Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:12 am



Отговори на тема  [ 201 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Следваща
 Outback H6 - The Black Pearl. Впечатления. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Та карам си аз и си джасам ФМ+ и е ба те Мите, браво брат,
разказа една история ама много смешна за един Чуктски ли камчатски ли Народен представител дето за да покаже колко му е скъп Бенза, отишъл на работа в Тамушното събрание на КОН...
И после полицята искала да го глоби...
Ма както и да е.
Поръчах лагерите (СКФ 6203-2rsh/c3gjn) за ролките на сервизния или там както се води ремък, за съжаление ще пристигнат на 3ти Юли, да точно така грешката в българския език е вярна, Месеците се пишат с големи букви на всички други есзици нот ук не е задълже…

Говорих с пича от магазина дето ни доставя търкалата за машините и сподели че това го ползват за едни много топли електромотори на водна помпа. и друг клас не взимали щото им изтичала греста...

Ма докато Батя митя разказваше аз културно се возех и си мислех защо е тая щура аналогия между колите и жените... какво толкова общо има между тези три (опааАа!) неща...
ХоооОоооп на педала и изпреварвам един камион пълен с Кеш Кай...(та накрая май и бай) и съзерцавам един тъмно сив Г.Т.Р. най одире на лЕ лей и да падне, и си викам Малей… кво секси нещу… искам... ма то чуждо... и хоп ето го, Светна ми.

Помислих си и за първото гадже... още не знаехме, нито тя нито аз, колко хубаво е да намажеш длани докато се бъркат яйцата и захарта, и колко е хубаво разпръснеш брашното и да добавиш содата... на прясно омазаната маса... То май имаше и песен миналото лято...
Бях луд по него, пазех го, ама толкова много го пазех, че не знаех колко много изпускам... и един ден друг явно по-отракан е намазал маслото по тавата вместо мен, защото бъркането на кекса вече не беше в сметката.
Е нищо де, компенсирах много бързо с друга рецепта и то повече от неочаквано на едно море. Дори не разбрах че сме готвили пясък чак докато не можах да си обуя нито банския нито дънките в продължението от единия та чак до другия седми поред ден.

Та за колите същата работа, Пазим ги Докат са нови, лъскаме, мажем, галим, сакън да не падне перце от Гъбъл (че носи зарази не друго) върху скъпоценните форми...
и после друг ни ги взима и ги прави на Пух и прах докато нищо не остане от тях...
Та за бившите гаджета, колко много гадости сме ви причинявали мили мой че после някой от нас дори с наслада са се отървавали и от вас... горките...

Да но аз реших да съм разлиЧЕН, спасителят на бивши? Неее просто използвач на ситуации...
Тук визирам едно "Не на" 5те години робски плащания в обслужвания (гаранционно при това)
И съответно пак аналогията с разработването...
Много по-добре излиза да си вземеш разработена, ама внимавай!
Ако си втория и са малко километрите и годините и не е имало кофти душевни наранявания всичко ти е наред.
Тия дето си взимат нови коли, са друг чишит хора, не ги разбирам, знаещи що е живота... и пак отиват и се набутват в небраното лозе, и някак си им липсва страстта да малтретират за удоволствие ( Машини БРЕ!).
А Знеахте ли че при купуване нова кола:
Колкото и екологично чисти да са 'и плъцканията отзад. За да стигне до вас, Вече са изразходвани Цитирам:
40 ПЪТИ повече вредни емисии от колкото тези които "вашето*" (Щото най вероятно е на банката докато е в гаранция ROFL ) прекрасно девствено автомобилче ще издиша из отзадзе за живота си?
И всичко това за да не му се радвате.
Ако си такъв игнорантен Еколог, купи си от новото по-хубаво няма...
Да ама ще те върна на приказката за първата Люп и оф… А и за повечето хора първия път статистически е свързан с много разочарования.
После си взимате кола втора ръка, някоя дето не ви е жал да я строшите и ГААААЗЗЗЗ до ламарините...

И между другото това с Клюца пуцата е едва доловимо, със абсолютно изчезване в големите жеги,
Има го с постепенното и едва, ама направо едва едва доловимо засилване на светофарите.
Но като спра да се охлади и пак се връща, почвам да си мисля че наистина е нещо от свързващите звена между ВДГ и скорости,

Днес например на 35 градуса, се наложи да чакам 1 час със запален двигател и пустия дявол никде никъв го няма. Брей Клюца Къде се дяна бе Пуца?

Ма Ей!
Тая сутрин имах много време в колата за глупости да си мисля и сам да си ги разказвам, ама тефелона запецна и така и не стана да ги запиша... че и за други да има.

Ай, че отивам за Бирка, и да живей Командир Офката.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Чет Юни 21, 2018 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ей мои, не-мили, не-драки,
Можещи и не можещи да се оправяте сами.
Не ви пиша защото от няма на къде много работа за тия пости Англичанци, ей това не са хора а островитянини!

И докато се размотвах из родината останових негативния факт да си оправиш компресията.
SRG ми посочи едно пособие съставено от чашки тръбички скобки и каквото дойде на акъла та даже няма да се учудя и ако намеря и марли вътре, тай и то май е се е закъсало съвсем буквално.

Прикачени файлове:
valve body.jpg


Нарича се "Fuel bypass valve", Други му викат "Fuel pressure regulator".
И моля да не се бърка с "Fuel pressure damper". които по 1бр се намират на рейките и имат относително различна функция.

Та ето и схемата на това чудо на японската техника:

Прикачени файлове:
Fuel Bypass Valve.jpg


Та как работи,
Ми като обикновен Регулатор на налягане, но не точно, управлява се от Вакуума в колектора,
тоест повече вакуум по малко налягане за инжекторите…
А ние е какво направихме с Вакуума?
Точно така
върнахме го където му беше мястото,
Сега отивам да проверя дали не се регулира това чудо някак си и продължавам да разказвам.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Юни 30, 2018 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Онези дни след хилядите перипетии под дъжда из югоизтока на нашата мила родна земя
и въпреки работните ми неволи, за един единствен ден спрях 4 пъти, и само един заради колата... и то под навес... за да си сменя пистовия ремък. От целия тоя дъжд стария почна да просвирва рано сутрин, и да прави бели. Ама точно на 204к км... :bow:
Та на цялото непалене рано сутрин и има няма през 50км ме спираха нашите мили пазители на реда по пътищата.
А то си вали, едно такова мокрещо, и те ми обясняваха милите, на дълго и на важно, как да си оправя двете платени глоби за х 20лв, че още ми се водели. Как някой техен колега добросъвестно ще си иска финикийка, да ми свърши работа и т.н. и т.н... и можел да ми прибере книжката... и т.н. и т.н.
А то защо
То една вечер се заприказвах с един Държавен служител, после много народ седнахме на маса, и там в това градче, вече интересните и ме знаят, та и се сбихме се на по 5х100 с пребежки и салатки и... та на другия ден...
Същия тоя държавен служител реши да употреби правото си на власт като ми написа фиш за изгоряла крушка на фара...
Не си спомням какво съм казал, ама то е било явно от сърце.
Че после на всеки месец откакто мина от там, пак ми напомня защо вече не искам и да чуя за данъци,
Като знам че макар и една хилядна от тези пари му плащат заплатата... и пак ме е яд че много му е била оня нощ ракията на вересия, и този факт явно още го унижава. има хора не можеш ги разбра, ти като човек му го правиш от добро, а то после ядеш и л**но, никво уважение брат... ](*,)

Тия хорица, не знам кой ги излъга, че им е работата да пазят реда, те така го пазят че направо без ред и живи ни одират, досущ като телета на конвейра в кланица.
Аре давай на тебе се падна, че има протокол да пълня...
Ма то балканската работа такава. Като ги вземат на работа трябва да им се обясни че всички ние, им издържаме жените и децата.
Може ли в деня в който най-културно карам, и без да бързам, защото нямах никакво време. Точно в този ден с най-много дъжд да ми скапят единственото читаво сако дето мие е останало... докато ги чакам да се нажландисват с обясненията, е братлета съсипете ми сакото че и пари чакайте, е няма да стане.

Е да не ви споделям с какво вчепетление остана коуежката островитянка дето беше служебно на гости с мен...

В Хиспанско
за 8 години с книжка ме спряха само 1 път. и нямам и една глоба.
В Блъгодария
за 1 година ме глобяват средно по 8 пъти и ме спират пак средно по 8 пъти на месец! А да не говоря колко пъти ме гледат на криво! щото дори вече и не ги удостоявам с поглед, та макар и през мътните църни цаки.
Следващия път ще се целя я в локва я в палка, че преден джам поне мажеха да ми купят.
:cool:

Ах да казах ви, или поне сега споменах.
колата спря да пали сутрин на 20 градуса,
Връти аха да запали и аха ама нещо не стига. Като че ли както да подръпне новия вакуум и хоп плюц и после 5 минути няма палене.
И заподозрях така наречения "Клапан",
днес сутринта просто му откачих вакуума и на втория опит запали мигновенно. Първия се състоеше в 1 минута връти без резултати все едно не работи бензиновата помпа, отзад даже и не миришеше на бензин...

И сега какво направих,
Това де, преди да се стъмни и да се сетя за милите ни пазители на реда...

Махнах вакуума от колектора, вързах си тройника с едната тръба към атмосферата...
...запушвам с пръст... уж чакам...
Аха нещо да се случи...
то нищу…
аха пак с пръста пак нищо...
затапвам вакуума от колектора смело с винт.
бучвам дългия маркуч в щуцера на гориво регулиращата калпа...
Пак захапвам смело дългия маркуч, засмуквам и получавам веднага почетното отличие
"Силно главоболие с привкус от бензин".

Сега,
Ако аз го бях измислил този апаратус, щеше да е бутален с пружина и о-пръстени, д'ак'о си се управлява от вакуума. Ааа... И щеше да има винт за регулиране на усилието на пружината и още едно за регулиране на хода/сиреч дебита...

Някой разглобявал ли го е това чудо?
Да каже какво има вътре,
Моля спестете ми правенето на идиотски опити свързани с чук и ножовка.
Има и един винт отдолу, това регулира ли по някакъв начин потока?
На Хондаците налягане или приток се регулира от там, тук не видях да пише нещо.
Е не се сдържах за Хондака... ROFL

SRG
Прав беше брат.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Юни 30, 2018 9:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Забравих да опиша как работи в цялата олелия с палки в локвите.

Ако решите да го изучите ето ви скица,
тази показва приблизително точно като на Н6.

Прикачени файлове:
7440_78539300.gif


Моля Охлювитяните да извинят, там е малко по-различна схемата, те са по-усложнени и факт че работят с налягане...


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Юни 30, 2018 10:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тоя пробит клапан го хвана като възможен причинител за подобна на твоята драма друг колега във форума, аз само съм го запомнил, щото от време на време и на мен ми го прави тоя номер.
Мини утре ти знаеш къде, да видим дали няма заедно да измислим някакъв временен/компромисен и по възможност грозен ( :D ) вариант за байпас на байпас клапана ( :D ), тъкмо и да се похваля с едни 18'' Speedline-и. които ги подготвях почти три дни и много скоро се очертава да станат единствени и неповторими.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Юни 30, 2018 10:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е нали знаеш че събирам точки от гориво... за нови 4 джанти в допълнение на комплекта с наличната 1бр фабрична джанта...

Ама така е, аз винаги с Д-то напред...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Юни 30, 2018 11:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В отговор на един "разгорещен" Спор
Относно температури на изгаряне и количества за изгаряне с повече от две думи:

Цитат от друг форум:

 Quote:

Прогарянето на клапаните се дължи на явления, които са общи за всички двигатели с вътрешно горене. Поради особености на газовите горива обаче и поради невисоката компетентност на обслужването, двигателите на газ страдат по-често от подобни проблеми. На темата са изписани много страници, но малко е достоверната информация и повече митовете. Тъй като в момента правя преоборудване на двигателя на моята кола да работи изцяло на газ, проучих въпроса доста подробно. Ето какво научих (накратко):

Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина. На това между другото се дължат по-малкото азотни окиси от газовите двигатели - азота както е известно се окислява много трудно при много високи температури.
Защо тогава горят клапаните?
Въпросът е по-скоро защо клапаните не изгарят веднага? - все пак почти няма материал, който да издържа 2000 градуса. Материалите използвани в ДВГ не са изключение. Обяснението е просто - клапаните никога не се нагряват до тези температури, тъй като постоянно се охлаждат от охладителната система на колата, като топлината се предава през седлото на клапана, когато той е затворен. По тази причина по време на горенето на сместта, клапаните се нагряват до под 1000 градуса, което е напълно нормално за съвременните стомани.
Тъй като при разширяване на изгорелите газове те извършват механична работа (движейки колата) то температурата им се понижава и при отваряне на изпускателният клапан, когато контакта му с охлаждащото го седло се прекъсва, температурата на газовете вече е достатъчно ниска, за да не предизвиква прегряване на клапаните.

И така на въпроса: Защо все пак прегарят клапаните? smile.gif
И при бензиновите и при газовите двигатели причината е една: При известни условия, горивната смес не успява да изгори до момента на отваряне на клапана, при което клапана се оказва неохлаждан под въздействието на 2000 градуса горещи газове, които с голяма скорост течат около него.

Кога се случва това? Когато сместта е твърде бедна - бедните смеси горят значително по-бавно от нормалното, но температурата им е приблизително същата.
Тук вече има нещо, което е свързано с газовите двигатели - те допускат по-голямо обедняване на смесите, без отрицателни последствия за мощността на двигателя. При бензиновите двигатели, настройката на бедна смес просто води до много лоша работа на двигателя, което никой не го търпи дълго. Настройката на бедна смес при газовите двигатели, обаче почти не се отразява на мощностните показатели на двигателя, а икономичността се повишава значително, затова е нормално газовите двигатели да работят с бедни смеси. Това подобрява значително и чистотата на изгорелите газове.

Как при това да предотвратим изгарянето на клапаните? Много просто - щом сместта гори бавно, то тя трябва да бъде запалена по-рано, за да има време да изгори до момента на отваряне на клапана.
Затова и момента на запалването на автомобилите работещи с газ трябва да бъде преместен назад приблизително със 6 градуса. Неспазването на това условие действително ще доведе до бързо прегаряне на клапаните, особенно ако сместта е обеднена много за постигане на икономия на гориво.
Разбира се пипането на момента на запалване ще влоши работата на бензин.
Има и устройства, които автоматично коригират ъгъла на запалване, при преминаване от газ на бензин.

Та така, прогарянето на клапаните действително се среща по-често при газовите двигатели, но без изключение се дължи на неправилна настройка на запалването.

Край на цитата.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Юли 01, 2018 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2000 градуса :-~
Сериозна работа :-?
Значи ако сме разбрали правилно - слагаш един аванс процесор и джиткаш с 200 поне 500К км :bow:


P. S. Все си мисля къде щях да бъда сега, ако вместо да се бъхтя със скапаните книги, бях “проучвал” термодинамиката в интернет. Без съмнение (за мен) щях да приемам живота доста по-спокойно.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Юли 02, 2018 9:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ахм,
Може и бедно но с голям аванс,
6 допълнителни градуси... И колкото по бедно толкова по голям аванса, в допълнение
Това се предполага за максималната температура на около 20- 45 * градуса от гмт в зависимост от строгата специфика на всяко ДВГ... На изхода на клапана е друго около 800 градуса след останали некви 3/4 от хода в такта разширение, каза дядо Нютън и хоп там някъде... но ние имаме кво беше... АВЦС???
Аса... А може и до 8000 почти до 9000 об на газ...
Няма да казвам от кой форум го взех това че пък ще ме заклеймите... Като еретик...

И следващия път на газаджия дето прави само таксита...
Че днеска едва запалих, довечера пак ще пиша илище се поправям... Кой знае

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пон Юли 02, 2018 10:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имало едно време едно Лапе,
Един ден милата му майка изчезнала, и то много се питало какво става,
но скоро нещеш ли идвал осмия му рожден и то получило подарък,
Картонен куфар
На куфара пишела странна комбинация от букви
НАВАИА …
И по насърчение на татко му като отворило куфара намерило две неща,
една красива червена книжка с изписани красиви златни букви
НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
а в червената книжка нещо като списание малко но с мнооого издължени страници...

Спомних си случката вчера защото се наложи да изхвърля един такъв стар картонен куфар,
а иначе старото ми бедно детско куфарче още пази белите изрисувани с картонен шаблон гордо написано име ХАВАНА е сега вече го чета нормално. но пак си спомням как ме прегърна майка ми на летището като прситигнах ...и веднага ме съблече... баща ми ме беше навлякъл с вълнен панталон, а то там тоОопло… леле много беше жега, по гащи не ми се седеше.
И леле колко съм бил наивен тогава, колко лесен е светът пред детските очи, и тогава си мечтаех и вкъщи да има печка на газ! А стюардесите! е бях на 8 какво искате...
Защо на газ ли?
НЕ ЗНАМ, просто мечти, и като се заселих много време по-късно в Хиспанско там всички печки бяха на газ...
И днеска, тъкмо когато се прибирах с офиса да си оправях газовата печка говорех с Радо на високоговорителя и :idea: !
Нещата се навързват така:
неправилно стегнати болтове в между скоростите и двигателя, щото за нещо не се знае какво е свалян и не е поставено нищо против саморазвиване...
Представих си хидроусилвателя как хлопа, Демпферната пластина или шайба или това де, маховик или както се казва се разиграва, позицията на датчика на маховика е все по разжлямбена…
и колата почва да се развихря точно по начина по който трябва... за да има за какво и да ви пиша...

ето малко писано от японци
https://carfromjapan.com/article/car-ma ... -symptoms/

Но общо взето имам чувството че моя датчик просто не си намира пластината по която да чете къде да пали и всички други неволи...
Ако са ви правили клапани,
Първо
е малко вероятно да е било нужно, просто е трябвало да ви сменят вакуумите понеже вече гумените маркучи са били на по 10 години, Установих че и на домашната газова печка точно това и се е случило... както и на гумите ви... на 5 години са леш, какво остава за маркучите.
Второ, всеки гледа келепира и няма да ви посъветват друго освен основен ремонт за да сте сигурни...
И за да не бъда голословен,
Трето за затвърждение на практиката у нас:
На едно комшийче с паре, купува си баварец за 12к
Местния майстор му казва какво ще се случи с колата след 3 месеца...
и на третия месец нащо момче дава 7,5К за основен ремонт... но не при нашия квартален майстор...
гледаме вчера фактурата …
400лв ремонт на глава...
465лв комплект за глава...
1200лв :shock: други консумативи… с непонятни имена
и обаче пак не виждам лагери, Клапани... сегменти...
и разни други такива... и си викам егаси, ама и на никакъв език ги не виждам... тия по коляновия вал...
А после и на него ...
Абе брат, другия път като пак решиш да си правиш основен ремонт
купи една паста за зъби КОЛАГЕЙТ, и една шатра с четири стола и две три каси бири и се почваме...
Шатрата е да не влиза дъжд през ушите докато разколачваме главите и тази на колата...
Между другото пастата за зъби един от най-фините абразиви ако не знаехте, следващия път си полирайте фаровете с нея... но задължително после с фолио отгоре че пак пожълтяват... :-P това с 3те МММ... цифри само :D
И той седи и ме гледа...
И днес не ме поздрави, колкото беше му много криво, за нещо което струва 465лв в части да се набуташ за да те оберат с 7500...

Жал ме е че това май е от официален сервиз.
а можеше да ни подари по една каса бира... да ти ега и капитализма, в соца това не се случваше... тия Дни колкото повече сме напреднали толкова повече отзад ни го тикат че да напредваме още по-бързо...
Пълно над-пре(ъЪъ)дване.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пон Юли 02, 2018 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Относно болтовете дето се свързва тая тенекия за бурбулатора/ хидротрансформатора, десет пъти,минимум,се изтърва всеки един болт преди да се навие някак. Първите три (опита) се мажат с син осигурител за резби и после надеждата си хваща пътя и идва мамата,така че, ако е отварян мотора шансовете за осигурител за резби са минимални.
Нещо интересно забелязах при колите карани в райони, дето не се скъпят на луга. В следствие на особения дизайн на нашите мотори солите успяват да издълбаят красиви язви между гарнитурите и главите- електрохимична корозия, май беше думата, та там ми се струва да е заровено кучето за прословутите ремонти на главите. Тези, които видях, докато стъргаха едната глава изчезнаха при 0.15мм, което си е доста.

Пон Юли 02, 2018 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина. На това между другото се дължат по-малкото азотни окиси от газовите двигатели - азота както е известно се окислява много трудно при много високи температури.

Не се сдържам да не плясна и аз две с'тинки:
Цитираните температури няма да коментирам. Азотните окиси също. Явно съставът на горивата е безинтересен момент в уравнението.
Обаче...газта гори по-студено само при впръскване с течна фаза, с газова е точно обратното. И бедните смеси не горят бавно, бавно горят богатите. Е, в сравнение с бензина и двата варианта са "бавни", но по-пълноценни и съответно с по-висока температура. При горене на бедни смеси температурите достигат толкова високи стойности, че допирът на клапана със седлото не може да го охлади, вследствие на което изгаря по-слабото звено - алуминиевото седло на клапана. Също причина е и липсата на "смазка", налична в бензина - едно време тетраетил олово, в днешно време тетраетил пентан(и подобни). Описания по-горе процес на изгаряне на клапан вследствие твърде бавно горене се дължи на богати смеси. Като се отвори мотор, може да се извади извод с какви смеси е каран по щетите - изгоряло седло или изгорял клапан. Скромната ми практика показва това, а на мой газов мотор никога не съм правил клапани. Никога, като говоря за 19 години с газ/метан зад волана и стотици хиляди километри.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Юли 02, 2018 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
в продължение и част допълнение:
Alxx

Тук има много полезна информация за тези мен предимно и някой който все още мисли че не всичко знае.
https://www.elgas.com.au/blog/492-what- ... gas-lp-gas
нека да си стои,
И аз не знам кой колко добре е с англичанския, аз го прочитам с обособено внимание в ето тази част:
Formula for Complete Combustion of LPG (propane):

Propane + Oxygen → Carbon Dioxide + Water + Heat
C3H8 + 5 O2 → 3 CO2 + 4 H2O + Heat
Формула при пълно изгаряне на (ЛПГ?) пропан
-->Въглероден двуокис+ Вода +Жега
If not enough oxygen is present for complete combustion of LPG (propane), incomplete combustion occurs with water, carbon monoxide, and carbon dioxide being produced.
Formula for Incomplete Combustion of LPG (propane):
Propane + Oxygen → Carbon Dioxide + Carbon Monoxide + Water + Heat
2 C3H8 + 9 O2 → 4 CO2 + 2 CO + 8 H2O + heat
Ако няма наличен достатъчно кислород за пълното изгаряне
Формула при непълно изгаряне на (ЛПГ?) пропан
остават страшно токсични тежки въглеводороди и...
2х C3H8 и 2 х CO ето тези двата конкретно.
Butane
LPG - Butane molecule
Butane (n-butane) is also considered to be LPG.
Butane is a flammable hydrocarbon gas that is liquefied through pressurisation.
The chemical formula for Butane is C4H10, with 4 carbon and 10 hydrogen atoms in a butane molecule. (Butane molecule model shown)
Butane is commonly used as a fuel, propellant and refrigerant, as well as a petrochemical feedstock.
Butane is supplied to businesses that require Butane, as opposed to propane.
Butane has some specific applications where it has advantages over propane.
Butane Combustion Formula
Assuming complete combustion, you get carbon dioxide and water:
Butane + Oxygen → Carbon Dioxide + Water + Heat
2 C4H10 + 13 O2 → 8 CO2+ 10 H2O + Heat
However, with incomplete combustion you can get carbon monoxide and water
Butane + Oxygen (insufficient) → Carbon Monoxide + Water + Heat
2 C4H10 + 9 O2 → 8 CO + 10 H2O + Heat
This would typically occur if the ratio of oxygen to butane was insufficient.

Не мога да ви превеждам повече, пък нека майстор гъзар ви обясни остатъка защо трябва да е "богата" сместа.
За да тровим масово? ми ние и без това си имаме дизеляците на вагенгруп… и масата друг транспорт.
Ай ся на работа, проблема не е в Газа, а в майсторите "химици" дето си мислят че разбират и от горене.
Alxx,
Мерси, мита за клапаните може да е и легенда...
Нека някой друг продължи да го обяснява.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Юли 03, 2018 7:20 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега,
за сравнение липсва формулата при изгаряне на бензин...
+ Степен и температури при гъстяване 10,5 част към 1...
Но е факт
за да изгориш 1 част газ ти трябват 15,5 части Въздух...
съпоставено към 1 част бензин 14,7 въздух...
пак иска по малко газ...
Не ми става ясно обаче
Какво точно се залага като стойност, при стоикометричните уравнения.
Специфичен Обем (V) или специфично тегло (M) спрямо същата единица въздух.
Ако е тегло имам проблем с разбирането.
Газа ще е по-лека от бензина "кратно в пъти" поради специфично тегло за обем
и адиос мечти за едно към едно.

Поправка моля. :-~

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Юли 03, 2018 7:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Dimichos написа:
Относно болтовете дето се свързва тая тенекия за бурбулатора/ хидротрансформатора, десет пъти,минимум,се изтърва всеки един болт преди да се навие някак. Първите три (опита) се мажат с син осигурител за резби и после надеждата си хваща пътя и идва мамата,така че, ако е отварян мотора шансовете за осигурител за резби са минимални.
Нещо интересно забелязах при колите карани в райони, дето не се скъпят на луга. В следствие на особения дизайн на нашите мотори солите успяват да издълбаят красиви язви между гарнитурите и главите- електрохимична корозия, май беше думата, та там ми се струва да е заровено кучето за прословутите ремонти на главите. Тези, които видях, докато стъргаха едната глава изчезнаха при 0.15мм, което си е доста.


И аз стигнах до същите изводи, и си е логично май.

Галванична корозия му казват научно май в превод,
решава се с монтирането на една степен по-неустойчиви от алуминия материал,
Но това като се видим ще ти го покажа как е решено ...в бойлер...

0.15 мм е вдигане на степента на сгъстяване...

Мотора като гледам не е отварян сваляни са скоростите...
и осигурител на резби няма да намеря...
Но установих и теч на масло в предните капаци на ДВГто, Вериги? Водачи?
Кой знае... Мамата...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Юли 03, 2018 7:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ALXX
Една лека но важна корекция или по-скоро изяснение.

"алуминиевото седло на клапана"
Леглото в главата да, защото е нарязано в нея,
Седлото е стоманено и е от приблизително същият материал като клапана...
Или имената им са обърнати?
Отдавна беше дето учих ДВГта на български, прости за просташкото подценяване, но ми идва с откровено самосъжаление…

Само вмъквам за неуките Водачите са Месингови или там пак сплав.

Според мен и никого не ангажирам, явно не съм експерт... а на всяка манджа меродия... както потвърди и местния майестро…

Прегаряне при легло има при изложена по-голяма повърхност и не-до-уплътняване от не-до-затваряне или рано/отваряне... разбирай равносилно също и на по-късно запалване,

Правилно работещ клапан, си го представям натоварен термично така:

Поема Енергия (нагрява се) относително казано само при 1/3 от целия цикъл (2 оборота в 4те такта...) ако не и по-малко време, и после я отдава през остатъка от време или 2/3 от цикъла.

Разбирам описаните ефекти обикновено са доста по-сложни, и във функция от скорост на въртене(б.р. Обороти)
дефакто колкото по-бързо се случва толкова по-малко се товари тази част на главата (сега да не контрира някой зевзек, в отговор да "но това касае баланса на въртящи се части... сила н пружини ударни натоварвания и отиваме на фривалв и Ф1 и ...)

Тук не се включва и времето и колко джаула енергия за 1ца време стоманения клапан поема и обратно за колко и къде точно ги отдава... защото отдава и чак горе в главата през маслото в повдигачите, пружини, пулове и каквото ум ви сака да извади...

Проблема в изгорелите клапани и то при седлото, е от маслото пропуснато през гумичките,
и това не касае само газираните бегачки...
Съответния нагар от необходимото зло наречено масло и всичките усложнения с тлеещото изгоряло нещу.
А това на седлата става,
обикновено ако ти е заминала пружината на клапана или седлото е наранено от абразив (разбирай прахоляка зимата от мръсния филтър и микро частиците в примес със влага)… затова споменах и Колгейта,

И пак опряхме до презервативите ей пусти гумички!

Много сложно става,

Не вярвам,
дори целия отбор да седнем да бистрим със събрани накуп мозъци вързани в мрежа,
пак няма да бием близо 190г история и 2та милиона инженера копирали с корекции работи един от друг...
казусите са много и в зависимост от живота на всеки двигател дотук.
Не вярвам моя да е в много изгодна позиция предвид къде живеем и какви са служебните бюджети...

Аз съм за познанието, но от толкова изгорели газове много ме боли глава вече всеки ден от има няма коледа насам.
По-лесно ми излиза просто да си купя 2 глави в произволно състояние,
да ги мацна както ме учи чичи ви Диони от 2колесните Хондаци в Масдрис и да не се занимавам повече... с болните ми 3 (от 4) глави :-~

Засега търсим достъп до подемник,
газта ще я бистря след като си оправя проблема между скоростната кутия и ДВГто че много плашещо позахлопва вече, имай и от това не пали,

Със сержанта до среднощ бистрихме Датчика за позиция на дето е на коляновия вал... ако има нещо криво там, същите бели ще прави,
Я вижда едната глава я е с "перде" в дясната периферия,
досущ като милия ми Папа... не му казвам дъртия, той човека винаги ще си остане младеж...

Чао от мен.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Юли 03, 2018 10:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
Аз съм за познанието, но от толкова изгорели газове много ме боли глава вече всеки ден от има няма коледа насам.

Така е колега. За съжаление от повечето казуси в техниката боли глава. Това отговаря и на въпроса защо има все по-малко инженери, и не само у нас, а и в световен мащаб. На никой не му се занимава да навлиза в дълбочина, да смята, да анализира, да моделира, да оптимизира, да конструира и да поема отговорност. Надявам се няма да се засегнеш от последния пост, но откъслечното събиране на информация и осмисляне на заключения изведени по спорен начин в различни форумни и фирмени сайтове не винаги води до правилно ориентиране в проблематиката.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Юли 03, 2018 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е засегнах се де...
Далеч и сам не си вярвам понякога...
Ма не знам за какво да се засягам като то си е истина,
Споко :cool:

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Юли 03, 2018 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
atanatas написа:
в продължение и част допълнение:

Не мога да ви превеждам повече, пък нека майстор гъзар ви обясни остатъка защо трябва да е "богата" сместа.
За да тровим масово? ми ние и без това си имаме дизеляците на вагенгруп… и масата друг транспорт.
Ай ся на работа, проблема не е в Газа, а в майсторите "химици" дето си мислят че разбират и от горене.
Alxx,
Мерси, мита за клапаните може да е и легенда...
Нека някой друг продължи да го обяснява.

Да ти кажа честно, малко ме засегна с този пост, защото аз не съм се и опитвал да накланям на някого биелата дали е правилно да кара с такива или онакива смеси. Само споменавам за визуалните ефекти от едното или другото. Аз също съм против тровенето и съм с работещ катализатор. И също цитатчето на английски ми дойде излишно, все си мисля, че и от обща култура е ясно какво следва от пълно или нетолкова пълно изгаряне на въглеводороди(било пропан, бутан, бензин и т.н.)

За седлата...за пустите стоманени или нитридни седла хората си плащат екстра заводското. Повечето модерни кочини клапанът лежи директно в главата, например тук: https://cdn3.volusion.com/dtepk.qqepe/v ... 1503405310
При все, че има симпатии заради стила ти на писане, явно плодотворна дискусия няма да се получи по ред причини...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 03, 2018 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
atanatas написа:
в продължение и част допълнение:

Не мога да ви превеждам повече, пък нека майстор гъзар ви обясни остатъка защо трябва да е "богата" сместа.
За да тровим масово? ми ние и без това си имаме дизеляците на вагенгруп… и масата друг транспорт.
Ай ся на работа, проблема не е в Газа, а в майсторите "химици" дето си мислят че разбират и от горене.
Alxx,
Мерси, мита за клапаните може да е и легенда...
Нека някой друг продължи да го обяснява.

Да ти кажа честно, малко ме засегна с този пост, защото аз не съм се и опитвал да накланям на някого биелата дали е правилно да кара с такива или онакива смеси. Само споменавам за визуалните ефекти от едното или другото. Аз също съм против тровенето и съм с работещ катализатор. И също цитатчето на английски ми дойде излишно, все си мисля, че и от обща култура е ясно какво следва от пълно или нетолкова пълно изгаряне на въглеводороди(било пропан, бутан, бензин и т.н.)

За седлата...за пустите стоманени или нитридни седла хората си плащат екстра заводското. Повечето модерни кочини клапанът лежи директно в главата, например тук: https://cdn3.volusion.com/dtepk.qqepe/v ... 1503405310
При все, че има симпатии заради стила ти на писане, явно плодотворна дискусия няма да се получи по ред причини...


Нищо не е както изглежда, и ако ти кажа нищо лично, напротив всичко винаги е лично, затова и публично се извинявам.
Това се чете от много хора и публично съжалявам ако съм те засегнал, но не всеки чете на английски за съжаление.
Фразата за химията и сайта, беше по скоро като допълнение към твоя цитат.
А и не винаги ми се връзва словореда в чисто човешки Коректно ориентирана насока.
Самият аз си се обиждам много често, и без да знам защо ми звучи обидно по-късно.
Съжалявам ако пак прозвучи обидно, но отклонението към тема Газ беше точно това, едно отклонение. С цел не да се бистри Газта,
Вече има достатъчно писано къде ли не, че направо не се знае кое е вярно и кое не, че само остава за невежата Люхман като мен и той да се бута...
А "уж" трябваше да се оТпишат евентуалните косвени ефекти и от неминуемото ЗЛО което очаква моето возило и аз съм далеч от мисълта че искам да си махам катализаторите...

Дотук с извиненията. Аз повече за газ май няма да споменавам, прекалено е чувствително.
Но ако някой извади същата информация за съпоставка с бензина, бих се върнал, но вече в друга тема.

Тук почнах да описвам неволите по колата, плюсовете и минусите,
не разбрах как мина на тема глобално затопляне, ама вече ме удари и мен право в десятката...

Та днес имах отново проблемно палене.
Беше проблемно още преди да тръгна да вадя щеката на маслото...
От немай къде и слушайки един съвет се заех да го изпълня по най тарикатския начин и "бръкнах" до сензора за Позиция на Коляновия вал
Познайте.
Дам бъркането лесно, ама ваденето на ръката от там беше около 8 минути с ръката между там някъде и... Телефона звъни и се късат разни хора да ми разказват колко им е спешно това което след 5 минути вече няма смисъл и да помнят... ама ей така цяла сутрин проклетото нещо и гък не каза и даже го помислих за ритнал камбаната.
...точно в 13:30 ЛЕЛЕ! То ме пече, То и Дрънчи, то и ужас!
Е тъкмо като си извадих ръката звънна и човека с който говоря веднъж на шест месеца...
- Здрасти шефе, проблем?
- А не … трябва ми фрак за един приятел дето ще ходи на конни състезания и... а ти как си? звучиш запъхтян...
Сещате се каква е паниката в заклещената поза, докато му се обяснявам защо точно на него не съм му вдигнал тефелона 4 пъти...

Но трудното палене, си беше направо изгаряне, от глобалното затопляне ще да е... слава на нещото кабели, побутнах, разкърших ...
Всичко приключи с благополучно завъртане на ключа и стартиране от първия път!
Пак неравномерна работа докато загрее но това е по-скоро добра новина, сега поне знам в кой датчик е проблема... този мога и да го замеря.

А може и да е от жегата?
утре ще си покаже

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Юли 03, 2018 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 201 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор