Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 3:41 pm



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
 Проблем с диференциал OUTBACK 2.5 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Ное 13, 2017 3:56 pm
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Outback 2.5i
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, предварително се извинявам, ако има същата тема, но поне за Outback, като че ли не намерих, а ми се иска да чуя няколко мнения.
Имам Outback 2.5 165 к.с., 2004 година, ръчни скорости. Колата е купена от Англия, от втори собственик, в общи линии е поддържан автомобил, дори повечето хора, които съм возил, като им кажа, че колата е на 300 000 км. не вярват.
Единия проблем с колата е присвирване на ниските обороти от скоростната кутия, доколкото разбрах това е лагер на първичен вал и повечето майстори казват, че ако не ме дразни присвирването което се чува надали ще имам проблем с кутията, та затова ремонта й не е на дневен ред.
Проблема, който ме притеснява в момента е следния: При продължително каране извън градско с по-висока скорост, колата започва да върви малко по-трудно и по наклон няма добра инерция. При влизане в населено място след такова извън градско каране и намаляване на скоростта, при завиване, без значение в коя посока, се чува тракане и колата започва да задържа, тракането и задържането по мое усмотрение се чува от към задния мост. След като спра и колата престой известно време нещата се нормализират. Доколкото четох във форума, най-вероятно проблема е в централния диференциал и явно при загряване блокира и започва да разпределя еднакво усилието към четирите колела, а не както е нормалното да подава повече към външните гуми при завиване. Доколкото съм гледал клипчета и съм чел във форума идеята е при нормално положение усилието да е към външните гуми, а при преплъзване и превъртане диференциала да блокира и усилието да е еднакво към всички гуми за да не въртят на кръст най-грубо казано и сътветно да не може да излезе, ако е забоксувал някъде.
Та питането ми е дали разсъждавам в правилна посока и какви проблеми мога да очаквам, ако не предприема бързи мерки? Дифернциала подлежи ли на ремонт и ако да, някой може ли да препоръча майстор, който разбира от коли 4х4 и най-вече от Subaru, като уточнявам, че живея в град близко до Велико Търново и съответно ще ми е най-удобно, ако майстора е от района, като казвам района разбирам в радиус 100 км. от Търново. Ако някой е минал през подобна интервенция, какви разходи по ремонта да очаквам. Уточнявам, че предишния собственик в Англия е дърпал през почивните дни ремарке с АТВ, което предполагам е може би причината за проблема в скоростната кутия и евентуално в диференциала. Също така, човека от който е купена колата я е закупил от първия й собственик 2007г. и от тогава, когато е била на 30 000 мили до момента е обслужвана само в Subaru Англия и разполагам с цялата сервизна история. При едно от последните посещения в сервиз са установили свиренето от скоростната кутия, колата е била на 140 000 мили, но никъде не се споменава за проблем с диференциала. Колата е в България от април месец, но описания проблем ми направи впечатление юли месец при едно пътуване до Приморски, като влязох в града и започнах да обикалям по улиците за да търся адреса, който ми трябваше започна това тропане и задържане. Преди това колата не беше карана на по-дълги разстояния от 40-50 километра в посока и не ми е правила впечатление да има проблем.
Благодаря предварително за дадените мнения и съвети.

Пон Ное 13, 2017 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей Stefan_N и добре дошъл във форума.
За диференциали и начин на задвижване има много теми.
Разсъжденията ти са правилни само донякъде - ти си с 50/50 разпределение през цялото време, като ролята на централен диференциал играе виско муфа, предният ти диф е отворен, а на задния най-вероятно имаш също виско блокаж (LSD). Нищо не се разпределя на кръст или само на външни колела - това става механично по принципа на отворения диф. Ако имаш блокаж отзад, той позволява достатъчна разлика в скоростите и няма да сработи при нормално каране на асфалт.
По описаното от теб явно имаш проблем с вискомуфа. Рециклира се - потърси темата през търсачката. Обикновено услугата е около 200-250 лв, но това не включва сваляне на кутията, разглобка, сглобяване и пак монтаж. Не знам дали ще намериш майстор в твоя край на общо основание да отвори кутия и да я сглоби читаво, че повечето бягат от такава работа.
Относно просвирването - явно майсторите, при които си бил имат богат опит с френски и италиански коли, но този лагер на първичен вал не може да свири ако имаш масло в кутията. Може да жужи, бучи и прочие. "просвирването", което описваш най-вероятно е от демпфера на маховика. За кола на тази възраст обикновено се минава на твърд маховик (обикновен). Първо провери маслото в кутията (има щека), после наличието на блокаж в задния диф - вдигаш задния мост и въртиш едно от колелата. Ако двете се въртят в една посока имаш блокаж и в задния диф и следва да провериш и него за проблеми, че има доста случаи на блокирали касети, които чупят целия диф.
За финал - карането с некоректно работеща вискомуфа може да е пагубно за кутията. Опитай се да прегледаш колата в специализиран Субару сервиз възможно най-скоро за да минимизираш допълнителни разходи. Живеейки в центъра на страната имаш избор - Габрово, Пловдив, Варна, София. В Габрово сервиза е само официалният. Предполагам обаче, че услугата там ще е една идея по-скъпа. (нямам впечатления лично).
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Ное 14, 2017 1:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 13, 2017 3:56 pm
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Outback 2.5i
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за мнението. Доколкото си спомням, когато е вдигана съм въртял задното колело и мисля, че и двете въртят в една посока, но пак ще го проверя. Маслото на скоростната кутия уж е сменяно когато колата влезе в България, но да кажем, че имам известни забележки в работата на майсторите, та пак ще го проверя. Междудругото тази щека за маслото на кутията така и не я открих въпреки, че в книжката също я има показана.
Понеже в Англия е сменян съединителя преди около 60-70 000 километра и доколкото гледах сумата по фактурата - 1200 паунда, предполагам, че е сменян пълен комплект съединител с маховик. Дали е възможно маховика да е дефектен и може ли да се провери дали е той. Първоначално, понеже брат ми купува колата от Англия, тамошните майстори бяха набедили аксиалния лагер, че е дефектен, но реално ако е той, мисля че при натиснат съединител не би трябвало да се чува това присвирване. А то изчезва или осезаемо намалява когато включа бавните скорости.
На първо време обмислям да се разходя до Габрово за един преглед. Надявам се хората там да си разбират от работата, понеже имам леки предубеждения към оторизирани сервизи.

Вто Ное 14, 2017 1:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щека има. Оттам се налива новото масло. На колите с ляв волан е от пасажерската страна - в твоя случай от страната на шофьора. Жълта е на цвят. ](*,) Успех.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Вто Ное 14, 2017 2:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Alxx, BAlexandrov и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор