Отговори на тема  [ 19 мнения ] 
 Нещо като свирене при запалване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

отдавна забелязвам, че когато запаля колата нещо се чува като леко метално свирене около 30 секунди и спира изведнъж, това се случва като паля винаги... Отидох на сервиз, там ми смениха пистовия ремък и казаха, че е от там, но ... очевидно не е, защото не се махна проблема.

Някаква идея какво може да е?

Благодаря за помощта!

Сря Ное 15, 2017 2:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лагер на алтернатора, обтяжна ролка.

Сря Ное 15, 2017 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Със каква кола си колега? При някои модели на двигатели около 2004-2007 година има допълнителна помпа за подаване на въздух към катализатора да го пази при старт за време докъм 1 минута. Обикновенно помпата е един пластмасов "охлюв" от шофьорската страна в двигателния отсек. Имаше тема за това - потърси.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Сря Ное 15, 2017 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Още едно предположение-помпа на хидравликата.На стария B12 имах такъв проблем,някакво О-пръстенче дава фира,през него засмуква въздух и се чува едно металическо свирене,докато загрее.Често срещан проблем беше,дискутиран тука във Форума в няколко теми-ето ти една viewtopic.php?f=1&t=20184&hilit=%D1%81%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B5+%D1%85%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0.

Чет Ное 16, 2017 1:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Един бърз клип с телефона при сутрешното палене ще даде много сигурен тласък за откриване на причинителя :idea:

Чет Ное 16, 2017 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От 3 дни имам подобен проблем, само че по-дълго време "свири".
Получава се така: запалвам, започва "свиренето" като леко престъргване на метал в метал, което променя честотата си със повишаването на оборотите. След около 20 мин. изчезва. Проследих шума до предната част на двигателя при пистовия ремък и като че ли е някоя ролка, най-вероятно е алтернатор, както колегата по-горе предположи. Ще проверя и по хидравликата предвид сходните симптоми с това в линка с дискутираната тема.

Чет Ное 16, 2017 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално :lipseal:

Чет Ное 16, 2017 2:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако трябва да сме честни - рейката е леко влажна от десния маншон :pardon: , но течността не мърда и не съм добавял. Тъй или иначе коледния бонус е предвиден за за този ремонт, плюс някое друго тампонче и регулярна смяна на масла и филтри.... тъкмо и този проблем ще оправя. Няма да има хубав подарък за жената, но поне ще има с какво да я возя насам натам :cool:

Чет Ное 16, 2017 3:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално :lipseal:


Не се хваща с волана...
Щом свири 20-30 мин докато загрее, означава че смуче въздух от някъде - обикновено маркуча към казанчето става на кокал и от там дърпа, другият вариант е да има теч, както е при колегата, тогава нивото в казанчето пада на студено ( дърпа въздух помпата ) и като загрее, нивото се вдига. Разбира се след няколко дни нивото ще е толкова ниско, че няма как температурното разширение да го компенсира.

@ski person - долей си хидравлична течност в казанчето и мини през сервиз за диагностика. Ако ти тече през маншон на рейката, значи е за ремонт. Хубаво е като го правиш да ти сменят и двата маркуча към казанчето в двг отсека.

Чет Ное 16, 2017 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ами аз клип ще направя, но отвън е трудно да се чуе, защото самия звук от двигателя пречи, примерно като съм в колата се чува едно около 30 секунди и изведнъж спира, чува се и отвън, но не може да се разлчии лесно, защото двигателя се чува. (2-ма техници се опитваха да разберат и им е доста странно).

Чет Ное 16, 2017 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
DJANO написа:
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално :lipseal:


Не се хваща с волана...
Щом свири 20-30 мин докато загрее, означава че смуче въздух от някъде - обикновено маркуча към казанчето става на кокал и от там дърпа, другият вариант е да има теч, както е при колегата, тогава нивото в казанчето пада на студено ( дърпа въздух помпата ) и като загрее, нивото се вдига. Разбира се след няколко дни нивото ще е толкова ниско, че няма как температурното разширение да го компенсира.

@ski person - долей си хидравлична течност в казанчето и мини през сервиз за диагностика. Ако ти тече през маншон на рейката, значи е за ремонт. Хубаво е като го правиш да ти сменят и двата маркуча към казанчето в двг отсека.



Благодаря за насоките! След малко отивам да долея и да видя.

Чет Ное 16, 2017 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега като захладня масово започнаха да свирят ремъци.Вчера изхвърлих едногодишен ремък Dayco защото издаваше ужасни звуци докато загрее,все едно че половината ролки са заминали.Сложих contitech и заспа дори не се налага да го натягам много.

Чет Ное 16, 2017 6:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата е написал,че е сменил ремъка!

Чет Ное 16, 2017 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето малко ъпдейт по моя проблем.
Снощи огледах казанчето за хидравличната течност на студен двигател. Беше 1-2 мм. над COLD MAX, затова не съм доливал течност. Проверих маркучите и въпреки че не съм специалист не ми се видяха твърди. Бяха стабилно захванати, сравнително меки и без омасляване никъде. След тази проверка махнах кората на двигателя за по-лесен оглед на ролки и ремък. Проверих ремъка - свеж, без нацепвания и добре стегнат. Накрая запалих колата и залепих ухо към двигателя. В първите 2 минути нямаше никакъв шум. След това металното скърцане започна и постепенно се увеличаваше по сила. Вярвам, че имам доста добър слух и колкото и да се вслушвах към всяка една ролка, шума винаги ме насочваше към алтернатора... 20-30 мин. по-късно шума изчезна изцяло.
Мисля, че съвсем скоро някой сервиз ще бъде удостоен с честта да се занимава с колата ми.

Колега @yoanmarionov , ако има развитие при теб може да споделиш. :)

Пет Ное 17, 2017 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вземи една дълга отвертка/отверка, сложи я на корпуса на алтернатора, а дръжката на ухото, много бързо ще разбереш дали е вътре проблема. :idea: Може и със стетоскоп ама се съмнявам да имаш, затова ти предлагам примитивния вариант ;)

Изображение


Последна промяна DJANO на Пет Ное 17, 2017 11:13 am, променена общо 1 път


Пет Ное 17, 2017 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Вземи една дълга отвертка/отверка сложи я на корпуса на алтернатора, а дръжката на ухото, много бързо ще разбереш дали е вътре проблема. :idea: Може и със стетоскоп ама се съмнявам да имаш, затова ти предлагам примитивния вариант ;)

Изображение




При МИТАКА така ми проверяваха диференциали и лагери. Замислих се за стетоскоп и защо нямам такъв под ръка, но какво да се прави. :good:

Пет Ное 17, 2017 11:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както ти е написал колегата още в началото, обслужи си алтернатора (във Варна е около 60-70 лв) - пълно разглобяване и ревизия и подмяна на лагерчета и ролки (ако не се лъжа, може би ти е марка Мицубиши) и би трябвало проблема ти да изчезне.

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Пон Ное 20, 2017 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ясно, благодаря :)

Чет Ное 23, 2017 8:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще водя да я оправят , но проблемите не свършват, когато сложа ключа и опитам да паля понякога всичко изгасва, километраж, фарове и нищо, следващите 20 30 секунди колкото и да въртя ключа не пали, изобщо всичко е изгаснало, като изчакам известно време и завъртя ключа и всичко е като нормално, вече не знам...

Чет Ное 23, 2017 8:27 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 19 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор