Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:16 am



Отговори на тема  [ 58 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Сменя ли се маслото на CVT скоростна кутия 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Дек 16, 2016 9:38 am
Мнения: 2
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Дълго се рових и разпитвах за това дали се прави обслужване на CVT кутия.Попаднах на доста интересни мнения, че маслото на част от автоматиците не се сменяло.... и ми стана интересно какво знаете за това, който разбира нека да обясни.

Вто Юни 13, 2017 12:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Който не сменя масло сменя кутия.

Вто Юни 13, 2017 1:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 3:50 pm
Мнения: 13
Местоположение: София, България
Автомобил: Subaru Outback 2.5 08'
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Не е точно така, зависи и от кутията...
Вчера по случайност правих тест драйв на новите Levorg и Outback точно със CVT кутии на които Subaru обичат да поставят в последно време и от производителя и представителството твърдят, че маслото не се сменя. Понеже се заговорих с един от хората на тази тема.. каза дори, че съвсем скоро им се случило да дойде в сервиза човек с оплаквания, че кутията издавала странни звуци след като някъде си му били сменили маслото.

Разбира се има го и другия момент да твърдят, че не се сменя масло.. но никъде не се споменава това за какъв пробег става дума.
Мисля в темата за маслото тази тема беше засегната.. заслужава си да хвърлите едно око.

Вто Юни 13, 2017 2:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Dormil написа:
Разбира се има го и другия момент да твърдят, че не се сменя масло.. но никъде не се споменава това за какъв пробег става дума.
Мисля в темата за маслото тази тема беше засегната.. заслужава си да хвърлите едно око.


Да изкара гаранционният период! Те някой фирми лансират и смяна на масло в двигател на 30-50 хил км. И от опит казвам колата изкарва точно 100 хил км и след това е за рециклаж.
Та колегата е прав. Не сменяш масло, сменяш кутия.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
 25

Вто Юни 13, 2017 2:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am
Мнения: 158
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно така. Има една проста истина в света - няма флуид работещ в машина, който да не мени и нарушава качествата си с течение на времето. Лесно е.
Освен това стига сме се осланяли на това, което препоръчва производителя. Той няма сметка от здрави коли на милион километри. Това е.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
https://promachines.bg/

https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/

Вто Юни 13, 2017 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е някакво уникално CVT на Субару - добре е да се смени на 100 х км.

Вто Юни 13, 2017 8:10 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Допреди известно време производителите се надпреварваха кой ще направи нещо по здраво и дълготрайно,но мина време и нещата се промениха,никой няма нужда от дълготрайните продукти...ние сме потребители трябва да консумираме... ](*,)
Колега ,сменяй флуидите те имат ресурс,производителя гарантира 100к-150к. след това ще те чака за следваща покупка... :D
 15

Вто Юни 13, 2017 8:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сменя се колега. Няма вечни неща.
По-точно се опреснява периодично - от 12 литра в кутията изтичат ~ 6, толкова се и долива свежо до пробката.
Може да се смени и цялото но е доста тегава процедурата и е свързана с поразглобяване...
Много, ама много е важно да се налее оригиналният флуид на Субару SUBARU CVT OIL FOR LINEARTRONIC K0425Y0710 или по-новото SUBARU CVT Oil Lineartronic ll K0425Y0711. Всякакви "заместители" препоръчани от знайни и незнайни майстори ще те вкарат в беля. В руските форуми има доста случаи на доверили се на съвети на такива майстори и после кутиите изквичават на умряло...
Малко инфо за Линеартроника и флуида: https://www.drive2.com/l/8463539/
Тук, ако ти се чете, има от лошите примери на пробвали с други течности: http://suba-xv.ru/index.php?showtopic=1240

Моето го опресних на 60 000 км. в Субару Габрово - "Веко ойл сервиз". Много внимателно и грамотно се справиха. Поръчаха оригиналния флуид /сверявах надписа на баката :yes: /.
Каня се на 120 000 км. да повторя процедурата. Отново в Габрово.
 41

Сря Юни 14, 2017 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 16, 2016 9:38 am
Мнения: 2
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря на всички за информацията.

Чет Юни 29, 2017 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
не разбирам защо да се разглобява кутията за да се източи цялото?
Има толкова клипчета в ютюб как се сменя всичкото(или почти всичкото) масло на автомат.
Имам 3 различни марки коли с автоматични скорости, 2 японски и един форд :) и маслото им се сменя по един и същи начин.
Процедурата е източвате от пробката маслото от картера на скоростите, доливате същото количество, сменяте външния филтър ако има такъв, вътрешния е въпрос на лично желание, но обикновенно се сменя при ремонт(въпрос на личен избор е за мен). След това намирате тръбичките който водят към охладителя(радиатора), разкачате изходящата удължавате я с подходящ диаметър маркуч, който да стигне до съда в който ще улавяте старото масло, тука е нужен втори човек, който да влезе в колата и да я запали(и да превключи лоста през всички положения 1-2 пъти) след като източите около 1-2 литра гасите и доливате същото количество(по този начин няма да оставите скоростите без масло) и така повтаряте тази процедура докато потече бистро масло.

Сря Юли 05, 2017 10:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Цветанов, рядко си позволявам такива коментари, но меко казано , разсъждаваш в грешна посока. Ужасно си прав , че е въпрос на личен избор ! , но има три начина за смяна на масло на кутия на Субару, за които е писано , та писано, писано и обяснявано коректно !Читавия начин обаче е само един , и пак, както ти казваш е въпрос на личен избор. Аз лично препоръчвам на клиентите си, особенно тези които ходят по черно по-често и повече натоварват колите си, за България да сменят маслото на кутията на 50 000 км максимум, като през смяна отварят картера и сменят и двата филтъра вътре и се почистят хубаво и клапанното тяло - една така, една без отваряне.....А който има желание и отваря всеКИ път - НЯМА ДА СБЪРКА, просто е по-скъпа услугата! Иначе в Ю-Тюб майстори, колкото искаш. Това всичко е от гледна точка на старите поколения автомати.
Темата обаче е за масло на CVT , та за това ще добавя само, че въпреки, че уж не се сменяло и не била обслужваема, в Германия, в представителствата на Субару правят първа смяна на 100-110 000 км и след това през 60 000, а в Швейцария , твърдо на 60 000 км (по-голямата част от серивзите). Вече имам вкарани към 23-24 коли след 2009 и на всички им сменят маслото на горе оказаните км . Явно действат на принципа - Вържи попа, да е мирно селото!
Та, сменяйте си масалцето на CVT-тата , за да Ви е спокойно и да си ползвате колите дълго време с удоволствие ;)

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
 19

Чет Юли 06, 2017 7:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера опресних отново флуида на Lineartronica.
"Веко ойл сервиз" в Габрово.
Бяха си осигурили от Италия това:
Прикачени файлове:
20170930_104811.jpg
Прикачени файлове:
20170930_104723.jpg


Нова, неразпечатвана бака.
От ск. кутия изтекоха 6 литра, ей таквоз на цвят:
Прикачени файлове:
20170930_105856.jpg


Интересното за мен беше, че към края течеше почти бистро и с цвят, доста близък до този на новото.
Цена на флуида 61,40 лв./литър. Малко са вдигнали цената италианчетата, в сравнение с предишната ми смяна, когато още бяха под гръцка егида официалните.
Цена на труд 45 лв./час.
Много културно обслужване. Механикът /Сашо/ си разбира от работата и пипа грамотно, с внимание към детайла.
Само адмирации за сервиза.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Нед Окт 01, 2017 7:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво Петьо! Хората трябва да се научат , че не трябва да лежат на славата за супер здрави коли Субару. Трябва читава поддръжка за да ти се отплати колата и това не става без пари ! Като цяло на марката и трябва само една елементарна, но като хората направена поддръжка и тя си влиза в клишето.

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Пон Окт 02, 2017 8:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am
Мнения: 312
Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да ви разкажа за CVT и CVT fluid change intervals :D

Имам аз тук в САЩ едно 2014 Митсубиши Мираж, три цилиндъра, 1,2 литра, CVT. Същото се продава и в Европа, ама 1,0 литра. Та въпросното автомобилче https://photos.app.goo.gl/GTddrXs6PCJObgwE3 го карам в режим TIR - от първа регистрация 29 май 2014 до днес имам 356000 мили на него, или 573000 км, работя с него - доставка на лекарства в три щата. За двигателя ползвам AmsOil signature 0w20.
Година и нещо след като го купих, отворих книжката и прочетох че маслото в CVT трябвало задължително да се сменя на 30к мили, а аз вече бях на 120к. Отидох до дилъра, скараха ми се и ме обръснаха $120. Частична смяна - източват 3 литра и наливат 3 нови.Поразучих из нета каква е процедурата, изчислих че CVT на AmsOil ми излиза по $10/литъра и ... познай дали пак съм ходил при дилър. Така до 326 хиляди мили, още 2 смяни с AmsOil . Не откривам разлика в превключването.
На 326к обаче реших да сменя двигателя щото първи цилиндър си беше тръгнал обратно за Тайланд, 3,5 атмосфери налягане в него. И, изненадващо, дилъра ми даде най-добра оферта за смяна на двигател, с мой двигател от ударена кола на 4к мили. Ама като си няма човек късмет - дали задачата на наше момче, българче, което успешно го сменило, ама после сипал 9 литра CVT fluid , "щото толкова ми каза компютъра" . Не зная как го е събрал. В резултат успях да пропътувам около 20 мили преди разни лампи на таблото да почнат да мигат и пръски от CVT fluid да се появят на предното стъкло ROFL . За облаците бял дим и миризма да не говорим, добре че не звъннаха на 911. В резултат - върнаха ми $168 за 9-те литра масло, сипаха ми нормалното количество без пари и българчето вече се крие като ме видят че идвам за нещо. А кутията работи като нова.
В заключение - Не гледайте какво пише в книжката, но сменяйте маслото периодично. Не препълвайте.
Ако имате достъп до AmsOil продукти - не се колебайте. На стария ми Форестър 2005 не ги слагам, щото гори масло като Вартбург :)

_________________
и парите се предават по полов път...

Нед Мар 25, 2018 12:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Процедурата по смяна на флуида в CVT е елементарна и може да се направи в обикновен гараж за /1-1,5/ч. Както беше обяснил в по-горен коментар колегата Tsvetanov смяната се състои от няколко стъпки/ при мен с някои допълнения/: точат се 5,5л от картера, долива се "свеж" флуид, разкача се входящия маркуч който идва от радиаторите/при мен са два/, удължава се до съда за "стар" флуид, стартира се двигателя за източване на флуид от ск. кутия, едновременно с това се пуска помпа на 12V за пълнене на "свеж" флуид в ск. кутия. В началото започва да тече "тъмна боза" като тази източена само от картера, след това цвета изсветлява почти до цвета на "свежия" флуид. След източване на още 9л "стар" флуид опресняването сигурно е над /85-90/% т.е. имаме почти пълна смяна на флуида. На празен ход на двигателя, флуида в ск. кутия се загрява до /35-45/`C, изреждат се всички позиции на ск. лост в прав и обратен ред и се проверява нивото на флуида през пробката за пълнене. Смяна на филтър не се прави защото той се сменя само при ремонт на ск. кутия и достъпа до него е възможен само при разглобена кутия. Ако на магнита на пробката има железни стърготини кутията е за ремонт и колкото по-рано се направи толкова по-евтин ще бъде ремонта. Аз направих смяна на флуида на 73 500км и цвета на "стария" флуид показа колко належаща е била тази смяна. Bat bubi е абсолютно прав в своята препоръка да си сменяме "масълцето" на CVT-та, за да си ползваме колите дълго време с удоволствие! :good:

Прикачени файлове:
CVT_01.jpg

Прикачени файлове:
CVT_02.jpg

Прикачени файлове:
CVT_03.jpg

Прикачени файлове:
CVT_04.jpg

Прикачени файлове:
CVT_05.jpg

Прикачени файлове:
CVT_06.jpg


P.S. Флуидът е оранжево-червен на цвят защото е за CVT - TR690 Gen I с усилена верига която се поставя в автомобили с турбо двигатели и атмосферния 3.6. За останалите модели двигатели с TR580 Gen II се ползва флуид с тъмно зелен цвят.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi
 5

Нед Апр 15, 2018 6:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В потвърждение на горния пост за това,че флуидите за турбо и атмосферните двигатели са различни.
“New” Subaru High Torque CVT Fluid
Благодаря на kvark за насоките и че ми обърна внимание на този съществен детайл.
На мен също ми предстои смяна съвсем скоро.

Пет Юни 01, 2018 7:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Едно малко уточнение, че станаха много на цвят флуидите - син, оранжево-червен и тъмно зелен :)
Синият флуид е за първата генерация CVT - TR690 Gen I, която са монтирали само на атмосферни двигатели/без 3.6/. Този флуид вече не се използва. K0425Y0710/USA аналог SOA868V9245
Прикачени файлове:
cvt oil.jpeg

Тъмно зеленият флуид замества синия в TR690 Gen I и е за втората генерация CVT - TR580 Gen II която се монтира само на атмосферни двигатели/без 3.6/. TR580 Gen II е 100мм по-къса и 15% по-лека от TR690 Gen I. K0425Y0711/USA аналог SOA427V1610
Прикачени файлове:
cvt oil II.jpeg
Прикачени файлове:
cvt oil II_02.jpeg

Оранжево-червеният флуид е за CVT - TR690, но с усилена верига/HCVT - TR690/. Тази ск. кутия е за турбо мотори/ ForesterXT, Forester Diesel, WRX/ и атмосферни мотори/3.6 Outback, 3.6 Legacy/. K0421Y0700/ USA аналог SOA748V0200
Прикачени файлове:
high torque.jpeg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi
 15

Пет Юни 01, 2018 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малка корекция: TR580 се монтира и на турбо мотори - Levorg FB16E, а на Levorg FA20E e TR690. 

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi

Пет Юни 01, 2018 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
полезна информация!

ще взема и аз да свърша тази работа някой ден това лято.
да препоръчате къде - в София?

досега колата само в официалния сервиз съм я карал, че беше в гаранция, но и тези щастливи дни отминаха :/

(Outback Diesel/2013, скоро ще стане на 70,000км)

Съб Юни 02, 2018 2:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата Alxx посочи един възможен заместител на Subaru CVT fluid:
http://www.cofran.fr/medias/fiches_tech ... CVT_EN.pdf

Аз бих добавил още един:
Прикачени файлове:
eneos_01.jpeg

Прикачени файлове:
eneos_02.jpeg

Този заместител го препоръчва един от големите сервизи на Субару в Русия.
http://www.fasstcom.ru/zamena_masla_v_variatore_subaru/

Предполагам, че тези заместители са по достъпни и атрактивни като цена в сравнение с оригиналните флуиди.

Едно кратко "разследване" на наш колега от Русия относно Subaru CVT fluid:

https://www.drive2.ru/l/486355500603015336/


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi
 15

Съб Юни 02, 2018 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 58 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Marto_180 и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор