Автор |
Съобщение |
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Малко да повдигна темата. Мислех, че радиаторчето ми е запушено, но се оказа друг проблема. Преди горещата линия има един електромагнитен клапан (под помпата на сервото е). Този клапан се е прецакал при мен. Днес го разглобих и му махнах уплътнението, което спира притока на антифриз към радиаторчето. Върнах го обратно, запалих и пуснах парното на макс - щях да пукна от жега вътре Сега остава въпроса този клапан каква роля изпълнява и след като е спрян за момента (докато купя нов) може ли да прецакам нещо така?
|
|
|
Чет Дек 28, 2017 4:44 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Става въпрос за ей това животно Оказа се, че цената му е доста солидна като за такъв смотан клапан Подозирам, че ако го оставя нефункциониращ лятото ще пречи на охлаждането на климатика? Прикачени файлове: 0-02-04-2ed82046465a3ebe503c8e581cbcf0203648e691d9162c6590468a6ce394eab3_full.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Дек 29, 2017 12:50 pm |
|
|
Alxx
|
Сваляй да го разглобим? Не намерих нищо за Суби, ама знам, че на баварците се чисти и проработва ако не е стопил соленоида.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Дек 29, 2017 2:32 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
На Форд има същия клапан, там проблема, е че е на някой модели е пластмастов и с времето от горещината на антифриза и разпада.
Мисля,че там функцията му е да не вкарва топло през топлите дни.
|
|
|
Пет Дек 29, 2017 4:34 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Alxx написа: Сваляй да го разглобим? Не намерих нищо за Суби, ама знам, че на баварците се чисти и проработва ако не е стопил соленоида. Вчера го свалих и разглобих, бобината е цъфнала, защото не издърпва вътре стержена. Явно уплътненията бяха изтървали, защото беше напълнил с антифриз нагоре, където не би трябвало да има. Махнах му гуменото уплътнение за да циркулира постоянно (с малко бебе съм и не мога да си позволя без парно да карам) и поръчах подобен клапан от БМВ, защото оригиналния по Субару е 500лв Тия от Форд май са 4-ри пътни и не стават, поне това което гледах днес не ставаше. Утре като дойде този от БМВ ще видя дали ще пасне и ще дам повече инфо.
|
|
|
Пет Дек 29, 2017 5:11 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
DJANO написа: Тия от Форд май са 4-ри пътни и не стават, поне това което гледах днес не ставаше. Утре като дойде този от БМВ ще видя дали ще пасне и ще дам повече инфо. Да, такива са. От едната страна е отворено докато другата е затворено. Може би не на всички, но на Фиеста със сигурност.
|
|
|
Пет Дек 29, 2017 5:15 pm |
|
|
petko 69
|
|
Пет Дек 29, 2017 6:47 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
petko 69 написа: http://www.amavto.com/objects.php?from=20&cid=39&mid=35 Може и това да се ползва , но трябва ръчно да го отваряш и затваряш. Цената е само 25лв. монтираш едно жило в купето и си вечен. Така си пусках на първата кола перките на радиатора като прегряваше, с копче в купето. Не бих си го причинил отново. Да не е това : https://forums.nasioc.com/forums/showth ... p?t=781242 IACV - Idle Air Control Solenoid Valve. Макар, че пише, "смукач" - не парно - минава някакъв антифриз през него.
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 1:30 am |
|
|
Valio
|
Warxcell написа: Така си пусках на първата кола перките на радиатора като прегряваше, с копче в купето. Не бих си го причинил отново. Да не е това : https://forums.nasioc.com/forums/showth ... p?t=781242 IACV - Idle Air Control Solenoid Valve. Макар, че пише, "смукач" - не парно - минава някакъв антифриз през него. Това е стъпковото моторче за празния ход намира се на дросела и няма нищо общо по темата....
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 5:48 am |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
За този соленоид ли става въпрос ? Купих го от гигапартс за един проект, но така и не му дойде времето. Нещо към 25 пари беше, ако се не лъжа. Работи, ако цената те устройва мога да ти го пратя по Еконт догодина. Весели празници на всички! Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
12
|
|
Съб Дек 30, 2017 10:54 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Мерси на всички за отговорите. Днес дойде новия, който не стана, но така или иначе проблема не е в соленодиа Днес тествах стария и работи. Замерих напрежението на буксата и се оказва, че има постоянно напрежение и това държи клапана затворен. Някой има ли идея от какво се управлява това напрежение и при какви условия го има/няма? От климатроника при минимална/максимална температура не променя нищо Някой температурен датчик ли го командва това напрежение?
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 3:11 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Постове: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Трябва да отваря заедно с тръгването на вентилатора на климатроника. Редукторът на ГИ са го свързвали последователно на радиатора на парното и падна голямо чудене що не тръгва на газ без да е пуснато нещо по климатизацията.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 6:16 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Dimichos написа: Трябва да отваря заедно с тръгването на вентилатора на климатроника. Редукторът на ГИ са го свързвали последователно на радиатора на парното и падна голямо чудене що не тръгва на газ без да е пуснато нещо по климатизацията.
Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk При мен се получава, че след контакт винаги имам напрежение на буксата и не се влияе от това дали климатроника е пуснат/спрян. Редуктора ми е свързан паралелно и няма зависимост към климатроника. Явно ще трябват по-сериозни познания за тази система и как точно работи всичко по нея, довечера почвам да копая в manual-a
|
|
|
Съб Дек 30, 2017 6:36 pm |
|
|
viksanlg
Регистриран на: Чет Яну 26, 2012 12:58 am Постове: 104 Местоположение: Варна
Skype: viksanlg
Рейтинг: 15
|
|
Пон Яну 01, 2018 4:35 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
От тази диаграма излиза, че този клапан (heater cock solenoid) се управлява от Body Integrated Unit. Обаче тук идва сложната част да се разбере как работи този модул и каква му е връзката с климатроника. Някой да има жокери? Прикачени файлове: CockHeaterScheme.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Яну 01, 2018 9:11 pm |
|
|
Alxx
|
Ако съм разбрал правилно от прочетеното досега: BIU е един вид допълнителен контролен модул за екстрите в колата, който управлява захранванията на този клапан, климатроника, чистачките, часовника на таблото и...четеца на имобилайзера плюс дистанционния модул на ключовете. Скъпичък е нов и не се сменя ей така. Цитат: The transponders in the keys, the BIU & the instrument cluster are all "married" to each other. You need the real deal SSM3 computer from the dealer to replace any of them. Намира се някъде под корите на кормилната колона и около него по вход/изход има няколко релета - може някое от тях да е залепнало и това да ти е проблемът. Подозирам, че някой от джамбазите, които барат километражи биха могли да знаят каква е схемата с тоя модул.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 11:02 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
@Alxx
Благодаря за отговора!
Свалих корите под волана и махах едно по едно релетата, които са отдясно на конзолата с предпазителите - на буксата на соленоида винаги имаше напрежение след контакт. Единствения път, в който на буксата нямаше напрежение беше като извадих "A/C IG" предпазителя и климатроника не тръгна. Явно буксата е свързана директно с модула на климатроника. Четенето продължава...
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 2:51 pm |
|
|
Alxx
|
Тцъ, тцъ. Точно BIU управлява тоя клапан. На изваден бушон не е работил просто защото самия бушон 22 е свързан последователно с бушона на A/C модула. Виж си горе схемата - каквото и да е по веригата на климатика да откаже(от бушон), ще откаже и BIU модулът.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 3:09 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Остава да търся тоя модул от някой за пробата. Ама ако се е прецакал си мисля, че трябва да има и друго проявление, а всичко останало си работи отлично по колата.
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 3:21 pm |
|
|
srg
|
Не е задължително нещо друго да "участва" в проявлението на проблема. Абсолютно същото нещо с тоя клапан играх и аз миналата зима - спира парното изведнъж, после съвсем леко се появява, най-накрая спря изобщо и на третия ден се заиграх. След смяна на клапана парното си тръгна нормално.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 6:52 pm |
|
|