Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:37 pm



Отговори на тема  [ 83 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 H6 прегрява - губи антифриз. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ Vizor - Моя грешка колега. Когато видя " 1.2 - 3 " за мен това е интервал с долна граница 1.2 и горна 3. Извинявам се.
Какво ще стане на 3 бара е друг въпрос и той не е свързан с капачката и нейната функция

@ radikyokushin
Колега, явно има недоразумение и то продължава да се задълбочава. Deadmen има предвид Pabs. - абсолютно налягане, което сбор от атмосферното и манометричното (надналягането)
Pabs=Patm + P

Ти говориш за манометричното P - надналягането, което се поддържа от капачката в затворена система.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Юни 25, 2017 8:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am
Мнения: 91
Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
@ radikyokushin
Колега, явно има недоразумение и то продължава да се задълбочава. Deadmen има предвид Pabs. - абсолютно налягане, което сбор от атмосферното и манометричното (надналягането)
Pabs=Patm + P

Ти говориш за манометричното P - надналягането, което се поддържа от капачката в затворена система.


Абе какви ги говорите, бе хора ](*,) !!!
Налягането в охладителната система е ТОЧНО ТОЛКОВА, колкото пише на КАПАЧКАТА (ако приемем, че капачката е изправна, разбира се).
Какви манометрични, барометрични и тем подобни глупости ви гонят?!?!
Я се стегнете малко =D> !

П.П. А па тая формула, направо изкърти Pabs=Patm + P :facepalm:

_________________
Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!

Нед Юни 25, 2017 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
radikyokushin написа:
П.П. А па тая формула, направо изкърти Pabs=Patm + P :facepalm:

Тва е offtopic кат цяло, но все пак е добре да го изясним:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_measurement
Wikipedia написа:
Absolute pressure is zero-referenced against a perfect vacuum, using an absolute scale, so it is equal to gauge pressure plus atmospheric pressure.

Та формулата си е съвсем валидна.

Пон Юни 26, 2017 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am
Мнения: 91
Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
E, то и Е=mC2 никой не я е отменял, ама какво общо има със темата това?

_________________
Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!

Пон Юни 26, 2017 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разбирам колега, че релативистичната механика ти е по-силна от класическата, затова спирам да споря и обяснявам. Има учебници за 6-ти клас там е обяснено.
Проблема на автора на темата е класически - бърза смяна на флуиди на охлаждаща система без рециркулация през разширителния съд.
За да се избегне този проблем обикновено системата се пуска първо да работи като отворена (без капачка) с приспособление показано от колегата Vizor. Изчаква се двигателя да достигне работна температура и да отвори кръга през радиатора (отворен термостат). Това помага въздушни мехури в системата да се изгонят през свободната повърхност на течността във фунията. След това се слага капачката и се долива течност в разширителният съд. Това отнема време и винаги трябва да ви прави впечатление, когато ви сменят антифриза за 10 мин. След подобна смяна трябва да сте внимателни и да следите температурата защото ако въздушният мехур е достатъчно голям, той изземва фукциите на клапана в капачката и почва да поема разширението на охладителната течност, позволявайки тя да достигне точката на кипене при по-ниска температура от предвиденото.
Естествено не трябва да се изключват и гумените съединения, особено при коли с АГУ. Някои сервизни работници имат навика да завиват скобите до откат, което в дългосрочен вариант е пагубно за гуменият елемент. Това важи особено за OEM-ските скоби от тел.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Юни 26, 2017 10:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При автомобили Рено от по-старо поколение има една много проста система за обезвъздушаване на системата , на най-високия маркуч в системата е монтирано болтче с канали и при леко отвиване въздуха напуска системата. Може да се приложи и на нашите автомобили с минимални умения на механик и би било доста полезно за двг с газова уредба. Не съм с пробвал на Субару , но нека по-компетентните изкажат мнение , давам го за идея.

Вто Юни 27, 2017 6:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am
Мнения: 91
Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Разбирам колега, че релативистичната механика ти е по-силна от класическата, затова спирам да споря и обяснявам. Има учебници за 6-ти клас там е обяснено.
Проблема на автора на темата е класически - бърза смяна на флуиди...

Т.е. да разбирам, че за теб това е вярно -
deadman написа:
Налягането в охладителната система е 0,9-1,1 бара над атмосферното (според каачката). На морското равнище действителното налягане в охладителната система е 1,9-2,1 бар. Щом капачката е на 1,1 бара, следователно в София би трябвало налягането в охладителната да е около 2 бара...

а това не -
radikyokushin написа:
Налягането в охладителната система е ТОЧНО ТОЛКОВА, колкото пише на КАПАЧКАТА (ако приемем, че капачката е изправна, разбира се).

???

ОК, тогава. Peace :beer:

_________________
Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!

Вто Юни 27, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще го кажа по друг начин. Налягането, при което капачката отваря е 1.1 или 1.3 килограма на квадратен сантиметър :) Айде сега физиците да кажат за абсолютно или релативно налягане говорим? :D Дори не знам защо го дискутирате това... наистина.

Вто Юни 27, 2017 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Истината е че клапана на капачката дефектира след х отваряне-затваряне и системата става постоянно отворена , а с това точката на кипене по-ниска .Лошото е че скоро си сменил пр. термостат или капачка ,,оргинални,, , а се оказва че бързо им свършва живота. Преди големите жеги е добре една качествена ТО на охладителната система , а отделно при всяка мивка е добре да се почистват радиаторите от мухи и прах.

Вто Юни 27, 2017 9:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Ное 27, 2014 5:21 pm
Мнения: 89
Автомобил: Subaru Forester 2009
Телефон: 0899570069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да ползвам и аз темата. Колата е Аутбек Н-6 2005 с АГУ карана е повече от 70000 и никога не е прегряване. От известно време при по-голямо натоварване изхвърля антифриз а в казанчето даже и прелива. Сменихме капачката,но положението е същото. Колата при нормално каране не губи въобще антифриз. Възможно ли да е от мембрана на изпарителя при положение,че си работи съвсем нормално на газ. А и как може гарнитура на глава,ако е така да пробие без никакво прегряване. Колата се кара много внимателно и спокойно.

Сря Юни 28, 2017 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Байпасирай изпарителя и карай на цялата газ на бензин ако нямаш друг вариант за диагностика.

Сря Юни 28, 2017 10:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някъде из форума има ли описани всички компоненти и снимков материал относно извеждането на самостоятелен радиатор за охлаждане на автомата? :)

Пет Юни 30, 2017 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, аз съм качил снимки и описание.Днес в големите жеги към Гърция и спуках шортите и стрелката не трепна. Над 40 гр. беше.Мисля че проблема е решен.

Пет Юни 30, 2017 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Да, аз съм качил снимки и описание.Днес в големите жеги към Гърция и спуках шортите и стрелката не трепна. Над 40 гр. беше.Мисля че проблема е решен.


Ха, мисля че точно с теб се разминахме около средния ръкав (имаше колело или кутия на тавана) :beer:

Вчера и аз карах в големите жеги и по тежки баири колата почти си стигаше 100 градуса. Следях я с устройство през цялото време и намалях значително за да не предобря нещата с температурите :cry: Почвам да си търся маслен кулър и ще се охлаждаме допълнително :cool:

Съб Юли 01, 2017 6:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера се прибрах от Гърция през Златоград 16.30ч. в най големия пек. Това е формулата на Н6 , голям радиатор воден и маслен за АТ кулер. За пръв път се изкефих , че карам мощен мотор без да загрява. Който е минавал прохода към Златоград знае за какво става въпрос и какво изпитание за автомобила е изкачване при 40гр.

Пон Юли 03, 2017 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm
Мнения: 177
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По моя случай - след смяната на термостат, доливане и обезвъздушаване - колата пак си загрява. Не е почнала да хвърля антифриз пак, но предполагам ако я напъна повече ще се случи. Следях я из града в големите жеги и 100-тина градуса ги стига на моменти, иначе по принцип се върти между 95-97. Сега превантивно ще сменя и капачката на радиатора - взех си от Мимо от форума.

Ще я следя занапред и ще гледам за течове, ако продължава да губи антифриз. Иначе пак се показчва нивото в разширителния съд (не знам това нормално ли е, но имам чувството, че така я взех - нивото беше на около 2-3 пръста под ръба).

Петко - може ли да споделиш какви точно са модификациите по твоята и колко ти излезнаха горе-долу. Аз съм ОК да сложа допълнителен радиатор за автомата стига да не се налага да оставям колата седмици в сервиз. Водния радиатор по не ми се иска да го сменям, но ако това е начина да се кара колата в жегата... Миналата година я карах лятото и нямах такива проблеми, но я взех към края на август и тогава не е имало такива жеги, предполагам над 35 градуса й влияят зле.

Пон Юли 03, 2017 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Говоря за Форестър, но все пак аз направих няколко неща преди първото ми тежко каране в жегата. Външен радиатор за кутията, голям радиатор за охладителната система и сваляне на температурата, на която се включват перките с 2-3 градуса. Сега дори на климатик в големите жеги ми държи 90-91 градуса. Толкова исках долу горе и толкова стана.

Та като гледам 100 градуса е сравнително нормално като гледам кога се включва втора степен на перката.

Прикачени файлове:
interesting.PNG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Юли 03, 2017 10:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor, за температури като от последната седмица "пипането" в ECU-то на перките има по-голямо въздействие на контрола на температурата при престой на място и при ниски скорости от колкото в движение под товар с висока скорост, но виж, корекция на компенсациите на предварението на база IAT могат да имат наистина осезаем положителен ефект при високи температури.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Юли 04, 2017 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това със сигурност. При мене съм ги оправил вече, но определено връщането на температурата помогна много за градусите, които аз искам да седи колата в движение и на място особено с големия радиатор.

Сря Юли 05, 2017 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз си взех маслен радиатор и тия дни ще си пренасоча охлаждането на автоматика. Обмислям топлата линия да я вкарам първо в радиатора и след това обратно в топлообменника, какво ще кажете по въпроса? :idea:

Сря Юли 05, 2017 1:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 83 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор