Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:40 pm



Отговори на тема  [ 89 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Леко загряване при сериозно натоварване H6 2001 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

Вчера се прибирах от Гърция, и на един баир и се вдигна стрелката на температурата на охлаждащата течност. Стигна до към 75%, далеч от червеното. Ситуацията е следната:
1. Магистрала.
2. Сериозен баир (на 30-40 км преди границата към Промахон/Кулата от гръцка страна).
3. Кола натоварена с 4 човека, багажник до горе, и 3 колела на покрива.
4. Скорост към 120 км/ч, като точно в този момент набирах да изпреварвам бавно движещ се камион.
5. Температура на въздуха - 20-25 градуса, като асфталта си беше по-напечен.
6. Може да имаше и насрещен вятър.
7. Колата я карах на газ в този момент.

Спрях веднага в аварийното и температурата бързо се нормализира. Няма изтичане на антифриз, разширителния съд се беше понапълнил, но беше далеч от преливане. Като изстина двигателя - проверих и в радиотора и там си е до горе течноста.
Може малко да се втелявам, предвид натоварването на колата по баира, но като цяло до сега не съм имал проблем с температурата. Иначе термостат скоро сменях, капачката е на година и нещо (може би трябва да се смени ?).

Според вас нормално ли е ? Или трябва да се позамсля за по-сериозна диганостика ?

Поздрави !

Вто Май 09, 2017 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си споменал дали климатика е бил включен, когато ти се е повишила температурата.
Това също дава отражение на температурата поради 2 причини.
Едната е че климатика също натоварва малко двигателя и втората
е че радиатора му е пред радиатора на двигателя.
Но щом при нормални условия всичко е наред, профилактично си измий външно радиаторите
с препарат и водна струя от градински маркуч е достатъчно. Ако ползваш водоструйка, внимавай
да не нараниш ламелите.
И продължавай да си наблюдаваш по-внимателно температурата за известно време.
Ако пак се покачва предприемаш следващи стъпки, но започни с тази защото е почти безплатна
и можеш да си я направиш сам и по всяко врвме.

Вто Май 09, 2017 3:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси за съвета !

Климатика работеше, и като цяло има известно количество мухи по радиотора му и сигурно не малко прахоляк. Ще го измия профилактично, за да не дърпам дявола за опашката. Нещо специално при измиването предполагам няма.

Вто Май 09, 2017 4:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 29, 2016 12:42 pm
Мнения: 16
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз тази интервенция я правих миналата година (не на Субару), но при повечето коли, принципът е един и същ.
Дали с градински маркуч или водостроуйка, НИКОГА не дръж струята под ъгъл! Стреми се да целиш хоризонтално радиатора, движейки ръката си нагоре-надолу/наляво-надясно по площта му, но не и отстрани.
Освен това, покрих с найлон целия мотор, плюс частите зад радиатора (до колкото успях).
Повече време ми отне да сваля бронята, отколкото цялото миене. :D
Успех. :beer:

Вто Май 09, 2017 5:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am
Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз мисля да я правя скоро тази процедура. И така като гледам май да сваля радиатора и да го промия отвътре и отвън, ще е по лесно отколкото да свалям броня и т.н.
Пък то и имаше някъде тема за цялата таз процедура ;)

Вто Май 09, 2017 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако питите са деформирани, миенето не помага. Аз сложих мрежи още като купих колата и питите се запазиха без никакви деформации. Доста често намирам големи размазани бръмбари по мрежите и мисля, че вършат чудесна работа, особено ако колата се кара магистрално.

Сря Май 10, 2017 9:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз съм си наумил да измия радиаторите тези дни, въпреки че изглеждат доста чисти. Все пак -
профилактично, не вреди.

Имам желание и мрежа да сложа, та ще споделиш ли малко повече за нея - каква, от къде, цена, цвят, закрепване и т.н.?

Сря Май 10, 2017 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Използвах поцинкована разтеглена ламарина, подобна на картинката по долу. Беше купена за декоративна подложка на едно изделие за вакум машината и остана, та ми дойде идеята и се възползвах. По спомен... изобщо не е скъпа. Взета е от тук. Зад решетката от горе, също имам две парчета от двете страни. Имах файлове за лазерно рязане, ама нещо не ги намирам, явно съм ги изтрил. Долната е закрепена с четири винта по два в двата края, за предварително монтирани там "Г" планки с отвори и нарязани резби. Средните са пъхнати и огънати на дъга и се крепят сами. Все се каня да ги сваля и пръсна черно, ама... Ако искаш, ще снимам и ще кача тук или някой път ще покажа на живо.

Прикачени файлове:
7-300x300.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Май 10, 2017 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега , Тенчо може да ти сложи алуминиев радиатор с по голям дебит и ще си решиш проблема.1040 му е ника , поговори с него, аз пробвах всичко и накрая стигнах до два радиатор воден и маслен за АТ.

Чет Май 11, 2017 7:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прикачени файлове:
20170502_175954.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 11, 2017 7:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Колега , Тенчо може да ти сложи алуминиев радиатор с по голям дебит и ще си решиш проблема.1040 му е ника , поговори с него, аз пробвах всичко и накрая стигнах до два радиатор воден и маслен за АТ.


Колега - да разбирам, че не е проблем прегряването, а си е feature и няма спасение без модификация ? Все си мислих, че ако се грижиш за колата, няма да прави такива неща ... Миналата година кесих в някви задръстване в най-топлия ден за годината около Варна заради една катастрофа (сигурно беше 38 градуса на сянка) на климатик и нямаше никво мърдане на стрелката.
Може би просто съм наплашен от историите, че всяко мърдане на стреклата води до гръмнали гарнитури и е проблемно - но може би ако почне да го прави системно - тогава трябва да се замисля по-сериозно, а сега просто да взема превантивни мерки с измиване на радиатори и да отида на профилактика на газовата, че знам ли сместа каква е в момента.

Чет Май 11, 2017 10:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vami написа:
Използвах поцинкована разтеглена ламарина, подобна на картинката по долу. Беше купена за декоративна подложка на едно изделие за вакум машината и остана, та ми дойде идеята и се възползвах. По спомен... изобщо не е скъпа. Взета е от тук. Зад решетката от горе, също имам две парчета от двете страни. Имах файлове за лазерно рязане, ама нещо не ги намирам, явно съм ги изтрил. Долната е закрепена с четири винта по два в двата края, за предварително монтирани там "Г" планки с отвори и нарязани резби. Средните са пъхнати и огънати на дъга и се крепят сами. Все се каня да ги сваля и пръсна черно, ама... Ако искаш, ще снимам и ще кача тук или някой път ще покажа на живо.

Всякаква такава информация е добре дошла, няма да я откажа нито аз, нито колегите във форума, а твоите мнения много хора ги ценим. Може би няма да е лошо да се спретне в отделна тема :) И отделно с удоволствие бих ги видял на живо, тъкмо ще ползваме повода да се запознаем на по бира.

Чет Май 11, 2017 9:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като начало може да почнеш да си следиш температурата с някакво външно устройство и да смениш термостата и капачката. При мен термостата се скапа след 20000км и 1 година работа. Най евтино е с един елм и телефона и гледаш какво става. Ясно е че Н6 си има проблем с температурата но според мен при нормално каране няма нужда от модификации. Аз лично си следя темепратурата постоянно и съм настроил алармата да звънне при 98 градуса. Имай в предвид че стрелката за температурата е супер неадекватна. Моята от 71 до 97 градуса седи на едно и също място.
Смяна на радиаторите според мен е само за състезатели и хора които дърпат каравани и лодки.

Пет Май 12, 2017 8:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stoychod написа:
Като начало може да почнеш да си следиш температурата с някакво външно устройство и да смениш термостата и капачката. При мен термостата се скапа след 20000км и 1 година работа. Най евтино е с един елм и телефона и гледаш какво става. Ясно е че Н6 си има проблем с температурата но според мен при нормално каране няма нужда от модификации. Аз лично си следя темепратурата постоянно и съм настроил алармата да звънне при 98 градуса. Имай в предвид че стрелката за температурата е супер неадекватна. Моята от 71 до 97 градуса седи на едно и също място.
Смяна на радиаторите според мен е само за състезатели и хора които дърпат каравани и лодки.


И аз си мислих за следене на температурата с Torque/OBD, но газовата ми е закачена там и не става докато карам на нея. Иначе термостат смених преди към 15к км и по-малко от година с оригинален, което не е далеч от километрите, на който твоя се е скапал. Ще проверя на бензин как се движи температурата на място, и ако е прекалено висока, ще го сменя.

Пет Май 12, 2017 12:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stoychod написа:
Като начало може да почнеш да си следиш температурата с някакво външно устройство

Моята джаджа пристигна, дисплея и зумера са монтирани в една елегантна "кутийка" от китайски парктроник. Остава да монтирам температурния датчик някъде по блока и ще дам отзиви. Цялата инвестиция излиза под 20лв.

Пет Май 12, 2017 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marvin написа:

И аз си мислих за следене на температурата с Torque/OBD, но газовата ми е закачена там и не става докато карам на нея. Иначе термостат смених преди към 15к км и по-малко от година с оригинален, което не е далеч от километрите, на който твоя се е скапал. Ще проверя на бензин как се движи температурата на място, и ако е прекалено висока, ще го сменя.


Моят термостат го видях че е сдал багажа чак когато почнах да следя температурата. Той може да е заминал и преди половин година но няма как да го познаеш. Перките въртят доста повече но са много тихи и трудно се разбира че работят. Реално темепературата не ми се е покачвала повече от 97 градуса, но термостата не работеше коректно и не отваряше напълно.

Пет Май 12, 2017 2:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
stoychod написа:
Моят термостат го видях че е сдал багажа чак когато почнах да следя температурата. Той може да е заминал и преди половин година но няма как да го познаеш. Перките въртят доста повече но са много тихи и трудно се разбира че работят. Реално темепературата не ми се е покачвала повече от 97 градуса, но термостата не работеше коректно и не отваряше напълно.

Мерих темепратурата на място, но мога да преценя дали има нещо гнило. Вдига се до 92 DegC, пускат се перките и пада до 86 DegC и така до + безкрай. Трябва да я покарам по някой баир тия дни, да видя как ще се държи.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Май 15, 2017 10:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен в задръстване на равно и нормални скорости двигателя не загряваше и стрелката не помръдваше.Само при високи скорости по магистрала и 36с , а също при продължителни изкачвания пак при 36c стрелката се покачваше и , ако не намаля скоростта светва ВДЦ оф и повече не съм се заигравал.За сега нямам проблем , но при по-големи горещина ще докладвам как се държи с по-големия радиатор..При загряване на голяма скорост и изключване на климатика помага само , ако сляза под 160км. (това с малкия радиатор) но без климатик не е работа.

Пон Май 15, 2017 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vami написа:
Използвах поцинкована разтеглена ламарина, подобна на картинката по долу. Беше купена за декоративна подложка на едно изделие за вакум машината и остана, та ми дойде идеята и се възползвах. По спомен... изобщо не е скъпа. Взета е от тук. Зад решетката от горе, също имам две парчета от двете страни. Имах файлове за лазерно рязане, ама нещо не ги намирам, явно съм ги изтрил. Долната е закрепена с четири винта по два в двата края, за предварително монтирани там "Г" планки с отвори и нарязани резби. Средните са пъхнати и огънати на дъга и се крепят сами. Все се каня да ги сваля и пръсна черно, ама... Ако искаш, ще снимам и ще кача тук или някой път ще покажа на живо.

Бях забравил... На снимките мрежите се виждат, но на живо почти не личи.
Прикачени файлове:
20170516_180058.jpg

Прикачени файлове:
20170516_180115.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 9

Вто Май 16, 2017 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Marvin написа:
stoychod написа:
Моят термостат го видях че е сдал багажа чак когато почнах да следя температурата. Той може да е заминал и преди половин година но няма как да го познаеш. Перките въртят доста повече но са много тихи и трудно се разбира че работят. Реално темепературата не ми се е покачвала повече от 97 градуса, но термостата не работеше коректно и не отваряше напълно.

Мерих темепратурата на място, но мога да преценя дали има нещо гнило. Вдига се до 92 DegC, пускат се перките и пада до 86 DegC и така до + безкрай. Трябва да я покарам по някой баир тия дни, да видя как ще се държи.


Колега, мисля че всички се зарязяваме от тази психоза с прегряването...Това което описваш е напълно нормално и системата ти е изправна.
Две са нещата, които трябва да се знаят:

1. Термостата на Н6 започва да отваря при 80-84 градуса и трябва да е напълно отворен при 95 градуса. При нормално градско продължително каране
температурата варира в диапазона 90 - 96 градуса. Това не трябва да се влияе много от температурата на околния въздух. Охладителната система е изчислена, след като първоначално влезе в режим, да осигури постоянна работна температура на двигателя, както е проектиран т.е. 90 - 95 градуса, независимо от външните условия.

2. Ако описаното в т.1 се изпълнява, стрелката на таблото не трябва да мърда наникъде, а да стои на средата като нарисувана. Ако не стига средата бързо /след около 5-10 минути градско каране при това време/ то термостата ти е постоянно отворен и ще имаш проблеми зимата. Ако стрелката мърда нагоре - има проблем в системата.

Преди години се видях във филм с една Тойота Карина на жена ми...Зареждаш,обезвъздушаваш и една седмица кара без проблеми при всякакви условия. След 7-8 дни надува и изхвърля антифриза...Повтаряш процедурата, пак същото. Няма теч, няма дявол. Какво ли не рових, къде ли не търсих, нищо. Накрая се оказа едно късо водно съединение /около 20 см/, отзад на двигателя, което имаше дупка, като от игла. Ако нещо изтече, капе върху генерацията и се изпарява моментално и така с натрупване...докато антифриза намалее, въздуха стане в повече, направи възглавница и надуе...

Сега, какъв може да е проблема при теб, това е изцяло друга история. Конкретно при твоята ситуация, аз бих потърсил причина за проникване на въздух в системата, който бързо е бил "прогонен" на този етап, защото е малко...Ако съм прав проблема ще се задълбочава. Най-напред, разбира се, щателно бих проверил свързването на газовата уредба към охладителната система: спукано, разхлабено, мембрани и и т.н. Някъде нещо не е циркулирало, както трябва, за да мръдне стрелката...Въобще, може да изглежда малко крайно, но каквото и да стане, търси проблема в газовата, а при тоците - в алармата. Там където е пипал Бай Хой...

Сря Май 17, 2017 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 89 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор