Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:38 pm



Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Шум от радиаторчето за парното 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте. Колата е Аутбек, 3.0, 2007 фейслифт. След почистване на радиаторите лятото и смяна на термостат и антифриз, в един момент започна да се чува как течността "тече" през радиаторчето. Шумът се чува откъм таблото, където е радиаторчето всъщност, може най-точно зад волана където маркучите влизат в него. Чува се при подаване на газ между 800 до около 2к оборота, над тях вече не се чува. В началото на зимата забелязах, че и парното в дясно е намаляло сериозно.

Прочетох във форума за подобни проблеми и закарах колата в сервиз Дунев миналата седмица. Колата беше закачена на машината за почистване в продължение на около 8 часа. В резултат на процедурата парното сега е равномерно и много по-силно, но шумът като от течаща течност си го има все още.

Колата е на 143к реални километра, няма и не е имала газ. Системата е обезвъздушена, антифризът не мърда. Маслото също.

Някой имал ли е подобен проблем и има ли смисъл според вас да я закарам за още един ден на машината в Дунев за допълнително почистване или да търся проблема другаде? Колата е гледана в два от белите сервизи и в Дунев и според всички проблемът би трябвало да е в някакво запушване на пътищата, но не е сигурно, че с почистване ще се оправи.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Пон Яну 08, 2018 8:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 19, 2012 11:13 am
Мнения: 74
Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza 2.0R '06
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Отвсякъде си е признак за въздух в системата.

Вто Яну 09, 2018 8:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всяка сутрин на студено налива по малко в радиатора и изфорсирвай мотора 3 .4 пъти . :idea:

Вто Яну 09, 2018 8:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Интересното е, че се появява и изчезва по различно време. Понякога го има при първото палене и си го има през цялото време после. Друг не. Случва се 2-3 дни подред да не се чува. Миналата седмица единия ден запалих и го нямаше, тръгнах по магистралата, карах около 150 км по нея и след това като влязох в града и при ниски обороти пак си се чуваше. Може си въобразявам, но ми се струва, че при пуснато и загряло парно (т.е. когато темп на антифриза вече е нормална) го няма шума или поне не толкова.

Вто Яну 09, 2018 9:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-вероятно има въздух в системата. Ако е обезвъздушена добре няма как да чуваш тоя шум.

Вто Яну 09, 2018 10:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 28, 2014 10:57 pm
Мнения: 110
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.0,2007
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Може шумът да е от клапите...
При мен беше така.

Нед Яну 14, 2018 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Шум на течаща вода няма как да дойде от клапите.

Нед Яну 14, 2018 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Два дни по няколко часа каране няма никакъв шум отново, но пък днес забелязах друга странност след почистването на радиаторчето. Отпред лява и дясна зона са равномерни, но под 27 градуса зададени си духа хладно. В същото време отзад духа много топло. Пуснах климатика на 16-17 градуса и отпред духа студено, отзад пак топло.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Нед Яну 14, 2018 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Почти два месеца го нямаше шума, парното си работи нормално. Онзи ден като стана по-топло и пак се появи този шум. Няма течове, няма промяна в нивото на антифриза. Странно беше, че онзи ден за първи път чух и да се включат перките за известно време (честно казано нямам спомен да съм ги чувал дори в най-топлите летни дни). В допълнение в момента по гуменото уплътнение на капачката на радиатора и в казанчето има нещо като финни песъчинки.

Пускам торк вече няколко пъти и ми прави впечатление, че в града температурата непрекъснато се променя като се движи между 80 и 95 градуса, което не знам дали е нормално. Стрелката си стои на едно място през това време.

Всички тези странности започнаха след смяна на термостат с такъв дето отваря по-рано (не помня колко градуса), промивка на радиаторите и смяна на антифриз. Не знам дали при промиването не са се "разтворили" някакви отлагания, които е имало по системата и като са се раздвижили да са причинили всички тези аномалии. Системата беше преглеждана в три различни сервиза и нищо конкретно до момента не е установено.

Вто Мар 13, 2018 5:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стрелката винаги ти седи на средата в диапазона на тия градуси и това е нормално :good:

Сря Мар 14, 2018 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, припомних си темите във форума в тази връзка и снощи прочетох същото. Благодаря :) иначе днес в още един от "белите" сервизи погледнаха колата и според тях причината е запушване на радиаторчето на парното, вероятно от въпросните "песъчинки", които са тръгнали по системата при промивката на радиатора лятото. Но според тях щом след 8 часа на машината при Дунев не се е оправило това, а само самото парно, то вероятно няма да се оправи и при втора процедура, така че за момента да си карам така.

Сря Мар 14, 2018 4:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами гласи се за доста неприятна цена за радиаторче и смяната му.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Сря Мар 14, 2018 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За момента май се оказва, че при мен проблемът е от "отлепила" гарнитура. След едно по-здраво настъпване ми направи впечатление, че нивото на антифриза се е вдигнало до горе в казанчето и даже малко е изхвърлило. Антифризът стана по-замърсен и леко пожълтя дори. На другата сутрин на студено беше малко под минимума. В Субаруленд ме накараха да направя две дължини по околовръстното с по-висока скорост и като спрях казанчето си "вреше" и пак беше изхвърлила известно количество. Казаха, че е отлепила гарнитурата със сигурност.

Аз си обяснявам, че може в началото пробивът да е бил малък и явно само при по-сериозно настъпване е вкарвала въздух, съответно го чувам през радиаторчето. Като се обезвъздуши и не я настъпвам няма въздух и затова понякога по няколко дни няма шум. Сега е обезвъздушена и не бълбука и шуми, но аз я карам до 3к оборота.

След празниците явно ще трябва да се сваля двигателя... Аз не съм много наясно с тази материя и се доверявам на майсторите, но ако на някой горното му се струва съмнително може да сподели...[emoji3]

Нед Апр 01, 2018 3:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом ти ври казанчето е ясна работата. За жалост е свързано с не малко средства, но пък после е кеф. Аз лично бих сменил веригите, обтегачите и водната помпа покрай гарнитурите. Даже съм ги купил вече :giggle:

Пон Апр 02, 2018 9:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, като се прави ще се прави както трябва - вериги, банани, водна помпа, вероятно и гумички на клапаните. Доколкото разбрах при тази процедура се шлайфа главата и се прави някаква проверка за компресия/херметичност. Предполагам в резултат на това се разбира дали и блока трябва да се шлайфа?

Припомних си доста от свързаните теми във форума и се зачудих доколко е възможно замърсяването на антифриза и надуването да не са от ганитура, а от пробив в охладителната система, който осезаемо се проявява при по-сериозно натоварване на колата. При мен всички тези ефекти се появиха след сваляне на водния радиатор и смяна на термостата и капачката. Реално до 140к км и 10 г. колата си беше с оригиналните и нямаше никакви подобни проблеми. Възможно ли е при "разбутването" отнякъде да е започнала да вкарва въздух при по-голямо натоварване? Преди няколко месеца Тенчо наду системата и я тества като нямаше никакви течове. Чуденето ми е с оглед на опцията първо да сменя ако трябва радиатора, маркучите, ако трябва термостата и капачката също, промивка на цялата останала сиситема, за да се елиминира проблем с охладителната система преди да се отваря двигателя.

Пон Апр 02, 2018 3:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не прави излишни разходи - трябва да си убеден, че проблема е от гарнитура. Пробив в охладителната система води до загуба на антифриз в блока и радиатора - в следствие нямаш врящо казанче, но имаш движение на въздушни мехури из блока и съответно движение на стрелката на таблото. Още повече, че при нехерметичност капачката няма да си свърши работата по регулиране на налягането заради въздушната възглавница. Ти не съобщаваш такова нещо.
Преди теста на околовръстното трябваше да пробвате дали е обезвъздушена добре, както предложи петко69. Имаш две лесни неща за проба - връщаш стария термостат и старата капачка и гледаш какво се получава.
При проблем с гарнитурата в антифриза не влиза въздух, влизат отработени газове от цилиндрите. Надуват се маркучите и обикновено тест за газове в антифриза дава инфо за състоянието. Слага се съд директно на гърловината на радиатора, системата се обезвъздушава и се изследва като отворена след загряване - при наличие на мехури и завиране в радиатора работата е ясна.
Иначе по въпроса за ремонта: в ранна фаза правиш само главите, при системно прегряване може да закривиш блоковете и да опечеш сегментите.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Апр 02, 2018 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, действително желанието ми е да не се сваля двигателя докато не е сигурно, че е гарнитура. Преди теста на околовръстното проверихме нивото в радитора и казанчето и уж беше обезвъздушена системата. За съжаление старите термостат и капачка не ги пазя.

Днес в Динамик арт направиха тест за наличие на газове в антифриза, който беше отрицателен. Нямаше никаква промяна в цвета на тест течността. Маркучите също не ми се струват надути.

Тъй като антифризът видимо е силно замърсен и то само за няколко месеца от смяната, имам съмнения, че може това да води до някакви запушвания. В резултат на това се появява шума и повишаване на нивото поради невъзможност антифриза да циркулира нормално при по-голямо натоварване. Не съм сигурен дали това практически и технически е възможно.

За да отпаднат тези съмнения, първо мисля да направя промивка в Дунев на цялата система (този път не само радиаторчето на парното) и нов антифриз. Ако след това пак го има проблема, мисля ще е ясно.

Пон Апр 02, 2018 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И скобите на маркучите да подменят. За всеки случай

Вто Апр 03, 2018 7:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко актуализиране на информацията - колата е със сменен антифриз и почистена система. Шумът в радиаторчето на парното е още по-отчетлив, тоест вероятно още по-свободно се движи въздуха. При кратките карания в града нивото в разширителния съд не се променя, но при изстиване на колата и отваряне на капачката на радиатора излиза всеки път доста въздух. Появиха се и признаците, споенати по-горе от ico_tech, а именно движение на стрелката и моментно повишаване на температурата до 106-106 градуса. Последното обикновено се случва еднократно кратко след запалване и след това се нормализира около 90-95 градуса в града.

Днес направиха и тест за течове по системата и за вкарване на изгорели газове в антифриза. При надуване течове няма и си държи налягането. След това със същия уред при запалена и загряла кола (изчакаха да включи перките на 96 градуса като стигна) свалиха налягането на около 0.5 бара и я оставиха да работи на място. След малко започна леко да покачва и стигна до 0.7 бара при работа на празен ход. При форсиране се качва още повече. Според майсторите при този тест единственият начин да качва налягането е ако вкарва изгорели газове, защото антифризът вече се е разширил и няма как да е от него.

Благодаря на vizor за данните на сервиза. След празниците явно ще се вади двигателя, май няма какво повече да се диагностицира [emoji3]

Чет Апр 05, 2018 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Интересен тест са направили като цяло. Дори не съм се замислял за такъв начин. Съжалявам, че не се оказа по-малкия дявол...

Чет Апр 05, 2018 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор