Автор |
Съобщение |
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Здравейте колеги,
Днес пътувах до Слатина, паркирах, след 10 мин тръгнах отново и парното ми рязко изчезна. След 1 час ще сляза да проверя дали имам антифриз в радиатора (в разширителя има, проверен преди пътуването). Ако някои има идея от какво друго може да се получи това рязко изчезване на парното ще се радвам да сподели. Имам freeSSM и кабел, но мисля че не мога да чета модула на климатроника. Сега ще видя и дали може да се направи самодиагностика на климатроника.
Поздрави
|
|
|
Вто Дек 12, 2017 7:43 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Вто Дек 12, 2017 9:35 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Здравей, Антифриза е в норми и няма ядове с него. Ходих да покарам малко и се оказа, че при поддържане на по-високи обороти (над 2000) парното си дойде. Явно радиаторчето ми се е запушило и само при по-силен поток се появява. Тия дни ще поръчам радиаторче и по празниците ще пръскам таблото Рязкото му изчезване явно се дължи на това, че в задръстването са много ниски оборотите на мотора и няма добър поток на антифриза.
|
|
|
Вто Дек 12, 2017 9:39 pm |
|
|
Alxx
|
Не само. Същият ефект се получава и при мехур в системата, при кавитация на водна помпа(изгнили перки, например), блокирал полуотворен термостат и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 14, 2017 11:20 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Ще започна с промивка на радиаторчето, ако няма наченки на запушвания ще търся по-сериозни проблеми
|
|
|
Чет Дек 14, 2017 1:14 pm |
|
|
petko 69
|
Днес на връщане от Пазарджик при външна 4*гр. и доста висока скорост с резки изпреварвания забелязах , че при влизане в града парното изчезна . Слязох и проверих нивото на антифриза в разширителния съд , беше почти догоре . Понеже съм сложил един голям картон отпред заради големия радиатор за да се стопля по-бързо в града , сигурно е покачила температурата и е извадила антифриза . След като поработи на градско 5-6 км. парното се нормализира , утре ще видя дали е върнала анифриза обратно . Сега ще закача едно обд и ще следя температурата с точни градуси , картона го намалих наполовина . Явно като извади антифриз и радиаторчето за парно губи течност и намаля парното. Някой , ако има идея или знае от какво се получава да пише .
|
|
|
Нед Дек 17, 2017 4:25 pm |
|
|
Alxx
|
Голям или малък радиатор е все тая, след като имаш затворен термостат. Махни картона, защото си застрелваш охладителната с-ма така.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Дек 17, 2017 4:41 pm |
|
|
petko 69
|
Alxx написа: Голям или малък радиатор е все тая, след като имаш затворен термостат. Махни картона, защото си застрелваш охладителната с-ма така. Термостата ми е на 78 и работи проверен е , но в града ми държи ниска температура и затова кашон. Може би беше доста голям кашона и затова , иначе стрелката на температурата не е мръднала.
|
|
|
Нед Дек 17, 2017 6:16 pm |
|
|
petko 69
|
Системата дръпна антифриз от казанчето, парното работа нормално. Намалих кашона наполовина , тези дни ще закача ОБД и ще следя как се движи температура.
|
|
|
Пон Дек 18, 2017 10:07 am |
|
|
Vmax
|
Ама ти си в Пловдив - за къв ти е тоя кашон, това да не е Сибир:)
|
|
|
Пон Дек 18, 2017 10:13 am |
|
|
patko
|
И аз съм с термостат на 78 градуса, с голям радиатор, но в града няма пад на температурата, дори е по-висока отколкото на магистралата. Сега при тези външни температури в града е 87-88, а извън - 82-83. Това е гледано през TORQUE. Ако се застоя повече време на място стига и до 90. Парното ми е перфектно.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пон Дек 18, 2017 11:07 am |
|
|
Alxx
|
Излиза, че термостатът на бай Петко е щета.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Дек 18, 2017 11:09 am |
|
|
petko 69
|
Alxx написа: Излиза, че термостатът на бай Петко е щета. Утре съм при Павлин да провери и , ако трябва да го смени . Явно има нещо защото , ако затваря и отваря навреме ще си е ок.
|
|
|
Пон Дек 18, 2017 6:35 pm |
|
|
Radomit
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 9:44 am Мнения: 220 Местоположение: Sofia Рейтинг: 78
|
нещо много бъгави термостати на пазара явно има .. гледам /в белите сервизи/ вече не монтират термостат преди да са го "сготвили" в някоя тенджера ..
_________________ Subaru Forester 2.5XT '05 Subaru Forester 2.0 '06 - продаден Subaru Outback 2.5 '09 Honda CBF 1000 '06 - продава се Triumph Tiger 800 XCX '19
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 8:47 am |
|
|
Alxx
|
Аз си смених моя с Wahler(не съм търсил оригинален, такъв имаше при моя доставчик) и една година съм без проблем. Всъщност са "бъгави" антифризите най-често. Грешен тип или грешно съотношение и здравей гелосване.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 8:59 am |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Малко Off topic, обаче ще се окаже, че ако човек няма проблем с термостата, дори и да е на много км. - при обслужване май е по-добре да не се сменя, защото нали уж след време ставали "по-мудни" и т.н. Имам познати, които си смениха термостатите без да имат проблем с тях, просто прецениха, че са на доста години и км. и по-добре да се смени, което е нормално, но след поставянето на нов, хубав, оригинален, ОЕМ и т.н. филмите започват. Та така...май има моменти в които важи правилото ( нещо което работи-не се пипа ). Или просто колегата ще се окаже прав, че явно на пазара се продават доста бъгави...
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 11:38 am |
|
|
petko 69
|
Alxx написа: Излиза, че термостатът на бай Петко е щета. Не , не е , просто картона бил голям и добре , че не сготвих мотора . С голям или малък радиатор при добър термостат не слагайте нищо отпред . Пустия му СОЦ , и Лади-Москвета трудно се отърваваме от старите разбирания. Колата проверена при Павлин , Прекрасна.
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 9:12 pm |
|
|
petko 69
|
Alxx написа: Излиза, че термостатът на бай Петко е щета. Alxx , попитай Деси 1040 , дали съм бай . На доста лъвчета съм показал как се кормува на макс.
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 10:39 pm |
|
|
Alxx
|
Уважително бре, байе На години си(вероятно) съвсем малко по-голям или колкото мен. Иначе, можем да се премерим някой ден на Калояново, ей така, за спорта. Ако не продам ротора на пролет, ще те поканя да го разтриеш.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 10:54 pm |
|
|
petko 69
|
Alxx написа: Уважително бре, байе На години си(вероятно) съвсем малко по-голям или колкото мен. Иначе, можем да се премерим някой ден на Калояново, ей така, за спорта. Ако не продам ротора на пролет, ще те поканя да го разтриеш.
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 11:34 pm |
|
|