Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:04 am



Отговори на тема  [ 201 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Следваща
 Outback H6 - The Black Pearl. Впечатления. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И така, Здравейте!

случих на шеф и ми позволи да си избера колата в която да си кисна седалищните части по 1к на седмица из страната. За служебни нужди не друго.
Месеци пробвах разни шведски (Китайски... :facepalm:) Немецки :shock: Баварки ](*,) и какви ли не машини,
предвид че имах честта да работя за Хонда бая време, и да опозная цялата схема в черепните кутии на хората дето първи посрещат слънцето (сигурно това дето рано пиле рано пее :idea: е за тях?), определено правят машинките да си вършат работата, поне моторите (мотоциклетите)
а пък имам и едно ВТ АЙ ЧЕ в комби вариант в подготовка за 4х4 с ЦРВ части та... това не е за тука ама аз да се похваля със една от съчмите в кокоса.

Та накрая се спрях на пет възможни, от листите за 100 най надеждни в Еуропата.
едната беше Акорд Комби 2008 другата ЦРВ 2005та,
за Акорда се търсеше V6 4x4, ама и цените си ги биваше 30к+ на по 300,000км само внос от немай къде.
Це ре ве то също беше непосилно и не ми харесва такова бумпесто нещо и едни цени на 2рата ръка дето падаш. а ако е евтино е удряно или с някаква джамбазка дебела шмекерия.
Фори ХТ беше в списъка но се качих вътре и ми се стори същото (ама не с кожата и другите Хикс3) като Сивичето и за тая цена горе долу пак там бяха Ха Шестиците.

та така, след много слушане разни
грацки митове и легенди
за безобразни легени
по мегдани и пиянски дъбрени
къде с Камък къде с гедоре
та чак да му се чудиш на българското жоре.
в едно изтрезвително утро ми светна.

Реших да си направя едно проучване коя кола излиза като цяло на цена и неща като
възможности през зима като миналата
под дръжка,
ръчка
В дъжда,
в жегата,
на плажа, оня дето все закъсвам на дюната. и чакаме дебнешком трактор пет дена да му се види пушека от нейде...
цена на това, онова
разход тук и там
части и какви се чупят
Как и кога се чупят
и. тн. тн. тн.
:good:

извинете за силната диск клекция в словореда. Ама в главата имам така да се каже, ми се въртят 10 варианта на 5 идеи за четвърт секунда, че не мога и сам да се оправям с оправданията като съм на празни обороти пред клавишника.

Пак се залисах,

след Фори, дойде и реда да пробваме едно Фъри.
така му се изписа името му надълбоко зад веждите ми.
като седнах вътре и ме обзе точно това чувство от Ледженда (споменах ли че возех един друг шеф с него? май не...) и първите вчепетления от автоматиците с над 200 понита.
още не го бях запалил и вече не исках да изляза от него.
уф това прозвуча като обяснение в люпоф към бившата.
докато си говориме и за :love: минали заминали и подбни, Последното Бъдещо Бивше Гадже като седна вътре се разтопи като кашкавалче.
Има и ОТОПЛЕНИЕ НА СЕДАЛКИТЕ ! ROFL
е паднах, ма май не стана като хората щото още бях седнал и се държах за волана.
та последната бивша носи халка с мойто име на нея ама все ми звучи обидно това за МЪЖА ми... че как да я наричам жена ми...

стига романтика, любовта си е друго нещо, спокойствието вече съвсем.
за колата говорех
165000 км поне на светлинки.
шумове тук и там, и друг ъде и къде ли не. но за тия пари си беше направо безсрамно добре и само чакаше да и кажа тръгваме и то да скочи.

преди това огледах, видях, сметнах, разгледах сервизна книжка (после видях че е подменена от друга кола с друго шаси и то форестър... ама джамбазки шмекерии, карай)

На пръв поглед Удари от паркиране по брони и врати.
течове навсякъде без двигателя, ма каквото се сетите.
вой на дифове, раздатки, кардан на тръгване щрака като АБС, криви джанти или главини, буболечки и бръмбари, каквото се сетиш че е фатално това имаше... дори предна лява гума беше с 1см на там или на някъде ма не тук.
Ма няма страшно купето не е удряно, всички точки на окачването непокътнати, рогове като казармено спално, явно някое паве или друго животно е решило да ми направи услуга и да помели лявата страна на колата без да закача тенекетата. Тарана не бил много сполучлив.

При втория оглед вече на стойки.
след плащане, застраховки, кат и други такива драгливи български условности

Предни амортисьори 2бр, левия видимо крив, другото непокътнато. 230лв комплекта.
Опорен тампон на Амортисьора и там лагера е с луфт ама няма кинти, 120лв Л+Р
Лява предна главина с луфт, SNR 120лв
Биалетки 40лв
Маншони вътрешни карета, изгарят от колекторите при каране в градска продължителна жега, та сега търсим алуминиев щит да им направим 40лв
Ново Стара рейка, Гадния болт на карето на кормилото беше превъртял... добре че старата лейка протече че да не завъртя кормилото без гумите в някое дере или нещо по-дървено край пътя. 230лв шегата
а трябва ви и ключ 32, и зверско търпение, и гарнитурки на колекторите за главата и нещо да я центровате после ама това лесното.
колко лесно се описва свалянето на гадината...
Спирачките ги отсвирих че са с някакво нещо дето пише ВЯЕМВО на него та се не заиграх много че горките нямаха си дори канал. иначе къде 300лв за връзки на 4те лапи.
та стигнахме до цървулките, ма то миличкото кола по джапанки още.
завъртях джантите МАЛЕ! :-? Чудиш се на некои наследници на изобретателя на колелото що се хвалят с потекло... напрао... пак паднах, ам тоя път бях клекнал и сега наистина си седнах на задника.
та 350 за Джапанки с Джеуезни 16ки от Фори, Джедайска работа направо. (признавам тия днеска ги купих)
Кардана 2те карета 42лв питайте ще ви кажа от къде фабричните ТОУО ТТ124
Смяна и Баланс 120-140лв ще го нося в Еврован или при ъъъ кой беше.
После за газ при Радо, колкото толкова. да реже на 3800 оборота че да не си дъвча шапката после. и на двата компа дето я заиграхме не даде никакви грешки затова засега и с клапани няма да се занимавам, само свещи 6 по 20.
Реших никакви течни фази. не ми се струва морално системата да струва 1200, и да искат още по 3 за монтажа колкото и да е прехвалена.
НЕ ма кака. не стаа тва твойто. не съм ГИ инсталирал никога.
Ама не може нещо дето го прави моя калпазанчо друг пикльо на неговата възраст да не го повтори.
В интерес на истината Радо, беше единствения който ми показа това което трябва да знае майстора преди да запъне някое болтче.
През докато то ва де ГИ то с се случва като инсталация. Нови семеринги навсякъде където стигна преди да завие някой друг лагер.
всички Масла, и такива глезотии, кардана и тн.
няма да казвам цена за ГИто. нито какво точно сме избрали като конфигурация, за да няма втори мисли после. но общо взето сбирщаин за оптимална работа при моите нужди.

А сега, е сега е на Пътя.
Стабилна с новите цвички, NANKANG или нещо такова завъртяно, летни 195*16*60 от ФОРИ не се тресе, само при ускорение в завой ама и това ще отпадне като оправим кардана.
Мога спокойно да кажа че с комплект стойки крик и ключове, наръчника и ЕПЦто под ръка. се опровергават всичките ГРАЦКИ МИТОВЕ и ЛЕГЕНДИ за колко скъпи са Японските коли... МАЛЕ! кат гледам сега фактурите само за части на Бившата (наистина бивша) народна кола МК4 ма направо няма сравнение, същите части са с 20% поне отгоре...

Ама па такова, и кефа! да си влачиш памперса в това чудо :-P ...

Както казва моя малкия
-Тате... И пак и пак и пак.
-Какво бе Нико?
-пак... пак на новата кола... неее... не се казва така, казва се... гледаш в очичките и казваш... ТАТЕ ИСКАМ ПАК НА ЧЕРНАТА ПЕРЛА!
- Да тате и аз, ама... искаш и нов конструктор нали...

Та накратко, пак съм като на Карибите, там съм расъл в пълно щастие... а там... цари едно такова спокойствие... направо пълно бездумие...

Чет Сеп 28, 2017 10:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наскооооо :facepalm:
ОТ колко врме имаш колата бре?
Ако да е отскоро почакай 3-4 месеца и пак го напиши това,
че сега нищо не се разбира. Дори не мога да го дочета докрай.
Отдавам го на еуфорията, дано е това.
Успех.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пет Сеп 29, 2017 9:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am
Мнения: 346
Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Човека от кеф, си е изгубил стилистиката и граматиката.... :giggle:

Да си призня честно, на мен ми бяха необходими три пъти, че горе долу да вдяна какво става( ок, бях във фитнеса) ... И си помислих, че може колегата да е объркал билките на баба с табака, и да е завъртял една собственоръчно да изпуши , преди да седна на компа!?

успех и честито :beer:

_________________
Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.

Пет Сеп 29, 2017 10:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ми то си бяха едни бири мири...
Ама без скариди...
Та сега бичат едни такива познати болки в главата.
3 седмици я карам вече,
И по-помалко на стойки стягам разни, сменям гумички, уплътнения и каквото може на улицата докато е хладно преди да е станало съвсем мокро.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.
 5

Пет Сеп 29, 2017 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Та сега,
Машината има тропане на тръгване, предполага се от кардана. прави го само с пълен Багажник и компания. Затова не го видях и при първия оглед.
Това показва че е само в определени позиции при слягане на задните гуми и Усукване на дифа под натоварване. Колкото по-натоварена толкова повече къркорене на тръгване.
Явно колата е карана предимно празна, каретата са износени под определен ъгъл и уплътненията изгорели със запеклата грес вътре.
Ще го покажа на разглобено.
Празна при висока скорост няма бучене.
Пълна е като стара военна Уазка. :pardon:

Теч от дифа
поради износен семеринг от горе споменатите

Теч от Раздатка
пак същото.

Двата вЪтрешни маншона, както на всички които гледах са (Бяха щот ги смених) изпечени,
Ако е карана предимно в градски условия лошо, стоп анд го, това точно става..

Днес купих
всичкото ще е семеринг за полуоските и кардана 50-60лв Corteco
Спрей за МАФ/ МАП сензор 15лв
Крушки за стоповете 5лв х 4бр. ей тъй да не ги търся когато ми потрябват.20лв

На предните врати.
Двете странични уплътнения са поизтъркани в горния край на колоните, от провисване на предните врати около 2-3мм лява, 5-6мм дясна мерено в ъгъла на стъклото. Също имат и наранена боя/лак при удари от отваряне с гръм и бум трясък в друга кола.
това означава че тежък човек се подпирал на дясната врата за да се качи в колата.
Задните врати са си на мястото без никакви видими поражения.
нямо удари от защипан колан между врата и греда, даже на задните седалки все още стои фабричният парафин по кожата.
Учудващо Лявата седалка е по-запазена от дясната...
Никакви нечистотии.
шумовете са се появили един след друг, безгрижно са били приписвани на времето.
Има лепенки на някаква гимназия. такива слагаха в Испания на частните училища за да се влиза без изясняване на самоличност...
Всичко дотук показва еднозначно... Жена зад волана? Учителка?

Направо Ужас! Представете си сега Мис Джоунс от песента или по лошо др. Куин лечителката...
Няма съмнение че е цепнала някое паве посред зима, кривнал леко се волана и кво толкоз.
тя си кара и си пее.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Сеп 30, 2017 11:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес четох това и започнах:
Engine Trouble in General
2. Rough idle and engine
stall
Engine control system <Ref. to EN(H6DO)(diag)-2, Basic Diagnostic Procedure.> A
Intake system Loosened or cracked intake duct A
Loosened or cracked PCV hose A
Loosened or cracked vacuum hose A
Defective intake manifold gasket B
Defective throttle body gasket B
Defective PCV valve C
Loosened oil filler cap B
Dirty air cleaner element C
Fuel line Defective fuel pump and relay C
Clogged fuel line C
Lack of or insufficient fuel B
Chain Defective timing C
Compression Incorrect valve clearance B
Loosened spark plug or defective gasket B
Loosened cylinder head bolt or defective gasket B
Improper valve sealing B
Defective valve stem C
Worn or broken valve spring B
Worn or stuck piston rings, cylinder and piston B
Incorrect valve timing A
Improper engine oil (low viscosity) B
Trouble of tappet C
Trouble of tappet (In case noise occurs with valve
moving or harness trouble involved to variable valve lift
occurred in past time.)
B
Lubrication system Incorrect oil pressure B
Defective rocker cover gasket C
Cooling system Over-heating C
Other Evaporative emission control system malfunction A
Stuck or damaged throttle valve B

Почвам по ред с А като нискобюджетни и най вероятни :pardon: .
И сега ми изниква в централното казанче въпроса защо?
който "майстор" срещна, или поне едно голямо мнозинство, ми протрива ръце за всички дефекти споменати с С, обърнете внимание на парадокса, ама тия от А и В са малко вероятни... :shock: тъй да знайш.

И почнах
Прочистих МАФ/МАП сензора и Двигателя поукроти хрипането на празен ход. Сега попрескача чат пат но не е както беше, Стойност 10лв спрея и 10тина минути общо работа с цигарата време по средата. :cool:
Остава да се проверят
Клапани и съединения за картерни газове,
Гумени съединения по Вакуумни връзки,
Да се почисти Сензор за Дросела.
все такива неща свързани с Дишането на двигателя та дори и Вакуума линията за сервото на спирачките.

Намерих стикер за сменен антифриз на около 160к за -60 С, но нивото му е много ниско.
Засега няма скокове в температурата на двигателя при работа нито загуба на течности, но това ниско ниво си е притеснително. Имам чувството че при стискане горният маркуч на изхода от радиатора не изтласква течност към разширителното казанче. Не е обезвъздушен правилно? :-?
Забелязах и доста силен теч след каране, от дясната страна някъде зад предната полуос. Антифриз не е, масло не е... На пипане е по скоро вода, кондензи от климатика? :-? споделете къде трябва да се оттичат, не ми се струва нормално да си текат ей така където им падне.

Официално на обяд чукнах 170.000км на километража. все още нямам представа за реалните.
Предвид че днес беше по-студено от миналите седмици, повечето шумове и вибрации почти бяха изчезнали на студено.
Добрата новина,
Маслата в дифове и скорости не са с подходящ вискозитет за нашите ширини или са отдавна #-o Остарели.
Лошата новина,
Ако е карана с бъркочи дълго време, скоро време ще си имаме сериозна разправия с разни Съединители и прочие триещи се елементи от LSD и другите подобни трудни характери.
Утре сутрин първа работа смяна на масло в ДВГто,
Промивка и смяна на масло в скоростите, диференциал, раздатка или както се казва там. (Блъгарски текнологчно го говоря само от скоро и ми е трудно и сам да си разбирам за какво ми говорят там горе и отзад бръмбарите разни ... :facepalm: )
Докато е на високо, и ако ме пуснат и аз да си човъркам, Ще помоля да си сваля Кардана и сменя всички семеринги по скорости и диференциал, за да не търся кой точно тече. :facepalm:

Четох днес наръчника за разцентровка на клапани и навсякъде се дава като клас С което означава измислено с преднамерена дуракоустойчивост.
четох го и на други 2 езика и пак същото си пише.
Абе като цяло четох пълните инструкции по проверка и центровка на клапани, и ме учуди факта че никъде не пише конкретно за Н6цата да се вади двигателя от коша. :shock:
Аз ли се бъркам или се потвърждава една конспиративна теория за механиците дето само и само да има работа си я намират за наша сметка. :shock:
Ах, купих си и един специален Камък 16 за свещи от Бриколаж, + 6х18лв NGK 6481 общо 125-130лв, та като им дойде времето да си ги сменя и тях.

Айде че тамън късно стана,
а утре морен ден чака от зарана.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Окт 08, 2017 9:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мараба
Смених маслото на Двигателя, маслен, въздушен и поленов Филтър.
изтече една смрадлива гняз, след 5к км пак ще се сменя за да се поизчисти.
мисля тогава да сваля и картера за да го изцедя и отлаганията.
Туй чудо със сигурност го е карала жена. маслото май е сменяно веднъж годишно, по сметки на през 20к :shock:
Като гледам и надолу към скоростите ще е така...

Наляхме RAVENOL 5W40, пое към 6 литра, не сме го мерили точно ама там някъде.
Претрисането на празен ход се поизчисти,
Изчезна напълно при D или R включени, без значение топло или студено.
при P / N на скоростния лост.
пак си го има но вече не е толкова сериозно, появява след изключване от скорост около 5-10 секунди по-късно и то само на топъл двигател. На студено както при повечето Японки никакви ядове 1000 и нещо стабилни обороти.
Засега следва почистване на Дросел и смяна на PCV клапан с прилежащите Маркучи.

Мислех си :-?
Дали да не си направя някаква система, да задържа отлаганията преди да влязат през колектора и да мацат всичко наред?
да изведа газовете от блока към малък Catch can, после през Филтър например за газова уредба и обратно в колектора #-o

Мнения?

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Окт 15, 2017 9:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По скоро изчакай да видиш как ще е колата след смяната на масло, да не са я натъпкали преди продажбата с разни добавки уплътнители.
Ако няма драми преди следващата смяна на масло направи промивка с Протек или Ксенум. Сменяй масло мак на 7-8 хил км.
Като сменяш на скоростите е добре да промиете с повече масло и ако има кой да ти свали клапанното тяло и да почисти.

За другото японските инженери са се погрижили.

Нед Окт 15, 2017 9:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е след смяна и 1700 км пробег.
след месец горе долу се пада следващата смяна.
Пътувам по около 800 км за два дни, и сега ми е натоварения сезон, значи два пъти седмично дълги разстояния. Къси градски избягвам, с изключение на събота неделя но никога по-малко от 15 км в едната посока. В града докато е студена с не повече от 3к оборота. За по къси разстояния има колело и метро...
Като знам че после ще обикалям сума време докато паркирам, не си струва. :giggle:

Притеснявам се по скоро за течностите в скорости и диференциалите.
Там какви са възможностите по нашите ширини.
Всичко което намирам е за някакви "народни" предимно западни марки Б... М... Ф... И други такива популярни не японски возила.
Ех в Испанията колко по-лесно беше... :cry:

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Окт 15, 2017 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес по препоръка и от опит със старата В18ка на Сивичето.
за да избегнем познатите изненади от сорта тук ми смуче, тук пък ми тече и тук ми мирише, купих
всички О-пръстени и гарнитури на колектора, инжекторите, ЕГР. общо 156 лв и стотинки

ОЕМ номера:
О-пръстени х6бр:
16608KA000
16395AA020
16698AA110
Гарнитури ЕГР 2х
14719АА033
Гарнитури Колектор х6:
14035АА460

Гледах обтегателните ролки на спомагателния ремък и ми се стори че горната играе,
засега не се чува шум от тях но така и така ще се сменя ремъка скоро, ще поръчам лагерите,
цената е около 10лв. на брой така че си струва упражнението.
Размер на лагера е 17х40х12, капсулован и за високи обороти.
Търсих иглен такъв заради вида натоварване но има само сачмени в този размер.
Трябва да има някаква пропуск при калкулацията на лагерите.
Зададения фабричен е само до 12000 оборота (това означава 6к на ремъчна шайба и съответно х2 на ролката) обаче... :-? Оборотомера е до 7к тоест 14к за лагера?
гледам разни KOYO, NSK там се задават 17К макс. об/м и параметрите за натоварвания са странно ниски.
Спирам на този:
6203 2RSR FAG Deep Groove Bearing - 17 x 40 x 12mm
прилични данни за натоварване и износоустохйчивост, ограничен до 16900 оборота.
Евентуално този:
6203 2RSH C3 SKF Deep Groove Bearing - 17 x 40 x 12mm
SKFчето е с максимални допустими обороти почти двойно от това което трябва 24к, но доста занижени износоустойчивост и допустимо натоварване. затова не ме блазни много.

Някой знае ли колко NM е усилието прилагано от обтегача към ремъка?
за да си сметна кой лагер ще върши по добра работа,
Дали пък да не сложа по-слаб лагер на по-лесната от позициите за да се скапва контролируемо преди другите? :-?

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Окт 17, 2017 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наръчник по сманя на компове или процедиране с морално остарял Глобал Позишънинг.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Сря Окт 18, 2017 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
175000км
Полет нормалний
Сложих е зимните галошки, изправих джантите, каручката заспа.
Гумите Руски Кордиант 215х65х16, не опират на сухо. Пробвано днес след 500км пробег и пресечен терен и 15км извън пътя с 3ма и багаж.
Не опират, но сега е сухо, евентуално ще трябва да вържа подкалника към бронята за да се прибере леко в предната част или да го деформирам с нагряване за малко повече място. Има около 4мм докато опре гумата при пълен завой.

Сменихме маслата на диференциалите и доста шумове отпаднаха.
Но вече е ясно,
Ляв заден лагер главина,
Кардан,
Централен тампон на скоростната кутия.
Уплътняване на картера на скоростната кутия.
Ново масло в скоростната.
Нов термостат и антифриз.

Веднъж сменени и готови за зимата.

Гледах разни ламбди разни ама засега още 5 стомана ми се виждат бая. Разхода на гориво си е нормален и не е оправдана смяната.

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Вто Ное 07, 2017 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ха честита ви Коледа!
и приятно изпращане на 2017та,
Нарочно не ви пожелавам приятно посрещане н новата година.
Тъй като моите и особено последните ми спомени след изпращане са дупка и се възобновяват под някоя маса или със силна гръмотевична буря зад веждите, без друго конкретно по средата, не се осмелявам да ви ги пожелая...
Но все пак наздраве :beer:

От текущите планирани ремонти по Перлата засега остана само смяна на масло в скоростите и нов/стар картер на скоростите.
кардана просто се счупи при напъване от място на един бордюр,
Та ремонт на 1 каре, Върви ТОУО ТТ124, проверено, поправено за 1 час на Симеоновско Шосе Мисля че беше Феликс ООД или нещо такова за 48лв труд(ДДС вкл.)
карето си е от мене и ми струва 22лв. случайно купих 2 за ей така преди месеци.
от 4 главини смених 3,
1 предна SNR
2 отзад Starline чешки, ми вече 6-7К километра без ядове,
И ВСИЧКИ ШУМОВЕ ИЗЧЕЗНАХА!
дори с руски овърсиайз 215/65/16 зимни гуми пак е като котенце.
Но шума настрана, долавям нещо много по-притеснително и то е от към конструктивна гледна точка. за него ще спомена по-долу.

ДВГ
(Н6 след Септември 2003та)
Има вероятност да гори масло, от горна пъпка до средата на щеката между смени на по 10к км. вярно количество 6,5л нищо че книгата казва 5,5л.
Маслото е ENEOS 5W40.
Предполага се че такова е и фабричното.
Гледам го винаги на едно и също паркомясто. +/- разлика от 1м напред или назад. но това ми се струва нормално засега. Все пак си е вълчица в агнешки кожи и си се позаигравам с нея на мокро...
и при предишната смяна ми направи вчепетление, затруднение на мотора при студен старт, ако е малко по-топло навън да речем 10 градуса е О.К.
но ако е под 5 паленето и първите няколко секунди до минута, на двигателя не му стиска да се събуди и се чува едно приглъхнало ръмжене.
Откъм скорости,
Първите 5-10 минути включванията са много резки, направо правят трудни маневрите по излизане от паркомясто, но пък като те изненада с няколкото "подскока", отпускаш по бавно спирачката. Пак заради вискозитет и типично за автоматик, но предстои и смяна...

Но да се върнем на притеснителното нещо.
В ранните постове бях писал за едно съмнително пропадане на вратите,
е сега на по студено е по характерно. от покупката досега минаха 3 и повече месеца кажи речи, разликите в температурите от тогава са около 20 градуса надолу.
Предвид формата и размерите на купето като гледам метала се свива по определен начин и то не в полза на цялата конструкция.
Паркирана на различни места с променлив наклон, Вратата на багажника има проблеми при затваряне, и при определени обстоятелства е трудно постижимо да се затвори. Пак по-осезаемо когато е по-студено...
Отделно при шофиране,
имам едно усещане за поддаване или по-точно сгъване на купето при завой, и определено не е от окачването амортисьорите или от гумите.
Сложих старите 17ки с летните гуми за проба и пак го долавям.
Ако сложа по дебела стабилизираща Щанга отзад Имам странното усещане че ще поддаде някое от местата за фиксиране.
Мога да си обясня несигурното усещане единствено с факта че идвам от по-малка кола, Голф 4 търкалясник
Другата ми кола е с допълнително добавяни щанги и пръти вътре, Сивик комби ВТИ, и там такива неща не се долавят...

Това с купето много ми опорочава досегашните впечатления.
Ще видим
Напролет ще се гледат всички тампони и опри на ресорите наново.
Така и така ще се сменят предните опорни тампони,
мисля да си добавя V образна греда между колонките на предните амортисьори и гредата под предното стъкло.
Елементарен 30х50х2мм правоъгълен профил с 3 лапи от мразоустойчива стомана.
Въпроса е къде да захвана гредата в задната част на двигателния отсек, там имам цял един резонатор, и дупка за чистачки и други разни.
Приемам предложения. :bow:

Двигател.
Освен че се стреснах първия път като паднаха температурите, просто намаляха обемите на всички течности драстично!
ама докато приема че са се свили толкова много, една нощ не спах и търсих какви ли не глупости и формули да смятам с колко би трябвало да са по-малко... от да речем разликата от 25 до 0 градуса...
После ми мина. :facepalm:

Та дотук сметка за стойност на колата.
Купена за 9500лв.
Регистрация 500лв.
Газова 1500лв.
Разправии по газовата 250лв. под формата на гумички и уплътнения на колектора, инжекторите и т.н.
Текущи ремонти и части описани горе около 1500лв.
Комплект 4х 16ки с гуми и някакъв грайфер от Фори 300лв. (стават и вози по-меко)
Изправяне джанти 16ки стоманени, 100лв. (ама не помня... май бяха по-малко щото после ги изпихме с тоя пич дето ми ги прави)
Зимни гуми 16ки по-избор цена, при мене 4х115лв(с ДДС) руски нови... меки като дъвка утепали се за снег...

Те това е,

Скъпа кола ли е?
Масла и течности +30% спрямо всеки друг 4 цилиндъра. заради размерите, филтрите без разлика.
Разход на газ. 15-20л на час градско 12(лято)-14л(зиме) на 100км. засечено по Магистралата до Хасково (~230км) с 140кмч по GPS (149 на скоростомера)
Бензин 1 пълен резервоар за 5к км.
ама предвид размерите и теглото, то няма как да е по-малко, но затова и комфорта ООО...
Та комфорт
Топли седалки винаги, поне отпред,
Малкия много и се кефи,
Аз се возих отзад но ми е малко ниско под предните седалки и не можах да си пъхна лопатарите.
возих клиентите си в нея и определено с положителни дори изненадани отзиви.
Комфорт 2/Музики
:facepalm: Определено не...
дори и за 2004 праисторически остаряло, направо да се изкорми барабар с глупавия GPS и да се пъхне нещо по човешко там
Звук? да добре, но! ниски честоти няма, за сметка на това средни БОЛ, високи ми не знам глух съм явно.
Но щом класическа рок китара и баш класика (баш класическа музика) ВИЯТ като блудници в терзание, нещата не са добре...
от цялото нещо местата и размерите на колонките са добре но самите колонки са избирани по звуков стандарт за голфо 2 или по лошо ВАЗ 2104(мама караше една такава направена на такси...)
Откровено бих сменил всичко за нещо по-чувствително и добавил само 35W SUBче (350W PMPO).
Ускорение
Ми от място, тромава.
От 55-60кмч нагоре до 140кмч, Приятно гъделичкане над нежните части...
НО! трябва да се предвиди!
ПРЕКЪСВАМЕ ВАШТО ЧЕТЕНЕ ЗА СПЕЦИАЛНО ВМЪКВАНЕ НА ИНСТРУКЦИИ!
За гъделичкане на коремчето.
Когато решите че вече ви омръзнало да се тътрите зад колоната съставена от трактор, комбайн и бус Мерджан с турска регистарция (която не се разчита от пушилката...)
Преглътнете и поемете Въздух за 2 секунди,
В точно "този момент" минете на ръчни от лоста на типтроника или както там се казва на режим SPORT.
(светва на таблото ако не сте с вкл. Круз контрол)
Свалете 2-3 предавки и гледай какво става на 4000 об./м !
Е те това беше пак така и като си взех Б18ката... тамън ме върна в юношеските години тая колица...
...край на инструкциите...
Други и данъци
ми +100лв на която и да е кола над 110 понита.
Струва ли си?
Да, но...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Дек 30, 2017 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абе Танасе ще ме утепеш от смях кат ти чета постовете... ROFL :beer: :beer:

Съб Дек 30, 2017 1:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сигурност и надеждност
Времето ще покаже,

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Дек 30, 2017 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
Абе Танасе ще ме утепеш от смях кат ти чета постовете... ROFL :beer: :beer:


Ми то "последното бивше гадже" *, все още не е разбрало че трябва да ми плаща за глупостите,
та затова и ги плащам аз... ма нали има и приятели и затова по късни доби, Тъмне Бире се Мътнеят...


* все още не мога да свикна кат ми вика:
мъж ми... сигурно що шот толкова съм и и мъж...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Съб Дек 30, 2017 2:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Еееххе и на море, да ама не точно така.
тая седмица сменихме целата клеп по скоростната кутия, почистени там разни всякакви селяно-иди-чети... мети и т.н. както ги нарича един приятел на галено. за селеноидното тяло иде реч
Клеп, и какви ли не неща изтекоха от там, цяло море с цвят на прегоряло кайве.
ако някой не знае какво се случва с маслото в скоростите след къде 50,000 км, да ме не пита,
може да си го онагледи като си направи кафе в джезве
и замени с зехтинче по-голямата част от водъть

при мене май обаче не е сменяно маслото от произвеждането на колата.
зле мноу зле.
ама както и да е, сега има по-добра реакция при рязко натискане на газта, като че ли реагира по остро и не губи време в ускорение, вече пробвано и се опитаха да ми натикат един Маймунски по тоя повод... ама Маймуняк кат мене... е плаши се де... ама... По натам ще има и разказ за случката днеска...

Та сега
като намалявам рязко, има едни леки клинк клинк клинк звуци като сваля предавки.
Преди направо сменяше с удар, сега е много по-плавно но пък се появи това чукане в началото на пътуването днес.
Странно как после отшумя по пътя обратно. та общо след 750км има разлика.
Колега мерси за препоръката, това с почистването на селеноидите имаше смисъл.

На някой да му е виела полуска? определено не идва от кардана а из под краката ми но звука е същият, едно такова слабо доловимо ууууоооуууумммм с повторения и то само при 90кмч.

Идеи?

И дойде време за...
не замундовския а баш си баналния булгъзки маймун.

Карам си аз спокойно по Тракията Магистрално. Круз он на 140 и почва мойто люпимо отсече,
не знам защо но точно на това място сите мъже блъгарски доказват колко малки са им пишките в действителност.
То тя и мойта не е мноу голема и тя, ама тва друг път и по друг въпрос моля...
от Динката посока Траянови врата, едни 6% наклон кво толкуз. едни такива 10-15км баирче кво толкуз...

Та карам си аз и кат знам как върви каручката съм си се разжлембил, тъкмо бях хванал там по БНР едно предаване за широка лъка,
ма то едни гайди, то едни гласове, не ми остана неврон за пътни терзания.
Ама добре,
почва баира и веднага камион,
следва маневра изпреварване, мигач броишш до 3 и у лево, изпускам фазата гледаш в огледалото щото тя е очевадна ако ти е мил задника...
И на 150м зад мене едни цветомузики, едни намигвания едни свалки...
айде газ до 150 и у десно пред камиона и пускам газта,
БУС отпред има на към къде 300м... ама не бърза да го настигна ... пич кво искаш кара бус сигурно празен и него маса го чака някъде, а може и нещо друго...
ама тоя дискотечния ме настига още по бавно...
та съм аз на къде 50м пред диското, и други 50м до буса отпред, ми кво праим ся?
пак маневра изпреварване, ама тоя път с газ до 150... че не ми се плаче за глоби. и диското явно и той с толкоз кара, не му стига въздух за танци ли не разбрах...

Е те така сигурно 7-8 пъти по мостовете, и по завоите, и аз си мисля, Щатчанин, кара само в ляво, какво толкоз, секви твари требе да има по тая земя, викат му биоразнообразие, ама чак пък до безобразие...
И в един момент те тоя ме изпревари, ("тоя" някъв лъскав мерджан с тъмни стъкла и непознат модел фарове абе мани) и реши да ме засече като намали да не мога да се изтегля след него зад камиона, и опа... по едно време виждам в огледалото едни мити Ангелски лъчи от Х5 летят изтегляки се право иззади него с изглед да ме мине отдясно...
Ма аз нали говедо с 4 комоциума.
или у некой от тия двамата или в камиона. свалка пълна...
Та си спомних за какво е лоста на скоростите... зарадвах се че нямам съединител да го мисля, и в действие.
Ляв крак на спирачката в готовност, лост на 3та и готови... чук чук на спирачката, заедно с десен по газта, волан в дясно и веднага в ляво, леки корекцийки със спиране и газ едновременно волан тук там, и готово, вече съм пред камиона и станахме на тримата диско глупаци... при мене светлините бяха вътре от разни Тракшъни мракшани...
... мръсна газ до тунела. само знам че не съм я свалял под 5000 оборота... нямах време да гледам за скорост.

и спокойствие, в тунела коли :good:
80кмч.
Почвам да оглеждам, въпреки че не и хареса да и се дава и газ и спирачка едновременно няма поражения, температури датчици в нормата... това в норма, онова в норма...

И по едно време поглеждам у лево виждам нещо сиво и...
БУМ! ](*,)
Ако някой е изпитвал усещането да му падне саксия докато е в колата, е това чух, ама отстрани.
и виждам бавареца как ме изпреварва с мръсна газ и пак се прави на герой... спирачки срамежливи и какви ли не, залъгалаки.
ха след него, дрън на 112 кажи номера, къде си, о'пиши миши какво е станало...

И така до мотел Ихтиман
тука все още върви разговора с мацката от спешните, мене вече ме напушва, ма направо ме избива,
гледам пак А! пак гледам пак А!
обелката прогнила все още се полюшвана на зимния ветрец, пада в бавен кадър от релсите за багажника върху седалката ми...
Махам гнязта, Банан! и при това изгнил!

Та извода.
навъдили са се едни такива дето,
не знаят правилника,
не знаят що е жест,
всички ние им пречим, въпреки че само се пречкат, но колкото и да се перчат, пак си ги плющи празнотата душевна.
като цяло са по-велики и от плюнка.
та няма по-велико от плюнката ей!
веднъж на пода нивга не мож я събра цялата.

Жалко че определени човешки стерео-типажи все по-натрапчиво потвърждават една (и други) моя теория.
тука сега ще обидя някого, ама иронията е недвусмислена, все по-трудно ми е да намеря смисъл зад съществуването на човек който си купува кола с име на жена, и по точно Милосърдна в комбинация с първите 4 букви от любимото ни гориво.
МИЛОСЪРДНИТА БЕНЗИНДЖИЙКА бате! те тва е истината.
за баварците е ясно, всички които си купуват баварец правен след 80-90те носят един и същи размер обувка

Утре ще гледаме на светло
ако някой го интересува или си е патил
БМВ Х5 рег СА9349СВ,
Водача на тая кола е от ограничената серия Хуманоиди, за които не стигнала дозата от спринцовката със сиво вещество...
много глава сигурно, много нещу

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.
 30

Пет Яну 12, 2018 12:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега гледам
в книгата пише смяна на Антифриз (термостат и капачки?) 11г или там някакви километри, не помня какви бяха.
мммдаа. Ако ти гърми главата, ще да е от кисели мисли...
Или сиреч казано.
Ако караш японка (и не само) и за пореден път сменяш гарнитурата на главата, е от кисел антифриз.
Между другото споделям нещо като наблюдение.
Забелязано на повечето японски ДВГта включително и на мотоциклетните дето съм разколачвал, има нещо като тефлон или силиконово-керамично термично покритие на гарнитурите за глави точно по зоните за разплескване, това черното, не е просто боя (за не-челите)
Странното е че при двг с оригиналния антифриз дори и на 15+ години, не съм виждал силно разядено покритие около проходите за охлаждане по гарнитурата.
Но ако е сменян антифриза със "Заместител", дупе да му е яко на Мотора.
по отворите за охлаждащата течност тръгват едни такива пукнатинки, язвички и прочие, а после идва синкавия лепкаво резлив дим от ауспуха, и... ОХ... там 3-5-8 бона в зависимост кога си го хванал дали е влязло до картера или не, Марка, модел, Брой цилиндри.
Майсторите,
не са химици, и не са длъжни. честно казано не мисля че дори знаят какво трябва да слагат, повечето се захласват по марки или имат финансови предпочитания към определени решения, понякога водещи до необходимост и за други, следващи, пак... решения...
За щастие при мен не е пипано нищо, за нещастие нивото беше ниско и се наложи да долея вода в един момент. Иначе нямаше и да го пипам докато не разнищя химията на нещата.

Та изхождайки от мотото
човек е това което яде и пие (нищо че после го изаква)
така и двигателчето, каквото му дадеш това ще изгори.
в това число масло, антифриз, спирачна течност и там други такива.
Ние отвръщаме глави от Ферари само да има Ферреро за дамите!*

Гледах разни Мотули, Ботули и "други" имена. Просто има Огромната вероятност да не го разпозная истинската опаковка сред ментетата.
Антифриза ще е този, не е реклама а споделяне, не си го "слагайте" сами, ако не знаете защо:
ENEOS Super Cool BSG
Информация за химиците и евентуално за майсторите:
http://eneos-bulgaria.bg/filesProducts/ ... 161500.pdf

Не е Съвпадение че и маслото е такова, на теория заводското е пак от тази марка за в Европата.

Някой сменял ли е тръбопроводите на охлаждането. Да каже струва ли си?

*Досега въпроса беше как е жената.
Напоследък все по-често ме питат как е колата?

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Нед Яну 14, 2018 2:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ОПААА,
антифриза ми е друг!
ENEOS Hyper Cool XLR...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пон Яну 15, 2018 1:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm
Мнения: 146
Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Относно антифриза...
продължих да чета...
записах химия...
отказах се от химията и се обади разсъдъка като стана -18.
оказва се че е по-добре да се сложи оригинален антифриз,
теглих си една сметка за 8л х Хлв. за 11 години и се оказа една много добра сметка.

там Киселинно - Алкалните параметри са сметнати за нашите ДВГта и техните гарнитури.
ако сложиш нещо не-такова става КАБУМ и се правят главите...

Ако не знаете субаровският е единствения СИН антифриз (и изобщо какъвто и да е цвят) с живот 11г...
противно на обикновения син антифриз с живот 1-2г!
Да не говорим за другите цветове с живот до 6г. одобрени за Ваген и Амг-ен Бамвен Швайзен групс.

Та след малко продължавам, сега ще чета приказка на малкия, днес е ред на Лукчо глава 2
там дето Дон Домат се запознава с него...

_________________
Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.

Пет Мар 02, 2018 8:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 201 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор