до Сан Марино с 2 спирания. Станах за смях на местните а и изпуснах всички музеи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 6:58 am |
|
|
petko 69
|
stoychod написа: То хубаво не ти трепва стрелката, но температурата колко е? Моята от 71 до 101 си седи на едно място. Сигурно като се стопят гарнитурите ще мръдне. Много е нагъчкано при двигателя и няма от къде да циркълира въздуха. Вчера вдигнах 101 градуса. Спрях климатик, включих на бензин намалих скороста. Пак седи там. Отбих и на място сваля супер бавно. Отворих капака и доста по бързо падна температурата. Качих наклона до Сан Марино с 2 спирания. Станах за смях на местните а и изпуснах всички музеи.
Sent from my iPhone using Tapatalk Преди да си сложа големия алуминиев радиатор и маслен кулер за АТ , капачка 1.3 и аз участвах в този твоя филм . При сегашните горещини си карам на макс и нямам грижа .Пробвано изкачване , магистрала , задръствания не трепва .В тези жеги спирам в града и перките работят 20-30 сек. и спират , климатика не го спирам вече за да помагам на охлаждането.Инвестицията е към 1к. но си струва , само за зимата ще монтирам едно термостатче за АТ и проекта ще ми е напълно завършен.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 7:18 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Явно при теб се е получило да не загряваш с нов радиатор и маслен охладител.. Но имам един въпрос - Имаш ли катализатори ?? (Мисля , че и те са част от това уравнение ако са неизправни)
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 9:41 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|