Outback 2004 H6 надува водни маркучи-гарнитури или...?
Автор |
Съобщение |
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Мнения: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Здравейте колеги, По темата ще е писано доста,но нямам време да ровя,затова на кратко..От скоро карам въпросния Бек и не знам как е работата,но ми се струва,че е за поп.. Наблюдавам следното нещо:при запалване на студен двигател маркучите на радиатора за около минута стават доста твърди,при продължително каране чак се издуват до скобите и по конкретно само левия(като сме с лице към мотора).Антифриза леко се губи(да кажем 100мл за 3 седмици,при всекидневно каране).Колата не загрява повече от обикновенно,включва перки,миналия ден даже включи на по-бърза скорост на перките,при работа на място и външна температура около 7 градуса.В разшерителния съд открих 1 шепа ефтина кашеста добавка,най-вероятно заради теч на радиатора,който има розова следа от едната страна(суха е).Моля подскажете на къде отиват нещата,възможно ли е да е друго,а не гарнитури?Примерно не добре обезвъздушена,водна помпа... Благодаря предварително! ;-)
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 1:26 pm |
|
|
iion
|
Привет колега, Кашата най-вероятно показвя предишен проблем с течове. Твърдите маркучи може да са от заминала капачка на радиатора, която отваря на по-високо налягане. Високото налягане пък кара стари маркучи и скоби, включително и радиатор да изпускат. Бих препоръчал нова капачка и скоби и евентуално маркучи ако са съвсем зле. Разбира се кашата и загубата може и да са от заминали гарнитури, обаче започни с по-лесното и евтиното. Успех
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 1:56 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Мнения: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
А,че втвърдява маркучите за минута,след запалване?Възможно ли е да е от капачката? В смисъл бързо вдига налягане в системата.И след минута работа на мотора,гася и като развия капачката на радиатора избликва антифриз под налягане... iion написа: Привет колега, Кашата най-вероятно показвя предишен проблем с течове. Твърдите маркучи може да са от заминала капачка на радиатора, която отваря на по-високо налягане. Високото налягане пък кара стари маркучи и скоби, включително и радиатор да изпускат. Бих препоръчал нова капачка и скоби и евентуално маркучи ако са съвсем зле. Разбира се кашата и загубата може и да са от заминали гарнитури, обаче започни с по-лесното и евтиното. Успех
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 2:13 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
И аз залагам на капачка - де факто тя регулира налягането в системата.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 5:09 pm |
|
|
radikyokushin
Регистриран на: Съб Авг 09, 2014 11:39 am Мнения: 91 Местоположение: Монтана
Автомобил: Outback B15-3.6R 2020г.
Телефон: 0885284389
Рейтинг: 123
|
plamenpetrov написа: А,че втвърдява маркучите за минута,след запалване?Възможно ли е да е от капачката?... Не.
_________________ Никога не забравяй, че истинността на казаното, няма отношение към компетентността на говорещия!
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 10:20 pm |
|
|
iion
|
Колега plamenpetrov, не твърдим, че 100% е от капачката, обаче няма да е много разумно да оправяш гарнитури за 1000 пари ако проблема е нещо за 20 лв. Аз лично сменях така радиатор, който течеше с чисто нов - и той протече от зор. Човека с радиатора разправяше - да не са гарнитури, обаче после се сети и каза - дай да сменим капачката. След смяна на капачката - проблеми никакви. За налягането след 1 мин - не мога да кажа със сигурност, но 2,5 литров двигател със сигурност покачва нивото на антифриза до преливане по-бързо от 2,0 литров - под минута, все пак водната помпа върти - а твоя е H6. За състоянието на гарнитурите най-безобидно май е тест за изгорели газове в антифриза и може би - компресия в цилиндрите. Истината е сервиз и правилна диагностика. Отново ти пожелавам успех и по-спокойно - или ще са гарнитури или няма да са
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Нед Ное 05, 2017 11:14 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Мнения: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Днес я водих на един субару майстор,каза да не си правя илюзии с капачката,а че е за гарнитура.Препоръчаха ми го,въпреки,че малко протоворечиви неща каза.Маркучите били нормално надути,но видя леко балбукане в разширителя(аз не видях такова нещо)..Каза,че е тръгнала,но можела да изкара още не се знае колко...Спомена за някви тръби(охладители под двигателя,които правели бели..Знаете ли нещо ?Иначе за гарнитурите и шлаиф на главите 1000 лв.с гарнитурите..Антифриза не мърда според мен.Напълнил съм го на максимум и така си стои. Маркучите да се втвърдят за минута,било нормално за субару,но били "странни",било влизало масло в охладителната система.За 3000 км е мръднало с няма 100мл. И с две думи,колата май е ок..за сега поне..Утре ще мина и при един друг майстор,който чува петлите за втора диагноза..Но някак този днес не го разбрах в крайна сметка добре или не е колата
|
|
|
Пон Ное 06, 2017 9:16 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Това с маслото в охладителната система звучи много страшно ако ме питаш мен. Дано имаш предвид, че топлообменя с охладителната система, че иначе стават едни маргарини в радиаторите
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 1:29 pm |
|
|
fenix
Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm Мнения: 356 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
|
Мен ми е любопитно какви ли поразии е направила "евтината кашеста добавка" в охладителната система? Може би не е зле да си смениш временно нетечащия радиатор с нов такъв,придружено с промивка на системата.
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 8:31 pm |
|
|
petko 69
|
Според мен е време да се раз- конспириращ от кой град си , така ще може да ти препоръчаме правилен сервиз.
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 9:38 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Мнения: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Пичове незнам..Аз мисля че ако вкарва масло в охладителната система,то това масло ще се поеви в радиатор,разширител..Ще омаскари антифриза или най-малкото ще се отаява отгоре..За смяна на радиатора да.Ще се случи в Събота.От Габрово съм пичове..Има официален сервиз на Субару ,но пичовете са трагедия..За още двама ми казаха,единият е бачкал в Субару 7,8 години..Той е въпросния при когото бях..Другия го посещавам в събота да сменяме радиатор..За сега нищо не казвя той..Каза ще ти кажа вдругиден,колата работи добре..Антифриза му се видя чист..само тая добавка се вижда...Как аз не я видях,като го купувах..Има едни половин цол долу горе тръбички под двигателя от към предна дясна гума?Тръба,кривка с маркуч,пак тръба и.така няколко пъти..Там има бая масалце изтекло,Но нямаше следи.по кората.Какви са тези тръби и имат ли нещо общо с моя проблем?Или е друг такъв
|
|
|
Вто Ное 07, 2017 11:49 pm |
|
|
petko 69
|
Колега на този тел.0888135423 отговаря доказан майстор . Запази си час , отдели време и заповядай в Пловдив 135км. е разстоянието за да си вкараш колата в ред. София също ти е близо , а там има доста доказани майстори . Не експериментирай с Н6 , защото после ремонта е доста скъп , Петър Велков го е описал в цяла тема , а цифрата надскача 5хил. лв.
|
|
|
Сря Ное 08, 2017 7:49 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
plamenpetrov написа: Има едни половин цол долу горе тръбички под двигателя от към предна дясна гума?Тръба,кривка с маркуч,пак тръба и.така няколко пъти..Там има бая масалце изтекло,Но нямаше следи.по кората.Какви са тези тръби и имат ли нещо общо с моя проблем?Или е друг такъв Я направи снимки, така както го описваш звучи като да е от топлообменника на маслото с антифриза където е завит масления филтър. Другия вариант е топлообменника на маслото на автоматика с антифриза. Третия вариант е маркучите на хидравликата.
|
|
|
Сря Ное 08, 2017 11:03 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Има метални тръби и гумени съединения на тях.. предимно за антифриза. Виж кой маркуч е конкретно. Има охладител масло-антифриз Има охладител скоростна кутия - антифриз Ако има течове на масло смени нещото което тече.
До момента не знам да смесват вода и масло. В повечето случаи гарнитурата си заминава цилиндър - охлаждане. (конкретно за тези коли) Т.е почва да духа в охладителната система.
Симптоми на изгоряла гарнитура. (преди това смени капачката и прегледай за течове) - Антифриз с неопределен цвят (примерно жълт). Наслоявания в казанчето.. като варовик, но по гадни за чистене. (това е поради промяната на киселинността на антифриза от наличието на въглероден двуокис в него от изгорелите газове) - Излизат мехурчета в преливника. - Не връща течността обратно (при загряла кола нивото в казанчето е 10см нагоре.. при студена се връща. Примерно оставяш я вечер - а на сутринта е прибрала течността до нивото , което е била, НО не след 2 дни и точно до нивото до което е била )
Можеш да отидеш да замерят някъде за газове в охладителната система, но това няма да оправи работите. При мен пробива беше толкова малък.. че 2 години карах с него.
|
|
|
Чет Ное 09, 2017 5:29 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Мнения: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
От тези симптоми отговарям на няколко:Антифриза не си е сменил цвета,но има едни кори в казанчето,като загуряла коричка на лютеница като опръстен на максимума(в най-горната част на антифриза) Мехурчета,майстора каза че има,аз не видях,даже измъкнах маркучето в най-горното ниво на разширитела,но не видях.. Това за течността,малко не те разбрах колега .На мах е в момента,стопля вдига го с 2 пръста(4-5 см),след 3 часа си е на мах пак..Ок ли е или не? subarist написа: - Антифриз с неопределен цвят (примерно жълт). Наслоявания в казанчето.. като варовик, но по гадни за чистене. (това е поради промяната на киселинността на антифриза от наличието на въглероден двуокис в него от изгорелите газове) - Излизат мехурчета в преливника. - Не връща течността обратно (при загряла кола нивото в казанчето е 10см нагоре.. при студена се връща. Примерно оставяш я вечер - а на сутринта е прибрала течността до нивото , което е била, НО не след 2 дни и точно до нивото до което е била )
Можеш да отидеш да замерят някъде за газове в охладителната система, но това няма да оправи работите. При мен пробива беше толкова малък.. че 2 години карах с него.
|
|
|
Съб Ное 11, 2017 2:31 pm |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
Това за нивото изглежда така: Когато е студена маркирай колко е течността (примерно с флумастер направи чертичка на казанчето) Когато е загряла маркирай другото ниво. ( за загряла се смята като включи венитлатора ... 96 градуса ) При студена и гореща трябва нивата да съвпадат (Без да се брои рязка климатична промяна..т.е студеното да е като предишното студено)
Ако не успее да си върне течността в радиатора, значи има газове.. или въздух в системата. Като отвориш капачката на радиатора на студено - течността трябва да е до капачката - не 2см под нея.
|
|
|
Съб Ное 11, 2017 10:06 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Мнения: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Отворих капачката при студен мотор,антифриза бе както каза: 2 см по-ниско от капачката..В разширителя ниво на максимума.Загрят мотор с включени перки,2 пръста над максимума...Изтина мотора,върна се на ниво максимум..ок ли е това?Или да я вкарвам преди да е паднал белия?? subarist написа: Това за нивото изглежда така: Когато е студена маркирай колко е течността (примерно с флумастер направи чертичка на казанчето) Когато е загряла маркирай другото ниво. ( за загряла се смята като включи венитлатора ... 96 градуса ) При студена и гореща трябва нивата да съвпадат (Без да се брои рязка климатична промяна..т.е студеното да е като предишното студено)
Ако не успее да си върне течността в радиатора, значи има газове.. или въздух в системата. Като отвориш капачката на радиатора на студено - течността трябва да е до капачката - не 2см под нея.
|
|
|
Пон Ное 13, 2017 10:56 pm |
|
|
atanatas
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 8:06 pm Мнения: 146 Местоположение: Шопландия
Автомобил: Outback H6 The Black Pearl 04
Телефон: 0877535660
Рейтинг: 54
|
О.К. си, сега, ако гледаш телевизия и четеш новините по фейса, света направо се срива и вече ни е погълнала черната дупка на Андромеда... да но всичките трагедии се падат на едва 1 на 1,000,000 или в най лошия случай 1 на 10,000 което е по-малко от 0,01% всички гадости да се случват на теб...
Но ако гледаш примерно други работи
Ще разбереш че "На пържола чубрица не се слага, това да не ви е боб с наденица" Израза е на последния кухненски пънкар Антъни Бордейн, лека му пръст, и не на някои бълграцки корифеи. Но тук важи същото с пълна сила, колкото и черен пипер да и се слага по-пържола няма как да стане. Та системата на Н6 е само обезвъздушаваща се, двете най-високи фабрични точки на охладителната система са На дроселното тяло (пеперудата) и "по-високото" е капачката на радиатора. Нарочно е направено така. Само споменавам, но не се ползва първата точка за умишлено обезвъздушаване (нали правилно го написах?).
Това което аз бих и ще направя на моята кола, и то ще е тези дни: 1. САМО Ще си набавя максималния брой фабрични тръболяци, 2. Ще извадя всичката течност и заменя на 2 пъти с дейонизирана вода, не казах дестилирана... 3. с кратки вечерни пробези от по 50-100км всеки между смените. 4. след последната смяна ще сменя маркучите барабар със скобите. (моята от там изпуска изпарения и конденз и какво ли не) 5. И ще напълня системата със Субаровския СИН SUPERLONGLIFE (или Ултра ли беш?) Антифриз, който между другото май само в Габровското и Шопландското Субару на изхода за Май-Никъде го има. Кой каквото и да ти казва, накрая накарах едно приятелче от испанско зарад мен да ходи да види какво слагат там по книга. За колите там... и не са и чували за гарнитура на глави... нищо че пак там и 47 градуса съм виждал...
Хай 5 стига че огладнях, карай си колицата брат готина е... и почерпи някой за наше здраве, ние вече не пием. Ех сега, муаме телешко поне с пиперче… ако ти е обиден езика, свирни извинението е под формата на свински пържолки и от мен... често минавам от там
_________________ Ако винаги правиш, това което винаги си правил, никога няма да стигнеш по-далеч от там където винаги си стигал.
|
|
|
Пон Юни 18, 2018 10:12 pm |
|
|
Vmax
|
За съжаление на колегата - работата отива на гарнитура ( ако е сменил капачката преди това и термостата отваря ). Най сигурният тест - загряла кола, даваш и максималната газ на 3-та и 4-та, отбиваш някъде и гледаш в разширителното казанче дали нивото се е вдигнало над максимума и дали излизат малки мехурчета. Ако има балончета, то гарнитурата е отлепила много малко и пропуска само при голям товар.
Това е начална фаза и няма да губи антифриз, нито да мирише или променя цвета още, но е духнала...
|
|
|
Вто Юни 19, 2018 6:34 am |
|
|
ico_tech
|
Цитат: Та системата на Н6 е само обезвъздушаваща се, двете най-високи фабрични точки на охладителната система са На дроселното тяло (пеперудата) и "по-високото" е капачката на радиатора. Нарочно е направено така. Извинявай, това го прочете някъде, или го заключи от схемите, които разглеждаш в тубата и интернет? Има доста собственици, които са с 2000 лв назад от подобни заключения.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Юни 19, 2018 11:44 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|