Сменя ли се маслото на CVT скоростна кутия
Автор |
Съобщение |
biska
Регистриран на: Пет Дек 16, 2016 9:38 am Мнения: 2
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT
Рейтинг: 0
|
Здравейте! Дълго се рових и разпитвах за това дали се прави обслужване на CVT кутия.Попаднах на доста интересни мнения, че маслото на част от автоматиците не се сменяло.... и ми стана интересно какво знаете за това, който разбира нека да обясни.
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 12:01 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Който не сменя масло сменя кутия.
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 1:30 pm |
|
|
Dormil
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 3:50 pm Мнения: 13 Местоположение: София, България
Автомобил: Subaru Outback 2.5 08'
Рейтинг: 5
|
Не е точно така, зависи и от кутията... Вчера по случайност правих тест драйв на новите Levorg и Outback точно със CVT кутии на които Subaru обичат да поставят в последно време и от производителя и представителството твърдят, че маслото не се сменя. Понеже се заговорих с един от хората на тази тема.. каза дори, че съвсем скоро им се случило да дойде в сервиза човек с оплаквания, че кутията издавала странни звуци след като някъде си му били сменили маслото.
Разбира се има го и другия момент да твърдят, че не се сменя масло.. но никъде не се споменава това за какъв пробег става дума. Мисля в темата за маслото тази тема беше засегната.. заслужава си да хвърлите едно око.
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 2:19 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Dormil написа: Разбира се има го и другия момент да твърдят, че не се сменя масло.. но никъде не се споменава това за какъв пробег става дума. Мисля в темата за маслото тази тема беше засегната.. заслужава си да хвърлите едно око. Да изкара гаранционният период! Те някой фирми лансират и смяна на масло в двигател на 30-50 хил км. И от опит казвам колата изкарва точно 100 хил км и след това е за рециклаж. Та колегата е прав. Не сменяш масло, сменяш кутия.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
25
|
|
Вто Юни 13, 2017 2:51 pm |
|
|
katlak
Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am Мнения: 158 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 109
|
Точно така. Има една проста истина в света - няма флуид работещ в машина, който да не мени и нарушава качествата си с течение на времето. Лесно е. Освен това стига сме се осланяли на това, което препоръчва производителя. Той няма сметка от здрави коли на милион километри. Това е.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ https://promachines.bg/
https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 6:14 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Не е някакво уникално CVT на Субару - добре е да се смени на 100 х км.
|
|
|
Вто Юни 13, 2017 8:10 pm |
|
|
Valio
|
Допреди известно време производителите се надпреварваха кой ще направи нещо по здраво и дълготрайно,но мина време и нещата се промениха,никой няма нужда от дълготрайните продукти...ние сме потребители трябва да консумираме... Колега ,сменяй флуидите те имат ресурс,производителя гарантира 100к-150к. след това ще те чака за следваща покупка...
|
15
|
|
Вто Юни 13, 2017 8:11 pm |
|
|
prizov
Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm Мнения: 411 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
|
Сменя се колега. Няма вечни неща. По-точно се опреснява периодично - от 12 литра в кутията изтичат ~ 6, толкова се и долива свежо до пробката. Може да се смени и цялото но е доста тегава процедурата и е свързана с поразглобяване... Много, ама много е важно да се налее оригиналният флуид на Субару SUBARU CVT OIL FOR LINEARTRONIC K0425Y0710 или по-новото SUBARU CVT Oil Lineartronic ll K0425Y0711. Всякакви "заместители" препоръчани от знайни и незнайни майстори ще те вкарат в беля. В руските форуми има доста случаи на доверили се на съвети на такива майстори и после кутиите изквичават на умряло... Малко инфо за Линеартроника и флуида: https://www.drive2.com/l/8463539/Тук, ако ти се чете, има от лошите примери на пробвали с други течности: http://suba-xv.ru/index.php?showtopic=1240Моето го опресних на 60 000 км. в Субару Габрово - "Веко ойл сервиз". Много внимателно и грамотно се справиха. Поръчаха оригиналния флуид /сверявах надписа на баката /. Каня се на 120 000 км. да повторя процедурата. Отново в Габрово.
|
41
|
|
Сря Юни 14, 2017 9:44 pm |
|
|
biska
Регистриран на: Пет Дек 16, 2016 9:38 am Мнения: 2
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT
Рейтинг: 0
|
Благодаря на всички за информацията.
|
|
|
Чет Юни 29, 2017 7:11 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравейте, не разбирам защо да се разглобява кутията за да се източи цялото? Има толкова клипчета в ютюб как се сменя всичкото(или почти всичкото) масло на автомат. Имам 3 различни марки коли с автоматични скорости, 2 японски и един форд и маслото им се сменя по един и същи начин. Процедурата е източвате от пробката маслото от картера на скоростите, доливате същото количество, сменяте външния филтър ако има такъв, вътрешния е въпрос на лично желание, но обикновенно се сменя при ремонт(въпрос на личен избор е за мен). След това намирате тръбичките който водят към охладителя(радиатора), разкачате изходящата удължавате я с подходящ диаметър маркуч, който да стигне до съда в който ще улавяте старото масло, тука е нужен втори човек, който да влезе в колата и да я запали(и да превключи лоста през всички положения 1-2 пъти) след като източите около 1-2 литра гасите и доливате същото количество(по този начин няма да оставите скоростите без масло) и така повтаряте тази процедура докато потече бистро масло.
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 10:50 am |
|
|
bat bubi
|
Колега Цветанов, рядко си позволявам такива коментари, но меко казано , разсъждаваш в грешна посока. Ужасно си прав , че е въпрос на личен избор ! , но има три начина за смяна на масло на кутия на Субару, за които е писано , та писано, писано и обяснявано коректно !Читавия начин обаче е само един , и пак, както ти казваш е въпрос на личен избор. Аз лично препоръчвам на клиентите си, особенно тези които ходят по черно по-често и повече натоварват колите си, за България да сменят маслото на кутията на 50 000 км максимум, като през смяна отварят картера и сменят и двата филтъра вътре и се почистят хубаво и клапанното тяло - една така, една без отваряне.....А който има желание и отваря всеКИ път - НЯМА ДА СБЪРКА, просто е по-скъпа услугата! Иначе в Ю-Тюб майстори, колкото искаш. Това всичко е от гледна точка на старите поколения автомати. Темата обаче е за масло на CVT , та за това ще добавя само, че въпреки, че уж не се сменяло и не била обслужваема, в Германия, в представителствата на Субару правят първа смяна на 100-110 000 км и след това през 60 000, а в Швейцария , твърдо на 60 000 км (по-голямата част от серивзите). Вече имам вкарани към 23-24 коли след 2009 и на всички им сменят маслото на горе оказаните км . Явно действат на принципа - Вържи попа, да е мирно селото! Та, сменяйте си масалцето на CVT-тата , за да Ви е спокойно и да си ползвате колите дълго време с удоволствие
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
19
|
|
Чет Юли 06, 2017 7:50 am |
|
|
prizov
Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm Мнения: 411 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
|
Вчера опресних отново флуида на Lineartronica. "Веко ойл сервиз" в Габрово. Бяха си осигурили от Италия това: Прикачени файлове: 20170930_104811.jpg Прикачени файлове: 20170930_104723.jpg Нова, неразпечатвана бака. От ск. кутия изтекоха 6 литра, ей таквоз на цвят: Прикачени файлове: 20170930_105856.jpg Интересното за мен беше, че към края течеше почти бистро и с цвят, доста близък до този на новото. Цена на флуида 61,40 лв./литър. Малко са вдигнали цената италианчетата, в сравнение с предишната ми смяна, когато още бяха под гръцка егида официалните. Цена на труд 45 лв./час. Много културно обслужване. Механикът /Сашо/ си разбира от работата и пипа грамотно, с внимание към детайла. Само адмирации за сервиза.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Нед Окт 01, 2017 7:14 pm |
|
|
bat bubi
|
Браво Петьо! Хората трябва да се научат , че не трябва да лежат на славата за супер здрави коли Субару. Трябва читава поддръжка за да ти се отплати колата и това не става без пари ! Като цяло на марката и трябва само една елементарна, но като хората направена поддръжка и тя си влиза в клишето.
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Пон Окт 02, 2017 8:13 am |
|
|
niki8800
Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 6:21 am Мнения: 312 Местоположение: Boston, USA
Skype: as username
Автомобил: Forester 2005 2.5X
Рейтинг: 50
|
Да ви разкажа за CVT и CVT fluid change intervals Имам аз тук в САЩ едно 2014 Митсубиши Мираж, три цилиндъра, 1,2 литра, CVT. Същото се продава и в Европа, ама 1,0 литра. Та въпросното автомобилче https://photos.app.goo.gl/GTddrXs6PCJObgwE3 го карам в режим TIR - от първа регистрация 29 май 2014 до днес имам 356000 мили на него, или 573000 км, работя с него - доставка на лекарства в три щата. За двигателя ползвам AmsOil signature 0w20. Година и нещо след като го купих, отворих книжката и прочетох че маслото в CVT трябвало задължително да се сменя на 30к мили, а аз вече бях на 120к. Отидох до дилъра, скараха ми се и ме обръснаха $120. Частична смяна - източват 3 литра и наливат 3 нови.Поразучих из нета каква е процедурата, изчислих че CVT на AmsOil ми излиза по $10/литъра и ... познай дали пак съм ходил при дилър. Така до 326 хиляди мили, още 2 смяни с AmsOil . Не откривам разлика в превключването. На 326к обаче реших да сменя двигателя щото първи цилиндър си беше тръгнал обратно за Тайланд, 3,5 атмосфери налягане в него. И, изненадващо, дилъра ми даде най-добра оферта за смяна на двигател, с мой двигател от ударена кола на 4к мили. Ама като си няма човек късмет - дали задачата на наше момче, българче, което успешно го сменило, ама после сипал 9 литра CVT fluid , "щото толкова ми каза компютъра" . Не зная как го е събрал. В резултат успях да пропътувам около 20 мили преди разни лампи на таблото да почнат да мигат и пръски от CVT fluid да се появят на предното стъкло . За облаците бял дим и миризма да не говорим, добре че не звъннаха на 911. В резултат - върнаха ми $168 за 9-те литра масло, сипаха ми нормалното количество без пари и българчето вече се крие като ме видят че идвам за нещо. А кутията работи като нова. В заключение - Не гледайте какво пише в книжката, но сменяйте маслото периодично. Не препълвайте. Ако имате достъп до AmsOil продукти - не се колебайте. На стария ми Форестър 2005 не ги слагам, щото гори масло като Вартбург
_________________ и парите се предават по полов път...
|
|
|
Нед Мар 25, 2018 12:32 am |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
Процедурата по смяна на флуида в CVT е елементарна и може да се направи в обикновен гараж за /1-1,5/ч. Както беше обяснил в по-горен коментар колегата Tsvetanov смяната се състои от няколко стъпки/ при мен с някои допълнения/: точат се 5,5л от картера, долива се "свеж" флуид, разкача се входящия маркуч който идва от радиаторите/при мен са два/, удължава се до съда за "стар" флуид, стартира се двигателя за източване на флуид от ск. кутия, едновременно с това се пуска помпа на 12V за пълнене на "свеж" флуид в ск. кутия. В началото започва да тече "тъмна боза" като тази източена само от картера, след това цвета изсветлява почти до цвета на "свежия" флуид. След източване на още 9л "стар" флуид опресняването сигурно е над /85-90/% т.е. имаме почти пълна смяна на флуида. На празен ход на двигателя, флуида в ск. кутия се загрява до /35-45/`C, изреждат се всички позиции на ск. лост в прав и обратен ред и се проверява нивото на флуида през пробката за пълнене. Смяна на филтър не се прави защото той се сменя само при ремонт на ск. кутия и достъпа до него е възможен само при разглобена кутия. Ако на магнита на пробката има железни стърготини кутията е за ремонт и колкото по-рано се направи толкова по-евтин ще бъде ремонта. Аз направих смяна на флуида на 73 500км и цвета на "стария" флуид показа колко належаща е била тази смяна. Bat bubi е абсолютно прав в своята препоръка да си сменяме "масълцето" на CVT-та, за да си ползваме колите дълго време с удоволствие! Прикачени файлове: CVT_01.jpg Прикачени файлове: CVT_02.jpg Прикачени файлове: CVT_03.jpg Прикачени файлове: CVT_04.jpg Прикачени файлове: CVT_05.jpg Прикачени файлове: CVT_06.jpg P.S. Флуидът е оранжево-червен на цвят защото е за CVT - TR690 Gen I с усилена верига която се поставя в автомобили с турбо двигатели и атмосферния 3.6. За останалите модели двигатели с TR580 Gen II се ползва флуид с тъмно зелен цвят.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
5
|
|
Нед Апр 15, 2018 6:27 pm |
|
|
tst
|
В потвърждение на горния пост за това,че флуидите за турбо и атмосферните двигатели са различни. “New” Subaru High Torque CVT FluidБлагодаря на kvark за насоките и че ми обърна внимание на този съществен детайл. На мен също ми предстои смяна съвсем скоро.
|
|
|
Пет Юни 01, 2018 7:40 am |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
Едно малко уточнение, че станаха много на цвят флуидите - син, оранжево-червен и тъмно зелен Синият флуид е за първата генерация CVT - TR690 Gen I, която са монтирали само на атмосферни двигатели/без 3.6/. Този флуид вече не се използва. K0425Y0710/USA аналог SOA868V9245 Прикачени файлове: cvt oil.jpeg Тъмно зеленият флуид замества синия в TR690 Gen I и е за втората генерация CVT - TR580 Gen II която се монтира само на атмосферни двигатели/без 3.6/. TR580 Gen II е 100мм по-къса и 15% по-лека от TR690 Gen I. K0425Y0711/USA аналог SOA427V1610 Прикачени файлове: cvt oil II.jpeg Прикачени файлове: cvt oil II_02.jpeg Оранжево-червеният флуид е за CVT - TR690, но с усилена верига/HCVT - TR690/. Тази ск. кутия е за турбо мотори/ ForesterXT, Forester Diesel, WRX/ и атмосферни мотори/3.6 Outback, 3.6 Legacy/. K0421Y0700/ USA аналог SOA748V0200 Прикачени файлове: high torque.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
15
|
|
Пет Юни 01, 2018 9:30 am |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
Малка корекция: TR580 се монтира и на турбо мотори - Levorg FB16E, а на Levorg FA20E e TR690.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Пет Юни 01, 2018 9:06 pm |
|
|
tarambuka3500
|
полезна информация!
ще взема и аз да свърша тази работа някой ден това лято. да препоръчате къде - в София?
досега колата само в официалния сервиз съм я карал, че беше в гаранция, но и тези щастливи дни отминаха :/
(Outback Diesel/2013, скоро ще стане на 70,000км)
|
|
|
Съб Юни 02, 2018 2:46 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
|
Съб Юни 02, 2018 9:14 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|