dimitrov2000 написа:
По принцип маслото загрява доста по-бавно от водата, но пък достига много по-високи температури при работа на двигателя.
Мисля че 70 - 80 градуса е ниска температура и е далеч от оптимален работен режим. По старите Субара /до 2008/ са предвидени за 90 - 95 градуса,
по новите /след 2008/ 95 - 100 градуса. Съвета ми е да си сложиш термостат спрямо предписанията на завода производител.
На мен ми го обясниха, че е добре термостата при по-големия радиатор да отваря по-рано, защото иначе термостата постоянно ще отваря/затваря и перките ще въртят доста, за да охладят колата. Има колеги, които са със същия радиатор и лятото със сигурност е по-добре с термостата на 68 С, но искам да знам дали някой практикува смяна зиме/лете и дали има смисъл от това. Градско колата си достига нормална температура (макар и по-бавно) и държи 90-95 градуса на водата, но проблемът е извън градско, особено като карам спокойно на ниски обороти - то не знам и доколко това е проблем, тъй като не мога да замеря температурата на маслото, а в случая тя е важната, но все пак ме съмнява маслото да държи повече от 10-тина градуса нагоре спрямо водата, затова реших да питам, ако има някой, който се е занимавал да провери тези неща