Леко загряване при сериозно натоварване H6 2001
Автор |
Съобщение |
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
dimitrov2000 написа: Колега, мисля че всички се зарязяваме от тази психоза с прегряването...Това което описваш е напълно нормално и системата ти е изправна. Две са нещата, които трябва да се знаят:
1. Термостата на Н6 започва да отваря при 80-84 градуса и трябва да е напълно отворен при 95 градуса. При нормално градско продължително каране температурата варира в диапазона 90 - 96 градуса. Това не трябва да се влияе много от температурата на околния въздух. Охладителната система е изчислена, след като първоначално влезе в режим, да осигури постоянна работна температура на двигателя, както е проектиран т.е. 90 - 95 градуса, независимо от външните условия.
2. Ако описаното в т.1 се изпълнява, стрелката на таблото не трябва да мърда наникъде, а да стои на средата като нарисувана. Ако не стига средата бързо /след около 5-10 минути градско каране при това време/ то термостата ти е постоянно отворен и ще имаш проблеми зимата. Ако стрелката мърда нагоре - има проблем в системата.
Преди години се видях във филм с една Тойота Карина на жена ми...Зареждаш,обезвъздушаваш и една седмица кара без проблеми при всякакви условия. След 7-8 дни надува и изхвърля антифриза...Повтаряш процедурата, пак същото. Няма теч, няма дявол. Какво ли не рових, къде ли не търсих, нищо. Накрая се оказа едно късо водно съединение /около 20 см/, отзад на двигателя, което имаше дупка, като от игла. Ако нещо изтече, капе върху генерацията и се изпарява моментално и така с натрупване...докато антифриза намалее, въздуха стане в повече, направи възглавница и надуе...
Сега, какъв може да е проблема при теб, това е изцяло друга история. Конкретно при твоята ситуация, аз бих потърсил причина за проникване на въздух в системата, който бързо е бил "прогонен" на този етап, защото е малко...Ако съм прав проблема ще се задълбочава. Най-напред, разбира се, щателно бих проверил свързването на газовата уредба към охладителната система: спукано, разхлабено, мембрани и и т.н. Някъде нещо не е циркулирало, както трябва, за да мръдне стрелката...Въобще, може да изглежда малко крайно, но каквото и да стане, търси проблема в газовата, а при тоците - в алармата. Там където е пипал Бай Хой...
Ще мине на по сериозен преглед преди следващото по-дълго пътуване значи, не заради психоза, а най-вече защото не обичам технически неизправни машинарии . Иначе сега се сещам, че бяха открили преди 20-30к км засъхнал антивриз около водната помпа, което не се беше проявявало по никакъв начин до сега - и може да е тръгнало нещо там и като допълнение някое съединение, че те с годините си стареят и се напукват. На мотора ми в един момент просто почнаха да се пукат от времето и едно по едно сдадоха багажа - но там само ми пръскаше антифриз по крака и ремонта е доста елементарен
|
|
|
Сря Май 17, 2017 1:36 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
Marvin написа: Здравейте,
Вчера се прибирах от Гърция, и на един баир и се вдигна стрелката на температурата на охлаждащата течност. Стигна до към 75%, далеч от червеното. Ситуацията е следната: 1. Магистрала. 2. Сериозен баир (на 30-40 км преди границата към Промахон/Кулата от гръцка страна). 3. Кола натоварена с 4 човека, багажник до горе, и 3 колела на покрива. 4. Скорост към 120 км/ч, като точно в този момент набирах да изпреварвам бавно движещ се камион. 5. Температура на въздуха - 20-25 градуса, като асфталта си беше по-напечен. 6. Може да имаше и насрещен вятър. 7. Колата я карах на газ в този момент.
Спрях веднага в аварийното и температурата бързо се нормализира. Няма изтичане на антифриз, разширителния съд се беше понапълнил, но беше далеч от преливане. Като изстина двигателя - проверих и в радиотора и там си е до горе течноста. Може малко да се втелявам, предвид натоварването на колата по баира, но като цяло до сега не съм имал проблем с температурата. Иначе термостат скоро сменях, капачката е на година и нещо (може би трябва да се смени ?).
Според вас нормално ли е ? Или трябва да се позамсля за по-сериозна диганостика ?
Поздрави !
|
|
|
Чет Май 18, 2017 5:57 pm |
|
|
adddt
Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm Мнения: 1249 Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
|
adddt написа: Marvin написа: Здравейте,
Вчера се прибирах от Гърция, и на един баир и се вдигна стрелката на температурата на охлаждащата течност. Стигна до към 75%, далеч от червеното. Ситуацията е следната: 1. Магистрала. 2. Сериозен баир (на 30-40 км преди границата към Промахон/Кулата от гръцка страна). 3. Кола натоварена с 4 човека, багажник до горе, и 3 колела на покрива. 4. Скорост към 120 км/ч, като точно в този момент набирах да изпреварвам бавно движещ се камион. 5. Температура на въздуха - 20-25 градуса, като асфталта си беше по-напечен. 6. Може да имаше и насрещен вятър. 7. Колата я карах на газ в този момент.
Спрях веднага в аварийното и температурата бързо се нормализира. Няма изтичане на антифриз, разширителния съд се беше понапълнил, но беше далеч от преливане. Като изстина двигателя - проверих и в радиотора и там си е до горе течноста. Може малко да се втелявам, предвид натоварването на колата по баира, но като цяло до сега не съм имал проблем с температурата. Иначе термостат скоро сменях, капачката е на година и нещо (може би трябва да се смени ?).
Според вас нормално ли е ? Или трябва да се позамсля за по-сериозна диганостика ?
Поздрави ! Колега все пак тия колела на покрива дават сериозно отражение и на въздушнот осъпротивление и разхода е доста нагоре с тях което ще означава че натоварването е доста различно нот това да си без тях.. и все едно си с 20-30 км по висока скорост.
|
|
|
Съб Май 20, 2017 5:55 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
adddt написа: Колега все пак тия колела на покрива дават сериозно отражение и на въздушнот осъпротивление и разхода е доста нагоре с тях което ще означава че натоварването е доста различно нот това да си без тях.. и все едно си с 20-30 км по висока скорост. Да определено прецакват аеродинамиката, която и без това е на тухла четворка. Като вдигнеш над 110 км/ч с тях, и капачката на резвоара се вдлъбва направо. Иначе си направих експеримента да меря температурата на бензин на път към своге, което е с доста завои и баирчета (без да се зоря много) с 3-ма човека в колата/багаж и климатик. Не мисля,че има нещо притеснително при положение, че на 94 градуса не се е вдига температурата. По-скоро при случая, който имах аз е било инцидентно поради доста голямо натоварване и другите фактори, та мисля да не се занимавам по-задолбъчено с проблема за момента. Дано скоро не пиша за избушени гарнитури
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Май 22, 2017 1:03 pm |
|
|
maxon
Регистриран на: Вто Май 23, 2017 12:13 pm Мнения: 44
Автомобил: Subaru Outback 2001 , H6 3.0
Рейтинг: 0
|
Реших да пиша в тази тема по няколко въпроса свързани с моята кола. Не съм сменял термостат или капачка на радиатора(тези неща прочетох като препоръки). Та въпроса ми е за тях .... сложна ли е смяната на термостата и нужно ли е да се ходи в доверен субару сервиз ,понеже нямам наблизо такъв и горе долу темепратурата като гледам лесно качва , перките се пускат чат пат, но стрелката си седи там между двете чертички по средата и не мърда. Дали е ок? . И и ии .... за казанчето бях писал някъде, с какъв антифриз e препоръчителен и до къде трябва да има в разширителния съд ( чертичката фул , която се намира в одлната част на разширителния съд ?) . H6 2001.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 11:57 am |
|
|
dimitrov2000
|
По това, което описваш си напълно наред и така трябва да се държи системата. Няма нищо сложно сложно в смяната на термостата, като му дойде времето. При теб още не е дошло. Признаците са или че бавно загрява или /ако това ти е субективно/, при продължително спускане по надолнище без газ - изстива... Стрелката трябва при всякакви условия да стои там, където ти е сега. Карай си колата и се кефи...
|
|
|
Вто Май 30, 2017 1:20 pm |
|
|
maxon
Регистриран на: Вто Май 23, 2017 12:13 pm Мнения: 44
Автомобил: Subaru Outback 2001 , H6 3.0
Рейтинг: 0
|
тенкю , спести ми притеснения , че не познавам нито колата , нито марката като цяло. Чета из форума , но и много четене не е на добре понякога Иначе аутбека е моята кола Само за казанчето се притессних като я взех още , че имаше съвсем на дъното охладителна течност , която даже не разбрах какъв цвят е ... но допълних със 100 мл . вода .. преди зимата ще я сменя като разбера и каква трябва да бъде.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 3:41 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Иди някъде където имат каталог /по-специализиран, напр. в Евро07 или магазин специализиран за антифризи/ да ти извадят точната спецификация на антифриза за модела и годината. Не е кой знае колко фатално, но си има значение за смазване, корозия и т.н. За казанчето няма какво да се притесняваш, ако не тече отнякъде системата. Най-вероятно не е поглеждано дълго време, а знаеш че водата от антифриза се изпарява постепенно... Успех и много безаварийни километри.
P.S. Не чакай зимата, антифриза е важен за всички сезони. Ако не си го сменял, сменяй го веднага.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 4:28 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Днес я засекох моята докато чакам в задръстване. Около 50 секунди и отнема след като се включат перките да свалят темепературата от 96 градуса до 91. След това за около 45 секунди колата отново вдига до 96 градуса и пак се ключват перките. Това при 14 градуса външна температура. Не са добре нещата, но ще карам докато издъхне. Докато карам с 40-60км в час въпреки че се движа и не спирам колата си загрява и се налага пак да се включват перките, при това доста често. Глупаво ли е сметната или с газовата ли я предобрих не знам. Това е положението.
|
|
|
Сря Май 31, 2017 8:05 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
stoychod написа: Днес я засекох моята докато чакам в задръстване. Около 50 секунди и отнема след като се включат перките да свалят темепературата от 96 градуса до 91. След това за около 45 секунди колата отново вдига до 96 градуса и пак се ключват перките. Това при 14 градуса външна температура. Не са добре нещата, но ще карам докато издъхне. Докато карам с 40-60км в час въпреки че се движа и не спирам колата си загрява и се налага пак да се включват перките, при това доста често. Глупаво ли е сметната или с газовата ли я предобрих не знам. Това е положението. 96 градуса ми се виждат много за включване на перките. При мен се включват на 92 Deg C, и за около минута сваля до 87 Deg C - това при даване на газ на място пред блока, но предполагам в чакане в задръстване ще е подобно. Температурите са при каране на бензин.
|
|
|
Сря Май 31, 2017 12:11 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
При мен когато е изключен климатика перката се пуска на 96 градуса и спира при 91. Вчера оправих климатика и при пуснат климатик гледам че перката по-рано се пуска. Не можах да преценя кога се пуска и защо.
|
|
|
Чет Юни 01, 2017 9:28 am |
|
|
petko 69
|
stoychod написа: При мен когато е изключен климатика перката се пуска на 96 градуса и спира при 91. Вчера оправих климатика и при пуснат климатик гледам че перката по-рано се пуска. Не можах да преценя кога се пуска и защо. Когато работи климатика системата е по-натоварена и е нормално перките да работят повече .Щом двигателя не прегрява и не ти святка на таблото ВДЦ ооф е добре , ако си забелязал на лявата врата има фабричен надпис който предупреждава да внимаваме с температурата на АТ маслото , а то е пряко свързано с водния радиатор защото го ползва.Това означава 106 гр. допълнително към охлаждащата система. .Н6 при високи температура и със сток охлаждане работи на границата преди прегряване.Доста е писано по темата , но ще ти кажа две неща. Поддържане на охладителната система в изрядност , промифки ,почистване радиатори периодично ,капачка , водна помпа ,термостат и добре изчислен антифриз. 2ро- нов радиатор с повече охладителна площ , интеркулер на АТ масло на кутията челен , тоест извън радиатора за мотора. пс. Поста се отнася само за Н6 01-03.Моля отношение да взимат колеги с проблема и решили проблема.
|
|
|
Чет Юни 01, 2017 7:39 pm |
|
|
patko
|
stoychod написа: При мен когато е изключен климатика перката се пуска на 96 градуса и спира при 91. Вчера оправих климатика и при пуснат климатик гледам че перката по-рано се пуска. Не можах да преценя кога се пуска и защо. Винаги когато включиш климатика тръгват и вентилаторите. Дори и при студен двигател. Те охлаждат фреона в кондензатора (радиатора) на климатика. Когато се изключи климатика, спират и те. Климатикът се изключва ако: 1. Е постигнал зададената температура в купето, 2. Ако температурата на изходящия въздух след изпарителя (тази част, която е в купето под таблото и прави студеното) падне под 1 градус. Когато стане 4 градуса се включва отново. 3. Ако налягането в системата стане над определена стойност - не мога да кажа колко точно. Ако климатикът не работи - ситуацията е точно така както я описваш - на 96 градуса тръгват вентилаторите и на 91 спират.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 10:50 am |
|
|
patko
|
Аз съм писал доста по темата: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=60Сега съм с алуминиев радиатор, с термостат, който отваря по-рано: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120Като изчетеш темата ще разбереш, че и това не е панацея. Трябва да се охлади кутията. Сега съм поръчал от АЛИЕКСПРЕС охладител и като дойде ще го монтирам. Като чета отзивите на Петко явно това ще е решението.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 10:59 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Мойто е 245коня H6 и радиатор Мишимото. Последните 3 дни си беше жега и ми се наложи да пътувам до морето. Външна температура 36+ градуса 3ма в колата + малко багаж. Направих едно наблюдение с ОБД то. Температурата си е точно пропорционална на скоростта. 130 км/ч - 92 градуса. 140 - 150 км/ч - 95 градуса, 160 -170 км/ч - 99 - 100 градуса. Реших , че ако тази температура е проблем за колата.. трябва да го знам със сигурност. Вече веднъж съм сменял гарнитури и процедурата ми е известна Ииииии я държах 4 часа на 99 - 102 градуса. (На 101 стрелката почва да мърда леко нагоре) Постонянно беше на климатик - климатика сваля един градус като го изключиш. Средно 99-100градуса показваше , и 102 за кратко. В момента , който свалиш скоростта температурата спада до 92. Не протече нищо, не загуби течност. И най интересното... изгоря ми с 1 литър газ по-малко от това , което считам за нормално и е горяла до момента/ (може и да съм уцелил читава газостанция... и това не знам дали е от температурата ) Радиаторите са измити и чисти, сместа ми е 50/50 антифриз. Тримовете и изпреварването на запалването си бяха перфектни през цялото време. Играх си да сваля на 4та и да държа 160 с идеята да видя дали водната циркулация е проблема.. вдигна с един градус. т.е не помага повечето дебит. Вече стигам до извода , че има някакъв преблем от аеродинамична гледна точка, което няма как да се поправи. Освен с една дупка на капака.. веднага след радиатора. Ще монтирам и един охладител за скоростната, но имайки предвид размера на тези охладители в сравнение с радиатора , просто не ми се вярва да помогне.
|
|
|
Пон Юни 26, 2017 11:41 pm |
|
|
srg
|
Ако успееш да извадиш през OBD-то с некое програмче AFR-и и Load коефициент ще сдобиеш някаква насока относно това как наситеността на гориво в гориво-въздушната смес влияе на температурата при различното натоварване, а не аеродинамиката, щото по тая логика колегите с фризерите (пардон, Форестърите) щяха направо да капят като круши по магистралата в това време Ти май караш на изпарена газ, което само по себе си предполага също завишаване на температурата и това в комбинация с по-бедната по стоковите ECU карти гориво-въздушна смес си е предпоставка за тия температурни аномалии.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 12:56 am |
|
|
petko 69
|
Прикачени файлове: 20170627_073257.jpg С Прикачени файлове: 20170627_073257.jpg patko написа: писал доста по темата: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=60Сега съм с алуминиев радиатор, с термостат, който отваря по-рано: viewtopic.php?f=5&t=17189&start=120Като изчетеш темата ще разбереш, че и това не е панацея. Трябва да се охлади кутията. Сега съм поръчал от АЛИЕКСПРЕС охладител и като дойде ще го монтирам. Като чета отзивите на Петко явно това ще е решението. След поставяне на маслен охладител и алуминиев радиатор стрелката не трепва при никакви натоваевания.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 6:37 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
То хубаво не ти трепва стрелката, но температурата колко е? Моята от 71 до 101 си седи на едно място. Сигурно като се стопят гарнитурите ще мръдне. Много е нагъчкано при двигателя и няма от къде да циркълира въздуха. Вчера вдигнах 101 градуса. Спрях климатик, включих на бензин намалих скороста. Пак седи там. Отбих и на място сваля супер бавно. Отворих капака и доста по бързо падна температурата. Качих наклона до Сан Марино с 2 спирания. Станах за смях на местните а и изпуснах всички музеи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 6:58 am |
|
|
petko 69
|
stoychod написа: То хубаво не ти трепва стрелката, но температурата колко е? Моята от 71 до 101 си седи на едно място. Сигурно като се стопят гарнитурите ще мръдне. Много е нагъчкано при двигателя и няма от къде да циркълира въздуха. Вчера вдигнах 101 градуса. Спрях климатик, включих на бензин намалих скороста. Пак седи там. Отбих и на място сваля супер бавно. Отворих капака и доста по бързо падна температурата. Качих наклона до Сан Марино с 2 спирания. Станах за смях на местните а и изпуснах всички музеи.
Sent from my iPhone using Tapatalk Преди да си сложа големия алуминиев радиатор и маслен кулер за АТ , капачка 1.3 и аз участвах в този твоя филм . При сегашните горещини си карам на макс и нямам грижа .Пробвано изкачване , магистрала , задръствания не трепва .В тези жеги спирам в града и перките работят 20-30 сек. и спират , климатика не го спирам вече за да помагам на охлаждането.Инвестицията е към 1к. но си струва , само за зимата ще монтирам едно термостатче за АТ и проекта ще ми е напълно завършен.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 7:18 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Явно при теб се е получило да не загряваш с нов радиатор и маслен охладител.. Но имам един въпрос - Имаш ли катализатори ?? (Мисля , че и те са част от това уравнение ако са неизправни)
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 9:41 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|