Леко загряване при сериозно натоварване H6 2001
Автор |
Съобщение |
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Здравейте,
Вчера се прибирах от Гърция, и на един баир и се вдигна стрелката на температурата на охлаждащата течност. Стигна до към 75%, далеч от червеното. Ситуацията е следната: 1. Магистрала. 2. Сериозен баир (на 30-40 км преди границата към Промахон/Кулата от гръцка страна). 3. Кола натоварена с 4 човека, багажник до горе, и 3 колела на покрива. 4. Скорост към 120 км/ч, като точно в този момент набирах да изпреварвам бавно движещ се камион. 5. Температура на въздуха - 20-25 градуса, като асфталта си беше по-напечен. 6. Може да имаше и насрещен вятър. 7. Колата я карах на газ в този момент.
Спрях веднага в аварийното и температурата бързо се нормализира. Няма изтичане на антифриз, разширителния съд се беше понапълнил, но беше далеч от преливане. Като изстина двигателя - проверих и в радиотора и там си е до горе течноста. Може малко да се втелявам, предвид натоварването на колата по баира, но като цяло до сега не съм имал проблем с температурата. Иначе термостат скоро сменях, капачката е на година и нещо (може би трябва да се смени ?).
Според вас нормално ли е ? Или трябва да се позамсля за по-сериозна диганостика ?
Поздрави !
|
|
|
Вто Май 09, 2017 12:07 pm |
|
|
plaskom
|
Не си споменал дали климатика е бил включен, когато ти се е повишила температурата. Това също дава отражение на температурата поради 2 причини. Едната е че климатика също натоварва малко двигателя и втората е че радиатора му е пред радиатора на двигателя. Но щом при нормални условия всичко е наред, профилактично си измий външно радиаторите с препарат и водна струя от градински маркуч е достатъчно. Ако ползваш водоструйка, внимавай да не нараниш ламелите. И продължавай да си наблюдаваш по-внимателно температурата за известно време. Ако пак се покачва предприемаш следващи стъпки, но започни с тази защото е почти безплатна и можеш да си я направиш сам и по всяко врвме.
|
|
|
Вто Май 09, 2017 3:10 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Мерси за съвета !
Климатика работеше, и като цяло има известно количество мухи по радиотора му и сигурно не малко прахоляк. Ще го измия профилактично, за да не дърпам дявола за опашката. Нещо специално при измиването предполагам няма.
|
|
|
Вто Май 09, 2017 4:41 pm |
|
|
lostrider
Регистриран на: Пет Яну 29, 2016 12:42 pm Постове: 16 Рейтинг: 42
|
Аз тази интервенция я правих миналата година (не на Субару), но при повечето коли, принципът е един и същ. Дали с градински маркуч или водостроуйка, НИКОГА не дръж струята под ъгъл! Стреми се да целиш хоризонтално радиатора, движейки ръката си нагоре-надолу/наляво-надясно по площта му, но не и отстрани. Освен това, покрих с найлон целия мотор, плюс частите зад радиатора (до колкото успях). Повече време ми отне да сваля бронята, отколкото цялото миене. Успех.
|
|
|
Вто Май 09, 2017 5:08 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Постове: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
И аз мисля да я правя скоро тази процедура. И така като гледам май да сваля радиатора и да го промия отвътре и отвън, ще е по лесно отколкото да свалям броня и т.н. Пък то и имаше някъде тема за цялата таз процедура
|
|
|
Вто Май 09, 2017 8:36 pm |
|
|
Vami
|
Ако питите са деформирани, миенето не помага. Аз сложих мрежи още като купих колата и питите се запазиха без никакви деформации. Доста често намирам големи размазани бръмбари по мрежите и мисля, че вършат чудесна работа, особено ако колата се кара магистрално.
|
|
|
Сря Май 10, 2017 9:19 am |
|
|
kerekovski
|
И аз съм си наумил да измия радиаторите тези дни, въпреки че изглеждат доста чисти. Все пак - профилактично, не вреди.
Имам желание и мрежа да сложа, та ще споделиш ли малко повече за нея - каква, от къде, цена, цвят, закрепване и т.н.?
