Автор |
Съобщение |
yoanmarionov
Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
|
Здравейте,
отдавна забелязвам, че когато запаля колата нещо се чува като леко метално свирене около 30 секунди и спира изведнъж, това се случва като паля винаги... Отидох на сервиз, там ми смениха пистовия ремък и казаха, че е от там, но ... очевидно не е, защото не се махна проблема.
Някаква идея какво може да е?
Благодаря за помощта!
|
|
|
Сря Ное 15, 2017 2:28 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Лагер на алтернатора, обтяжна ролка.
|
|
|
Сря Ное 15, 2017 3:38 pm |
|
|
iion
|
Със каква кола си колега? При някои модели на двигатели около 2004-2007 година има допълнителна помпа за подаване на въздух към катализатора да го пази при старт за време докъм 1 минута. Обикновенно помпата е един пластмасов "охлюв" от шофьорската страна в двигателния отсек. Имаше тема за това - потърси.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Сря Ное 15, 2017 7:43 pm |
|
|
fenix
Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm Мнения: 356 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
|
|
Чет Ное 16, 2017 1:05 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Един бърз клип с телефона при сутрешното палене ще даде много сигурен тласък за откриване на причинителя
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 1:11 pm |
|
|
ski_person
Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
|
От 3 дни имам подобен проблем, само че по-дълго време "свири". Получава се така: запалвам, започва "свиренето" като леко престъргване на метал в метал, което променя честотата си със повишаването на оборотите. След около 20 мин. изчезва. Проследих шума до предната част на двигателя при пистовия ремък и като че ли е някоя ролка, най-вероятно е алтернатор, както колегата по-горе предположи. Ще проверя и по хидравликата предвид сходните симптоми с това в линка с дискутираната тема.
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 1:29 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 2:53 pm |
|
|
ski_person
Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
|
Ако трябва да сме честни - рейката е леко влажна от десния маншон , но течността не мърда и не съм добавял. Тъй или иначе коледния бонус е предвиден за за този ремонт, плюс някое друго тампонче и регулярна смяна на масла и филтри.... тъкмо и този проблем ще оправя. Няма да има хубав подарък за жената, но поне ще има с какво да я возя насам натам
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 3:04 pm |
|
|
Vmax
|
DJANO написа: Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално Не се хваща с волана... Щом свири 20-30 мин докато загрее, означава че смуче въздух от някъде - обикновено маркуча към казанчето става на кокал и от там дърпа, другият вариант е да има теч, както е при колегата, тогава нивото в казанчето пада на студено ( дърпа въздух помпата ) и като загрее, нивото се вдига. Разбира се след няколко дни нивото ще е толкова ниско, че няма как температурното разширение да го компенсира. @ski person - долей си хидравлична течност в казанчето и мини през сервиз за диагностика. Ако ти тече през маншон на рейката, значи е за ремонт. Хубаво е като го правиш да ти сменят и двата маркуча към казанчето в двг отсека.
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 3:29 pm |
|
|
yoanmarionov
Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
|
Ами аз клип ще направя, но отвън е трудно да се чуе, защото самия звук от двигателя пречи, примерно като съм в колата се чува едно около 30 секунди и изведнъж спира, чува се и отвън, но не може да се разлчии лесно, защото двигателя се чува. (2-ма техници се опитваха да разберат и им е доста странно).
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 3:32 pm |
|
|
ski_person
Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
|
Vmax написа: DJANO написа: Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално Не се хваща с волана... Щом свири 20-30 мин докато загрее, означава че смуче въздух от някъде - обикновено маркуча към казанчето става на кокал и от там дърпа, другият вариант е да има теч, както е при колегата, тогава нивото в казанчето пада на студено ( дърпа въздух помпата ) и като загрее, нивото се вдига. Разбира се след няколко дни нивото ще е толкова ниско, че няма как температурното разширение да го компенсира. @ski person - долей си хидравлична течност в казанчето и мини през сервиз за диагностика. Ако ти тече през маншон на рейката, значи е за ремонт. Хубаво е като го правиш да ти сменят и двата маркуча към казанчето в двг отсека. Благодаря за насоките! След малко отивам да долея и да видя.
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 4:07 pm |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Мнения: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
Сега като захладня масово започнаха да свирят ремъци.Вчера изхвърлих едногодишен ремък Dayco защото издаваше ужасни звуци докато загрее,все едно че половината ролки са заминали.Сложих contitech и заспа дори не се налага да го натягам много.
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 6:02 pm |
|
|
fenix
Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm Мнения: 356 Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
|
Колегата е написал,че е сменил ремъка!
|
|
|
Чет Ное 16, 2017 9:07 pm |
|
|
ski_person
Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
|
Ето малко ъпдейт по моя проблем. Снощи огледах казанчето за хидравличната течност на студен двигател. Беше 1-2 мм. над COLD MAX, затова не съм доливал течност. Проверих маркучите и въпреки че не съм специалист не ми се видяха твърди. Бяха стабилно захванати, сравнително меки и без омасляване никъде. След тази проверка махнах кората на двигателя за по-лесен оглед на ролки и ремък. Проверих ремъка - свеж, без нацепвания и добре стегнат. Накрая запалих колата и залепих ухо към двигателя. В първите 2 минути нямаше никакъв шум. След това металното скърцане започна и постепенно се увеличаваше по сила. Вярвам, че имам доста добър слух и колкото и да се вслушвах към всяка една ролка, шума винаги ме насочваше към алтернатора... 20-30 мин. по-късно шума изчезна изцяло. Мисля, че съвсем скоро някой сервиз ще бъде удостоен с честта да се занимава с колата ми. Колега @yoanmarionov , ако има развитие при теб може да споделиш.
|
|
|
Пет Ное 17, 2017 10:02 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Вземи една дълга отвертка/отверка, сложи я на корпуса на алтернатора, а дръжката на ухото, много бързо ще разбереш дали е вътре проблема. Може и със стетоскоп ама се съмнявам да имаш, затова ти предлагам примитивния вариант
|
Последна промяна DJANO на Пет Ное 17, 2017 11:13 am, променена общо 1 път
|
|
Пет Ное 17, 2017 10:55 am |
|
|
ski_person
Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
|
DJANO написа: Вземи една дълга отвертка/отверка сложи я на корпуса на алтернатора, а дръжката на ухото, много бързо ще разбереш дали е вътре проблема. Може и със стетоскоп ама се съмнявам да имаш, затова ти предлагам примитивния вариант При МИТАКА така ми проверяваха диференциали и лагери. Замислих се за стетоскоп и защо нямам такъв под ръка, но какво да се прави.
|
|
|
Пет Ное 17, 2017 11:05 am |
|
|
bat bubi
|
Както ти е написал колегата още в началото, обслужи си алтернатора (във Варна е около 60-70 лв) - пълно разглобяване и ревизия и подмяна на лагерчета и ролки (ако не се лъжа, може би ти е марка Мицубиши) и би трябвало проблема ти да изчезне.
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Пон Ное 20, 2017 8:50 am |
|
|
yoanmarionov
Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
|
Ясно, благодаря
|
|
|
Чет Ное 23, 2017 8:21 am |
|
|
yoanmarionov
Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
|
Ще водя да я оправят , но проблемите не свършват, когато сложа ключа и опитам да паля понякога всичко изгасва, километраж, фарове и нищо, следващите 20 30 секунди колкото и да въртя ключа не пали, изобщо всичко е изгаснало, като изчакам известно време и завъртя ключа и всичко е като нормално, вече не знам...
|
|
|
Чет Ное 23, 2017 8:27 am |
|
|