Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:59 pm



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Нова придобивка и няколко въпроса около нея 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте!
След дълго търсене и до някаква степен компромиси се спрях Субару Аутбек 2002-ра 3.0 H6.
Засега впечатленията ми са много добри! Много приятен автомобил! Аз принципно съм Хондаджия. Най-сигурно и най-насърце са ми тези автомобили. Познавам ги много добре. Поддържам и модифицирам такава. Винаги обаче съм искал да карам субару. Интересни машини са за мен и до някаква степен различаващи се от Хондите.
Е вече е реалност и съм доста очарован. Много мека возия, комфорт, пространство, практичност удобство и приятно поведение.
Колата си има своите проблеми, които част от тях вече реших. Обаче никога не съм се сблъсквал досега с газови инжекциони и автоматици. Принципно точно това отричах и казвах, че няма да карам. Но ето, че точно това взех. Както и да е това е друга тема.
Притежаването на тая кола обаче почна с лек фал старт и съм притеснен. Колата я заварих с инсталация за ксенон. Едната крушка не работи и реших да го премахна целия ксенон. Обаче видях че инсталацията към газовата е кофти. Клеми са вързани към клемите на акумулатора. Те бяха зле. Забелязвам обаче една връзка, която е земя според мен. Тя не е вързана към акумулатора. Днес колата хвърли няколко грешки и чека почна да премигва. Колата почна да губи мощност и мисля, че е в авариен режим. Реших да пробвам на бензин. Колата върви прекрасно. Има леко треперене, но двигателя работи равномерно.
На газ обаче двигателя работи неравномерно. Чува се боботене и мисля че двигателя работи с едната страна или няма точно уточнено горивоподаване. Мислех си, че е ламбда сонда, но на бензин чека спира да премигва и тресенето спира, и мощността се връща. Смяната на предавките става много по-добра и като цяло двигателя работи според мен добре.
Вече й смених маслото с мотул 5W30 със препоръчания сертификат. Добавил съм и добавка на бардал сумолюб. Маслото в скоростната кутия изглежда кристално и червено. Същото е и в диференциала. Трябва да проверя и задния.
Какво мислите по въпроса? Притеснявам се газовото гориво да не е прецекало ламбдата. Допълнително - бях разлял малко масло по ламбдата. Почистих го старателно и мисля, че няма вероятност това да я прецака.
Ще съм много благодарен на отзовалите се!
П.П.: Във вторник мисля да ходя на профилактика на газовата и да се видят всички връзки, филтри и т.н. неща, които не са ми ясни дали са окей.

Нед Ное 05, 2017 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре дошъл в сектата колега,

Малко са оскъдни данните които предоставяш, но на първо четене:

1. Ако си от София, отиваш в сервиз за газови уредби ( Тони, Радо, Митака ), специализиран в марката защото има много особености. Целта е газовата да стане изправна, дори и това да означава нов изпарител, инжектори и т.н.
2. След това минаваш на обстойна диагностика през някой от белите сервизи, защото остава впечатлението, че колата си я купил без такъв преглед.
3. Тези коли са много капризни към смесообразуване ( има 2-3 теми по този проблем - тресене и т.н. ), та съвета ми е да си смениш ламбда сондите ( 2 са ). На въпроса ти - ама защо като не свети чек за тях, отговора е - не е нужно да светне чек, живота им е под 200к км и след това стават лениви ( при мен този ефект се появи и на 90к км ).

Успех и дано по-рано да си готов за снега - тогава ще разбереш защо Субару е такава мания.

Нед Ное 05, 2017 10:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да, от София съм. А за колата - BE (ако не се лъжа) 2002-ра Субару Аутбек H6 3.0. Има газов инжекцион. Не знам марката, не съм въобще запознат с газта.
Препоръчаха ми един човек за газовата, който уж бил много добър. Препоръчан ми е от човек, който знам, че няма да ме излъже.Газаджията е Васко с псевдоним газта.
Какво имаш предвид под белите сервизи?
Лошото е че нямам четец, за да видя волтажа на ламбдите и колко бързо си менят напрежението. Предполагам обаче, че си прав. Ще помоля да се видят ламбдите.
Иначе чека премигваше, което при Хондите значи, че сензор или нещо, което компютъра управлява е зле и трябва моментално да се разреши. Предполагам, че при Субару това също е така.
Иначе от по цялата периферия на гарнитурата на картера има леко омасляване. Около автоматичната няма. Личи си че е сменяно скоро време. Притеснява ме дали е истинско. Не съм карал автоматик, но скоростите се сменят добре. При пълна газ връща предавки, но може би реакцията е бавна. На бензин изглежда по пъргава и автоматика сменя по-бързо.
Сега обаче на газ много слаба усеща се, че или не пали определени цилиндри няма гориво подаване, или е бедна.

Нед Ное 05, 2017 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, твоя проблем е за компетентен сервиз - Този Васко първо го питаш дали някога е работил по Субару.
И малко уточнение за лампата. Не знам как е при Хонда, но при Субару има два режима на чека - чека светва и остава светнат, зад което стои грешка. Тя се чете и проблема се отстранява.
Чека мига - множество грешки, които изиксват незабавна сервизна намеса.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 06, 2017 12:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 14, 2014 10:46 am
Мнения: 158
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH 2.5X Premium 2011, AT
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега и честита придобивка,

дано бързо отстраниш проблемите и започнеш да се кефиш на колата.

Сега, за газовата - нищо против Васко, не го познавам човека, сигурно е добър, НО действителността е, че тези мотори (Субару като цяло) си имат особености и тънкости.

Сервизите, които Vmax ти цитира вече са се сблъсквали с тези особености нееднократно и знаят как да процедират. Просто за теб ще е по-лесно и по-бързо.

Желая успех :good:

_________________
https://promachines.bg/

https://www.facebook.com/Promachines.tools.bg/

Пон Ное 06, 2017 9:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да, ще ходя и при тези сервизи. Засега този човек ми е препоръчан от човек, който е минал сума ти километри с ej25 аутбек като моето поколение. Аз първоначално мислех да ходя в сервизите, които вие препоръчахте.
За чека - да и при хонда е така.
Благодаря, за пожеланията. Надявам се скоро време да ви пиша за решението на проблема.
Иначе колите си ги правя аз при смяната на маслото видях и от къде ми тропа предницата. Ще трябва да сменям вътрешно каре. Имам дупка в маншона на дясното вътрешно каре, а другите маншони трябва да ги сменя. Омасляване около целия картер но слабо. Няма някакви външни знаци за изпускане на гарнитура на главата. Охладителната обаче изглежда мътна и черна. Не баш черна ами тъмна. Каква охладителна течност бихте препоръчали. Не съм гледал още в сервизното ръководство за нея.

Пон Ное 06, 2017 9:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Развитие:
Оказа се, че дюзите са доста малки за тоя двигател. Вследствие на, което двигателя работи супер бедно. Говорим за работата на газ. Това състояние мен лично много ме притеснява, защото може да причини много сериозни щети на двигателя. Реших да се отбия при хората от сервиза Митака. Мислех си много, че двигателя работи бедно и те го потвърдиха. Много им благодаря!
Решението:
Хората от този сервиз ми препоръчаха въпросния Васко. Ще се види дали ще има решение за увеличаването на дебита на тези дюзи. Ако ли не нови.
Искам да благодаря на всички отзовали се до този момент! Ще пиша допълнително за развитието на този казус.

Вто Ное 07, 2017 6:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Е в крайна сметка колата проработи нормално и надеждно. Кара се доста приятно. Премахнаха се и някои неща, които не харесвам в монтажа на тази газова.
Все още обаче не съм напълно доволен от работата на двигателя. От време на време леко притрисва. Търси си постоянния ход и не е идеално равномерен. Но все още не съм видял какво е състоянието на свещите и запалителната система.
Като цяло съм много доволен от този автомобил има неща за доизкусуряване, но и те ще се оправят.

Вто Ное 14, 2017 6:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"Притрисането" и "играене на оборотите"/ако го прави и на газ и на бензин/ е един от симптомите ,че е време за регулиране на клапани,при условие че свещите са вече нови.

Вто Ное 14, 2017 6:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отзива!
Не съм запознат със субарутата и най-вече с голямата особеност хоризонтално разположения боксер двигател. Обаче съм добре запознат с редовите двигатели най-вече 4 цилиндровите.
Интересно е, че от едната страна на двигателя се чува характерен звук като за ненастроени клапани. Попитах механиците от сервиза на Митака и те ми отговориха, че вероятно не е нужен реглаж на клапаните.
Ще проверя и в нужда ще сменя свещите. Пък ако се наложи ще си регулирам и клапаните. Кофтито е, че ще трябва да махна бая неща, за да стигна до тях. Даже малко ме съмнява, че ще успея без да сваля двигателя. Такаче се надявам свещите да са причината.
Забравих да спомена, че маслото за щадене на клапаните се оказва всъщност неподходящо. Това е според газаджията Васко.
Тези от вас, които знаят какъв е типа масло биха ли дали съвет какво да ползвам. Казаха ми, че не е проблем да го горя това. В интерес на истината се увеличи скоростта на горене, за да се сипе подходящото.
Притеснението ми е да не се изгорят/изкривят седлата на клапаните и седлата на главата за клапаните и да се почне със загуба на компресия. Увериха ме, че това няма как да стане дори и с грешен тип масло. Какво мислите?

Вто Ное 14, 2017 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Регулирането на клапани на Субару е задължително
на всеки 100 000 км,на моя Форестър има и табелка на предният капак/поставена от производителя/ с този надпис и дадени съответните цифри за тази процедура,а за допълнителното смазване на клапаните използвам холандско масло.Ще ти пратя и негова снимка.

Вто Ное 14, 2017 8:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето снимка


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Ное 14, 2017 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте!
Искам да си проверя свещите и май по-добре да ги сменя. Видях в сервизното ръководство какви трябва да бъдат. По родните магазини обаче тия свещи не ми излизат баш. Другото е, че двигателя работи и на газ, а в този случай междината уж трябва да е по-малка.
Какви свещи бихте препоръчали?
Стереото е хубаво, обаче се чува кофти звучене от предна дясна колона. Разглобих кората и видях, че всъщност колоната е разкъсана. Така или иначе съм замислил смяната на плеъра, мисля да сменя и колоните. Обаче проблема е с тези адаптори или пластмаси не мога точно да определя, които всъщност са залепени за колоната.
Има ли вариант този пластмасов адаптор да бъде премахнат от колоната и да го ползвам?
Така като гледам колоната трябва да е 16.5 17 см. Какви колони бихте препоръчали?
Много благодаря!
Типа на клапанния механизъм е с директно опериране или бъркам? За реглажа на клапани така като гледам то не е реглаж, ами закупуване на нови цилиндърчета, който натискат клапаните. Мери се междината и съответно да се сменя цилиндърчето с точния размер според междината. Имало и вариант за поставяне на шайба. Ама т'ва нещо не си го представям. За реглажа на клапаните нали не бъркам с процедурата? В сервизното ръководство това е описано.

Сря Дек 06, 2017 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm
Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте!
Минаха вече доста месеци от покупката на този автомобил и почнах да се му се кефя. Субарата са ми били винаги интересни и почнах да се влюбвам в тая 2-ра генерация аутбек макарче ме дърпа към 3-тата аутбек и легаси (Б13 до колкото разбирам). Сега двигателя не потрепва. Никакви грешки. Супер приятна тяга. В крайна сметка газови дюзи и фланец на изпускателната система към крайното гърне бяха причината за куцата работа на двигателя. Предстоят неща по окачването, които съм купил още като купих колата, но не съм ги монтирал още . Тоя двигател е адски тих и има много мазна тяга.
Сега искам да си сменя маслото на автоматика просто като превенция и да знам, че маслото е добре.
Няколко питанки имам за маслото и смяната му:
1. Освен специална апаратура има ли начин да махна цялото масло или поне голяма част от него?
2. Когато маслото е студено и двигателя също нивото на маслото на кутията се проверява при работещ двигател или при не работещ?
3. Нивото на маслото трябва да е между пълно и празно по средата или трябва да е до пълно?
4. Ако не успея да махна маслото от кутията и сложа новото ще има ли сериозни проблеми за кутията?
Това го питам от гледна точка, че различните производители имат различни съставки и може да се окаже проблем. Питам, за да си направя сметка дали си заслужава цялостното източване с апаратура. Маслото, което съм взел е YACCO ATF X. 10 л.
Двигателното масло ми е вече на над 4000 км и скоро време мисля да го сменя. Така се отнасям към колите си може и да е грешно. Тъй като съм я купил скоро време и виждам, че вътре не е чиста, има наслоявания искам да я прочистя. Още като я купих си взех добавка на бардал за прочистване на двигателя. Не искам да използвам чуждицата флъшване. :lipseal: Искам да го прочистя от нагари и да премахна повечето от тях.
Въпроса - Имате ли опит с такава добавка? Какви са вашите практики? Ползвате ли след това някакво друго масло колкото да се премахнат остатъчните частици от добавката и след това ново масло или просто изчаквате да се източи и сипвате новото?
От диференциала ми излезе тъмно кафяво масло. Нямам опит със субару, но мисля, че това е бая старо масло за да е така тъмно кафяво. Смених го преди няколко месеца и да съм навъртял около 2000 км с новото.Според вас, ако го сменя след 5-6 хиляди км ще помогна ли да прочистя диференциала или по-скоро си давам парите на вятъра? И по-важния въпрос - нужно ли е прочистването, ако приемем, че диф-а е вискоЛСД?
Вярно ли е, че задния диференциал е диференциал с ограничено приплъзване и е от вискозен тип (ВискоЛСД)?
И малко за естетиката - Аутбек имат декоратични елементи по калниците прагове врати и тн. Тези елементи имат гумени уплътнения, които уж предпазват от вода. Искам да ги възстановя. Какво решение можете да ми предложите? Търсех и мисля, че намерих такива уплътнения, но не съм сигурен.
Благодаря!

Сря Юни 20, 2018 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Понеже е писано много по тия въпроси, надали някой ще се навие да ти преразкаже форума. Драсни лс някой ден, да те поканя на кафе и да си побъбрим по темата. И аз съм Хондаджия(EG9 B16A2), ама карам Субару и Мазда :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Юни 20, 2018 10:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: peshaka11 и 28 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор