Отговори на тема стр <  1, 2, 3, 4, 5
 H6 прегрява - губи антифриз. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Постове: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
По принцип маслото загрява доста по-бавно от водата, но пък достига много по-високи температури при работа на двигателя.
Мисля че 70 - 80 градуса е ниска температура и е далеч от оптимален работен режим. По старите Субара /до 2008/ са предвидени за 90 - 95 градуса,
по новите /след 2008/ 95 - 100 градуса. Съвета ми е да си сложиш термостат спрямо предписанията на завода производител.


На мен ми го обясниха, че е добре термостата при по-големия радиатор да отваря по-рано, защото иначе термостата постоянно ще отваря/затваря и перките ще въртят доста, за да охладят колата. Има колеги, които са със същия радиатор и лятото със сигурност е по-добре с термостата на 68 С, но искам да знам дали някой практикува смяна зиме/лете и дали има смисъл от това. Градско колата си достига нормална температура (макар и по-бавно) и държи 90-95 градуса на водата, но проблемът е извън градско, особено като карам спокойно на ниски обороти - то не знам и доколко това е проблем, тъй като не мога да замеря температурата на маслото, а в случая тя е важната, но все пак ме съмнява маслото да държи повече от 10-тина градуса нагоре спрямо водата, затова реших да питам, ако има някой, който се е занимавал да провери тези неща :)

Чет Сеп 28, 2017 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Карах с такъв термостат на СТИ 2.0, 2003г.
За горещите месеци е ок ( юни,юли,август ). В момента в който температурите слезнат под 25, колата се преохлажда на дълъг път и не стига работен режим.
Температурите на маслото са приблизително с 10 градуса над антифриза.

Такъв термостат нама да ти реши проблемите и не е подходящ за теб.

Чет Сеп 28, 2017 3:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Постове: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Последно обновление по моята тема. В крайна сметка май ще се размина с гарнитурите. Сега карах ~500км. извнъградско - вярно без климатик и не беше в жега (въпреки че предишни дни беше към 25 градуса и пак нямах проблеми) и антифризът вече е ОК. Преди шофиране антифризът е догоре в радиатора и посредата между min/max в разширителния съд. След дълго шофиране в разширителния съд се вдига над max (но може би 20тина сантиметра под ръба на казанчето) и няма никъде следи от пръски. Предполагам е нормално да се вдига нивото при шофиране, все пак надува системата, а и сигурно затова max-a е толкова надолу - да не прелее антифриза при шофиране.

Изглежда проблемът ми е бил в двата горни маркуча, тъй като от там сълзеше леко, явно смених радиатора напразно, но пък и без това ~15 годишен радиатор със сигурност има вече влошени характеристики, така че си бях решил да го сменям дори и да е само превантивно. Горните два маркуча струваха 28лв. комплекта от Мимо. Смених и термостата от спортния към такъв от 2.0 - на 78 градуса - и той беше 20-тина лева. В момента извънградско ми държи 80-83 градуса на водата, а в града след по-дълго каране си стига 95-96 като перките охлаждат и температура над 97 не съм виждал.

Та на всички, които се колебаят за такъв проблем, препоръчвам първо да пробват със смяна на термостат, капачка и маркучи, и чак тогава вече да се вкарват във филма с гарнитурите. Ще се види все пак какво ще е положението лятото, но засега не виждам никакви проблеми при положение, че умишлено я карам на Sport и по-високи обороти, за да може ако ще хвърля антифриз да си проличи.

Сря Окт 25, 2017 3:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3, 4, 5

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор