Отговори на тема
 Особено поведение на автоматика Аутбек 2000г 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, бих желал от интерес да попитам дали някой има идея на какво би могло да се дължи или дали и срещал за подобен проблем. Става дума за Аутбек 2000г 2.5 автомат. ЕДИНСТВЕНО И САМО, при яко ръчкане на мотора с педал на газта до ламарините в момент на желано бързо ускорение, по ред причини някой път се налага вероятно знаете. Когато колата стигне до 5000 или малко повече оборота, само при качването на от 3та на 4та или от 4та на директна предавка се получава с кутията нещо подобно сякаш е на прекъсвач, т.е ако изфорсираме мотора до прекъсвач и задържим газта се получава едно такова тън тън тън, прекъсване, нали! В моят случай обаче това се получава на кутията сякаш не може да качи изцяло предавката и се налага да върна малко газта за да я качи и да избегна мъченето на кутията. Маслото на кутията е бистро и чисто и си е в норма за студен и загрял (работещ) мотор при проверка, сменяно е преди около 45хил. Иначе ако не я ръчкам така всичко си е нормално от първата до поседната предавка. Благодаря предварително!

Пон Фев 26, 2018 6:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Постове: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сервиз иначе всичко е гадаене и празни приказки.
Това тън, тън, тън ако ти го прави на 5000оборота е проблем, ако стига до прекъсвача 6500, и пак тън, тън, тън, пак е проблем.
Клапани, дискове, кои знае докато несе отвори само щесе гадае.
Масло на 45х.км мисля че вече си наближсва да се смени. Но по добре го комбинираи с едно отваряне на картера на кутията и оглед отвътре.
Успех!

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Вто Фев 27, 2018 2:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за мнението колега, според един майстор на Субарута, където си правя колата това било софтуерна функция на кутията в зависимост от избора на първия собственик на колата. Имало държави където се програмирали по избор и според типа експлоатация на собственика. Иначе колата си е ок, прави го само когато минава от трета на четвърта предавка точно на 5000 оборота и то когато се кара с мръсна газ.

Сря Фев 28, 2018 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Постове: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Веднага сменяи маистора и никога повече не стъпваи при този.
Избери си някои от белия списък, макар че вече и те не биват много.
При желание мога да ти препоръчам някои на ЛС.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Фев 28, 2018 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
кой е майстора и град?
Кутията е от стария автомат ( с подредбра на скоростите в една колона - P-R-D-3-2-1 ) ли е?

Сря Фев 28, 2018 7:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Сервизът е в Дружба при Емо, Сашо се казва главният му механик, като цяло и аз не съм очарован от тях, но ходя там и аз не знам защо, но най-вече защото не знам за добър и не цифромански сервиз на Субару в София. Иначе кутията е с подредбата, която каза колегата Vmax. И всъщност аз не знам дали изобщо имам някакъв проблем, но не го намирам за нормално това поведение. Не че непрекъснато я карам така за го прави често, но когато се наложи, а някой път, наистина трябва, не е приятно усещането. При мен има и друг проблем, че живея в чужбина и колата я карам там. Прибирам се веднъж два пъти годишно в БГ с нея и нямам много опции за сериозни престои по сервизите. Иначе от интерес или в посока на това да не се получи нещо повече, бих искал да разбера какво е. Или направо да търся друга кутия, но кой пък ли знае тя каква ще е? Преди време чух че тези кутии си имали проблеми с времето, дали е вярно статистически според вас?

Сря Фев 28, 2018 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този проблем е свързан със загуба на налягане и затова кутията не може да превключи.
Това се получава заради износване в кутията и по специално една част от кутията до турбината, която се надира ( ако не греша се казва oil pump shaft ), и отделно че на маслото му пада вискозитета при голямо натоварване.

Ремонт на този проблем в чужбина ще стеува повече от колата, така че няма много опции:

1. По честа смяна на АТ маслото - на 25-30 000км и да се ползва масло САМО за тази кутия, а не по-висок клас
2. Модифициране на соленоид А, има писано по щатските форуми как се прави - целта е изкуствено да се вдигне налягането на маслото, но това има минуси ( кутията ще включва по-отчетливо и малко по-грубо и не е гаранция че ще оправи проблема.
3. Кит на Трансго ( САЩ ), пак с цел повишаване на налягането, но това надали ще има кой да го монтира в чужбина на прилична цена.
Тази кутия или по точно компютъра подлежи на ремап ( правил съм такъв в САЩ ), струва доста, отделно шипинга и фирмата от доста време не се занимава с тези неща защото са дост стари коли и няма търсене.

Механикът, който ти е изказал въпросната теория е доста голям фантазьор. :pardon:

ПС: Подобни ъпгрейди и други тунинги на такава кутия съм правил при Любо от Люлин

Чет Мар 01, 2018 12:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Постове: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Приятел, Колегите са ти дали коректни съвети, но от написаното от теб Аз разбирам следното - искаш Аутбек, да го режеш здраво. Ми малко си сбъркал колата от тази марка. Има модели от марката Субару, които стават за подобно каране, но този не веднъж съм казвал, че е предназначен за спокоен стил на шофиране и с друга идея. Защо стигам до този извод...защото ти не споменаваш за КИК-Дауна, т.е. при изпреварване да минеш от 4 на 3 и да се получи скачане на оборотите , а за рязане на колата - от 3 - та на 4-та и даже от 4-та на Драйв. Малко странно каране, но може и на кутията да и няма нищо, но карането ти от спокойно до агресивно да не и действа толкова добре, макар че при това каране нещо може и да се случва с налягането и, но сам си си написал, че като си я караш без "рязане, пържене, заварка и какво ли не" си превключва нормално и без проблеми . Ами карай си я колата така, както си е направена и по предназначение. По принцип в книжката - упътване на колата пише, че кутията е само обучаваща се и се напасва по стила ти на каране, така че въпросния "майстор" би било обре да вземе малко да попрочете туй-унуй, че да не дрънка глупости друг път, че аман от лаици. Независимо то бистротата на маслото (която не е чак толкова определяща за неговите качества), по добре го сменяй максимум на 50 000 км и следващата смяна да се направи както трябва ( и за това има писано доста) , както ти е намекнал и Младен. Та, мой съвет е - карай си колата нормално и щом кутията ти превключва добре, ще ти служи дълго време , а не "...желано бързо ускорение, по ред причини някой път се налага вероятно знаете... ", или ако държиш на тази хубава не лоша марка, то си вземи Импреза от ВРХ нагоре или турбиниран Фрестър.

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Чет Мар 01, 2018 9:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Постове: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Може би колегата Vmax има известно право, и на мен ми се струва, че е нещо свързано с налягането. Понеже съм за дълго в чужбина, при първа възможност ще сменя маслото и ще я видя с новото как се държи и дали ще има промяна. Ако няма ще си я карам като чичка, както ми препоръча и другият колвга, макар и да му беше много трудно да ме убеди, че тези коли не умеят или не са създадени за подобно каране. Аз не карам по принцип непрекъснато така, но някой път се налага. И ако някой се опитва да ми казва, че никога не е или не вкарва оборотомера си в 5000оборота, то със сигурност няма да му повярвам. И след като има и спортен режим на една кутия, то това лично на мен ми подсказва, че тя е подготвена за подобно „мачкане” на газта. Аз дори не твърдя, че имам проблем, а само се интересувам дали изобщо е така!

Пет Мар 02, 2018 2:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: marian_de, steficha, titaniumman и 53 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор