Автор |
Съобщение |
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Мнения: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
Привет, Да разцъкаме темата "изгорял катализатор" Ви предлагам. Колите ни масово са над 250-300 х.км., а катализаторите държат до към 200 х.км., според производителите. Имаше времена, в които никой не се замисляше по въпроса да има ли катализатор. Напоследък обаче, освен сериозните инвестиции и неясноти покрай премахването на катализаторите, започнаха да се надигат мнения, че и ще се затегне режима на проверка на емисиите. На пазара има разни алтернативи, т.нар. "универсални" катализатори, даже според колегата 1040, имало и спортни такива, демек с по големи клетки/килийки и от там по голяма пропускливост. Та .. идеята ми е .. някой играл ли го е вече този филм .. как е като пари и т.н. хитринки дето да по спестят време и средства на другите.
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 11:12 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Може би ще изместя темата в друга посока, но не мисля, че катализатора/ите държат само 200к километра. Повредата на такъв по-скоро е свързана с други проблеми на колата (богата/бедна смес, висок разход на масло), но при изряден автомобил каран с добри горива трябва да е доста по-голям този пробег.
|
15
|
|
Сря Юли 12, 2017 12:27 pm |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Мнения: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
DJANO написа: Може би ще изместя темата в друга посока, но не мисля, че катализатора/ите държат само 200к километра. Повредата на такъв по-скоро е свързана с други проблеми на колата (богата/бедна смес, висок разход на масло), но при изряден автомобил каран с добри горива трябва да е доста по-голям този пробег. Ами точно толкова им живота - 150 -200К. Даже на някои места дават и 100К. Самите производители също дават гаранция до 200К максимум на автомобила. Даже катализатора се води консуматив, така че нищо чудно на някой да му бъде отказана гаранционна подмяна. Колкото до универсалните такива, май не стават на всички автомобили. Та затова го има и Дидо Гущера.
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 12:46 pm |
|
|
BLUE 1
Регистриран на: Нед Яну 13, 2013 10:49 am Мнения: 269 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Outback 2.5, `05, TLC `02
Рейтинг: 59
|
Може ли линк към източника твърдящ, че живота на катализаторите е 200К км.? В служебният ни автопарк има автомобили на над 400К км. моят служебен автомобил е дизелов Опел на 300К, бившият ми е бензинов Ситроен, които все още се кара и е на половин милион, всички са с катализатори и на прегледите изрично съм питал дали катализаторите им са читави и изгорелите газове в норми, отговора винаги е бил положителен. Не съм специалист, може и да греша, но също смятам, че катализаторите имат много по-дълъг живот от цитираният горе, въпреки долнокачествените горива които се продават в България.
|
15
|
|
Сря Юли 12, 2017 1:05 pm |
|
|
Vami
|
BLUE 1 написа: катализаторите имат много по-дълъг живот от цитираният горе Схващането за късия живот на катализаторите, се обуславя на базата на многото коли по на "150 000 км" вкарани у нас в последно време. Никой не отчита факта, че реалния пробег на тези коли е два или три пъти по голям.
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 1:08 pm |
|
|
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Мнения: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
DJANO написа: Може би ще изместя темата в друга посока, но не мисля, че катализатора/ите държат само 200к километра. ..... да .. успя да я изместиш към безмислената говорилня .. имам нулев интерес към това на колко км. катализаторите умират .. факта е че умират рано или късно .. темата е за това .. дали някой е сменял с т.нар. универсални .. манипулации по ламбда сондите ако си без катализатори и т.н.
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
15
|
|
Сря Юли 12, 2017 1:41 pm |
|
|
quietriot
|
Radomit написа: DJANO написа: Може би ще изместя темата в друга посока, но не мисля, че катализатора/ите държат само 200к километра. ..... да .. успя да я изместиш към безмислената говорилня .. имам нулев интерес към това на колко км. катализаторите умират .. факта е че умират рано или късно .. темата е за това .. дали някой е сменял с т.нар. универсални .. манипулации по ламбда сондите ако си без катализатори и т.н. Манипулацията е само че втората сонда се слага на втулка и реално не работи, чат пат светва чека , ако газаджията е добър изобщо не светва, ако втулката цъфне след време и обогати сместа пак се разсветва чека , иначе се слагат два резонатора , звука става малко по агресивен, разлика във вървенето няма поне при мен , нищо не се отпуши , не полетях , не почнах да горя по-малко, колата беше на 350 К , никой не знае доколко реални, когато я изкормих при Гущера, даваше грешка умрял катализатор ....
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 1:54 pm |
|
|
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Мнения: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
да .. четох за Екстрийм тунинг .. че чека светвал от време на време ..
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 5:32 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
izhelev написа: DJANO написа: Може би ще изместя темата в друга посока, но не мисля, че катализатора/ите държат само 200к километра. Повредата на такъв по-скоро е свързана с други проблеми на колата (богата/бедна смес, висок разход на масло), но при изряден автомобил каран с добри горива трябва да е доста по-голям този пробег. Ами точно толкова им живота - 150 -200К. Даже на някои места дават и 100К. Самите производители също дават гаранция до 200К максимум на автомобила. Даже катализатора се води консуматив, така че нищо чудно на някой да му бъде отказана гаранционна подмяна. Колкото до универсалните такива, май не стават на всички автомобили. Та затова го има и Дидо Гущера. На другата ми кола катализатора е на 300К км. Не усещам да имам проблем с него.
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 9:22 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Аз имах умрял катализатор на 220к и 6 години. Смених с резонаторно тогава, но за следващите 80к оцеля без дефект само двигателя, така че не е бил той проблема. Колата беше лагуна 2.0 140кс и топ спийд с раздрънкан катализатор беше 130 км/ч
|
|
|
Сря Юли 12, 2017 10:54 pm |
|
|
rmiroslavov
Регистриран на: Вто Ное 24, 2015 8:27 am Мнения: 255 Местоположение: София
Skype: koroto
Автомобил: Legacy III '99 SW 2.5L 156bhp AT
Телефон: 0885078788
Рейтинг: 45
|
Аз съм с 17 годишна кола и 250к км. Катализатора ми работи перфектно
|
|
|
Чет Юли 13, 2017 11:02 pm |
|
|
ico_tech
|
От известно време и аз проучвам въпроса, поради факта, че моя катализатор (1-ви номер) се счупи и се наложи да изолирам нок сензора. Избора на афтърмаркет катализатори се свежда до следното: - кубатура на колата. Различните фирми дават различни размери и е доста объркващо - гол катализатор заготовка или катализатор с втулка - има и от двата вида, като трябва да се съобрази положението на втулката за сондата на стария кат. - с керамичен или метален елемент - това определя важен показател. Теглото обикновено не е от значение, но металните са по разпространени. В крайна сметка живота на катализатора се определя от количеството благороден метал нанесен върху елемента. Обикновено в афтърмаркет продуктите има от 50 до 70% платина сравнено с ОЕМ. Това определя и по-краткия им живот. - хидравличен пад на катализатора - определя налягането в изпускателната система и при някои коли е важно. - материал на корпуса - евтините са от алуминизирана ламарина (около 130 лв), по- високия клас от инокс (180 лв+). Ако човек търси влизане в норми на емисии трябва да отдели повече пари за катализатор, но не само. Двигател горящ масло, изминаващ кратки разстояния с бензин ще е труден за проверка на емисии дори и при нов катализатор. Засега съм се насочил към катализатор от UK. Примерно: http://www.ebay.co.uk/itm/SU6006T-EUROCATS-EEC-CATALYTIC-CONVERTER-CAT-SUBARU-TYPE-APPROVED-inc-FIT-KIT-/152583488470?fits=Car+Make%3ASubaru&epid=1821166332&hash=item2386af43d6:g:G~oAAOSw~rpZPv60
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Юли 14, 2017 10:34 am |
|
|
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Мнения: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
мерси за инфото колега .. аз другата седмица също ще имам инфо от първа ръка за за достъпните опции на родния пазар и ще споделя ..
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
|
|
Пет Юли 14, 2017 11:51 am |
|
|
SpliFF
Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am Мнения: 215 Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
|
И аз съм пряко заинтересован от катализатори или от добри резонаторни гърнето. При втория варянт екологията остава на заден план,но си мисля и че с резонатрните гърнета няма да е същият звука като с катализатор.
|
|
|
Пет Юли 14, 2017 1:32 pm |
|
|
ico_tech
|
Звука може да се подобри, но не и при слагане на резонаторни гърнета на същите места на катализаторите. Трябват малко промени, но това не е в обхвата на средностатистическата CO2 услуга
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Юли 14, 2017 1:49 pm |
|
|
Be happy 1
Регистриран на: Сря Юни 01, 2016 3:34 pm Мнения: 268 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza 2.0
Телефон: 0898831186
Рейтинг: 180
|
Малко преди да си продам предходната кола бях при този човек. http://www.lazarov90.com/index.php?opti ... 1&Itemid=3Има добри отзиви за работата му. Човека ми провери колата, беше на реални 200х. , от които 80х. на газ, (120х. мое дело) каза че засега всичко е наред и има катализатори на доста сносни цени. Не знам работил ли е Субару, но определено изглеждаше в час с нещата и не се стараеше да ми пробута "своята стока", провери първо имам ли действително нужда от смяна и понеже беше наред, само ми каза горе- долу колко би струвал нов(ОЕМ) за нея. Доколкото зная те издържат по- малко от оригиналните.
|
|
|
Пет Юли 14, 2017 3:26 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
|
Пон Юли 17, 2017 10:19 am |
|
|
ico_tech
|
В щатите има доста опции и Магнафлоу са едни от добрите, но през Европа е по-просто и в някои случаи ги има същите
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юли 17, 2017 12:43 pm |
|
|
vizor
|
|
Пон Юли 17, 2017 1:24 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Направо имаш черпене от мен .. Не знаех че имат сайт за Европа.
|
|
|
Пон Юли 17, 2017 2:21 pm |
|
|