|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Outback 2004 H6 надува водни маркучи-гарнитури или...?
Автор |
Съобщение |
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Здравейте колеги, По темата ще е писано доста,но нямам време да ровя,затова на кратко..От скоро карам въпросния Бек и не знам как е работата,но ми се струва,че е за поп.. Наблюдавам следното нещо:при запалване на студен двигател маркучите на радиатора за около минута стават доста твърди,при продължително каране чак се издуват до скобите и по конкретно само левия(като сме с лице към мотора).Антифриза леко се губи(да кажем 100мл за 3 седмици,при всекидневно каране).Колата не загрява повече от обикновенно,включва перки,миналия ден даже включи на по-бърза скорост на перките,при работа на място и външна температура около 7 градуса.В разшерителния съд открих 1 шепа ефтина кашеста добавка,най-вероятно заради теч на радиатора,който има розова следа от едната страна(суха е).Моля подскажете на къде отиват нещата,възможно ли е да е друго,а не гарнитури?Примерно не добре обезвъздушена,водна помпа... Благодаря предварително! ;-)
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 1:26 pm |
|
|
iion
|
Привет колега, Кашата най-вероятно показвя предишен проблем с течове. Твърдите маркучи може да са от заминала капачка на радиатора, която отваря на по-високо налягане. Високото налягане пък кара стари маркучи и скоби, включително и радиатор да изпускат. Бих препоръчал нова капачка и скоби и евентуално маркучи ако са съвсем зле. Разбира се кашата и загубата може и да са от заминали гарнитури, обаче започни с по-лесното и евтиното. Успех
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 1:56 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
А,че втвърдява маркучите за минута,след запалване?Възможно ли е да е от капачката? В смисъл бързо вдига налягане в системата.И след минута работа на мотора,гася и като развия капачката на радиатора избликва антифриз под налягане... iion написа: Привет колега, Кашата най-вероятно показвя предишен проблем с течове. Твърдите маркучи може да са от заминала капачка на радиатора, която отваря на по-високо налягане. Високото налягане пък кара стари маркучи и скоби, включително и радиатор да изпускат. Бих препоръчал нова капачка и скоби и евентуално маркучи ако са съвсем зле. Разбира се кашата и загубата може и да са от заминали гарнитури, обаче започни с по-лесното и евтиното. Успех
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 2:13 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
И аз залагам на капачка - де факто тя регулира налягането в системата.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 5:09 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Постове: 92 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
plamenpetrov написа: А,че втвърдява маркучите за минута,след запалване?Възможно ли е да е от капачката?... Не.
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 10:20 pm |
|
|
iion
|
Колега plamenpetrov, не твърдим, че 100% е от капачката, обаче няма да е много разумно да оправяш гарнитури за 1000 пари ако проблема е нещо за 20 лв. Аз лично сменях така радиатор, който течеше с чисто нов - и той протече от зор. Човека с радиатора разправяше - да не са гарнитури, обаче после се сети и каза - дай да сменим капачката. След смяна на капачката - проблеми никакви. За налягането след 1 мин - не мога да кажа със сигурност, но 2,5 литров двигател със сигурност покачва нивото на антифриза до преливане по-бързо от 2,0 литров - под минута, все пак водната помпа върти - а твоя е H6. За състоянието на гарнитурите най-безобидно май е тест за изгорели газове в антифриза и може би - компресия в цилиндрите. Истината е сервиз и правилна диагностика. Отново ти пожелавам успех и по-спокойно - или ще са гарнитури или няма да са
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 11:14 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Днес я водих на един субару майстор,каза да не си правя илюзии с капачката,а че е за гарнитура.Препоръчаха ми го,въпреки,че малко протоворечиви неща каза.Маркучите били нормално надути,но видя леко балбукане в разширителя(аз не видях такова нещо)..Каза,че е тръгнала,но можела да изкара още не се знае колко...Спомена за някви тръби(охладители под двигателя,които правели бели..Знаете ли нещо ?Иначе за гарнитурите и шлаиф на главите 1000 лв.с гарнитурите..Антифриза не мърда според мен.Напълнил съм го на максимум и така си стои. Маркучите да се втвърдят за минута,било нормално за субару,но били "странни",било влизало масло в охладителната система.За 3000 км е мръднало с няма 100мл. И с две думи,колата май е ок..за сега поне..Утре ще мина и при един друг майстор,който чува петлите за втора диагноза..Но някак този днес не го разбрах в крайна сметка добре или не е колата
|
|
|
Пон Ное 06, 2017 9:16 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Това с маслото в охладителната система звучи много страшно ако ме питаш мен. Дано имаш предвид, че топлообменя с охладителната система, че иначе стават едни маргарини в радиаторите
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 1:29 pm |
|
|
fenix
Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm Постове: 356 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
|
Мен ми е любопитно какви ли поразии е направила "евтината кашеста добавка" в охладителната система? Може би не е зле да си смениш временно нетечащия радиатор с нов такъв,придружено с промивка на системата.
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 8:31 pm |
|
|
petko 69
|
Според мен е време да се раз- конспириращ от кой град си , така ще може да ти препоръчаме правилен сервиз.
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 9:38 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Пичове незнам..Аз мисля че ако вкарва масло в охладителната система,то това масло ще се поеви в радиатор,разширител..Ще омаскари антифриза или най-малкото ще се отаява отгоре..За смяна на радиатора да.Ще се случи в Събота.От Габрово съм пичове..Има официален сервиз на Субару ,но пичовете са трагедия..За още двама ми казаха,единият е бачкал в Субару 7,8 години..Той е въпросния при когото бях..Другия го посещавам в събота да сменяме радиатор..За сега нищо не казвя той..Каза ще ти кажа вдругиден,колата работи добре..Антифриза му се видя чист..само тая добавка се вижда...Как аз не я видях,като го купувах..Има едни половин цол долу горе тръбички под двигателя от към предна дясна гума?Тръба,кривка с маркуч,пак тръба и.така няколко пъти..Там има бая масалце изтекло,Но нямаше следи.по кората.Какви са тези тръби и имат ли нещо общо с моя проблем?Или е друг такъв
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 11:49 pm |
|
|
petko 69
|
Колега на този тел.0888135423 отговаря доказан майстор . Запази си час , отдели време и заповядай в Пловдив 135км. е разстоянието за да си вкараш колата в ред. София също ти е близо , а там има доста доказани майстори . Не експериментирай с Н6 , защото после ремонта е доста скъп , Петър Велков го е описал в цяла тема , а цифрата надскача 5хил. лв.
|
|
|
Сря Ное 08, 2017 7:49 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
plamenpetrov написа: Има едни половин цол долу горе тръбички под двигателя от към предна дясна гума?Тръба,кривка с маркуч,пак тръба и.така няколко пъти..Там има бая масалце изтекло,Но нямаше следи.по кората.Какви са тези тръби и имат ли нещо общо с моя проблем?Или е друг такъв Я направи снимки, така както го описваш звучи като да е от топлообменника на маслото с антифриза където е завит масления филтър. Другия вариант е топлообменника на маслото на автоматика с антифриза. Третия вариант е маркучите на хидравликата.
|
|
|
Сря Ное 08, 2017 11:03 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Има метални тръби и гумени съединения на тях.. предимно за антифриза. Виж кой маркуч е конкретно. Има охладител масло-антифриз Има охладител скоростна кутия - антифриз Ако има течове на масло смени нещото което тече.
До момента не знам да смесват вода и масло. В повечето случаи гарнитурата си заминава цилиндър - охлаждане. (конкретно за тези коли) Т.е почва да духа в охладителната система.
Симптоми на изгоряла гарнитура. (преди това смени капачката и прегледай за течове) - Антифриз с неопределен цвят (примерно жълт). Наслоявания в казанчето.. като варовик, но по гадни за чистене. (това е поради промяната на киселинността на антифриза от наличието на въглероден двуокис в него от изгорелите газове) - Излизат мехурчета в преливника. - Не връща течността обратно (при загряла кола нивото в казанчето е 10см нагоре.. при студена се връща. Примерно оставяш я вечер - а на сутринта е прибрала течността до нивото , което е била, НО не след 2 дни и точно до нивото до което е била )
Можеш да отидеш да замерят някъде за газове в охладителната система, но това няма да оправи работите. При мен пробива беше толкова малък.. че 2 години карах с него.
|
|
|
Чет Ное 09, 2017 5:29 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
От тези симптоми отговарям на няколко:Антифриза не си е сменил цвета,но има едни кори в казанчето,като загуряла коричка на лютеница като опръстен на максимума(в най-горната част на антифриза) Мехурчета,майстора каза че има,аз не видях,даже измъкнах маркучето в най-горното ниво на разширитела,но не видях.. Това за течността,малко не те разбрах колега .На мах е в момента,стопля вдига го с 2 пръста(4-5 см),след 3 часа си е на мах пак..Ок ли е или не? subarist написа: - Антифриз с неопределен цвят (примерно жълт). Наслоявания в казанчето.. като варовик, но по гадни за чистене. (това е поради промяната на киселинността на антифриза от наличието на въглероден двуокис в него от изгорелите газове) - Излизат мехурчета в преливника. - Не връща течността обратно (при загряла кола нивото в казанчето е 10см нагоре.. при студена се връща. Примерно оставяш я вечер - а на сутринта е прибрала течността до нивото , което е била, НО не след 2 дни и точно до нивото до което е била )
Можеш да отидеш да замерят някъде за газове в охладителната система, но това няма да оправи работите. При мен пробива беше толкова малък.. че 2 години карах с него.
|
|
|
Съб Ное 11, 2017 2:31 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Постове: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Това за нивото изглежда така: Когато е студена маркирай колко е течността (примерно с флумастер направи чертичка на казанчето) Когато е загряла маркирай другото ниво. ( за загряла се смята като включи венитлатора ... 96 градуса ) При студена и гореща трябва нивата да съвпадат (Без да се брои рязка климатична промяна..т.е студеното да е като предишното студено)
Ако не успее да си върне течността в радиатора, значи има газове.. или въздух в системата. Като отвориш капачката на радиатора на студено - течността трябва да е до капачката - не 2см под нея.
|
|
|
Съб Ное 11, 2017 10:06 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Отворих капачката при студен мотор,антифриза бе както каза: 2 см по-ниско от капачката..В разширителя ниво на максимума.Загрят мотор с включени перки,2 пръста над максимума...Изтина мотора,върна се на ниво максимум..ок ли е това?Или да я вкарвам преди да е паднал белия?? subarist написа: Това за нивото изглежда така: Когато е студена маркирай колко е течността (примерно с флумастер направи чертичка на казанчето) Когато е загряла маркирай другото ниво. ( за загряла се смята като включи венитлатора ... 96 градуса ) При студена и гореща трябва нивата да съвпадат (Без да се брои рязка климатична промяна..т.е студеното да е като предишното студено)
Ако не успее да си върне течността в радиатора, значи има газове.. или въздух в системата. Като отвориш капачката на радиатора на студено - течността трябва да е до капачката - не 2см под нея.
|
|
|
Пон Ное 13, 2017 10:56 pm |
|
|
atanatas
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm Постове: 146 Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
|
О.К. си, сега, ако гледаш телевизия и четеш новините по фейса, света направо се срива и вече ни е погълнала черната дупка на Андромеда... да но всичките трагедии се падат на едва 1 на 1,000,000 или в най лошия случай 1 на 10,000 което е по-малко от 0,01% всички гадости да се случват на теб...
Но ако гледаш примерно други работи
Ще разбереш че "На пържола чубрица не се слага, това да не ви е боб с наденица" Израза е на последния кухненски пънкар Антъни Бордейн, лека му пръст, и не на някои бълграцки корифеи. Но тук важи същото с пълна сила, колкото и черен пипер да и се слага по-пържола няма как да стане. Та системата на Н6 е само обезвъздушаваща се, двете най-високи фабрични точки на охладителната система са На дроселното тяло (пеперудата) и "по-високото" е капачката на радиатора. Нарочно е направено така. Само споменавам, но не се ползва първата точка за умишлено обезвъздушаване (нали правилно го написах?).
Това което аз бих и ще направя на моята кола, и то ще е тези дни: 1. САМО Ще си набавя максималния брой фабрични тръболяци, 2. Ще извадя всичката течност и заменя на 2 пъти с дейонизирана вода, не казах дестилирана... 3. с кратки вечерни пробези от по 50-100км всеки между смените. 4. след последната смяна ще сменя маркучите барабар със скобите. (моята от там изпуска изпарения и конденз и какво ли не) 5. И ще напълня системата със Субаровския СИН SUPERLONGLIFE (или Ултра ли беш?) Антифриз, който между другото май само в Габровското и Шопландското Субару на изхода за Май-Никъде го има. Кой каквото и да ти казва, накрая накарах едно приятелче от испанско зарад мен да ходи да види какво слагат там по книга. За колите там... и не са и чували за гарнитура на глави... нищо че пак там и 47 градуса съм виждал...
Хай 5 стига че огладнях, карай си колицата брат готина е... и почерпи някой за наше здраве, ние вече не пием. Ех сега, муаме телешко поне с пиперче… ако ти е обиден езика, свирни извинението е под формата на свински пържолки и от мен... често минавам от там
_________________ Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.
|
|
|
Пон Юни 18, 2018 10:12 pm |
|
|
Vmax
|
За съжаление на колегата - работата отива на гарнитура ( ако е сменил капачката преди това и термостата отваря ). Най сигурният тест - загряла кола, даваш и максималната газ на 3-та и 4-та, отбиваш някъде и гледаш в разширителното казанче дали нивото се е вдигнало над максимума и дали излизат малки мехурчета. Ако има балончета, то гарнитурата е отлепила много малко и пропуска само при голям товар.
Това е начална фаза и няма да губи антифриз, нито да мирише или променя цвета още, но е духнала...
|
|
|
Вто Юни 19, 2018 6:34 am |
|
|
ico_tech
|
Цитат: Та системата на Н6 е само обезвъздушаваща се, двете най-високи фабрични точки на охладителната система са На дроселното тяло (пеперудата) и "по-високото" е капачката на радиатора. Нарочно е направено така. Извинявай, това го прочете някъде, или го заключи от схемите, които разглеждаш в тубата и интернет? Има доста собственици, които са с 2000 лв назад от подобни заключения.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Юни 19, 2018 11:44 am |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта |
|