|
|
|
Сря Май 10, 2017 3:33 pm |
|
|
Vami
|
Използвах поцинкована разтеглена ламарина, подобна на картинката по долу. Беше купена за декоративна подложка на едно изделие за вакум машината и остана, та ми дойде идеята и се възползвах. По спомен... изобщо не е скъпа. Взета е от тук. Зад решетката от горе, също имам две парчета от двете страни. Имах файлове за лазерно рязане, ама нещо не ги намирам, явно съм ги изтрил. Долната е закрепена с четири винта по два в двата края, за предварително монтирани там "Г" планки с отвори и нарязани резби. Средните са пъхнати и огънати на дъга и се крепят сами. Все се каня да ги сваля и пръсна черно, ама... Ако искаш, ще снимам и ще кача тук или някой път ще покажа на живо. Прикачени файлове: 7-300x300.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Май 10, 2017 3:52 pm |
|
|
petko 69
|
Колега , Тенчо може да ти сложи алуминиев радиатор с по голям дебит и ще си решиш проблема.1040 му е ника , поговори с него, аз пробвах всичко и накрая стигнах до два радиатор воден и маслен за АТ.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 7:47 am |
|
|
petko 69
|
Прикачени файлове: 20170502_175954.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 7:50 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
petko 69 написа: Колега , Тенчо може да ти сложи алуминиев радиатор с по голям дебит и ще си решиш проблема.1040 му е ника , поговори с него, аз пробвах всичко и накрая стигнах до два радиатор воден и маслен за АТ. Колега - да разбирам, че не е проблем прегряването, а си е feature и няма спасение без модификация ? Все си мислих, че ако се грижиш за колата, няма да прави такива неща ... Миналата година кесих в някви задръстване в най-топлия ден за годината около Варна заради една катастрофа (сигурно беше 38 градуса на сянка) на климатик и нямаше никво мърдане на стрелката. Може би просто съм наплашен от историите, че всяко мърдане на стреклата води до гръмнали гарнитури и е проблемно - но може би ако почне да го прави системно - тогава трябва да се замисля по-сериозно, а сега просто да взема превантивни мерки с измиване на радиатори и да отида на профилактика на газовата, че знам ли сместа каква е в момента.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 10:40 am |
|
|
kerekovski
|
Vami написа: Използвах поцинкована разтеглена ламарина, подобна на картинката по долу. Беше купена за декоративна подложка на едно изделие за вакум машината и остана, та ми дойде идеята и се възползвах. По спомен... изобщо не е скъпа. Взета е от тук. Зад решетката от горе, също имам две парчета от двете страни. Имах файлове за лазерно рязане, ама нещо не ги намирам, явно съм ги изтрил. Долната е закрепена с четири винта по два в двата края, за предварително монтирани там "Г" планки с отвори и нарязани резби. Средните са пъхнати и огънати на дъга и се крепят сами. Все се каня да ги сваля и пръсна черно, ама... Ако искаш, ще снимам и ще кача тук или някой път ще покажа на живо. Всякаква такава информация е добре дошла, няма да я откажа нито аз, нито колегите във форума, а твоите мнения много хора ги ценим. Може би няма да е лошо да се спретне в отделна тема И отделно с удоволствие бих ги видял на живо, тъкмо ще ползваме повода да се запознаем на по бира.
|
|
|
Чет Май 11, 2017 9:18 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Като начало може да почнеш да си следиш температурата с някакво външно устройство и да смениш термостата и капачката. При мен термостата се скапа след 20000км и 1 година работа. Най евтино е с един елм и телефона и гледаш какво става. Ясно е че Н6 си има проблем с температурата но според мен при нормално каране няма нужда от модификации. Аз лично си следя темепратурата постоянно и съм настроил алармата да звънне при 98 градуса. Имай в предвид че стрелката за температурата е супер неадекватна. Моята от 71 до 97 градуса седи на едно и също място. Смяна на радиаторите според мен е само за състезатели и хора които дърпат каравани и лодки.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 8:31 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
stoychod написа: Като начало може да почнеш да си следиш температурата с някакво външно устройство и да смениш термостата и капачката. При мен термостата се скапа след 20000км и 1 година работа. Най евтино е с един елм и телефона и гледаш какво става. Ясно е че Н6 си има проблем с температурата но според мен при нормално каране няма нужда от модификации. Аз лично си следя темепратурата постоянно и съм настроил алармата да звънне при 98 градуса. Имай в предвид че стрелката за температурата е супер неадекватна. Моята от 71 до 97 градуса седи на едно и също място. Смяна на радиаторите според мен е само за състезатели и хора които дърпат каравани и лодки. И аз си мислих за следене на температурата с Torque/OBD, но газовата ми е закачена там и не става докато карам на нея. Иначе термостат смених преди към 15к км и по-малко от година с оригинален, което не е далеч от километрите, на който твоя се е скапал. Ще проверя на бензин как се движи температурата на място, и ако е прекалено висока, ще го сменя.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 12:39 pm |
|
|
Vami
|
stoychod написа: Като начало може да почнеш да си следиш температурата с някакво външно устройство Моята джаджа пристигна, дисплея и зумера са монтирани в една елегантна "кутийка" от китайски парктроник. Остава да монтирам температурния датчик някъде по блока и ще дам отзиви. Цялата инвестиция излиза под 20лв.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 12:42 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Постове: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Marvin написа: И аз си мислих за следене на температурата с Torque/OBD, но газовата ми е закачена там и не става докато карам на нея. Иначе термостат смених преди към 15к км и по-малко от година с оригинален, което не е далеч от километрите, на който твоя се е скапал. Ще проверя на бензин как се движи температурата на място, и ако е прекалено висока, ще го сменя.
Моят термостат го видях че е сдал багажа чак когато почнах да следя температурата. Той може да е заминал и преди половин година но няма как да го познаеш. Перките въртят доста повече но са много тихи и трудно се разбира че работят. Реално темепературата не ми се е покачвала повече от 97 градуса, но термостата не работеше коректно и не отваряше напълно.
|
|
|
Пет Май 12, 2017 2:26 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
stoychod написа: Моят термостат го видях че е сдал багажа чак когато почнах да следя температурата. Той може да е заминал и преди половин година но няма как да го познаеш. Перките въртят доста повече но са много тихи и трудно се разбира че работят. Реално темепературата не ми се е покачвала повече от 97 градуса, но термостата не работеше коректно и не отваряше напълно. Мерих темепратурата на място, но мога да преценя дали има нещо гнило. Вдига се до 92 DegC, пускат се перките и пада до 86 DegC и така до + безкрай. Трябва да я покарам по някой баир тия дни, да видя как ще се държи.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Май 15, 2017 10:10 am |
|
|
petko 69
|
При мен в задръстване на равно и нормални скорости двигателя не загряваше и стрелката не помръдваше.Само при високи скорости по магистрала и 36с , а също при продължителни изкачвания пак при 36c стрелката се покачваше и , ако не намаля скоростта светва ВДЦ оф и повече не съм се заигравал.За сега нямам проблем , но при по-големи горещина ще докладвам как се държи с по-големия радиатор..При загряване на голяма скорост и изключване на климатика помага само , ако сляза под 160км. (това с малкия радиатор) но без климатик не е работа.
|
|
|
Пон Май 15, 2017 5:53 pm |
|
|
Vami
|
Vami написа: Използвах поцинкована разтеглена ламарина, подобна на картинката по долу. Беше купена за декоративна подложка на едно изделие за вакум машината и остана, та ми дойде идеята и се възползвах. По спомен... изобщо не е скъпа. Взета е от тук. Зад решетката от горе, също имам две парчета от двете страни. Имах файлове за лазерно рязане, ама нещо не ги намирам, явно съм ги изтрил. Долната е закрепена с четири винта по два в двата края, за предварително монтирани там "Г" планки с отвори и нарязани резби. Средните са пъхнати и огънати на дъга и се крепят сами. Все се каня да ги сваля и пръсна черно, ама... Ако искаш, ще снимам и ще кача тук или някой път ще покажа на живо. Бях забравил... На снимките мрежите се виждат, но на живо почти не личи. Прикачени файлове: 20170516_180058.jpg Прикачени файлове: 20170516_180115.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
9
|
|
Вто Май 16, 2017 5:56 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Marvin написа: stoychod написа: Моят термостат го видях че е сдал багажа чак когато почнах да следя температурата. Той може да е заминал и преди половин година но няма как да го познаеш. Перките въртят доста повече но са много тихи и трудно се разбира че работят. Реално темепературата не ми се е покачвала повече от 97 градуса, но термостата не работеше коректно и не отваряше напълно. Мерих темепратурата на място, но мога да преценя дали има нещо гнило. Вдига се до 92 DegC, пускат се перките и пада до 86 DegC и така до + безкрай. Трябва да я покарам по някой баир тия дни, да видя как ще се държи. Колега, мисля че всички се зарязяваме от тази психоза с прегряването...Това което описваш е напълно нормално и системата ти е изправна. Две са нещата, които трябва да се знаят: 1. Термостата на Н6 започва да отваря при 80-84 градуса и трябва да е напълно отворен при 95 градуса. При нормално градско продължително каране температурата варира в диапазона 90 - 96 градуса. Това не трябва да се влияе много от температурата на околния въздух. Охладителната система е изчислена, след като първоначално влезе в режим, да осигури постоянна работна температура на двигателя, както е проектиран т.е. 90 - 95 градуса, независимо от външните условия. 2. Ако описаното в т.1 се изпълнява, стрелката на таблото не трябва да мърда наникъде, а да стои на средата като нарисувана. Ако не стига средата бързо /след около 5-10 минути градско каране при това време/ то термостата ти е постоянно отворен и ще имаш проблеми зимата. Ако стрелката мърда нагоре - има проблем в системата. Преди години се видях във филм с една Тойота Карина на жена ми...Зареждаш,обезвъздушаваш и една седмица кара без проблеми при всякакви условия. След 7-8 дни надува и изхвърля антифриза...Повтаряш процедурата, пак същото. Няма теч, няма дявол. Какво ли не рових, къде ли не търсих, нищо. Накрая се оказа едно късо водно съединение /около 20 см/, отзад на двигателя, което имаше дупка, като от игла. Ако нещо изтече, капе върху генерацията и се изпарява моментално и така с натрупване...докато антифриза намалее, въздуха стане в повече, направи възглавница и надуе... Сега, какъв може да е проблема при теб, това е изцяло друга история. Конкретно при твоята ситуация, аз бих потърсил причина за проникване на въздух в системата, който бързо е бил "прогонен" на този етап, защото е малко...Ако съм прав проблема ще се задълбочава. Най-напред, разбира се, щателно бих проверил свързването на газовата уредба към охладителната система: спукано, разхлабено, мембрани и и т.н. Някъде нещо не е циркулирало, както трябва, за да мръдне стрелката...Въобще, може да изглежда малко крайно, но каквото и да стане, търси проблема в газовата, а при тоците - в алармата. Там където е пипал Бай Хой...
|
|
|
Сря Май 17, 2017 10:48 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта |
|