Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:46 am



Отговори на тема  [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Парното изчезна напълно и рязко 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко да повдигна темата.

Мислех, че радиаторчето ми е запушено, но се оказа друг проблема. Преди горещата линия има един електромагнитен клапан (под помпата на сервото е). Този клапан се е прецакал при мен. Днес го разглобих и му махнах уплътнението, което спира притока на антифриз към радиаторчето. Върнах го обратно, запалих и пуснах парното на макс - щях да пукна от жега вътре :good:

Сега остава въпроса този клапан каква роля изпълнява и след като е спрян за момента (докато купя нов) може ли да прецакам нещо така?

Чет Дек 28, 2017 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Става въпрос за ей това животно :shock: Оказа се, че цената му е доста солидна като за такъв смотан клапан :facepalm:
Подозирам, че ако го оставя нефункциониращ лятото ще пречи на охлаждането на климатика? :-?

Прикачени файлове:
0-02-04-2ed82046465a3ebe503c8e581cbcf0203648e691d9162c6590468a6ce394eab3_full.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Дек 29, 2017 12:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сваляй да го разглобим? Не намерих нищо за Суби, ама знам, че на баварците се чисти и проработва ако не е стопил соленоида.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Дек 29, 2017 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На Форд има същия клапан, там проблема, е че е на някой модели е пластмастов и с времето от горещината на антифриза и разпада.

Мисля,че там функцията му е да не вкарва топло през топлите дни.

Пет Дек 29, 2017 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Сваляй да го разглобим? Не намерих нищо за Суби, ама знам, че на баварците се чисти и проработва ако не е стопил соленоида.


Вчера го свалих и разглобих, бобината е цъфнала, защото не издърпва вътре стержена. Явно уплътненията бяха изтървали, защото беше напълнил с антифриз нагоре, където не би трябвало да има. Махнах му гуменото уплътнение за да циркулира постоянно (с малко бебе съм и не мога да си позволя без парно да карам) и поръчах подобен клапан от БМВ, защото оригиналния по Субару е 500лв :-~


Тия от Форд май са 4-ри пътни и не стават, поне това което гледах днес не ставаше. Утре като дойде този от БМВ ще видя дали ще пасне и ще дам повече инфо. :good:

Пет Дек 29, 2017 5:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DJANO написа:
Тия от Форд май са 4-ри пътни и не стават, поне това което гледах днес не ставаше. Утре като дойде този от БМВ ще видя дали ще пасне и ще дам повече инфо. :good:

Да, такива са. От едната страна е отворено докато другата е затворено.

Изображение

Може би не на всички, но на Фиеста със сигурност.

Пет Дек 29, 2017 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://www.amavto.com/objects.php?from=20&cid=39&mid=35 Може и това да се ползва , но трябва ръчно да го отваряш и затваряш. Цената е само 25лв. монтираш едно жило в купето и си вечен.

Пет Дек 29, 2017 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 282
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
http://www.amavto.com/objects.php?from=20&cid=39&mid=35 Може и това да се ползва , но трябва ръчно да го отваряш и затваряш. Цената е само 25лв. монтираш едно жило в купето и си вечен.

Така си пусках на първата кола перките на радиатора като прегряваше, с копче в купето. ROFL Не бих си го причинил отново.

Да не е това : https://forums.nasioc.com/forums/showth ... p?t=781242 IACV - Idle Air Control Solenoid Valve. Макар, че пише, "смукач" - не парно - минава някакъв антифриз през него.

Съб Дек 30, 2017 1:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Warxcell написа:
Така си пусках на първата кола перките на радиатора като прегряваше, с копче в купето. ROFL Не бих си го причинил отново.

Да не е това : https://forums.nasioc.com/forums/showth ... p?t=781242 IACV - Idle Air Control Solenoid Valve. Макар, че пише, "смукач" - не парно - минава някакъв антифриз през него.


Това е стъпковото моторче за празния ход намира се на дросела и няма нищо общо по темата.... :cool:

Съб Дек 30, 2017 5:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За този соленоид ли става въпрос ? Купих го от гигапартс за един проект, но така и не му дойде времето. Нещо към 25 пари беше, ако се не лъжа. Работи, ако цената те устройва мога да ти го пратя по Еконт догодина. Весели празници на всички!Изображение

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk
 12

Съб Дек 30, 2017 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси на всички за отговорите. Днес дойде новия, който не стана, но така или иначе проблема не е в соленодиа :shock:
Днес тествах стария и работи. Замерих напрежението на буксата и се оказва, че има постоянно напрежение и това държи клапана затворен. Някой има ли идея от какво се управлява това напрежение и при какви условия го има/няма? От климатроника при минимална/максимална температура не променя нищо :-? Някой температурен датчик ли го командва това напрежение?

Съб Дек 30, 2017 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Трябва да отваря заедно с тръгването на вентилатора на климатроника. Редукторът на ГИ са го свързвали последователно на радиатора на парното и падна голямо чудене що не тръгва на газ без да е пуснато нещо по климатизацията.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

Съб Дек 30, 2017 6:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Dimichos написа:
Трябва да отваря заедно с тръгването на вентилатора на климатроника. Редукторът на ГИ са го свързвали последователно на радиатора на парното и падна голямо чудене що не тръгва на газ без да е пуснато нещо по климатизацията.

Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk


При мен се получава, че след контакт винаги имам напрежение на буксата и не се влияе от това дали климатроника е пуснат/спрян. Редуктора ми е свързан паралелно и няма зависимост към климатроника. Явно ще трябват по-сериозни познания за тази система и как точно работи всичко по нея, довечера почвам да копая в manual-a :geek:

Съб Дек 30, 2017 6:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 26, 2012 12:58 am
Мнения: 104
Местоположение: Варна
Skype: viksanlg
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
:idea:

Пон Яну 01, 2018 4:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От тази диаграма излиза, че този клапан (heater cock solenoid) се управлява от Body Integrated Unit. Обаче тук идва сложната част да се разбере как работи този модул и каква му е връзката с климатроника. Някой да има жокери? :hello:

Прикачени файлове:
CockHeaterScheme.png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Яну 01, 2018 9:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако съм разбрал правилно от прочетеното досега:
BIU е един вид допълнителен контролен модул за екстрите в колата, който управлява захранванията на този клапан, климатроника, чистачките, часовника на таблото и...четеца на имобилайзера плюс дистанционния модул на ключовете. Скъпичък е нов и не се сменя ей така.
Цитат:
The transponders in the keys, the BIU & the instrument cluster are all "married" to each other. You need the real deal SSM3 computer from the dealer to replace any of them.

Намира се някъде под корите на кормилната колона и около него по вход/изход има няколко релета - може някое от тях да е залепнало и това да ти е проблемът. Подозирам, че някой от джамбазите, които барат километражи биха могли да знаят каква е схемата с тоя модул.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Яну 02, 2018 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@Alxx

Благодаря за отговора!

Свалих корите под волана и махах едно по едно релетата, които са отдясно на конзолата с предпазителите - на буксата на соленоида винаги имаше напрежение след контакт.
Единствения път, в който на буксата нямаше напрежение беше като извадих "A/C IG" предпазителя и климатроника не тръгна. Явно буксата е свързана директно с модула на климатроника. Четенето продължава...

Вто Яну 02, 2018 2:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тцъ, тцъ. Точно BIU управлява тоя клапан. На изваден бушон не е работил просто защото самия бушон 22 е свързан последователно с бушона на A/C модула. Виж си горе схемата - каквото и да е по веригата на климатика да откаже(от бушон), ще откаже и BIU модулът.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Яну 02, 2018 3:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Остава да търся тоя модул от някой за пробата. Ама ако се е прецакал си мисля, че трябва да има и друго проявление, а всичко останало си работи отлично по колата. :shock:

Вто Яну 02, 2018 3:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е задължително нещо друго да "участва" в проявлението на проблема.
Абсолютно същото нещо с тоя клапан играх и аз миналата зима - спира парното изведнъж, после съвсем леко се появява, най-накрая спря изобщо и на третия ден се заиграх.
След смяна на клапана парното си тръгна нормално.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Яну 02, 2018 6:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор