H6 прегрява - губи антифриз.
Автор |
Съобщение |
petko 69
|
DJANO написа: Аз си взех маслен радиатор и тия дни ще си пренасоча охлаждането на автоматика. Обмислям топлата линия да я вкарам първо в радиатора и след това обратно в топлообменника, какво ще кажете по въпроса? Щом искаш да охладиш Н6 по добре кутията отделно и термостат на масления охладител , а радиатора за двигателя само за него . Пробвах с два маслени последователни и греда , кутията ок , но мотора пак грееше . Пробвай както си решил , може при теб да се получат нещата , това го казвам от опит и доста нерви , сега съм ок , дори зимата слагам шуба на ат радиатора .
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 4:05 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Ами очаквам и мотора да охладя при положение, че подобрявам охлаждането на автомата преди топлообменянето с мотора Ще гледам тия дни да си направя монтажа и в края на месеца ще тествам пак по Гърцията да видим как се държи
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 4:36 pm |
|
|
vizor
|
Какъв точно радиатор взе?
|
|
|
Чет Юли 06, 2017 10:54 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Някакъв американски 40х40 мисля е като размери. Не мисля че има специална пита в него и т.н. Не съм търсил и термостат защото идеята ми е маслото да се връща и през топлообменника. Какво мислиш по въпроса?
|
|
|
Чет Юли 06, 2017 4:25 pm |
|
|
vizor
|
Мисля, че най-добрият вариант е СЛЕД топлообменника до колкото знам аз. Паралелно след него. Иначе така не ти трябва термостат - да. Само го снимай да го видим да не е някой дебел, че pressure drop-а ще е проблем. Прикачени файлове: atfcooler.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Юли 06, 2017 9:21 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Интересното при мен е, че охлаждането е на друг кръг спрямо маслената магистрала към филтъра. По-късно ще го снимам, но като размери на тръбата ми се вижда че е 1:1 като топлообменника.
|
|
|
Пет Юли 07, 2017 10:13 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Колеги да споделя какво стана с масления радиатор. Вчера си играх и го "монтирах" колкото да направя замервания. С допълнителен маслен радиатор не открих никаква разлика в температурата на мотора. Тествах по един и същ маршрут с изкачване и еднакъв стил на шофиране при еднаква външна температура, все си вдигаше 95-6 градуса. Предполагам че на автомата ще му е по-добре с допълнително охлаждане, но за мотора нямаше никаква разлика. За жалост не можах да премеря температурата на автомата, но съм убеден че в него е спаднала значително. Вероятно ще трябва да играя с по-голям воден радиатор. Оказа се че радиатора, който съм взел е бая голям и монтирането му ще е много куцо и ще покрива огромна площ пред другите 2 радиатора. Отказах се от този вариант и днес купих друг радиатор със значително по-малки размери. Хем ще е се монтира по-читаво, хем няма да закрива въздушния поток.
|
|
|
Пон Юли 10, 2017 3:10 pm |
|
|
petko 69
|
DJANO написа: Колеги да споделя какво стана с масления радиатор. Вчера си играх и го "монтирах" колкото да направя замервания. С допълнителен маслен радиатор не открих никаква разлика в температурата на мотора. Тествах по един и същ маршрут с изкачване и еднакъв стил на шофиране при еднаква външна температура, все си вдигаше 95-6 градуса. Предполагам че на автомата ще му е по-добре с допълнително охлаждане, но за мотора нямаше никаква разлика. За жалост не можах да премеря температурата на автомата, но съм убеден че в него е спаднала значително. Вероятно ще трябва да играя с по-голям воден радиатор. Оказа се че радиатора, който съм взел е бая голям и монтирането му ще е много куцо и ще покрива огромна площ пред другите 2 радиатора. Отказах се от този вариант и днес купих друг радиатор със значително по-малки размери. Хем ще е се монтира по-читаво, хем няма да закрива въздушния поток. Колега колата е изчислена да работи при тези температури и при нормален термостат ще поддържа тези стойност , друг е въпроса че перките ще работят по-малко време с АТ охладител .Тук говорим за продължителни натоварвания при високи външни температури и тогава ще усетиш разликата с маслен охладител. Когато монтираш голям воден радиатор също няма да намалиш тези градуси , но няма да ги надскачаш както е със сток радиатора при повече напън .Вече почвам да отвиквам едното ми око постоянно да следи температурата и да се претеснявам да карам на климатик в жегите.
|
|
|
Пон Юли 10, 2017 8:34 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Аз спрях да я следя постоянно температурата. Сложил съм алармата да ми звънне на 99 градуса. Като видя стръмен и дълъг баир гледам да не давам много газ. Ако звънне алармата намалявам зора и почвам да следя температурата. Ако стигне 101-102 градуса отбивам някъде да поохладя и завистливо гледам дачиите как си катерят без проблеми
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 7:36 am |
|
|
vizor
|
До колкото познавам устройството на автомобила, освен ако няма нещо тотално сбъркано по електрониката, трябва в такава ситуация да даваш повечко газ, да се движиш с по-висока скорост и по-високи обороти. Първо заради натоварването, защото като се движиш бавно на ниски обороти имаш много по-ниска циркулация на въздух през радиатора и по-ниска циркулация на охладителна течност. Или греша?
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 11:11 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
@vizor, вероятно си прав, защото вчера като я закачих със 150-160 на темпомат държеше около 88 градуса постоянна температура.
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 1:32 pm |
|
|
petko 69
|
vizor написа: До колкото познавам устройството на автомобила, освен ако няма нещо тотално сбъркано по електрониката, трябва в такава ситуация да даваш повечко газ, да се движиш с по-висока скорост и по-високи обороти. Първо заради натоварването, защото като се движиш бавно на ниски обороти имаш много по-ниска циркулация на въздух през радиатора и по-ниска циркулация на охладителна течност. Или греша? Не отричам тази теория , но на практика не върнеш ли газта на Н6 ще сготвиш мотора , пробвал съм го да го напъвам и стрелката литва нагоре. Кутията се загрява доста и помага на водния радиатор който е голям колкото на Нисан Микра 1,0л да не може да смогне . Затова голям воден радиатор отделен и маслен външен с термостат. Нашите коли Н6 99-03 не са изчислени добре за високи температури , не напразно на вратата има табела да следим градусите на маслото в АТ. Интересно че Субару се продава много в Австралия , Либия , Израел , а там градусите са винаги в повече.Полезно ще е някой колега който чете техните форуми да сподели , имат ли проблеми с охлаждането и как си го решават.
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 9:37 pm |
|
|
srg
|
По изброените горещи точки на планетата ме съмнява хорицата да търкалят масово +10 годишни автомобили, което в предвид описаното по-долу обяснява липсата на масови страдания от температурите по тези географски ширини. Прави впечатление, че на атмосферните мотори от 2005-2006 до наши дни японците лека-полека почват да отразяват температурните промени по различните географски ширини и компенсационните механизми по ECU-тата, които са свързани с температурите на въздух и антифриз започват да се доближават като стойности до ECU-тата на турбинираните автомобили. Всъщност при последните също има такава тенденция, но тя е доста по-слабо изразена, тъй като при тях и преди 2005-2006 тази механизми са по-агресивни в сравнение с компенсациите при атмомсферните по разбираеми причини. В крайна сметка конкретно за Легаси от B14 включително нагоре ме съмнява да има някакви драми с охлаждане, като не визирам някакви драматични хардуерни промени, а именно игра с предварение и гориво над определени температури, което реално има огромно влияние върху ДВГ при температури над 35°C. Извод - старите Субару модели също се влияят от глобалното затопляне и това влияние може да се минимизира както с хардуерна, така и със софтуерна намеса
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Юли 11, 2017 10:42 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
petko 69 написа: Интересно че Субару се продава много в Австралия , Либия , Израел , а там градусите са винаги в повече.Полезно ще е някой колега който чете техните форуми да сподели , имат ли проблеми с охлаждането и как си го решават. Преди няколко дни гледах клип в youtube с Аутбек Б13 и там забелязах, че маслената магистрала на автомата, която отива към масления филтър се раздела и има разклонение към маслен охладител. Аз лично нямам такова нещо, явно някои версии имат допълнително охлаждане на автомата.
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 7:43 am |
|
|
melhaer
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 3:44 pm Мнения: 474
Автомобил: Subaru Outback, H6, 2005
Рейтинг: 117
|
А каква е максимално допустимата температура, при която можеш да продължиш да шофираш? Доколкото знам 101 градуса не са драматични?
|
|
|
Сря Юли 19, 2017 10:43 am |
|
|
patko
|
DJANO написа: petko 69 написа: Интересно че Субару се продава много в Австралия , Либия , Израел , а там градусите са винаги в повече.Полезно ще е някой колега който чете техните форуми да сподели , имат ли проблеми с охлаждането и как си го решават. Преди няколко дни гледах клип в youtube с Аутбек Б13 и там забелязах, че маслената магистрала на автомата, която отива към масления филтър се раздела и има разклонение към маслен охладител. Аз лично нямам такова нещо, явно някои версии имат допълнително охлаждане на автомата. Не може да нямаш. Виж снимката - това е от пасажерската страна.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Юли 19, 2017 12:36 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Да, имам такъв, но при този от клипа беше от другата страна където е маслената магистрала към филтъра.
|
|
|
Сря Юли 19, 2017 1:01 pm |
|
|
patko
|
Не съм 100 % сигурен, но американките имат охладител във водния радиатор. Клиповете са оттам и затова е така. При нас това е охладителя, който също е и отоплител - кутията достига по-бързо работна температура. Някои казват, че има термостат, но не съм сигурен.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Юли 19, 2017 1:27 pm |
|
|
Popimoni
Регистриран на: Нед Май 13, 2012 9:08 am Мнения: 162 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Аутбек Н6 3.0 2005 год
Рейтинг: 59
|
Има термостат да, наскоро го сменях, около 30 лв. струваше. Като всеки термостат ако е запецнал и не отваря, когато трябва маслото в кутията се прегрява в горещите дни.
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
|
|
|
Чет Юли 20, 2017 8:51 am |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
Здравейте отново, Да дам малко информация по моята случка - смених термостата както бях писал, сега преди седмица някъде смених и капачката с нова оригинална от Мимо. За съжаление продължава да губи по малко антифриз, не съм забелязал никъде течове и локвички под колата, просто изглежда го хвърля в движение през разширителния съд тъй като има пръски по двигателя. Ето малко снимки: Прикачени файлове: 20229237_10213427610315681_1723423941821313231_n.jpg Прикачени файлове: 20139633_10213427610595688_7029683493387116760_n.jpg Прикачени файлове: 20108295_10213427610155677_3205909302363618787_n.jpg Най-вероятно наистина ще съм за гарнитури, но в някакъв начален стадий. Иначе следя температурите и се въртят около 95, ако я напъна в обороти извънградско понякога качва до ~100, но после си падат обратно, а и доколкото знам ~100 би трябвало да е нормална температура под товар, още повече стрелката на температурата като не помръдва. Иначе досега не съм видял AT OIL лампа да ми светне, тоест не изглежда ск. кутия да прегрява?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Юли 20, 2017 11:57 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта |
|