Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:31 am



Отговори на тема  [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Парното изчезна напълно и рязко 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Как нефункционирането на клапана ще предизвика постоянното напрежение в буксата? В момента съм "решил" проблема като съм я махнал от клапана, но не искам такива изпълнения по колата. Ръчно го проверявах клапана и работи без проблеми.

Вто Яну 02, 2018 8:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Скоро се сблъсках с подобен проблем , но при друга марка автомобил. Климатроника е на две зони и едната при задаване на температура 17гр. отказва да се върне нагоре по скалата , тоест копчето се върти , но температура и дисплея не мърдат . Този майстор , онзи и нищо , проблем с управлението . Влезнах в нета при руснаците и веднага решение с видео , е вярно е , че временно , но пак свърши работа зимата да не се разглабя. Имам съмнение , че на нашите коли командването на клапана за топло не винаги сработва , по точно не на всички градуси сработват . Примерно при мен на 25 си духа хладно ,но 27 доста топло което ме навежда на мисълта , че копчето-скалата по някъкъв начин е за почистване . За сега съм добре и не смея да пипам , че да не остана без парно през зимата , но напролет ще разглобявам и търся причината , ако някой открие нещо сигурно и изпробвано да пише .
 12

Сря Яну 03, 2018 9:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юли 19, 2015 9:19 am
Мнения: 8
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Имам подобен проблем от миналата зима! Парното го има ако е над 28градуса климатроника, но ако навън е -10 и това не помага, освен това в дясно духа по-салбо и по-хладно. Постепенно заподозряхме клапана, байпасирахме го, сякаш малко се повлич проблема, но не особено. Лятото пречи на климатика да охлажда с пълна сила. Свалих клапана, без напрежение е отворен, със е затворен. Мерих на буксата му, напрежение има само при запалена кола, когато е студена. Загрее ли няма значение на колко градуса е пуснат климатроника, все е без напрежение. Това беше лятото, на студено време не съм го пробвал. Подозирам или водна помпа, че не вдига достатъчно налягане, защото като форсирам се засилва парното, запушено радиаторче или грешка в датчика който мери вътрешната температура (намира се до волана долу в дясно зад едни прорези на кората).

Пробвах с друга цяла конзола за климатроник, поведението беше същото на клапана.

Вто Яну 09, 2018 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
buldozer написа:
Имам подобен проблем от миналата зима! Парното го има ако е над 28градуса климатроника, но ако навън е -10 и това не помага, освен това в дясно духа по-салбо и по-хладно. Постепенно заподозряхме клапана, байпасирахме го, сякаш малко се повлич проблема, но не особено. Лятото пречи на климатика да охлажда с пълна сила. Свалих клапана, без напрежение е отворен, със е затворен. Мерих на буксата му, напрежение има само при запалена кола, когато е студена. Загрее ли няма значение на колко градуса е пуснат климатроника, все е без напрежение. Това беше лятото, на студено време не съм го пробвал. Подозирам или водна помпа, че не вдига достатъчно налягане, защото като форсирам се засилва парното, запушено радиаторче или грешка в датчика който мери вътрешната температура (намира се до волана долу в дясно зад едни прорези на кората).

Пробвах с друга цяла конзола за климатроник, поведението беше същото на клапана.


Първоначално и аз набедих радиаторчето на парното, правих промивка обаче охладителната ми система се оказа супер чиста и нямаше никаква разлика след промивката. Намерих един много приятен софтуер за диагностика, който позволява да се чете и модула на климаторника, остава тия дни да се свържа с него и да видя какви са данните от тоя сензор под волана и какво отива към клапана. Ще дам повече инфо по темата като успея, че снощи нещо имах проблем с драйвърите на кабела и не можах да се закача за колата ](*,)

Сря Яну 10, 2018 9:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес намерих време да разцъкам новия софтуер и се вързах към Body Integrated Unit-a. На канала за управление на клапана стойността беше Off, отпред на буксата - 14 волта, което си е спиране на притока. И тука съм в безизходица, защото нямам никаква идея защо модула иска да спира "кранчето" :(

Чет Яну 11, 2018 10:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Датчика за температура на постъпващия въздух какво обажда?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Яну 12, 2018 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Честно казано не видях да има такъв канал с тези данни. Имаше само Ambient temperature, което е за външната и там показваше 8 градуса и ~2.2 волта напрежение. Ще преровя пак каналите, ако съм го изпуснал. Може да опитам да изключа и сензора, който е в кората под волана и да видя дали ще има разлика.

Пет Яну 12, 2018 9:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да обновя пак мистерията около моето парно. Днес пак гледах с диагностиката канала за управление на клапана. Оказа се, че след пускане на климатроника на единия пин на буксата винаги има 14 волта напрежение. Също така клапана се управлява по маса, както Alxx ми подсказа. След като се ориентирах как точно работи тази система стигнах до извода, че няма причина да не пуска топло, свързах клапана и воала - парното си бачкаше безупречно :cool:

Единствената причина, за която се сещам в момента, за да не ми е бачкало преди е пропуснатия антифриз към соленоида на клапана и в следствие на почистването и оправянето на уплътненията да е изчезнал проблема :-~
Ще го наблюдавам как се държи тия дни, но за момента е 6. Благодаря на всички, които се отзоваха със съвети и най-вече на Alxx.

Нед Яну 14, 2018 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При теб видимо има смисъл да се дават - действаш :beer:

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 14, 2018 8:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, имам подобен проблем. Онзи ден сутринта, когато беше -20., слязох при колата (Легаси б13 2.0 139кс), запалих и излязох да чистя снега от колата. След няколко минути влезнах в колата да пусна подгрева на задното стъкло, и на чистачките, пуснах и обдухването на предния прозорец и изненада : Духа студено парното (на 32 градуса настройка), колата минала на ГАЗ (ГИ свързан паралелно на радиатора на парното). Покарах малко и установих че като подам газ парното се засилва.Онзи ден слезнах и престроих ГИ да е последователно на парното.резултата същия - духа леко марно при подаване на газ - нормално горещо.Разкачих топлообменника на парното- продухах - никакви пречки, никакво съпротивление, отвътре щуцерите блестят ( не е запушен) Свързах го отново, запалих, няколко пъти изчаках да отвори термостата и долях антифриз в радиатора. При загряване връща в разш. съд, при изтиване си пийва от него (не е капачката) След известно умуване вчера слезнах пак при колата , запалих я , позагря си и разкачих маркуча който идва към този клапан веднага след металната тръба, която пък посредством гумено коляно идва от помпата: и изненада - при IDLE обороти (650-800) тече едвам едвам като ракиен казан. При подаване на газ се подобрява дебита.Дали водната помпа е заминала и при нормално обороти не прави достатъчно дебит, а при подаване на газ да успява някак си да вдигне дебита? друга възможност остава или металната тръба да се позапушена, или това гумено коляно което свързва тръбата с помпата да се е цепнало от суда и от там да изтича течността, а при подаване на газ завъртайки повече да праща и антифриз към клапана, съответно при парното и да се стопля парното.
П.С
Колата загрява нормално, според Torque държи 90-92 градуса, при 94-5 се пускат паерките на радиатора и като че ли отваря повече термостата, защото засмукваше антифирз от радиатора тогава, бълбукайки. Тази процедура я повтарях няколко пъти и интересното беше , че почти всички пъти искаше доливане на антифирз в радиатора.Едва вчера привечер след 2 процедури на вентилаторите, отворих капачката на радиатора и не искаше повече течност. Разш съд го оставих малко над ФУЛ.Какви са вашите мнения ?
Изображение

Нед Мар 04, 2018 10:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Огледай целия мотор внимателно за сълзене и течове. Ако някъде просълзява, логично вкарва въздух от същото място, който ако заседне при перката на помпата се получава кавитация и не може да задвижи антифриза. Не казваш история, помпата и термостатът сменяни ли са с ангренажа? Има немалка вероятност и да е с износени перки.
P.S. Върни си газовата както е била, че лятото клапанът като не отваря към купето, ще останеш без подгряване на изпарителя.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Мар 04, 2018 10:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Да, колега. Когато я взех преди 2год и половина, я вкарах за обслужване - сменени са целя ангренажен комплект + помпа. Изпарителя ще го върна в паралел, щом казваш че лятото ще е филм.По- изненадващото е че всичко стана от РАЗ. Вечерта я паркирам без проблеми, сутринта - изненада. Ако помпата е износена, може ли от раз да стане този проблем, за който писах. И как може да я проверя дали е изправна ?

Нед Мар 04, 2018 11:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има прибори за мерене на налягането в охладителната с-ма, ама нямам идея кой има. Другият начин е ясен - с демонтаж. "Онзи" клапан към купето - сигурен ли си, че отваря напълно и с достатъчен дебит?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Мар 05, 2018 11:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Има прибори за мерене на налягането в охладителната с-ма, ама нямам идея кой има. Другият начин е ясен - с демонтаж. "Онзи" клапан към купето - сигурен ли си, че отваря напълно и с достатъчен дебит?

Да колега, мисля че си отваря нормално тоз HEAT COCK VALVE. Проблема е, че когато разкача входния маркуч на клапана, от края на металната тръба, която идва от WATER PIPE-а на блока оттам тече вода, под тече имам впредвид като от ракиен казан- едвам едвам, а при подаване на газ като че ли се пооправя струята. Мисля че помпата е заминала и не прави достатъчно дебит, да качи горещата вода в парното (където ако има възглавница ), с тоз слаб дебит, не можа да избута въздуха оттам, и оттам идва проблема с парното.Друго, което обмислям е гарнитура на главите. И затова днес ще ида да тестват антифриза за изгорели газове...Ако имаш допълнителни идеи - целия съм в слух :) Поздрави!

П.С Вчера изцяло откачих изпарителя, за да го изолирам от водния кръг, да не би той да е прецакан. Резултата- без никаква промяна. Освен ,че парното се раздели...От лявата страна на духалките духа марно , от пътническата страна - хладно.Входа на парното - горещ, изхода студен....

Вто Мар 06, 2018 9:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
колеги, как казахте, че се управлява този HEAT COCK VALVE...Вчера си смених водната помпа и проблема с парното не се оправи. Днес свалих тоз клапан - веднага след демонтажа продухах клапана и видно трудно минаваше въздуха... отворих го, поизчистих го, затворих го и воала- продухах пак и този път беше идеално отворен и си минаваше въздуха без никакви проблеми. Монтирах отново клапана, пуснах парното и - ЖЕГААА !!! Най -накрая дойде парното. Явно този клапан е тип NO (нормално отворен). Кое обаче го затваря ? Беше споменато за body integreted unit. Тоест при правилна работа - когато пуснем климатроника на най-ниска температура (при мен 18 градуса) - би трябвало този клапан да се затвори и да прекрати притока на гореща вода в радиатора на парното, за да може максимално да се оползотвори студенината ли ?!?

Чет Мар 15, 2018 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нещо такова. Май тоя BIU ще се окаже чест проблем при Легаси-тата.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Мар 15, 2018 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Нещо такова. Май тоя BIU ще се окаже чест проблем при Легаси-тата.

Или може би прецъква за по 2-3 секунди (или някакъв период) да си оправи температурата за купето. Нали е климаТРОНИК? дали може с мултицета да се хване кога и при какви условия затваря?

Чет Мар 15, 2018 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
iceman_t написа:
Alxx написа:
Нещо такова. Май тоя BIU ще се окаже чест проблем при Легаси-тата.

Или може би прецъква за по 2-3 секунди (или някакъв период) да си оправи температурата за купето. Нали е климаТРОНИК? дали може с мултицета да се хване кога и при какви условия затваря?


Моя го гледах на диагностика, но не можах да намеря зависимост между градусите на климатроника и отварянето/затварянето му. Единствено като изключа климатроника (oт OFF бутона) затваряше. В крайна сметка при мен проблема се оправи сам. Известно време карах с изключен от буксата клапан, това беше периода докато четях и тествах системата. След това по всички показатели изглеждаше, че трябва да работи и като го включих наистина бачкаше както трябва :-~

Пет Мар 16, 2018 4:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2017 10:32 am
Мнения: 59
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
5 години по-късно, отново същия проблем. Преди след отваряне и почистване на клапанчето, парното се оправи. Вчера , след установяване, че дясната страна на парното духа по-хладко от лявата ( която направо пече) започнах добре познатите процедури. Промивка на водната система с вода. Пълнене на системата с вода с разтворено в нея лимонтозу. Загряване на двигателя докато термостата отвори, работа така около половин час. Източване на "киселата вода". Изплакване на системата с вода. Промиване на радиоаторчето за парно с вода. Отваряне и почистване на клапанчето. Оказа се ,че не може да затвори напълно (явно е износен самия клапан, който затваря). Проверка на бубината - здрава е. Закачване на клапана. Зареждане с нов антифирз на системата. И нъЦ ! Отново дясна страна духа по-хладно. Единственото ми предположение е , че клапана стои ПРИТВОРЕН, като не позволява достатъчно дебит гореща вода да отива при радиоатора за парното...

Вто Яну 31, 2023 9:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре де, защо просто не сложиш една тръбичка на мястото на клапана. Ако се оправи, купи чисто нов клапан и ако пак е ОК, следващият път - директно купуваш нов клапан и приключват драмите...

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Яну 31, 2023 12:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор