Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:16 pm



Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Шум от радиаторчето за парното 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За мен също беше интересно. Не съм сигурен колко е надежден, тъй като според някои антифризът се разширява и при подобен тест, което води до повишаване на налягането. Може би най-коректно би било тестване на системата като отворена с фуния примерно (както се коментира в няколко теми), но нямаше условия за това.

Вто Апр 10, 2018 11:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Антифриза се разширява при промяна на температурата. При работна температура не би трябвало да се променя. В системата обаче има едно препятствие пред потока на водата и това е термостата, който е местно съпротивление с различна величина при работа на двигателя. В зависимост колко добре е обезвъдушена системата също можеш да получиш различни показания на манометъра. Малко въздух прави отчитанията нелегитимни. Предлагам ти малък откъс от статия касаеща охлаждането и гарнитурите на боксерите, да видим дали ще припознаеш твоя симптом:

Цитат:
Engines EZ30 DOHC 6-cylinder (H6) from 2001 to current
While these models are not as prone to the same problems as the 4-cylinder models, they have their own unique vulnerability, with the heater core. Unlike other models the EZ30 heater does not have a separate tap, and runs in series with the engine cooling system, meaning if the heater core becomes blocked, circulation of coolant is impeded throughout the system and the engine will overheat. The only early warning sign drivers might notice is an intermittent gurgling sound from behind the dashboard. If the heater core is replaced at this stage no further repairs should be required. However, if the early signs are overlooked, the engine will begin within two years to repeatedly overheat and the head gasket will fail, possibly damaging other components such as bearings, rods and crankshafts. The heater cores in these models commonly begin to fail around the 120K kilometre mark.


Източник: https://www.alldrivesubaroo.com.au/services/head-gasket-repairs/

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Апр 11, 2018 3:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Антифриза се разширява при промяна на температурата. При работна температура не би трябвало да се променя. В системата обаче има едно препятствие пред потока на водата и това е термостата, който е местно съпротивление с различна величина при работа на двигателя. В зависимост колко добре е обезвъдушена системата също можеш да получиш различни показания на манометъра. Малко въздух прави отчитанията нелегитимни. Предлагам ти малък откъс от статия касаеща охлаждането и гарнитурите на боксерите, да видим дали ще припознаеш твоя симптом:

Цитат:
Engines EZ30 DOHC 6-cylinder (H6) from 2001 to current
While these models are not as prone to the same problems as the 4-cylinder models, they have their own unique vulnerability, with the heater core. Unlike other models the EZ30 heater does not have a separate tap, and runs in series with the engine cooling system, meaning if the heater core becomes blocked, circulation of coolant is impeded throughout the system and the engine will overheat. The only early warning sign drivers might notice is an intermittent gurgling sound from behind the dashboard. If the heater core is replaced at this stage no further repairs should be required. However, if the early signs are overlooked, the engine will begin within two years to repeatedly overheat and the head gasket will fail, possibly damaging other components such as bearings, rods and crankshafts. The heater cores in these models commonly begin to fail around the 120K kilometre mark.


Източник: https://www.alldrivesubaroo.com.au/services/head-gasket-repairs/


Много благодаря за информацията! Симптомите бяха точно такива и на практика започнаха, когато колата беше на около 130-135к км. Реално започнаха непосредствено след смяната на оригиналния термостат и разкачането на водния радиатор за почистване. От тогава е минала почти година и 15-20к км и в този период според мен колата никога не е прегрявана, дори стрелката не беше мърдала от нормалната си позиция. Едва в последните седмици 3-4 пъти се случва за около 10-15 сек да стигне до 107-108 градуса, но установих, че това става само ако в първите минути след запалване я карам под 2к оборота. Все едно нещо пречи на антифриза да се завърти и след като тръгне всичко си е нормално, съответно започва да се чува и шуменето на течността зад таблото. Честно казано заподозрях термостата (който уж е оригинален и нов), защото шуменето обикновено се чува след като колата мине 78 градуса, тоест когато термостатът би трябвало да отвори.

Днес антифризът беше отново източен, смениха термостата, капачката, маркучите и скобите. Към момента видимо няма "песъчинки" в антифриза и изглежда чист. При повторното наливане го прецедиха и имаше само няколко по-едри черни боклука, както и няколко от същите по термостата. Ще тествам няколко дни да видя дали ще има някаква промяна от това или пак ще продължи да изхвърля антифриза към разширителния съд и да шуми течността зад таблото.

Сря Апр 11, 2018 4:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И понеже каза, че пак си сменял антифриза ето още малко текст за размисъл:
Цитат:
One very common problem occurs when cooling systems are fully drained and then refilled, either as part of a routine service replacement of coolant, or following cooling system or head gasket repairs where the coolant is drained. Modern Subarus cannot simply be filled up with coolant from the header tank or directly into the radiator. If this is done there will be large pockets of air left in the system, and the engine will overheat. There is no bleed nipple on Subaru engines to ensure that all air is out of the system, and the only way to do this properly is by use of a special coolant vacuum purge and refill kit that sucks air out at one end, while drawing coolant in at the other


В няколко теми сме обсъждали, че смяната на антфриз на Субару е доста тънка работа и първоначалната радост на някои собствениици, че са се погрижили за колата си, се превръща в малък кошмар. Проблема е, че хем изисква малко мисъл, хем отнема време - това се превръща в проблем за всеки сервиз (бял, черен, сив), пред който чакат десетки автомобили.
Макар, че на пръв поглед заключението на сервиза е ясно, пак ще ти препоръчам да си поиграеш със системата и да я обезвъздушиш в рамките на ден - пълниш, оставяш фуния или бутилка на гърловината, уплътняваш около фунията с нещо временно (пореста гума, латексови ръкавици, парцал и др.) и пускаш колата да загрее като отворена система. Изчакай да се отвори термостата, пусни парното на макс. Когато загрее, почни да повишаваш оборотите и гледай, колко бълбука. Трябва да стигнеш до положение, в което при промяна на оборотите течността не бълбука, а само си променя нивото. Може да го повториш няколко пъти (малък разход на време на фона на ремонта).

Имай предвид, че вътрешен пробив на гарнитурата води до движение в двете посоки - газове навлизат в охладителната система в такт сгъстяване, антифриз навлиза в такт засмукване. Този антифриз изгаря в цилиндъра и често, от определено количество нагоре, започва да се вижда и зад колата (особено при свалени катализатори) във формата на бял пушек.
Не съм се задълбочавал в системата на антифриза на този мотор, но според извадката, която ти копнах парното е свързано доста неподходящо. За да го изключиш като проблем трябва да се байпасира с една тръбичка през маркучите влизащи в купето. Понякога промиването на радиатори и охладителни системи води до главоболия и е възможно трудното обезвъздушаване да е причинено точно от топлообменника на парното.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Апр 11, 2018 4:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
...пълниш, оставяш фуния или бутилка на гърловината, уплътняваш около фунията с нещо временно (пореста гума, латексови ръкавици, парцал и др.) и пускаш колата да загрее като отворена система. Изчакай да се отвори термостата, пусни парното на макс. Когато загрее, почни да повишаваш оборотите и гледай, колко бълбука. Трябва да стигнеш до положение, в което при промяна на оборотите течността не бълбука, а само си променя нивото. Може да го повториш няколко пъти (малък разход на време на фона на ремонта)...

С две ръце за казаното. Аз си направих фуния с гумено уплътнение, когато сменях антифриз и термостат. Паркирах на 45 градусов наклон с муцуната нагоре и оставих с напълнена фуния да работи, докато не се "уригна" няколко пъти във фунията. После долях до нормално ниво и няма драми оттогава. Вярно, не съм със 3.0, но принципът е същият.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Апр 11, 2018 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес успях най-после да направя и теста, който посъветваха колегите по-горе. Направих една фуния и тествах системата като отворена. Запалих колата, пуснах парното и форсирах на място докато пусне перките (96 градуса). В началото избълбука няколко пъти и след това не бълбукаше известно време. Като се изключиха перките започнах да я форсирам повече, до около 5к оборота, като при форсиране течността се покачва във фунията и няма балони, но при връщане на газта всеки път избълбуква. Фунията се напълни и с черни леко мазни боклуци, подобни на тези, които видях при смяната на термостата и маркучите.

Вчера пак като я понастъпих повече пак изхвърли антифриз през разширителния съд и после не се връща обратно. За съжаление всички тестове и диагностики все в една посока си водят ... :)

Нед Апр 15, 2018 6:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко актуална информация...двигателят беше ремонтиран (шлайфане на глави, смяна гарнитури, уплътнения, водна помна, вериги, обтегачи и т.н.) и в момента е с минерално масло за разработка. Няма никакви шумове откъм радиаторчето, както и промени в нивото/цвета на антифриза. Няма и резки промени в температурата като в задръстване в София стига 96 градуса и при включване на перките бързо си сваля на 91. При продължително движение (напр. по Цариградско) сваля до около 87 градуса. Ще продължа да следя и ще кажа има ли нещо ново след смяната на маслото.

Гледам с torque разни параметри (голяма част без да са ми съвсем ясни) и ми изникнаха два въпроса като не съм сигурен дали в периода на разработка и след ремонта на двигателя (минал съм около 100 км само) въобще са актуални или трябва да мине време:

- преди сборът от lonterm и shortterm корекциите обикновено беше около +/- 5% и рядко имаше отклонения. В момента под това обикновено е пак в тези граници, но при връщане на газта и спиране (напр. от 50-60 км/ч) моментно стигат до +/- 10-15% и след това пак влизат в норма. Longterm в подобна ситуация е около 6-8%.

- на място оборотите са си около 650-660, което мисля е нормално. В движение (напр. с около 50-60 км/ч) при връщане газта сваля до около 600 и след това ги вдига на около 900-1000. Нямам спомен дали и преди го е правила и просто не съм му обръщал внимание...

Горното нормално ли е? Не знам дали има значение, но има няколко пробива по изпускателната система, които ще бъдат отстранени съвсем скоро. Гледах стари теми във форума, но не намерих отговори, така че се извинявам ако питам нещо, което вече е коментирано.

Пет Май 11, 2018 10:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
.двигателят беше ремонтиран (шлайфане на глави, смяна гарнитури, уплътнения, водна помна, вериги, обтегачи и т.н.) и в момента е с минерално масло за разработка

Това предложение за разработване с минерално масло след подмяна на посочените елементи кой го измисли?
Сменял си сегменти/бутала/лагери?
Шлайфал си вал, блок?


Просто ми е любопитно. Не че нещо ще се повреди от минералното масло, но предполагам са ти предложили смяна след 1000 км с "хубаво" масло, което е допълнителен разход от 200+лв, напълно ненужен.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Май 11, 2018 11:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Цитат:
.двигателят беше ремонтиран (шлайфане на глави, смяна гарнитури, уплътнения, водна помна, вериги, обтегачи и т.н.) и в момента е с минерално масло за разработка

Това предложение за разработване с минерално масло след подмяна на посочените елементи кой го измисли?
Сменял си сегменти/бутала/лагери?
Шлайфал си вал, блок?


Просто ми е любопитно. Не че нещо ще се повреди от минералното масло, но предполагам са ти предложили смяна след 1000 км с "хубаво" масло, което е допълнителен разход от 200+лв, напълно ненужен.


Пропуснал съм да напиша, че са сменени и сегментите. Бутала/лагери/блок/вал не са разглобявни, тъй като не са били констатирани никакви признаци, които да налагат отварянето на тази част от двигателя.

Пет Май 11, 2018 11:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ясно, благодаря. Последен въпрос - би ли постнал размерите на цилиндрите и износа на буталата. Интересно ми е да видя кола на 150к км без газово как се държи на износването. Предварително благодаря.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Май 11, 2018 12:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Ясно, благодаря. Последен въпрос - би ли постнал размерите на цилиндрите и износа на буталата. Интересно ми е да видя кола на 150к км без газово как се държи на износването. Предварително благодаря.


Аз нямам такава информация честно казано. Трябва да питам в сервиза какво имат.

Пет Май 11, 2018 1:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: tst и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор