Автор |
Съобщение |
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Здравейте. Колата е Аутбек, 3.0, 2007 фейслифт. След почистване на радиаторите лятото и смяна на термостат и антифриз, в един момент започна да се чува как течността "тече" през радиаторчето. Шумът се чува откъм таблото, където е радиаторчето всъщност, може най-точно зад волана където маркучите влизат в него. Чува се при подаване на газ между 800 до около 2к оборота, над тях вече не се чува. В началото на зимата забелязах, че и парното в дясно е намаляло сериозно.
Прочетох във форума за подобни проблеми и закарах колата в сервиз Дунев миналата седмица. Колата беше закачена на машината за почистване в продължение на около 8 часа. В резултат на процедурата парното сега е равномерно и много по-силно, но шумът като от течаща течност си го има все още.
Колата е на 143к реални километра, няма и не е имала газ. Системата е обезвъздушена, антифризът не мърда. Маслото също.
Някой имал ли е подобен проблем и има ли смисъл според вас да я закарам за още един ден на машината в Дунев за допълнително почистване или да търся проблема другаде? Колата е гледана в два от белите сервизи и в Дунев и според всички проблемът би трябвало да е в някакво запушване на пътищата, но не е сигурно, че с почистване ще се оправи.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
|
|
|
Пон Яну 08, 2018 8:42 pm |
|
|
precakaniq
Регистриран на: Пет Окт 19, 2012 11:13 am Мнения: 74 Местоположение: Варна
Автомобил: Impreza 2.0R '06
Рейтинг: 32
|
Отвсякъде си е признак за въздух в системата.
|
|
|
Вто Яну 09, 2018 8:11 am |
|
|
petko 69
|
Всяка сутрин на студено налива по малко в радиатора и изфорсирвай мотора 3 .4 пъти .
|
|
|
Вто Яну 09, 2018 8:17 am |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Интересното е, че се появява и изчезва по различно време. Понякога го има при първото палене и си го има през цялото време после. Друг не. Случва се 2-3 дни подред да не се чува. Миналата седмица единия ден запалих и го нямаше, тръгнах по магистралата, карах около 150 км по нея и след това като влязох в града и при ниски обороти пак си се чуваше. Може си въобразявам, но ми се струва, че при пуснато и загряло парно (т.е. когато темп на антифриза вече е нормална) го няма шума или поне не толкова.
|
|
|
Вто Яну 09, 2018 9:41 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Най-вероятно има въздух в системата. Ако е обезвъздушена добре няма как да чуваш тоя шум.
|
|
|
Вто Яну 09, 2018 10:45 am |
|
|
ggkolev
Регистриран на: Пет Мар 28, 2014 10:57 pm Мнения: 110 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.0,2007
Рейтинг: 31
|
Може шумът да е от клапите... При мен беше така.
|
|
|
Нед Яну 14, 2018 10:52 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Шум на течаща вода няма как да дойде от клапите.
|
|
|
Нед Яну 14, 2018 8:01 pm |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Два дни по няколко часа каране няма никакъв шум отново, но пък днес забелязах друга странност след почистването на радиаторчето. Отпред лява и дясна зона са равномерни, но под 27 градуса зададени си духа хладно. В същото време отзад духа много топло. Пуснах климатика на 16-17 градуса и отпред духа студено, отзад пак топло.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 14, 2018 10:55 pm |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Почти два месеца го нямаше шума, парното си работи нормално. Онзи ден като стана по-топло и пак се появи този шум. Няма течове, няма промяна в нивото на антифриза. Странно беше, че онзи ден за първи път чух и да се включат перките за известно време (честно казано нямам спомен да съм ги чувал дори в най-топлите летни дни). В допълнение в момента по гуменото уплътнение на капачката на радиатора и в казанчето има нещо като финни песъчинки.
Пускам торк вече няколко пъти и ми прави впечатление, че в града температурата непрекъснато се променя като се движи между 80 и 95 градуса, което не знам дали е нормално. Стрелката си стои на едно място през това време.
Всички тези странности започнаха след смяна на термостат с такъв дето отваря по-рано (не помня колко градуса), промивка на радиаторите и смяна на антифриз. Не знам дали при промиването не са се "разтворили" някакви отлагания, които е имало по системата и като са се раздвижили да са причинили всички тези аномалии. Системата беше преглеждана в три различни сервиза и нищо конкретно до момента не е установено.
|
|
|
Вто Мар 13, 2018 5:50 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Стрелката винаги ти седи на средата в диапазона на тия градуси и това е нормално
|
|
|
Сря Мар 14, 2018 2:37 pm |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Да, припомних си темите във форума в тази връзка и снощи прочетох същото. Благодаря иначе днес в още един от "белите" сервизи погледнаха колата и според тях причината е запушване на радиаторчето на парното, вероятно от въпросните "песъчинки", които са тръгнали по системата при промивката на радиатора лятото. Но според тях щом след 8 часа на машината при Дунев не се е оправило това, а само самото парно, то вероятно няма да се оправи и при втора процедура, така че за момента да си карам така.
|
|
|
Сря Мар 14, 2018 4:12 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Ами гласи се за доста неприятна цена за радиаторче и смяната му.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
|
|
|
Сря Мар 14, 2018 9:05 pm |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
За момента май се оказва, че при мен проблемът е от "отлепила" гарнитура. След едно по-здраво настъпване ми направи впечатление, че нивото на антифриза се е вдигнало до горе в казанчето и даже малко е изхвърлило. Антифризът стана по-замърсен и леко пожълтя дори. На другата сутрин на студено беше малко под минимума. В Субаруленд ме накараха да направя две дължини по околовръстното с по-висока скорост и като спрях казанчето си "вреше" и пак беше изхвърлила известно количество. Казаха, че е отлепила гарнитурата със сигурност.
Аз си обяснявам, че може в началото пробивът да е бил малък и явно само при по-сериозно настъпване е вкарвала въздух, съответно го чувам през радиаторчето. Като се обезвъздуши и не я настъпвам няма въздух и затова понякога по няколко дни няма шум. Сега е обезвъздушена и не бълбука и шуми, но аз я карам до 3к оборота.
След празниците явно ще трябва да се сваля двигателя... Аз не съм много наясно с тази материя и се доверявам на майсторите, но ако на някой горното му се струва съмнително може да сподели...[emoji3]
|
|
|
Нед Апр 01, 2018 3:30 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Щом ти ври казанчето е ясна работата. За жалост е свързано с не малко средства, но пък после е кеф. Аз лично бих сменил веригите, обтегачите и водната помпа покрай гарнитурите. Даже съм ги купил вече
|
|
|
Пон Апр 02, 2018 9:59 am |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Да, като се прави ще се прави както трябва - вериги, банани, водна помпа, вероятно и гумички на клапаните. Доколкото разбрах при тази процедура се шлайфа главата и се прави някаква проверка за компресия/херметичност. Предполагам в резултат на това се разбира дали и блока трябва да се шлайфа?
Припомних си доста от свързаните теми във форума и се зачудих доколко е възможно замърсяването на антифриза и надуването да не са от ганитура, а от пробив в охладителната система, който осезаемо се проявява при по-сериозно натоварване на колата. При мен всички тези ефекти се появиха след сваляне на водния радиатор и смяна на термостата и капачката. Реално до 140к км и 10 г. колата си беше с оригиналните и нямаше никакви подобни проблеми. Възможно ли е при "разбутването" отнякъде да е започнала да вкарва въздух при по-голямо натоварване? Преди няколко месеца Тенчо наду системата и я тества като нямаше никакви течове. Чуденето ми е с оглед на опцията първо да сменя ако трябва радиатора, маркучите, ако трябва термостата и капачката също, промивка на цялата останала сиситема, за да се елиминира проблем с охладителната система преди да се отваря двигателя.
|
|
|
Пон Апр 02, 2018 3:22 pm |
|
|
ico_tech
|
Не прави излишни разходи - трябва да си убеден, че проблема е от гарнитура. Пробив в охладителната система води до загуба на антифриз в блока и радиатора - в следствие нямаш врящо казанче, но имаш движение на въздушни мехури из блока и съответно движение на стрелката на таблото. Още повече, че при нехерметичност капачката няма да си свърши работата по регулиране на налягането заради въздушната възглавница. Ти не съобщаваш такова нещо. Преди теста на околовръстното трябваше да пробвате дали е обезвъздушена добре, както предложи петко69. Имаш две лесни неща за проба - връщаш стария термостат и старата капачка и гледаш какво се получава. При проблем с гарнитурата в антифриза не влиза въздух, влизат отработени газове от цилиндрите. Надуват се маркучите и обикновено тест за газове в антифриза дава инфо за състоянието. Слага се съд директно на гърловината на радиатора, системата се обезвъздушава и се изследва като отворена след загряване - при наличие на мехури и завиране в радиатора работата е ясна. Иначе по въпроса за ремонта: в ранна фаза правиш само главите, при системно прегряване може да закривиш блоковете и да опечеш сегментите.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Апр 02, 2018 5:07 pm |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Да, действително желанието ми е да не се сваля двигателя докато не е сигурно, че е гарнитура. Преди теста на околовръстното проверихме нивото в радитора и казанчето и уж беше обезвъздушена системата. За съжаление старите термостат и капачка не ги пазя.
Днес в Динамик арт направиха тест за наличие на газове в антифриза, който беше отрицателен. Нямаше никаква промяна в цвета на тест течността. Маркучите също не ми се струват надути.
Тъй като антифризът видимо е силно замърсен и то само за няколко месеца от смяната, имам съмнения, че може това да води до някакви запушвания. В резултат на това се появява шума и повишаване на нивото поради невъзможност антифриза да циркулира нормално при по-голямо натоварване. Не съм сигурен дали това практически и технически е възможно.
За да отпаднат тези съмнения, първо мисля да направя промивка в Дунев на цялата система (този път не само радиаторчето на парното) и нов антифриз. Ако след това пак го има проблема, мисля ще е ясно.
|
|
|
Пон Апр 02, 2018 10:57 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
И скобите на маркучите да подменят. За всеки случай
|
|
|
Вто Апр 03, 2018 7:23 am |
|
|
iawka
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am Мнения: 122 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
|
Малко актуализиране на информацията - колата е със сменен антифриз и почистена система. Шумът в радиаторчето на парното е още по-отчетлив, тоест вероятно още по-свободно се движи въздуха. При кратките карания в града нивото в разширителния съд не се променя, но при изстиване на колата и отваряне на капачката на радиатора излиза всеки път доста въздух. Появиха се и признаците, споенати по-горе от ico_tech, а именно движение на стрелката и моментно повишаване на температурата до 106-106 градуса. Последното обикновено се случва еднократно кратко след запалване и след това се нормализира около 90-95 градуса в града.
Днес направиха и тест за течове по системата и за вкарване на изгорели газове в антифриза. При надуване течове няма и си държи налягането. След това със същия уред при запалена и загряла кола (изчакаха да включи перките на 96 градуса като стигна) свалиха налягането на около 0.5 бара и я оставиха да работи на място. След малко започна леко да покачва и стигна до 0.7 бара при работа на празен ход. При форсиране се качва още повече. Според майсторите при този тест единственият начин да качва налягането е ако вкарва изгорели газове, защото антифризът вече се е разширил и няма как да е от него.
Благодаря на vizor за данните на сервиза. След празниците явно ще се вади двигателя, май няма какво повече да се диагностицира [emoji3]
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 2:22 pm |
|
|
vizor
|
Интересен тест са направили като цяло. Дори не съм се замислял за такъв начин. Съжалявам, че не се оказа по-малкия дявол...
|
|
|
Чет Апр 05, 2018 3:33 pm |
|
|