Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:34 am



Отговори на тема  [ 19 мнения ] 
 Нещо като свирене при запалване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

отдавна забелязвам, че когато запаля колата нещо се чува като леко метално свирене около 30 секунди и спира изведнъж, това се случва като паля винаги... Отидох на сервиз, там ми смениха пистовия ремък и казаха, че е от там, но ... очевидно не е, защото не се махна проблема.

Някаква идея какво може да е?

Благодаря за помощта!

Сря Ное 15, 2017 2:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Лагер на алтернатора, обтяжна ролка.

Сря Ное 15, 2017 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Със каква кола си колега? При някои модели на двигатели около 2004-2007 година има допълнителна помпа за подаване на въздух към катализатора да го пази при старт за време докъм 1 минута. Обикновенно помпата е един пластмасов "охлюв" от шофьорската страна в двигателния отсек. Имаше тема за това - потърси.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Сря Ное 15, 2017 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Още едно предположение-помпа на хидравликата.На стария B12 имах такъв проблем,някакво О-пръстенче дава фира,през него засмуква въздух и се чува едно металическо свирене,докато загрее.Често срещан проблем беше,дискутиран тука във Форума в няколко теми-ето ти една viewtopic.php?f=1&t=20184&hilit=%D1%81%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B5+%D1%85%D0%B8%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0.

Чет Ное 16, 2017 1:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Един бърз клип с телефона при сутрешното палене ще даде много сигурен тласък за откриване на причинителя :idea:

Чет Ное 16, 2017 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От 3 дни имам подобен проблем, само че по-дълго време "свири".
Получава се така: запалвам, започва "свиренето" като леко престъргване на метал в метал, което променя честотата си със повишаването на оборотите. След около 20 мин. изчезва. Проследих шума до предната част на двигателя при пистовия ремък и като че ли е някоя ролка, най-вероятно е алтернатор, както колегата по-горе предположи. Ще проверя и по хидравликата предвид сходните симптоми с това в линка с дискутираната тема.

Чет Ное 16, 2017 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално :lipseal:

Чет Ное 16, 2017 2:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако трябва да сме честни - рейката е леко влажна от десния маншон :pardon: , но течността не мърда и не съм добавял. Тъй или иначе коледния бонус е предвиден за за този ремонт, плюс някое друго тампонче и регулярна смяна на масла и филтри.... тъкмо и този проблем ще оправя. Няма да има хубав подарък за жената, но поне ще има с какво да я возя насам натам :cool:

Чет Ное 16, 2017 3:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално :lipseal:


Не се хваща с волана...
Щом свири 20-30 мин докато загрее, означава че смуче въздух от някъде - обикновено маркуча към казанчето става на кокал и от там дърпа, другият вариант е да има теч, както е при колегата, тогава нивото в казанчето пада на студено ( дърпа въздух помпата ) и като загрее, нивото се вдига. Разбира се след няколко дни нивото ще е толкова ниско, че няма как температурното разширение да го компенсира.

@ski person - долей си хидравлична течност в казанчето и мини през сервиз за диагностика. Ако ти тече през маншон на рейката, значи е за ремонт. Хубаво е като го правиш да ти сменят и двата маркуча към казанчето в двг отсека.

Чет Ное 16, 2017 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ами аз клип ще направя, но отвън е трудно да се чуе, защото самия звук от двигателя пречи, примерно като съм в колата се чува едно около 30 секунди и изведнъж спира, чува се и отвън, но не може да се разлчии лесно, защото двигателя се чува. (2-ма техници се опитваха да разберат и им е доста странно).

Чет Ное 16, 2017 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
DJANO написа:
Все си мисля, че ако е хидравликата лесно ще се хване с въртенето на волана, т.е. ще има промяна в звука от помпата при натоварване. А ако всеки ден по 20 мин ти свири хидравликата, то много скоро ще се строши генерално :lipseal:


Не се хваща с волана...
Щом свири 20-30 мин докато загрее, означава че смуче въздух от някъде - обикновено маркуча към казанчето става на кокал и от там дърпа, другият вариант е да има теч, както е при колегата, тогава нивото в казанчето пада на студено ( дърпа въздух помпата ) и като загрее, нивото се вдига. Разбира се след няколко дни нивото ще е толкова ниско, че няма как температурното разширение да го компенсира.

@ski person - долей си хидравлична течност в казанчето и мини през сервиз за диагностика. Ако ти тече през маншон на рейката, значи е за ремонт. Хубаво е като го правиш да ти сменят и двата маркуча към казанчето в двг отсека.



Благодаря за насоките! След малко отивам да долея и да видя.

Чет Ное 16, 2017 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега като захладня масово започнаха да свирят ремъци.Вчера изхвърлих едногодишен ремък Dayco защото издаваше ужасни звуци докато загрее,все едно че половината ролки са заминали.Сложих contitech и заспа дори не се налага да го натягам много.

Чет Ное 16, 2017 6:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 9:36 pm
Мнения: 356
Местоположение: София
Автомобил: Outback B13,H6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата е написал,че е сменил ремъка!

Чет Ное 16, 2017 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето малко ъпдейт по моя проблем.
Снощи огледах казанчето за хидравличната течност на студен двигател. Беше 1-2 мм. над COLD MAX, затова не съм доливал течност. Проверих маркучите и въпреки че не съм специалист не ми се видяха твърди. Бяха стабилно захванати, сравнително меки и без омасляване никъде. След тази проверка махнах кората на двигателя за по-лесен оглед на ролки и ремък. Проверих ремъка - свеж, без нацепвания и добре стегнат. Накрая запалих колата и залепих ухо към двигателя. В първите 2 минути нямаше никакъв шум. След това металното скърцане започна и постепенно се увеличаваше по сила. Вярвам, че имам доста добър слух и колкото и да се вслушвах към всяка една ролка, шума винаги ме насочваше към алтернатора... 20-30 мин. по-късно шума изчезна изцяло.
Мисля, че съвсем скоро някой сервиз ще бъде удостоен с честта да се занимава с колата ми.

Колега @yoanmarionov , ако има развитие при теб може да споделиш. :)

Пет Ное 17, 2017 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вземи една дълга отвертка/отверка, сложи я на корпуса на алтернатора, а дръжката на ухото, много бързо ще разбереш дали е вътре проблема. :idea: Може и със стетоскоп ама се съмнявам да имаш, затова ти предлагам примитивния вариант ;)

Изображение


Последна промяна DJANO на Пет Ное 17, 2017 11:13 am, променена общо 1 път


Пет Ное 17, 2017 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2017 1:33 pm
Мнения: 74
Автомобил: 2002 Outback sedan 3.0 H6
Телефон: 0884793503
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Вземи една дълга отвертка/отверка сложи я на корпуса на алтернатора, а дръжката на ухото, много бързо ще разбереш дали е вътре проблема. :idea: Може и със стетоскоп ама се съмнявам да имаш, затова ти предлагам примитивния вариант ;)

Изображение




При МИТАКА така ми проверяваха диференциали и лагери. Замислих се за стетоскоп и защо нямам такъв под ръка, но какво да се прави. :good:

Пет Ное 17, 2017 11:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както ти е написал колегата още в началото, обслужи си алтернатора (във Варна е около 60-70 лв) - пълно разглобяване и ревизия и подмяна на лагерчета и ролки (ако не се лъжа, може би ти е марка Мицубиши) и би трябвало проблема ти да изчезне.

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Пон Ное 20, 2017 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ясно, благодаря :)

Чет Ное 23, 2017 8:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm
Мнения: 46
Skype: berkossa_ankossa
Телефон: 0876253025
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще водя да я оправят , но проблемите не свършват, когато сложа ключа и опитам да паля понякога всичко изгасва, километраж, фарове и нищо, следващите 20 30 секунди колкото и да въртя ключа не пали, изобщо всичко е изгаснало, като изчакам известно време и завъртя ключа и всичко е като нормално, вече не знам...

Чет Ное 23, 2017 8:27 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 19 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор