Автор |
Съобщение |
ico_tech
|
@ Vizor - Моя грешка колега. Когато видя " 1.2 - 3 " за мен това е интервал с долна граница 1.2 и горна 3. Извинявам се. Какво ще стане на 3 бара е друг въпрос и той не е свързан с капачката и нейната функция
@ radikyokushin Колега, явно има недоразумение и то продължава да се задълбочава. Deadmen има предвид Pabs. - абсолютно налягане, което сбор от атмосферното и манометричното (надналягането) Pabs=Patm + P
Ти говориш за манометричното P - надналягането, което се поддържа от капачката в затворена система.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Юни 25, 2017 8:57 am |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
ico_tech написа: @ radikyokushin Колега, явно има недоразумение и то продължава да се задълбочава. Deadmen има предвид Pabs. - абсолютно налягане, което сбор от атмосферното и манометричното (надналягането) Pabs=Patm + P
Ти говориш за манометричното P - надналягането, което се поддържа от капачката в затворена система. Абе какви ги говорите, бе хора !!! Налягането в охладителната система е ТОЧНО ТОЛКОВА, колкото пише на КАПАЧКАТА (ако приемем, че капачката е изправна, разбира се). Какви манометрични, барометрични и тем подобни глупости ви гонят?!?! Я се стегнете малко ! П.П. А па тая формула, направо изкърти Pabs=Patm + P
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Нед Юни 25, 2017 3:55 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Мнения: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
radikyokushin написа: П.П. А па тая формула, направо изкърти Pabs=Patm + P Тва е offtopic кат цяло, но все пак е добре да го изясним: https://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_measurementWikipedia написа: Absolute pressure is zero-referenced against a perfect vacuum, using an absolute scale, so it is equal to gauge pressure plus atmospheric pressure. Та формулата си е съвсем валидна.
|
|
|
Пон Юни 26, 2017 1:13 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
E, то и Е=mC2 никой не я е отменял, ама какво общо има със темата това?
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Пон Юни 26, 2017 7:42 pm |
|
|
ico_tech
|
Разбирам колега, че релативистичната механика ти е по-силна от класическата, затова спирам да споря и обяснявам. Има учебници за 6-ти клас там е обяснено. Проблема на автора на темата е класически - бърза смяна на флуиди на охлаждаща система без рециркулация през разширителния съд. За да се избегне този проблем обикновено системата се пуска първо да работи като отворена (без капачка) с приспособление показано от колегата Vizor. Изчаква се двигателя да достигне работна температура и да отвори кръга през радиатора (отворен термостат). Това помага въздушни мехури в системата да се изгонят през свободната повърхност на течността във фунията. След това се слага капачката и се долива течност в разширителният съд. Това отнема време и винаги трябва да ви прави впечатление, когато ви сменят антифриза за 10 мин. След подобна смяна трябва да сте внимателни и да следите температурата защото ако въздушният мехур е достатъчно голям, той изземва фукциите на клапана в капачката и почва да поема разширението на охладителната течност, позволявайки тя да достигне точката на кипене при по-ниска температура от предвиденото. Естествено не трябва да се изключват и гумените съединения, особено при коли с АГУ. Някои сервизни работници имат навика да завиват скобите до откат, което в дългосрочен вариант е пагубно за гуменият елемент. Това важи особено за OEM-ските скоби от тел.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юни 26, 2017 10:26 pm |
|
|
petko 69
|
При автомобили Рено от по-старо поколение има една много проста система за обезвъздушаване на системата , на най-високия маркуч в системата е монтирано болтче с канали и при леко отвиване въздуха напуска системата. Може да се приложи и на нашите автомобили с минимални умения на механик и би било доста полезно за двг с газова уредба. Не съм с пробвал на Субару , но нека по-компетентните изкажат мнение , давам го за идея.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 6:52 am |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
ico_tech написа: Разбирам колега, че релативистичната механика ти е по-силна от класическата, затова спирам да споря и обяснявам. Има учебници за 6-ти клас там е обяснено. Проблема на автора на темата е класически - бърза смяна на флуиди... Т.е. да разбирам, че за теб това е вярно - deadman написа: Налягането в охладителната система е 0,9-1,1 бара над атмосферното (според каачката). На морското равнище действителното налягане в охладителната система е 1,9-2,1 бар. Щом капачката е на 1,1 бара, следователно в София би трябвало налягането в охладителната да е около 2 бара... а това не - radikyokushin написа: Налягането в охладителната система е ТОЧНО ТОЛКОВА, колкото пише на КАПАЧКАТА (ако приемем, че капачката е изправна, разбира се). ??? ОК, тогава. Peace
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 9:04 am |
|
|
vizor
|
Ще го кажа по друг начин. Налягането, при което капачката отваря е 1.1 или 1.3 килограма на квадратен сантиметър Айде сега физиците да кажат за абсолютно или релативно налягане говорим? Дори не знам защо го дискутирате това... наистина.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 8:46 pm |
|
|
petko 69
|
Истината е че клапана на капачката дефектира след х отваряне-затваряне и системата става постоянно отворена , а с това точката на кипене по-ниска .Лошото е че скоро си сменил пр. термостат или капачка ,,оргинални,, , а се оказва че бързо им свършва живота. Преди големите жеги е добре една качествена ТО на охладителната система , а отделно при всяка мивка е добре да се почистват радиаторите от мухи и прах.
|
|
|
Вто Юни 27, 2017 9:35 pm |
|
|
excalibur
Регистриран на: Чет Ное 27, 2014 5:21 pm Мнения: 89
Автомобил: Subaru Forester 2009
Телефон: 0899570069
Рейтинг: 15
|
Да ползвам и аз темата. Колата е Аутбек Н-6 2005 с АГУ карана е повече от 70000 и никога не е прегряване. От известно време при по-голямо натоварване изхвърля антифриз а в казанчето даже и прелива. Сменихме капачката,но положението е същото. Колата при нормално каране не губи въобще антифриз. Възможно ли да е от мембрана на изпарителя при положение,че си работи съвсем нормално на газ. А и как може гарнитура на глава,ако е така да пробие без никакво прегряване. Колата се кара много внимателно и спокойно.
|
|
|
Сря Юни 28, 2017 9:03 pm |
|
|
vizor
|
Байпасирай изпарителя и карай на цялата газ на бензин ако нямаш друг вариант за диагностика.
|
|
|
Сря Юни 28, 2017 10:20 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Някъде из форума има ли описани всички компоненти и снимков материал относно извеждането на самостоятелен радиатор за охлаждане на автомата?
|
|
|
Пет Юни 30, 2017 9:16 pm |
|
|
petko 69
|
Да, аз съм качил снимки и описание.Днес в големите жеги към Гърция и спуках шортите и стрелката не трепна. Над 40 гр. беше.Мисля че проблема е решен.
|
|
|
Пет Юни 30, 2017 10:48 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
petko 69 написа: Да, аз съм качил снимки и описание.Днес в големите жеги към Гърция и спуках шортите и стрелката не трепна. Над 40 гр. беше.Мисля че проблема е решен. Ха, мисля че точно с теб се разминахме около средния ръкав (имаше колело или кутия на тавана) Вчера и аз карах в големите жеги и по тежки баири колата почти си стигаше 100 градуса. Следях я с устройство през цялото време и намалях значително за да не предобря нещата с температурите Почвам да си търся маслен кулър и ще се охлаждаме допълнително
|
|
|
Съб Юли 01, 2017 6:06 am |
|
|
petko 69
|
Вчера се прибрах от Гърция през Златоград 16.30ч. в най големия пек. Това е формулата на Н6 , голям радиатор воден и маслен за АТ кулер. За пръв път се изкефих , че карам мощен мотор без да загрява. Който е минавал прохода към Златоград знае за какво става въпрос и какво изпитание за автомобила е изкачване при 40гр.
|
|
|
Пон Юли 03, 2017 7:57 pm |
|
|
SanDRo
Регистриран на: Чет Юни 16, 2016 4:28 pm Мнения: 177 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback 3.0 H6 2004 + Vialle LPi
Рейтинг: 68
|
По моя случай - след смяната на термостат, доливане и обезвъздушаване - колата пак си загрява. Не е почнала да хвърля антифриз пак, но предполагам ако я напъна повече ще се случи. Следях я из града в големите жеги и 100-тина градуса ги стига на моменти, иначе по принцип се върти между 95-97. Сега превантивно ще сменя и капачката на радиатора - взех си от Мимо от форума.
Ще я следя занапред и ще гледам за течове, ако продължава да губи антифриз. Иначе пак се показчва нивото в разширителния съд (не знам това нормално ли е, но имам чувството, че така я взех - нивото беше на около 2-3 пръста под ръба).
Петко - може ли да споделиш какви точно са модификациите по твоята и колко ти излезнаха горе-долу. Аз съм ОК да сложа допълнителен радиатор за автомата стига да не се налага да оставям колата седмици в сервиз. Водния радиатор по не ми се иска да го сменям, но ако това е начина да се кара колата в жегата... Миналата година я карах лятото и нямах такива проблеми, но я взех към края на август и тогава не е имало такива жеги, предполагам над 35 градуса й влияят зле.
|
|
|
Пон Юли 03, 2017 9:07 pm |
|
|
vizor
|
Говоря за Форестър, но все пак аз направих няколко неща преди първото ми тежко каране в жегата. Външен радиатор за кутията, голям радиатор за охладителната система и сваляне на температурата, на която се включват перките с 2-3 градуса. Сега дори на климатик в големите жеги ми държи 90-91 градуса. Толкова исках долу горе и толкова стана. Та като гледам 100 градуса е сравнително нормално като гледам кога се включва втора степен на перката. Прикачени файлове: interesting.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Юли 03, 2017 10:14 pm |
|
|
srg
|
vizor, за температури като от последната седмица "пипането" в ECU-то на перките има по-голямо въздействие на контрола на температурата при престой на място и при ниски скорости от колкото в движение под товар с висока скорост, но виж, корекция на компенсациите на предварението на база IAT могат да имат наистина осезаем положителен ефект при високи температури.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Юли 04, 2017 9:16 pm |
|
|
vizor
|
Това със сигурност. При мене съм ги оправил вече, но определено връщането на температурата помогна много за градусите, които аз искам да седи колата в движение и на място особено с големия радиатор.
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 12:11 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Аз си взех маслен радиатор и тия дни ще си пренасоча охлаждането на автоматика. Обмислям топлата линия да я вкарам първо в радиатора и след това обратно в топлообменника, какво ще кажете по въпроса?
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 1:09 pm |
|
|