Леко загряване при сериозно натоварване H6 2001
Автор |
Съобщение |
petko 69
|
subarist написа: Явно при теб се е получило да не загряваш с нов радиатор и маслен охладител.. Но имам един въпрос - Имаш ли катализатори ?? (Мисля , че и те са част от това уравнение ако са неизправни) Да имам катализатори и са замерени в нормата.
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 10:12 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Малко Update по темата. След като измих радиаторите, пак имах качване на стрелката на път за Алеко, с доста старание от моя страна да карам бързо на горе. Успях да засека лог на температурата. Качи се до 3/4, като като спра/отпусна газта си пада до средата. Макс температура, която показа беше 103 градуса - долу е графиката. Ако карам спокойно стига до 96/97 градуса макс. Днес същото стана при бавно каране по черен път с не малък наклон (а си беше бая жега). Карах на бензин с пуснат климатик. Иначе пак нямаше балончета/загуба на антивриз или преливане на разширителния съд. Мисля да я карам другата седмица на доктор, да видим какво ще диагностирицат.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Юли 23, 2017 7:33 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Няма какво да диагностицират,нормално е да качи до 103г.
|
|
|
Пон Юли 24, 2017 4:09 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Ами - не е сериозна температура като цяло, но не пречи един общ преглед да й се направи - и без тва има други неща, които искам да видят. Като цяло - преди не го е правила това при същите условоя, а пък и нарушава Субару мотото "Мръдне ли стрелката, значи на зле отиват нещата"
|
|
|
Пон Юли 24, 2017 4:24 pm |
|
|
vizor
|
Температурата е напълно нормална за H6 с ужасяващо малкия радиатор, който има.
|
|
|
Пон Юли 24, 2017 10:26 pm |
|
|
petko 69
|
Колеги , забравих да добавя , че на кората под мотора има два отвора с подвижни гумени тапи които отстраних и ще ги монтирам отново зимата. Така се увеличава въздушния поток под мотора дори и при по ниски скорости .Относно измиването на радиаторите , то го правя доста често , поне веднъж седмично защото лятото налепа от насекоми по радиатора е убийствен за циркулацията на въздух към мотора.
|
|
|
Сря Юли 26, 2017 9:41 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Добре тия 103 градуса не мисля, че са притеснителни. Над нормалната работа са, но едва ли са опасни?
|
|
|
Сря Юли 26, 2017 11:41 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Ами смес 50/50 антивриз с вода, при 1.1 bar има температура на кипене около 120 °C. И според мен освен ако няма друга нередност по охладителанта система, където да избие някоя слаба връзка, или локално прегряване/кипене трябва да са Ок. Но пък ако сместа отива по към вода, почва да става проблем.
|
|
|
Сря Юли 26, 2017 12:20 pm |
|
|
kerekovski
|
На моята H6-ца стои по принцип на 1/2 стрелката. В голямата жега, климатик, 900 кила каравана, 3-ма човека в колата, багаж, 100 км/ч темпомат на дългото изкачване от Перник към Дупница на магистралата стрелката се вдигна до положение, което е точно по средата между нормалното й положение и началото на червения проблемен сектор. Не съм връщал газта, темпомат на 100 км/ч. Не ме притесни, беше далеч от червеното и не мръдна по-нагоре. На връщане - има подобно дълго изкачване и в обратната посока на същата магистрала, там вече закачих Torque. Срелката стои на нормалното си положение до 101 градуса. На 102 градуса вече мръдва леко нагоре. В същите условия срелката стигна същото положение отново за кратко, беше 106 градуса. Нищо притеснително за мен. Термостатът и капачката на радиатора са ми нови, оригинални, на 25 000 км (лично съм ги сменял), антифризът е Motul Inugel Optimal Ultra, по-малко концентрат и повече вода успяват да стигнат същите температури на замръзване и кипене, като при другите антифризи с по-голяма концентрация. А и съм сложил Redline Water Wetter, въпреки че не вярвам да върши някакви чудеса. Не смятам, че изобщо има някакъв проблем, все пак при този товар и тези външни температури си е повече от перфектно, особено като се има предвид, че откак я имам тази кола, радиатори не съм мил. Мисля да ги измия наесен (в жегата не ми се занимава с нищо, което не е спешно) и да поизправя ламелите със стоматологични пинцети, че от камъчета имам доста поочукани. Както мисля да сложа и мрежа пред тях на бронята и маската. При нормално пътуване без каравана, жега, климатик, 2-ма човека, София-Варна-София държи между 84-5 градуса при спусканията и 95-6 градуса при яките изкачвания. Според мен това са що-годе нормалните температури за тоя мотор.
|
|
|
Сря Юли 26, 2017 9:04 pm |
|
|
vizor
|
Marvin написа: Ами смес 50/50 антивриз с вода, при 1.1 bar има температура на кипене около 120 °C. И според мен освен ако няма друга нередност по охладителанта система, където да избие някоя слаба връзка, или локално прегряване/кипене трябва да са Ок. Но пък ако сместа отива по към вода, почва да става проблем. Ако сместа отива повече към вода има по-добър топлообмен Не говори такива неща, че става проблем. Не знам дали си чувал лафа, че лятото Субару се кара с вода?
|
|
|
Чет Юли 27, 2017 3:24 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
vizor написа: Marvin написа: Ами смес 50/50 антивриз с вода, при 1.1 bar има температура на кипене около 120 °C. И според мен освен ако няма друга нередност по охладителанта система, където да избие някоя слаба връзка, или локално прегряване/кипене трябва да са Ок. Но пък ако сместа отива по към вода, почва да става проблем. Ако сместа отива повече към вода има по-добър топлообмен Не говори такива неща, че става проблем. Не знам дали си чувал лафа, че лятото Субару се кара с вода? Това не го знаех - сигурно е обсъждано някъде из форума Водната помпа не страда ли от липсата на смазка, или си има добавки за това ? Исках да кажа, че температурата на кипене спада, и ако бях с вода само, тези 103 °C щяха да ме притеснят.
|
|
|
Чет Юли 27, 2017 3:47 pm |
|
|
vizor
|
|
Чет Юли 27, 2017 6:46 pm |
|
|
petko 69
|
Днес на връщане от морето по магистралата 32-34 градуса външна , под 140км.ч. не съм падал , само на камерите и пътрулките , не че не ме минаха S8 или AMG , но те са друго измерение , стрелката на температурата не мърда при скорости над 220км,ч.Слагайте големи охладители и газ до дупка.
|
|
|
Нед Юли 30, 2017 9:50 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
vizor написа: https://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10 Има какво да я смазва, разбира се. Не е случаен лафа. Антифриза през лятото и помага и вреди. За това обикновено се кара с 50/50. Хем да има антифриз, хем вода. Аз лично карам в момента с 30/70 (долу горе на око, че се наложи да доливам заради една наклецана скоба). http://www.hotrod.com/articles/glycol-or-water-coolant/Интересно четиво! Няма да сгрешите ако го прегледате. Мерси за инфото ! https://www.redlineoil.com/content/files/tech/WaterWetter%20Tech%20Info.pdf тука има също техническа информация, макар и примесена с рекламна такава. Аз повече от интерес, и не толкова от необходимост си взех една бутилка WaterWetter да пробвам какъв ще е ефекта - макар че след проверката в сервиза (както и се очакваше) на охладителната нищо и няма. Като се качвам пак към Алеко, ще засека температурата, и ще видя дали има разлика.
|
|
|
Пон Юли 31, 2017 10:32 am |
|
|
vizor
|
Това ще е интересно! Дай всякаква информация, която имаш, че никога не съм го тествал това чудо, а само съм чел за него
|
|
|
Пон Юли 31, 2017 12:29 pm |
|
|
petko 69
|
vizor написа: Това ще е интересно! Дай всякаква информация, която имаш, че никога не съм го тествал това чудо, а само съм чел за него Старо и без ефект .Пробвах го от Алекс преди 3 години , реклама и нищо повече.
|
|
|
Пон Юли 31, 2017 10:20 pm |
|
|
vizor
|
Аз лично мисля, че е перфектно, когато караш само на вода за да маже помпата и с 10-20% антифриз. Даже мисля, че тогава е незаменимо. В крайна сметка може и само реклама да е. Лично бих го пробвал, но не ми грее мотора толкова много с дебелия радиатор.
|
|
|
Вто Авг 01, 2017 12:25 pm |
|
|
mitashki35
Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 11:46 pm Мнения: 514 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6 '01
Рейтинг: 66
|
Имаше тест преди години, работи ефективно при концентрация 20/80 антифриз /вода
Изпратено от моят G3121 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Вто Авг 01, 2017 8:29 pm |
|
|
petko 69
|
mitashki35 написа: Имаше тест преди години, работи ефективно при концентрация 20/80 антифриз /вода
Изпратено от моят G3121 с помощта на Tapatalk Защо не го пробваш на Н6 твоята, но със скорост над 180 при над 35 външна , но като почне да се вдига стрелката не връщай газта да го изчакаш да сработи.Тестовете са реклами и нищо повече , пробвал съм го и не става . Голям радиатор , външен охладител на АТ , капачка на 1.1 по-добре на 1.3 , термостат на 72 и постоянно миене на радиаторите спасява Н6 в жегите да не роди.
|
|
|
Сря Авг 02, 2017 8:38 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
petko 69 написа: mitashki35 написа: Имаше тест преди години, работи ефективно при концентрация 20/80 антифриз /вода
Изпратено от моят G3121 с помощта на Tapatalk Защо не го пробваш на Н6 твоята, но със скорост над 180 при над 35 външна , но като почне да се вдига стрелката не връщай газта да го изчакаш да сработи.Тестовете са реклами и нищо повече , пробвал съм го и не става . Голям радиатор , външен охладител на АТ , капачка на 1.1 по-добре на 1.3 , термостат на 72 и постоянно миене на радиаторите спасява Н6 в жегите да не роди. Е, то при тези условия които описваш, няма как да се очакват чудеса от добавка към антифриза. Според мен тя просто доближава системата към идеалната, при която няма загуби от кофти топлобмени на повърностите (e.g. до сферичен кон във вакуум), но изглежда и тогава нещата не са изчислени добре над някакво натоварване, и там само конструктивно промени ще подобрят нещата.
|
|
|
Чет Авг 03, 2017 11:54 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Karabas и 18 госта |
|