Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:07 am



Отговори на тема  [ 201 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Следваща
 Outback H6 - The Black Pearl. Впечатления. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес събота
е новият петък. пореден успешен ден за българските майстори!
халал да ви е! и вървете където си поискате, да не визирам пак тепетата че там ми харесва и ще ме бият някой ден...
:facepalm:

Мислех
че няма вече с какво да ме уплашат, е грешах, има. Днес благодарение на един особен вид, един от тези изчезващите видове добри хора, абе от тия дето се спират на пътя като има вдигнат капак, и не се ослушват...
Нашите майстори велики ми бяха набутали нещо, ма толкова четвъртито, че направо ума ти зайде, сутринта SRG ме държа бездумен има няма 15 минути докато светна како само сам са облещил пред него.
Не можех да повярвам, вцепених се. после ходете вие при майстори да ви Мапват, картират, или ЮтЮбнинговат Екутата, Направо са леш.
От здрава кола как се прави кошница или лейка,
ми лесно е, отивате да ви залепят най-прехваления пач и след малко айде плач и 4 бона за основен ремонт.

Заложихме нова карта за плаване на кораба и потеглихме по реките и морета на шоПландското Съботно задръстване. Славно и Чинно мерихме, писахме, разни модерни корабни дневници.
Спирахме и славно се наслаждавахме на свирепите погледи от на вързани цървули посред цариградския Макдоналдс.
Е те така се прави СТРИЙТ сървиз, на място и със замах, хоп соленоидче на ти пред
Селяноидче, направо кар СтрИЙп тииз стана. Даже слагахме и вазелинче при набучването да им мирише на чуждо направо. OCV в движение!

И хоп на Лога то светна.

Но преди това
"скъсах" резбата на едната предна Ламбда сонда и после и развалих на другата.
18х1,5... Метчик и плашка… да така се пишат... няма ги в нов български речник, руски думи са...

но сега има друга задача, след като привидно се оправи на дълъг път,

намерих един текст:
бих искал да преведа ECU (ECM) или както се казва там според различните корифеи като ПДУ Процесор за Двигателно управление или МДУ Модул двигателно управление... Ама не, ще го оставя в следващите текстове.
If the knock sensor were to consistantly report knock then most modern ECUs react by pulling a large amount of ignition timing (5+ degrees of retard) which can reduce engine output by up to 25%.
Ако сензора за детонации постоянно показва такива, то модерните ЕСУ реагират като променят с големи стойности аванса на запалването(5+ градуса забавяне) което може да намали изходната мощност на двигателя до 25%.

The ECU will also start to learn knock events. If the knock occurs several times at the same conditions (load) the modern ECU responds by applying a small reduction in timing at that point in the ignition trim table. This means that the engine's performance will degrade over time if the knock sensor continues to report false knock.

ЕСУто ще започне да запаметява детонационни грешки. Ако детонацията се повтаря многократно при едни и същи условия(натоварване), модерното ЕСУ ще отговори с леко намаляване на аванса на запалване за дадената част от таблицата със смеси. Това означава че поведението на двигателя ще се влоши с течението на времето ако сензора за детонации продължи да подава фалшиви сигнали
You can reset the corrections by resetting the ECU. The easiest way to do that is to unplug the battery for a while. The ECU will then use the base ignition values, returning any lost engine power due to the learning. This is important to do when you replace a faulty knock-sensor.
Можете да нулирате корекцийте като рестартирате ЕСУто, най лесният начин е като откачите (Б.Р. Масата на) акумилатора за известно време. След това ЕСУто ще започне да използва основните таблици, и ще възвърне всяка изгубена мощност(???ШTF???) от самообучение. Това е много важно да се направи когато поставите нов Детонационен датчик.

Не ползвам Гугъл транслейт… за нито един от 5те езика на които ви се радвам...
мили родни и на родни български майсторчета…

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Май 12, 2018 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да внеса малко конкретика по темата, защото не става ясно:

Когато се видяхме миналата седнима за първи път колегата сподели, че майстор му е "пипал" и ЕКУ-то, съответно тогава предпочетох само да погледна каквото има на място и това, което установих тогава е следното:
- Колата беднее зверски (17% от едната страна и почти 27% от другата)
- IAM множителя на колицата беше 0.5
- Предварението по трите карти за предварение беше вдигнато с почти 2 градуса
- Tip-In enrichment-а беше вдигнат
- Беше изключена възможността за доста грешки, измежду които имаше такива за задни сонди, EGR, стартер и такива за OCV клапаните

Не съм се занимавал с някакви по-задълбочени анализи тогава просто защото си бях разглобил тавана на моята кола и трябваше да свърша същия този ден, а и трябваше колегата да се върне при майстора, който е напипал нещата, за да му върне фабричния ROM и едва тогава да тръгнем да правим нещо на тема диагностика.

Тази седмица все пак се разбрахме аз да върна ЕКУ-то във фабрично състояние, съответно това беше лесната част просто защото ЕКУ-то като модификация е същото като моето.
Върнах му фабричните настройки и почнахме борбата, като това, за което имахме време беше:
- Размяна на ламбда сонди
- Мерене обратно налягане преди катализатори
- Малко каране с компа на коленца

Какво стана ясно:
- Нямаше ефект от размяната на сондите
- Няма запушени катализатори
- Един от OCV клапаните е дал фира, съответно след една размяна и последваща подмяна на McDonalds на Цариградско ( :D ) влязоха в синхрон
- Множителя продължава да седи 0.5 защото ЕКУ-то регистрира knock-ове, но те не се усещат в нито един от режимите на каране, през които минахме, а и се регистрират в някакъв определен range от обророти/товар

СЪмненията падат върху обичайните заподозрени:
- кабелаж на сензор или сензор
- extra въздух
- бобина/свещ/уплътнение в тоя район

Ако иска колегата все пак може да сподели кой, въпреки knock event-ите е решил да си затвори очите и просто да "наиграе" ЕКУ-то, защото за мен това си е класически пример за безхаберност и липса на знания, които аз бих определил като една проста подготовка за влизане в бокса на някой бял сервиз с резултат инвестиция на крупна сума за цепене на двигател и т.н., а такива действия не само че не трябва да бъдат толерирани, но трябва да бъдат наказвани по всеки възможен начин.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Нед Май 13, 2018 11:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://www.youtube.com/watch?v=vtArnz5qt4o

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Май 13, 2018 1:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чета гледам, но в случая първо погледнах и после пак го препрочетох.
Детонационните датчици при мен и двата поставени успоредно на осевата линия, няма гаранция за силата на стягането и на преценката на човечето преди мен, което не се знае къде е сега. Може да е и някое българче с французойско име.

книгата казва:
Прикачени файлове:
Knock Sensor Installation Angles..jpg


А тук случайно намерих това:
http://www.ultimatesubaru.org/forum/top ... placement/

Следва ПО-вторнишко късно обедна (за некои ора ранно утринна) разборка с камък 12 удължители и ако всичко е наред :facepalm: динамометричен ключ!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Май 15, 2018 7:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
“Ремонта на АМ Тракия“
Чшш Ало МАаа... МАаарийке!
Кажи бре Иванче де се дяна, кво задяна пак?
Ми тука има едно задръстване...
Къде бе къде, ти къде си?
на Хейпи то дей, ма не съм гдей още ехей...
Ей начи как го кльопаш тия фусти червени ЕЙ само...
НЕ МАаа НЕ съм стигнал тама Тука едно такова задръстване! и ша та укъснея.
Тъй ли? пак ме смотваш нещо, ОФ ама днеска, те и по радиото за неква задръстена блондинка говореха чак до Хасково, ма чак съм си все къдет ми казват и тук задръстване няма...

Най-накрая успях да отвия двата Кнок сензора,
Затегнати като за световно, горе долу със същата сила си стягам гумите. Колкото толкоз от запичане,
но колкото и да не ми се иска били са претегнати.

Утре 2 чисто нови и един нов сензор за температура на маслото.
Ще видим как да свалям особено температурния за маслото.
Много люто надолу е забит.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Чет Май 17, 2018 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днеска
на 2 пъти минах през това място дето като малък се чудех защо не му викам на село.
е как да му кажа "при дядо на село", като дядото живееше в град на квадрат! И то какъв! Град Михайловград!
Така и не разбрах защо го прекръстили Михайловград,
нито пък сега разбирам защо вече се казва Монтана.
Ама на четири пъти в Испанско съм отървавал кожата заради невероятното съвпадение.
То имало Монтана и в Щатите, а ма за Хиспанските куки няма вицове... ROFL

Та точно в 17:30 докато си летяха спомените от детските години и отлитаха между слепоочията миговете на десетината чорляви хлапета залепени за оградата докато минава военния духов ансамбъл през поредната манифестационна процесия!
с напиняне по последния баир след Лом посока "Домът" ... падна Ламбдата!

Както и да се е казвало това място, докато си беше още Михайловград, имаше вицове за един Тошко Тапата... е познайте що за кука е бил този екземпляр.
Според баща ми, тоя пич, един ден разнасял листовките за неправилно паркиране под чистачките. Седмица по късно получил покана да си плати глобата в размер на 10лв за неправомерно паркиране...

Та Тошко Тапата е още жив!
видях го с очите си! Иначе как да се наложи спешна дефазивна разборка на първия завой, улево и веднага, ако не беше озъбения ревностно измислен поглед на местната пътна авторитетност, така добре познат от детските години!
Ама тамън на входа в Областния град на Северо Западнала България, там дето винаги е бдял на пост Тапата!
Та два десни и един ляв завой по късно...
И без да искам, докато говорех с един местен ербап. Дето е и мъж на брачедката, дискутирайки кАде да упраиме Рученето... и под коя маса и как пак да си потрошиме колената с бирени ританки под капачките... Тамън връщайки се на П-то една пряка след Авторитета...
се озарихме Аз, моите уши и моите очи от небесна светлина! Един при проветливо отворен гараж със висящи органови тръби! АЛЕЛУЯ! и органът засвири в моите уши! после разбрах че и от радиото също се лееше църковна музика, не ме питайте коя е станцията... некоя класик там.
та не били органови а ауспуси и други тръболяци… май беше мръсно и до уши... ама направо пълен рай!
В тоя ред на мисли,
Веднага следва:
Да са благословени братята сирийци до ЛИДЛ в Монтана!
Хайде каручка над канала
Врът на метчика и хоп плашката,
пичовете дори не поискаха пари,
Но затова пък повече от половината, и най-страшната част от работата си я свърших сам.
Исках сам да си прецакам уж работещата сонда, да ама не успях и момчетата заслужиха един портрет на Стамболов директно без да се замислям... не знам защо но останах с вчепетлението че съм им дал много, гледаха ме невинно щастливо, имах чувството че съм им спасил вечерята. А аз като се знам че не нямах повече се свих неловко... криво ми стана като си представих гладните им отрочета...
Не знам дали тия момчета са добри в това което правят и нямах време да разбера защото бързах, но за 10 минути много лежане ми спестиха. :beer:

Е... след последното премеждие със SRG и скъсаните резби при последната размяна на сонди за проба, се бях и подготвил.
Още на следващия ден си купих Метчик и плашка М18х1,5... (25лв. и 4 часа от трън та на глог... не толкова трае рекламата на Мастър Кард...)
Да си ги забравил в багажника заедно с ключа за сонди... Безценно!
Да ти е голям багажника за кефа на душата още по безценно...

Та ако имате път и закъсате с гърнета около Монтана, отчетете тези двама братя, и им благодарете пак, и още веднъж от мое име, все още има и такива... Хора.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Май 22, 2018 12:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am
Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Човече , що не пишеш книги ? :beer:

Вто Май 22, 2018 6:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Още не знам на кой език да започна...
че да не се загубя в превода...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Май 22, 2018 8:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 25, 2017 1:24 pm
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз понякога губя мисълта ти, щото много бързо препуска, ама е интересно за четене.

Вто Май 22, 2018 9:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аааа и на мене, а като се върна и като ги погна...
леле какви ги блещя

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Май 22, 2018 1:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скоро,
демек днес къде след пладне, ще преработвам горивните маркучи,
и ако Хикс перията не се заСончи пак... ще има снимков материал.
може и под тема да пусна,
Нещо като:
Скритите тайни на Гъзи Фикатора Бензинджиев!
ай ся да гоним Е контя

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Май 22, 2018 1:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Я кажи какво стана след като смени нок сензорите - има ли ефект?

Вто Май 22, 2018 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Старите Микрофони са още на място.
Напоследък все спешни задачи и не мога да се докопам до тях преди да е загрял двигателя...
само тази седмица три пъти ги развивах и хайде някъде за пожар ме викат.
От родата само аз останах с кола... досега все ме викаха да им оправям техните... ама нещо напоследък и коли не им останаха... :-? Що ли?

Сложното е че сега както са ми вързани инжекторите за газовата "отвътре" под колектора, нямаше място за другия кабеляк и явно са се "самозавъртяли" в някакъв момент. И от там може да е и цялото Хоро. Но аз нямам спомен, демек наистина не съм пипал това.

Вчера имах шанса да возя господин родителското тяло и той дълги и широки 5 часа ми разказа за "разни заглушаващи хитринки с динамични филтри за тонколони и т.н. Та дори с обикновен микро потенциометър "би регулирал... сигнала"
Крилата фраза на дъртия:
"Нищо чудно, изостря се слуха на датчика пропорционално на годините стържене на жеуезата едно в друго"
Дай - вика - да я покарам...
Ма я виж как си върви бетер корсата е... ега ти осата.

Утре преди тръгване докато още е хладно ще ги разместя посока багажника и пак ще пиша.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Май 22, 2018 8:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-после!
Ама не това,
най-после има време и за писане.
Не! не се е оправи колата, поне не напълно. но се връща малко по-малко към нормата...
Е как ли? ми аз ако знаех...
Но стана нещо странно,
Така или иначе трябваше да свалям всмукателен колектор, да чистя, да коригирам позиции на штуцерите за газ че ми пречат, още техники от F1 и прочие та нали...
… пътьом да сменя и кнок сензорите...
Да ама не,
по пътя на логиката за съботната следобедна всемирна гадост, не щеш ли...
Температурния датчик за газовата се откъсна от резбата си... шупла да видиш ли. кво ли друго кат напън ама хей го в на.

Смених го веднага пусто ма от движение в понеделнишки и тръгнах на път по-среднишки из обичайният командировачен маршрут...
гледам аз...
и по едно време щях да доизправя мантинелите над Марицата… ей така докат си гледам...
не можах да повярвам, направо се слисах.
зареждам си газчица в Хасково пак смятам и пак цифрите от екрана показва 9.6/100 среден магистрален разход при 22 градуса целзий, 142-145км в час на круз контрол, с изключение на отсечката от 20км в ремонт, преди разклонението за Стамбулята, от там като застана пред мене тоя мити Бургаски бус батя, върви го прескачай, затуй ларж на копчето и клетата на 80км айре…
Предишния разход с газовата беше 12,5!+13,5 и колкото повече искаш! а преди газовата 10,5/100 при що годе същите условия септември месяц.

Но
На първо четене когато инсталирах кнок сензорите нямаше разлика,
Запали по-лесно и от първия път.
и въпреки това, определено не се оправи неравномерното тресене на студен ДВГ.
не се стабилизира веднага. По-после се "пооправи" когато качи температура.

Смених маслото за 5w40 специфично за гъзофицирани талиги Мотул там, и малко по-скъп.
Направи ми впечатление след 400км когато загрее, няма и следа от незапалване или кнок. даже бих казал някви никви вибрации.
Та ситуацията от четвъртък:
Тръгвам сутринта ма с триста зора да запали, върти сучи, все едно не дава искра или няма бензин!
е запали де, ама отзад не разбрах засмърдя ли не ли... :-? имах един случаен зрител дето само ми се кискаше на физиомундера и нищо не му разбрах за какви ми ги блещеше, той турче а и заваляше от снощи, и едни такива акъли ми даде... :-~
Ма запалих, след половин минута и я загасих...
пак ВРЪТ! и като швейцарски часовник, бре! не х ната мам.
навътрам 400км с 3-4 спирки, пристигам пред нас и паркирам.
нарочно оставих машината да работи, изгасих всичко и се вслушах и... слушам... още слушам...
и пак нищо не чувам, залепих чифт уши и на седалището си... и то слуша... (повече последното бивше гадже...) ама слуша...
ама нищо не чухме... нито аз нито сгази гин. да го не усетих докато бях на Р,
една минута и повече все едно нов двигател...
Викам си Аха, толкова на добре не е на добре.
Обаче
Днес тръгвам пак по градски задачи.
пали не много добре, но пали почти веднага. студена климбуца, ама вече не толкова, жегата ли и наля хормон не разбрах.
Спирам на сфетофар
Минат 6-7 секунди след спиране и изключване от скорост и леко си покашля...
и така,
карам бавно, умишлено изключвам от скорост при 5км да видя какво става и пак... няма... не чувам и не чувствам НИЩО!
чак като спре да се търкаля, след същите 6-7 секунди, бузките ми започват да чуват как отдалеко се задават тъпаните на разрушението! ма дотогава е спряла да омотва колелата и е вече на 600об/м...

И понеже,
аз не обичам да си спомням, а всичко това с не-помненето е свързано с много писане, за да няма бавене за баене.
Се поразрових...
и намерих кога започна цялата сага по клюцапуцането,
Датата е странно близка до една смяна на свещи и новата течност в скоростите...

Познайте какво следва...
еЕЕЕеее...
все още пазя старите свещи и си купих ключета и удължители...
само не знам как да проверя кондензаторите в бобината още, ама и това ще стане.

Сега да спим че утре пак работим
Лека нощ деца, все още е 1ви Юни
Утре ще почитаме в мълчание, един изчезващ вид...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пет Юни 01, 2018 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
и така.
ето ви едно клипче извън темата,
пълно с информация засягаща следващите снимки и подозренията ми относно маслото...
https://www.youtube.com/watch?v=xrLNDgrIw3U
може и да говорят за съвременна техника GDI и прочие комбинирани системи, определено нагледно обяснение с потвърждение на следващата теза в частта засягаща една графика за летливост на Маслата
Входящи портове
на цилиндър 1
Прикачени файлове:
1.jpg

Цилиндър 3
Прикачени файлове:
3.jpg

Цилиндър 5
Прикачени файлове:
5.jpg


Аааа... и на другата страна:
Цилиндър 2
Прикачени файлове:
2.jpg

Цилиндър 4
Прикачени файлове:
4.jpg

Цилиндър 6
Прикачени файлове:
6.jpg


Не че имах време тази седмица, за пореден изпит по ДВГта…
След още мишления, ровене по нета и т.н. и куп други глупости дето ме върнаха точно 25 години без 3 дни назад... към една клетва:
Не се забърквай с бившите си съученици...
спомних си много неща, особено колко пъти съм си патил заради тяхната съвършена елементарно обяснима простота. Ма то тва май цялобългарска черта.
Говорейки за синове и дъщери на майка България (И то КАКВИ КАКИ Е РОДИЛА родината нищо че от испански в превод е друг смисъла...)!
Вчера 2/6/18, точно в 12 и към една минути спирам на влизане в Младост от към камбаните. и без да гася оставих на малкия климаката да му работи, изопнах се и си запях химна, доколкото помня от него и не ме бъркаха сирените, не съм такъв патриот, най-вече щото съм прекарал почти половината си съзнателно битие навън. И като си мисля колко горди са били предците ни, направо се чудя за какво са се борили и защо точно това ни е постигнало. Бай Ганьо ли? Ми той направо си е готин... пич та дрънка, в днешния свят даже не ми е смешен... те толкова Батки че няма как да е на мода...
Един мина да ми се кара докато виеха сирените... никакво внимание от страна на моя милост.
Е но и други спряха, има ня акакава надежда, нищо че преди да тръгнат си обърнаха пепелниците на тротоара... победоносно загърбвайки цялото минутно търпение в почит.

Та сега:
какво се е случило по колата:
Кнок сензори свръх чувствителни от пренатягане и може би грешна позиция.
Температурен датчик на въздух (МАФ) не се знае, дали добре дали зле но оказва влияние почистването с правилното средство нещо за чистене на електроника... например 98% спирт.
Температурен датчик на газта показващ по-ниска температура, Проверено на Ом-метър и доказано с разхода
Температурен датчик на Антифриза нереагиращ правилно, Проверен но само на топъл ДВГ където няма такива драми. но от това може и да не пали правилно.
Бобини "Светещи" с Напукани от жегата уплътнения.(това не е проверено все още, търси се неработеща Бобина за дисекция)
Свещи. На по 20000км са, рано е за депресивно компулсивни заключения, но всичко е възможно, има и комплект стари в неразбираемо добро състояние с типичния керемидено червен-никакъв нагар.
ОЦВ 1бр извън строя, (сменен "SRG" Сержанта RULES!)
ОЦВ Датчик Налягане Масло извън строя и двата, грешна инфо към ЕСУ...
ОЦВ Датчик Температура на маслото със съмнение за Грешни данни към ЕСУто
Захранване с масло на ОЦВ (Не е проверено но нищо чудно да има изненади)
О2- Сензор (Ламбда Сонда) замърсени и с нагар, бавна реакция, но не толкова бавна че да светне лампа. промити днес, запали и заработи още по-добре колицата вече не смърди на умрели лебеди отзад... след 5 минути работа и влизане в Опъл луп ще докладвам по-натам какво става. Днес ги плакнах с Лимонтузу за 2 часа им падна всичко, газта си има и предимства!

ЗАЩО?
на студено грешен сигнал за температура на двигателя
съответно корекция по таблица за смесване в същата посока, щото уж по-студен и плътен въздуха (повече кислород) съответно компенсиране с повече гориво... гоним 14,7:1 (или там някъде на бензин)
и колата пали... ня... как си... работи много богато
и всичкото гориво не може да изгори напълно, заминават кализаторите (нещо което все още не съм имал шанса да погледна отвътре...)
Да ама
като загрее, ако датчика на антифриза и на маслото !кажат че е топла достатъчно се включват и Ламбдите, като по номинал дават 10Hz или 10 пъти в секунда сигнал колко е кислорода...
да ама като не е 10 пъти в секунда защото са задръстени или стари и си нямат останал циркониев окис по тях, ЕСУ мило мое, нейсе...
пак По богата смес за презастраховката от детонации и т.н. и т.н.
Съответно
Недозапалване на сместа навреме, заради бобините, загуба на обороти...
И въпреки понижената температура на изходните газове, затова пък повече време в изпускателния трарк, По дълго време за нагряване (отдаване на температура) към глава и колектор и каквото има там (затова са ми криви и корите отдолу...), и барабар с картера и масло-проводите... ОПА!
В градски условия да си такова дрън дера... и тресене, на извънградско жми градът далеч! и чак като спреш почва с хорото!
Детонации на газ са рядко срещано явление обяснението е в самата устойчивост на горивото...
вида изгаряне при работа на газ предполага и липса на нагар по цилиндрите... противно на много мнения за газта, и аз съм бил такова дупе дето не вярвах ама на...

но да се върнем на ОПАта!
пренагрято масло я от картерни газове или лош ПЦВ клапан- изпарения
Грешно мислите относно снимките*
Нагара не е по стеблото на клапаните а по краищата близо до най тънката им стена от към цилиндъра, там където допира в главата. Определено не е от недозатваряне, иначе щеше да играе манометъра като ЛУД ГИДИЯ! нагоре надолу.
стеблата са "Сухи" И леко влажни под водачите... обърнете внимание на 1 там е отворен и се вижда ясно.
Но ако и маслото е зле тогава брат край! Една кофти партида стига!
Сега добавете и само 10 градуса по-висока температура но това дето излиза от главите (недогоряла газ) с 15% повече време (обороти на 450 вместо на 650-700) за греене и ОПА!
има един пичага тука дето говори за маслата, не исках да му вярвам ама май ще се наложи, само тоя РЕД ЛАйн я трябва я не ама на.

Тоя пост да не стане дълъг...
в следващия малко и други неща за О2


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Юни 03, 2018 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Още Малко за Маслото и къде отива,
Ъъъ...
Не продавам масло, и работя нещо далечно свързано с нефта, доколкото дори в храната е свързана с нефтени продукти като опаковки и т.н...

И защо се правят поголовно клапани и гумички на субитата…
когато истината за причината може и да е другаде...
https://www.youtube.com/watch?v=pA3YfMgofrE

Повече маслени пари, понижава Октановото число...

за О2 после, събирам материала...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Юни 03, 2018 10:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 29, 2015 11:19 am
Мнения: 219
Автомобил: пробита лейка
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Човече ако не работиш, като автомеханик, кога ти остава време ????

Нед Юни 03, 2018 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Неделя сутрин,
малкия с каска напред пробва колко му е акъла до вратите (разбирай учи се да кара колело...)
бившата госпожица още спи,
аз под колата...
а другото време чета много бързо...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пон Юни 04, 2018 1:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лаамбдата си е ламбда,
най-лесно се свалят с лула 22 докато е още топло,
иначе следва ремонт по Монтанско-Сирийска методика, на менгеме и се отнемат ВНИМАТЕЕЕЛНО и БАААвно 2-3 витки от РЕЕЕеесбата на сондата с нещо.
Казвам го с пелтечене че като си спомня как ме беше страх преди 4 поста...
Избора флекс, Шмиргел или пила не е най-удачния и кратно Х рисков фактор.
Виж дремел вързан на менгемето и една импровизирана тапа от нещо като гума и тиксо е друго нещо.
Но сега снимки
Прикачени файлове:
P1012549.jpg

Преди и след 2 часа киснене само до гайката!
Прикачени файлове:
P1012555.jpg

Рецептата при мен беше 150мл вода към пакет лимонтузу остана това на дъното.
Прикачени файлове:
P1012563.jpg

Не съм ползвал четки или други механични способи,
Трябва само да се бърка в сместа докато се разтвори всичко вътре в сондата.
после с горелката за фламбиране ги изсуших малко.
Прикачени файлове:
P1012569.jpg

Няма страшно до 800 градуса е сметната частта под гайката!

Съдете сами дали ще има ефект към скоростта на реакция,
Нищо че голямата част я е отнесла газта, към катализаторите,
Които може и да са запушени в процеса, но и тях ги чака също свалкя и маркуч скоро време.

Някой да бачка в магазин за химия на едро?
бая лимонтузу ще замине... :-~


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пон Юни 04, 2018 1:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Керемидено червено,
плътен цвят, без други оттенъци,
значи здрав ДВГ, други разни разминавания като пръски на точки
друг цвят Черен
Сив
и т.н.
са признаци неправилно изгаряне.
ААаа…
и да ви тече вода от ауспуха?
Спокойно не ви е протекла гарнитурата...
Н2О се отделя като вторичен процес на горене на въглеводороди.
Може да я пипнете, и ако я оближете (не ви съветвам)… не го правете за да разберете имате ли теч на антифриз към горивна камера. ако го имате, по сондата се отделят едни специфични пръски, но дори и да има по сондата вече е късно да го знаете и от там...
Лека от мен

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пон Юни 04, 2018 1:32 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 201 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: vale и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор