Eее...
Завръщам се като блуден син...
бях се позабравил къде се намирам с всичките патаклами дето може на чо у ек да му поднесе живота та само ми беше до колата...
Много я занемарих и тя взе че ме предаде, ама явно проклетницата отдавна ми е смятала спретнато да ме подреди.
И ето какво се случи почти за един ден ама разтеглен в 5 седмици посред една люта пролетна зима.
Един хубав следобед най-после се намери време да махна спейсърите на задните ламбди, и не щеш ли на всеки 3 дни път Лампа! Ефективност на катализаторите под необходимите стойности. Трий и пак карай 3 дни и пак трий... та 3 дни ма по 800км на ден, абе на всеки 2500км земе та блесне общо взето...
После по-късно Счупих каре, поредното на кардана, смених го и пътьом сменихме и предните ламбди с едни по-чисти (не по нови) и мали ква разлика! ма пак тоя път лъсне лампата ма вече на 5Хкм, брей по добре... то каретата явно с мойто пътуване до връти гъзичене по снега са нормално нещу.
Но колкото и да ме дразнеше факта, от тоя ден насам споменавах сервиза и всичките им по млади роднини (и Майки) явно ненужно, че са ми разбишкали нещо по кабелите. на първите 30км след сервиза, там само махнахме кардана и оставих майстора да човърка сондите докато аз търчах с таксита, борех се с малкия и липсата на разбиране от страна на неговия апетит, с кардана на рамо и кюфте в другата ръка, абе картинка ала "До Чирака и назад" в 3 части с главен герой Бай Кардан Субараков, с подкрепата на Нико Него Знай. Спонсорирано от Оправанко Шефдалечев.
Та на 30мин от сервиза, на таблото диско! Буквално! кво ли не замига, секунда две и айде пак всичко нормално...
Карам си аз на студено, но проблемас, загрее и опа айде тук там ей... дискотечка, ма пусто вместо да дигне и музиката да рипана и аз малко на хорцето, то земе та я спре... и след малко оп та цели 3 часа никакви грижи. Стигаме в града, Блясваме в първата локва и оп аиде пак умре таблото тоя път...
Кой ли не псувах...
Смених 8 или 9 леви крушки на фара за 2 месеца. После ми писна да ги сменям и като ме спираше някой униформен, само му показвах здравата в кутийката... с предварителното и вече научено до болка
-Здрави Желаем, преди да ми кажете за какво е палката, Заявявам:
Имам три глоби, една от разклона за Момчил град +14км час, другата на влизане от Хасково в Кърджали там е с +17км/ч, третата е на разклона за Златоград с +12км/ч. И трите ги чакам да ги намерят по кой куриер са ги пратили и да не стане така че са получени за да си ги платя по много пъти, ходя до кат Кърджали 1 път месечно на заплата, та да видим кога ще кажат че мога да си ги платя на място по справка... А между другото ми е изгоряла крушката на левия фар ето я резервната за смяна...
Общо взето с това приключва разговора и продължавам, Колко по яко е да си откровено почтено знаещ че си виновен, отколкото да се правиш на голямата работа, ма аз тука нищо не знам.
Но от изгорели крушки и дискотеки ми омръзна че взеха много да зачестяват и спиранията... А бавно бързам уж...
Един от тези дни,
бях на гости на един друг готин шемет. Valqk за тебе става въпрос, той стигна до заключението че е ми е зле Алтернатора... но по други симптоми. няколко дена следях и волтажа, бре 12-13В... и оп скочи над скалата и бум крушката... и досега разхода на компа си беше олеле! 13+ на извънградско! 18-20 на грацко!
Мислех вече да се предам на участта си и отново да се псувам за избора на О...тотомобил, но Уви Има и щастлив край!
Цялата операция струваше
1 ден да дойдат частите
300лв реле регулатор Мицисбивши и диоден блок
30 минути да сваля алтернатора
15 минути път до майстора зад ъгъла, на Свети Наум един съсед, много готин, направи го от вечерта в 16:50 та на другия ден ми звъни в 9 и 15
аре бате идвай си го взимай и носи 20лв...
Не можех да повярвам.
Сега имам пак кола!
И то каква!
Магистрални 140 по стрелка с круз (и до 3000 об/м) Компа пише че дава 10,2 -10,4/100
Комбинирания разход (пак по комп) за 3800км микс каране е 11,4/100 където 200 от всеки хиляда са я из столицата на Шопландия, я из градове от долините на Широките панти.
Няма лампи за кофти катализатори вече, и няма и смрад на прегоряла платина отзад на студено. Не се мръщи толкова, и волтажа не пада под 14в...
В заключение,
Явно ламбдите се ошашкват защото не им е стигало точе я да си премерят каквото им трябва, я да си нагреят шушките, компа си мисли друго от грешните данни, може би и на входа МАФ сензора пак не е до-загрявал и други разни такива по-малки нещица, и ОП айде даваме го богато...
С всичките му последствия в затворения омагьосан кръг на веселбата.
И понеже много обичам да казвам
КАЗАХ ЛИ ТИ ЧЕ ЩЕ ТИ КАЖА... Казах ли ти?
Заключавам един мним мой страх. Толкова електроника в тея новите коли направо ги скапва понякога, и маскира ама толкова елементарно зло.
Защо мисля се скапа предишният двигател.
от горе изтъкнатите причини и повишен разход.
Добавяме и дупки в колектора и спукания резонатор.
Износване на сегментите
Други подобни и разни занемарености,
Предполагам Какво се е случило:
Запушени дюзи и кофти разпръскване/смесване на
Повечето бензин
с Недостатъчно въздух който да го окисли (изгори), съответно се отлага по стените на цилиндъра ако се кара "предпазливо" в ниски обороти,
смесва се с маслото като го разрежда,
Съответно Изяждат се сегментите от повишеното триене и стените на цилиндрите барабар с тях, и от попадналите през пукнатините на резонатора и колектора прашинки и песъчинки... Още и дерюги... До момента в който забива сегмента в буталото и го блокира, Говоря за всичките сегменти! бяха драли и копали в стените на Цилиндрите,
Сбогом Компресия... моя люп оф...
А сега господа знаещи от учене и четене и слушане.
Говорете ми още веднъж за обогатяване на двигател с инжекция и без турбо!
Обогатявайте си карбураторните резачки, сложете им турбо и го обогатявайте още!
Охлювитяниските ви машини си ги блъскайте с колкото искате гориво!
Атмосверката да работи богато е в пъти по опасно отколкото бедно, сгъстявания до 10,5/1 та чак до 13,5/1 където 14,7 части въздух са нормални за 1ца гориво., отнесени към същия обем въздух и двете с еднакво нялягане...
Множеството пропуска факта че турбинирания двигател всъщност сгъстява поне 15 (че и повече) части въздух в същата 1ца обем на цилиндъра и това по други сметки изобщо не се оказва богато... а направо ще е бедно, и за такова сгъстяване наистина трябва и привидно богата смес, за да не се само-възпламени, предимно в ниски обороти... високите обороти са друга бира, там и да се възпламени от само себе си, просто не стига време да направи белята.
Уф започвам да хейтвам...
Между другото Купих си СЯХ от 88г.
Миналата седмица си намерих и почти подарен акордов J30A / V6, започвам да се занимавам с фланци за К серия кутия и стойки за носачи на двигателя, и други просто тии. така че може и да не се поява скоро,
А по този Н6 следва възстановяване на Маси, чистене на ЕГР, нови Вакумни Пътища и други разни дребни неща.
Предвид повсеместната Коронация, седнах да правя и смятам и разни други неща, и факт!
за макс скорост от 25м/с на буталото, е при 9375 об/мин. на коляновия вал
като при около 8600 об/м мисля ще е безопасно?
Имаме цял един двигател за проба... ще куцат предимно пружините на клапаните и водната помпа, Има ли някой навит да лудне с проби?
Към Модераторите
Моля за препратка и към темата за Алтернаторите.
SRG, много неща от тестовете и писаното от теб са вярни...