Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=24623
Страница 1 от 1

Автор:  CUPONa [ Съб Дек 30, 2017 8:28 am ]
Заглавие:  Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Здравейте, колеги!
Някой влизал ли е в "борбата" за подмяна на крушки за късите светлини? Не знам кой японски гений е измислил това да става толкова трудно и неудобно!
По принцип проблемът, който имам е, че късите въобще, ама въобще не осветяват. Когато ги включа вечер много често не мога да разбера дали наистина работят! Дори фаровете за мъгла осветяват по-надалеч! Затова започнах да отстранявам една по една възможните причини по ред на трудност:
1. Първо полирах фаровете от външната страна. Ефектът е незабележим (имам предвид относно осветяването).
2. Сега е наред да пробвам с други ксенонови крушки (а ако се наложи и баласти). Това обаче се оказва изключително трудно! Защо са направили толкова неудобна една иначе толкова проста, обикновена и често възникваща операция?
3. Мисля за трета, последна стъпка да оставя свалянето на фара, отварянето му и полиране вътрешната му страна, както и на рефлектора на лупата. Това не ми се иска много, защото знам, че отвори ли се веднъж фар, повторното му залепване вече не е както трябва и навлизането на влага, а от там образуването на конденз, е неизбежно.
Някой има ли подобен проблем с неосветяване от късите светлини? Държа да кажа, че дългите правят нощта направо ден!
Също така искам да попитам някой, който си е купил чисто нов автомобила, дали винаги късите са фабрично ксенони и дали е възможно, въпреки, че има лупа, крушките да са били халогенни? В ръководството пише, че крушките за късите са Н7, но това отговаря на стандарта за халогенни крушки. Ксенонови би следвало да са D1S, D2S и т.н.

Автор:  Alxx [ Съб Дек 30, 2017 1:26 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Не губи време в полирания и търкания. Твоят модел се слави с бързо прогарящи рефлектори на късите. Колега във форума си беше описал мъките и по спомен си беше пращал фаровете в друг град(май Стрелча) за рециклиране.
П.С. Има и лупи с халогени, ксенонът по принцип е опция, стандарт е само при скъпите нива и мотори.

Автор:  CUPONa [ Нед Дек 31, 2017 12:07 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Благодаря за отговора!
Явно серийно излизат със скапани фарове... Субару вече не е равно на качество..., жалко! :(
Иначе, в тази тема се загатва за рефлекторите.
Ще ги видя момчетата какво ще ми предложат.

Автор:  takinardi [ Вто Яну 02, 2018 10:14 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Колега, минавал съм по този път. За съжаление фаровете се разглобяват. Рефлекторите изгарят. Ако може да те успокои, горят и на много "премиум" марки. Пращаш ги в Еверт лак- Стрелча. Правят ги нови, но става бавно. Питай предварително, колко време ще им отнеме, щото реално оставаш без кола. Коректни са, работят и с куриери. 2 години вече нямам никакви проблеми. Гледай да ползваш ксенон крушки задължително с UV- стъкло. Също не е лошо да си направиш дневни светлини, а ксенона да се ползва само по предназначение. Аз съм с LED на халогените на 50% с модул за управление и се виждат доста по- добре през деня. Светват при стартиране на двигателя и гаснат при гасене или пускане на габарити/ къси.
Иначе смяна на крушки става със сваляне на предни джанти и подкалници. Пак е по- лесно от сваляне на броня и фарове :D Вземи си и щипки да си имаш за подкалниците.

Автор:  melhaer [ Съб Яну 06, 2018 8:23 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Аз да се включа относно отварянето - преди 2 години имах леко подиране с бронята, но след оправянето в доверен сервиз, фарът почна да пуска вода. понже имах и други забележки я закарах при тенекиджия, който разбира от Субита и когато ми оправиха бронята (не беше добре наместена), човекът залепи и фара, но година по-късно (той не беше все пак спец по фарове) почна да пропуска леко. В един момент имаше нон стоп влага вътре и адски много ме дразнеше.

След като занесох фаровете за ремонт при човекът от ВАГ групата (нови лупи и ксенон) фаровете са чук - карал съм и колата е стояла в много як дъжд и няма индикации, че пропускат каквато и да е влага.

Така че, моят съвет е, след като направиш тази процедура в Стрелча, фаровете да ги залепят хора, които се занимават професионално с това.

Автор:  Gavrilov [ Вто Яну 09, 2018 5:14 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Понеже минавах по пътя със слабите фарове - проблема не е в крушката. Рефлекторите прегарят - популярен проблем е. Аз съм с рециклирани фарове от един полски магазин през ebay, понеже не можех да чакам и стъпиха на същата цена каквато ми обявиха за сваляне, възстановяване на покритието в Стрелча, полиране и монтаж - около 1000лв всичко на всичко.

Реално няма нужда да се сваля джанта или да се разглобява цялата броня. Може да се навие пълен ляв (ако се сменя лявата) или респективно - десен волан. Вадят се щипките и се "забелва" назад подкалника и се бърка с ръка до лакътя вътре. Трудно, рисковано и неприятно е, особено ако си с големи лапи като мен. Аз напипах правилното място и дори я отвъртях. Спрях и чак тогава реших да прочета и погледна.
Има едно две клипчета в Youtube, които показват операцията. Има риск да си прецакаш крушката. Човека от Ксенон.бг го направи пред мен на улицата по а и валеше дъжд, така че очевидно си има чалъм.

Автор:  takinardi [ Сря Яну 10, 2018 10:14 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Gavrilov написа:
Понеже минавах по пътя със слабите фарове - проблема не е в крушката. Рефлекторите прегарят - популярен проблем е. Аз съм с рециклирани фарове от един полски магазин през ebay, понеже не можех да чакам и стъпиха на същата цена каквато ми обявиха за сваляне, възстановяване на покритието в Стрелча, полиране и монтаж - около 1000лв всичко на всичко.


Платих 44лв за покритието в Еверт лак и около 50 лв за разглобяване и сглобяване на фаровете. Това е цена за двата. Какви са тия 1000 лв? Те нови сигурно са около тази цена.

За демонтажа свалях джанти и махах корите изцяло, защото съм тертиплия и искам да си работя спокойно и на широко, до колкото е възможно.

Автор:  Supersonic [ Чет Яну 11, 2018 10:03 am ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Здравейте, и аз имах подобен проблем с фаровете, но го реших като първо изпълних точка две от плана на Колегата :) Не знам дали имам проблем с рефлекторите на фаровете или просто съм свикнал с ксенон от предният ми автомобил. Моите фарове също имат нужда от външно полиране, но не смятам че това се отразява на светенето им. По скоро прецаква визията на автомобила.
Поръчах си ксенон от xenon.bg
Модела е този: http://xenon.bg/product/752/raytech-h7- ... ntsia.html .
(На предната си кола имах такъв и бях много доволен, няколко години без проблем, но при едно влизане на колата в сервиз единият баласт изгоря. Реших да го подменя с китайски от 20 лв. и разликата в светенето на двата фара беше драстична. Все едно китайчето не свети. Затова реших да заложа отново на този вариант :) )
Ксенона ми го монтира един електричар от Варна. Частично откачи бронята и извади фаровете за да може спокойно да нареди системата. Цялата операция беше около час и малко.
След монтажа задължително реглаж на фаровете.
Мога да кажа че прогледнах :)
Колата има монтиран модул за дневни светлини, който пали плавно дългите на 30%. Според мен това е задължително ако колата е с ксенон. Така ще се удължи живота на всичко свързано с фаровете, ел. инсталация, габарити, осветление на табло, рефлектори, ксенон и т.н.н.
А и така е много удобно, ключа за фаровете стои на авто и колата си ги пуска когато трябва :)
Поздрави :)

Автор:  ggkolev [ Пон Яну 15, 2018 11:57 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Халогените са големи карай на халогени и това е...
От 2 години съм минал през поне 80 полицейски поста - 10 съм спиран и никой не ми е направил проблем.
Така ще си съхраниш рефлекторите на фаровете.
Ще поръчвам лед от китайски сайт чрез приятел без радиатори за 18 $ брой 4000 лумена, дават еквивалент 140 вата. Като дойдат ще дам отзиви и снимки.

Автор:  Greg4o [ Вто Яну 16, 2018 2:31 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

ggkolev написа:
Халогените са големи карай на халогени и това е...
От 2 години съм минал през поне 80 полицейски поста - 10 съм спиран и никой не ми е направил проблем.
Така ще си съхраниш рефлекторите на фаровете.
Ще поръчвам лед от китайски сайт чрез приятел без радиатори за 18 $ брой 4000 лумена, дават еквивалент 140 вата. Като дойдат ще дам отзиви и снимки.

Само дето и халогените са пластмасови и прегарят също.
Но с ДРЛ модул на халогените става чудно и свети само дневната светлина .С Л.Е.Д. става.

Автор:  Kenshin [ Вто Яну 23, 2018 3:56 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Пробвай с нови крушки. Аз имах същия проблем и полирането не даде почти никакъв резултат. Сложих Philips и разликата е от небето до земята, разбирай че няма никакъв проблем. Ксеноновата крушка приключва живота си за 3-4 години, особено ако е някое менте може и по - бързо. И си монтираш DRL както каза Greg40 и си свиркаш ;)

Автор:  takinardi [ Сря Яну 24, 2018 2:37 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

Аз съм с ДЛР модул с ЛЕД крушки на халогените. Пуснал съм ги на 50% , за да издържат повече. Иначе почват да мигат за около година. Светят прилично и през деня се виждат повече от ксенона. Карам така 2 години вече.

Автор:  Kenshin [ Сря Яну 24, 2018 2:44 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

аз си взех китайските DRL който светят около халогена. Подменя се цялата пластмасова гривна. Не са евтини но са много удобни . https://ru.aliexpress.com/item/12-6000- ... autifyAB=5

Автор:  CUPONa [ Вто Юли 10, 2018 1:49 pm ]
Заглавие:  Re: Подмяна на крушки за къси светлини Outback IV (B14)

В крайна сметка свалих фаровете и ги дадох за цялостно почистване и полиране на рефлекторите зад лупата.
Нямах кола за около 2 седмици (доста се забавиха с фаровете) и ми беше много неудобно... Нямаше да ме е яд толкова, ако крайният резултат ме удовлетворяваше! Паралелно, докато ми правеха фаровете, си купих светодиодни крушки с чипове на Филипс ( https://www.emag.bg/svetodiodni-krushki ... D0360HBBM/ ). Може би направих грешка, че не купих оригиналните крушки на Филипс, но не ми се даваха 300 и нагоре лева. Не прецених обаче, че моята кола е с фабричен ксенон и гнездото за крушката е D2S, а не H7. Заблудих се и от това, че навсякъде в ръководствата за този модел пише, че е H7! Да, ма не е! Явно при дизеловите версии си е с D2S, а ръководства за тях - никъде! Както и да е - поорязях пластмасовите пръстенчета на крушката за да пастне на цокъла, но въпреки това, ми се струва, че не са идеално прилепнали, а от там идва и недобра осветеност на пътя отпред. Реално светят надалеч, но светлината не е плътна, а "разредена".
Не ми е останало време да пробвам със ксеноните как свети, защото процедурата е дългичка. Няма как да се направи това без махане на предната броня и свалянето на целия фар. Баластите са монтиране в специално отделение от долната страна на фара, което е достижимо само при свален фар.
Абе общо взето голяма играчка падна и така като гледам, още ще си поиграя, защото резултатът никак не ми харесва - да, сега свети значително по-добре от преди, НО е крайно незадоволително, още повече, като спра до някой стар автомобил, неговите прегорели, пожълтели и замъглени фарове светят по-добре от моите!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/