Отговори на тема  [ 32 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 3.0R 2005 - Загряване ( със / без включен климатик ) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

Отворих една тема за газовата, ориентирахте ме към Dynamic Art, чух се и с момчетата, споменах им, че леко загрява при високи обороти и ми казаха да прегледам проблема, защото щом загрява в момента, на газ ще е повече.

Има вече отворена тема за това, но човека е с 2001 H6 и беше споменал за включен климатик, тук това се получава и без климатик и дори през вечерно хладно време.

Колата е автоматик, H6 2005 година.

Проблема е следния:
- Вдига се температурата, когато карам на високи обороти, примерно когато ускорявам и стигам до 7000 оборота
- Случва се при изключен / влключен климатик
- Температурата се качи веднъж докато карах през нощта, карах я на високи обороти (ускорявах) и се качи доста.
- Веднъж бях с климатик, карах по черен път, катерих различни препядствия на първа (ръчен режим) и пак температурата скочи, въпреки, че не бях и давал много газ, просто катерих баири.
- Температурата се качва с едно 10 градуса, даже малко отгоре
- При едно ускорение 0 - 180, като се има напредвид, че се стига до 6500 - 7000 оборота и тогава превключва температурата се вдига с 10, даже над 10 градуса.
- В момента, в който отнема газта и започна да карам нормално, всичко се връща в норми (след известно време)
- Бях я вързал с OBD и видях температура, когато беше загряла ~ 110 градуса

Чудя се какъв може да е проблема, собественика, който ми я продаде каза, че е нормално при високи обороти, но от Dynamic Art ме посъветваха да изчистя този проблем преди да слагам газова.

Благодаря отново !
Поздрави

Пон Сеп 11, 2017 9:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е нормално.
Виж с търсачката - във форума е писано доста по-въпроса.
Задължително прегледай колата в сервиз специализиран в марката.

И наистина почети малко форума, че пускаш теми които са дискутирани.

Пон Сеп 11, 2017 10:05 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще мина през Любо да я види сигурно, без това ме посъветваха да го направя преди да сложа газовата.

Поздрави.

(Мога ли да изтрия темата, ако не, който има правата да го направи)
Извинявам се, че се препокриват, просто видях за H6 2001 година, а тук е една идея различно.

Пон Сеп 11, 2017 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По-скоро се ориентирай за неприятен (финансов) проблем с гарнитурите на главите :( А може просто радиатора ти е да замърсен и да нямаш добро охлаждане. Най-добре в Суби сервиз да я прегледат. :good:

Пон Сеп 11, 2017 2:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Неприятни симптоми,навяващи неприятни мисли за финансови загуби.Сигурно това "нормално"покачване на температурата е била водеща причина на бившия собственик да ти я продаде :execution: .Дано не съм прав...Най-малкото си отвори капачката и провери имаш ли антифриз(не в разширителния съд).

Пон Сеп 11, 2017 3:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Какво визираш? И какво като цена (най-лошия вариант)

Пон Сеп 11, 2017 3:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Има антифриз, интересно, челото при нормално каране не се появява дори в жега и климатик.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Сеп 11, 2017 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почвай да четеш . :idea:

Пон Сеп 11, 2017 3:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ей сега направих малък експеримент, свързах с OBD 2 и я натиснах 1 2 километра до край, вдигна на 107 градуса и веднага падна, в рамките на 1 минута влезна на 95, интересно, че като я натисна докрай и замирисва странно, един странен мирис на изгоряло... Карал съм я и 5 километра на макс натоварване и пак до толкова градуса вдига, не качва поврче. Не съм сигурен тази миризма дали е свързана със загряването. Тук в Стара Загора няма да намеря сервиз на субару ами в Пловдив или при Любо...Вече взе да ме е страх какво може да е... :-~

Вто Сеп 12, 2017 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
нищо лично, ама какво очакваш да е - ще ражда, рано или късно всяко субару ражда.

Затова са сервизите - да отидеш за 30 мин, да ти забият шишето в радиатора и да ти кажат, а не да се чудиш 2 седмици и да се правиш на хакер с ЕЛМ все едно ще ти каже какво и е...това е една проста кола, не е ядрена подводница.

ПС: едно нещо може да направиш - прегледай си нивото на маслото в автомата, че може да е много и да хвърля леко навън и да пада върху генерацията.

Вто Сеп 12, 2017 6:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То може и катализаторите му да са леш заради горелия антифриз :lipseal:

Сря Сеп 13, 2017 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, при горещо време и рязко и яко натоварване, е нормално за малко температурата ти да достигне 105 - 108 градуса за кратко и после да охлади.
Можеш да направиш няколко неща:
1. Как се държи градско по светофари? Трябва да варира 90 - 95 градуса без натоварване.
2. Сложи пластмасова бутилка в гърловината на радиатора, като фуния, за да не излиза течността навън. Отвори капачката при студен двигател и загрей на място. При подаване на газ /форсиране/ не трябва да има мехури въздух, пяна и т.н. Ако имаш въздух в системата, може първоначално да излезе, но не и перманентно след това. Това е белег за продухала гарнитура на глава...но щом ти охлажда все пак, не вярвам да е това...там тръгне ли един път, става мазало. Също можеш да отидеш в сервиз да ти проверят има ли следи от изгорели газове в антифриза.
3. Провери всички маркучи за спуквания и течове. Не гледай отдолу, а провери маркучите с притискане и внимателен оглед. Може да има от някъде минимално изтичане при високи обороти, което да капе на генерацията /оттам мириса/ и да се изпарява без следа. По този начин влиза въздух и с времето прави възглавница и оттам недобро охлаждане.
3. Промий си радиатора с маркуч и препарат за целта. Смени антифриза с читав и може да добавиш WetterWater.
4. Направи читава професонална диагностика - предварения, смеси, свещи, бобини и т.н. при някой който знае да тълкува стойностите.
5. Ако всичко това е наред - карай си колата и гледай от време на време показанията на температурата. Не допускай да стигаш в червения сектор и почне ли да мърда при нормално каране, търси майстор за двигател. Прибл. 2000 - 2500, ако имаш намерение да е твоя и да направиш всичко, както трябва.

P.S. Независимо, кой какво ти говори, сложиш ли газ /според офертата ти - 1000 - 1400 лв., ако правилно съм прочел/ ще я довършиш в много, много съкратени срокове. Вервай ми.

Сря Сеп 13, 2017 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодря за изчерпателния отговор :)
Ще прегледам каквото спомена, относно газовата - казаха ми, че ако загрява, с газова ще е двойно, говорих за газова за 1600 лв (ГИ, не течна), но това може да го обсъдим на лично не в тази тема, защото се отместваме от темата.

Ами ще я водя на сервиз, аз като я купувах преди 3 месеца, ходих на сервиз всичко прегледаха уж като стойности по двигателя, температура при натоварване на място и т.н. всичко беше наред.

Относно как се държи градско, карал съм я градско с климатик, натискал съм я примерно от светофар до светофар с климатик, не мърда стрелка, по OBD температурата се върти между 95 - 97 при нормално каране без натоварване.

Относно карането, обикновенно я карам до 2000, много рядко 3000 оборота, но просто понеже преди като съм я натискал - знам, че има този проблем и я натиснах да видя до колко ще стигне - и при дълго натоварване,
до сега не ми е стигала до червения сектор на температурата, все стига едно ниво, на което остава, но не съм я карал на магистрала на 5000 оборота да ти кажа дали качва повече

Сря Сеп 13, 2017 1:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е нормално в жегите. При мен е същия мотор и при всякакви условия /имам предвид с климатик и без зор/ държи 90 - 95 градуса.
Мисълта ми беше, карай си нормално и следи - ако стрелката не мърда си ОК, ако почне да играе, макар и с малко, търси проблем.
Не помня, беше ли писал за термостат. Обикновено, ако е той не ще да загрява, но при теб може и да остава една идея затворен, ако му е минало времето
или има натрупана мръсотия...

Сря Сеп 13, 2017 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Проблема е малко по-различен, към 11 вечерта на около 20 - 25 градуса съм вдигал до 200 - 210 и тогава пак е загрявала, навън не беше студено, но не беше и жега, но не ми е стигала до червеното или много близко до червеното, вдига се макс до половинага между нормално и червения сектор. Тоест около 3/4 отива стрелката. Разбира се, ще отида на сервиз.

Благодаря :)

Сря Сеп 13, 2017 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 808
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
P.S. Независимо, кой какво ти говори, сложиш ли газ /според офертата ти - 1000 - 1400 лв., ако правилно съм прочел/ ще я довършиш в много, много съкратени срокове. Вервай ми.

Че си хейтиш газта навсякъде - това е ясно. Може ли да ти задам един такъв въпрос - що мойта не съм я довършил в толкова съкратени срокове, след като й сложих газ веднага след покупката и така до момента вече година и половина и 26-27 000 км? До 106 градуса стига само лятото в жегата (35+ градуса) с климатик и 900 килограма каравана, теглена на темпоммат със 100 км/ч по голямото изкачване на магистралата от Перник към Дупница, в колата 3-ма и багаж, и по-нагоре не мърда, без да й спирам темпомата. Превали ли изкачването, бързичко се връща на 95-6. Още не ми е ясно, що не съм я довършил в толкова съкратени срокове, еле като си тегля караваната с нея и все още никога не съм й мил радиаторите....

Чет Сеп 14, 2017 8:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Каквото имах да казвам, съм го казал. Всеки има акъл да си преценява сам, какво да прави и какво не.
Ако е трябвало да има газ, хората са щели да сложат...иначе нямам съмнение, че гения на гаражния майстор
превъзхожда в пъти този на инженерите от Фуджи...

P.S. Тук не става въпрос за хейтване, предпочитания или лично мнение, а за обикновена логика.
Спирам да пиша по-въпроса, за да не кривим и тази тема...

Чет Сеп 14, 2017 8:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
yoanmarionov написа:
Благодря за изчерпателния отговор :)
Ще прегледам каквото спомена, относно газовата - казаха ми, че ако загрява, с газова ще е двойно, говорих за газова за 1600 лв (ГИ, не течна), но това може да го обсъдим на лично не в тази тема, защото се отместваме от темата.

Ами ще я водя на сервиз, аз като я купувах преди 3 месеца, ходих на сервиз всичко прегледаха уж като стойности по двигателя, температура при натоварване на място и т.н. всичко беше наред.

Относно как се държи градско, карал съм я градско с климатик, натискал съм я примерно от светофар до светофар с климатик, не мърда стрелка, по OBD температурата се върти между 95 - 97 при нормално каране без натоварване.

Относно карането, обикновенно я карам до 2000, много рядко 3000 оборота, но просто понеже преди като съм я натискал - знам, че има този проблем и я натиснах да видя до колко ще стигне - и при дълго натоварване,
до сега не ми е стигала до червения сектор на температурата, все стига едно ниво, на което остава, но не съм я карал на магистрала на 5000 оборота да ти кажа дали качва повече

Моето мнение е , че радиатора е частично запушен и не смогва при по- големи натоварвания .

Чет Сеп 14, 2017 3:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Най-вероятно ще ходя при Любо да я провери... Ходих в сервиза, в който си я подържам и, в който я е подържал предишния собственик. Каза ми, че не са гарнитури, щом не прегрява и не губи антифриз и става само при сериозни натоварвания, каза, че при този модел се получавало от скоростната кутия загряването и се решавало с по-голям радиатор... Интересно, че маслото ми е спаднало до долната граница, е то вече си е за смяна, но е карано 4000 км без доливане, което не знам дали е нормално или не...?

Че Любо ми каза, че ремонта на гарнитури струва... около 2 000 лева, нека се моля да не е това. Но когато я копувах специално я заведох на сервиз да я прегледат, гледаха налягане в цилиндри и всичко уж било "перфектно", но знам ли... Може и да е тяхна грешка...

Нед Сеп 24, 2017 10:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Двигателното масло на минимум също оказва влияние с някои друг градус на температурата на двигателя. За 4 - 5 000 километра е нормално да ти изгори
литър /толкова е от минимума до максимума/, като имаш предвид, че това са стари коли все пак и износването не е за пренебрегване. Наливай масло винаги до
една идея под максимума, независимо дали ти е за смяна или не и естествено, ако ти предстои смяна, няма проблем да му долееш и по-обикновено масло. За 1000 - 2000 км нищо няма да му стане, но не го дръж на минимума. На боксера и без това не му стига мазане в краищата, както твърдят познавачите...
Продължавам да мисля, че нямаш проблем с гарнитурите, но направи тази профилактика на охладителната система, за която пишат колегите, за да си спестиш
рисковете и си карай колата...

P.S. Съветвам теб, пък и колегите, три пъти мерете и един път режете с тези гарнитури, защото на два пъти ми се случва на различни места /няма да посочвам/,
да присъствам на отваряне на двигатели за гарнитури, на които всъщност, след разглобяването ясно се вижда, че няма издухали гарнитури... Причината е ясна, както Любо ти е съобщил цифрата...
Издухала гарнитура се хваща с просто око: в ранен стадии с тест за газове в антифриза, в късен визуално - като гледаш гърловината на радиатора прилича на джакузи...Да не говоря за гейзерите около капачката на радиатора и разширителното казанче. Бълбукащите мехури въздух не винаги са белег за издухала гарнитура, да не кажа почти никога...

Нед Сеп 24, 2017 12:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 32 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор