Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 4:06 pm



Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Тресене във волана OUTBACK III 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Написал съм,колега.
Два пъти на различни места правих стенд.
ski_person написа:
plamenpetrov написа:
Здравейте колеги
Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. ](*,)




Здравей колега! :) Извинявам се, ако въпросът ми звучи глупаво, но след смяната на всички тези компоненти дали си правил реглаж на преден и заден мост? Питам защото не видях да си писал да си правил тази процедура. И аз сега съм с B12 H6, но преди 6 години имах друг автомобил и имах абсолютно същия симптом. Минах по същия път - смяна на тампони, лагери, шарнири, преди това баланс и смяна на гумите. Не и Не, не се оправяше, накрая направих реглаж на преден мост и всичко заспа. Оказах се, че предната ми лява гума беше насочена навътре ето така " / | " и при скорост над 50 имаше константна вибрация и стържещ звук от време на време и точно това усещане все едно гумата иска да се откачи.

Чет Авг 02, 2018 9:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не съм.Как да я проверя?Не чука,няма луфт,накрайници здрави..
DJANO написа:
Крив шенкел? Рейката проверил ли си?

Чет Авг 02, 2018 9:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plamenpetrov написа:
Здравейте колеги
Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. ](*,)


Обединих ти новата тема със старата, защото драмата е една и съща.
Без да съм 100% категоричен, мисля че сам си си отговорил:

И при двете вътрешни карета е нормално да има луфт ( тък -тък ) както си го описал. За да няма луфт в другата полуоска най-вероятно при удара се е изместил двигателя и скоростната кутия надясно и така лявата полуоска ти е останала под напрежение ( без луфт ) .

Това се хваща с прецизно измерване на симетрията ( лява / дясна страна ), не е лесно, но опитен сервиз ще се справи.

Чет Авг 02, 2018 9:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Съгласен съм с теб,но правих мотора преди 2 месеца и го откачах от тампоните.След това съм го сложил на средата на дупките на гредата.А и не е бил кой знае какъв удър в този бордюр,чак да мръдне мотора..А за луфта говоря самото вътрешно каре (зелената чашка)мърда към диференциала и прави тък тък и влиза по навътре.Тройника си е ок и двете имат лек луфт там.На дръпната ръчна,автомата го местя от N на R и обратно и се чува едно хлюб хлюб отпред...Ще звъна на Краси в Плевен,че ми е най-близо да я карам в Събота..
Vmax написа:
plamenpetrov написа:
Здравейте колеги
Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. ](*,)


Обединих ти новата тема със старата, защото драмата е една и съща.
Без да съм 100% категоричен, мисля че сам си си отговорил:

И при двете вътрешни карета е нормално да има луфт ( тък -тък ) както си го описал. За да няма луфт в другата полуоска най-вероятно при удара се е изместил двигателя и скоростната кутия надясно и така лявата полуоска ти е останала под напрежение ( без луфт ) .

Това се хваща с прецизно измерване на симетрията ( лява / дясна страна ), не е лесно, но опитен сервиз ще се справи.

Чет Авг 02, 2018 10:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Краси от Плевен,постави диагноза разлуфтен преден диференциал... :shock: Тук един майстор,който само субару прави,каза че от преден диф,само ще чука при тръгване,няма да тресе.Според него е лагер на някое колело или джанти(гуми).Възможно ли да бие джанта,а на баланс да е ок!?

Пет Авг 03, 2018 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Възможно е. Размени предна - задна.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Авг 04, 2018 9:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имах подобни симптоми с предишния модел Outback (2000 г.). Оказа се от централната гайка на предно дясно колело, която в сервиза не бяха затегнали добре след смяна на карето. Добре поне, че я бяха законтрили, че иначе можеше да ми изхвърчи колелото някъде. Карал съм я така доста време докато идентифицирам проблема. През това време се беше разбил лагера и главината, та заради една незатегната гайка се наложи да сменям и лагер и главина.
Може да провериш и за това.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Съб Авг 04, 2018 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз?
Dobs написа:
Аз имах подобни симптоми с предишния модел Outback (2000 г.). Оказа се от централната гайка на предно дясно колело, която в сервиза не бяха затегнали добре след смяна на карето. Добре поне, че я бяха законтрили, че иначе можеше да ми изхвърчи колелото някъде. Карал съм я така доста време докато идентифицирам проблема. През това време се беше разбил лагера и главината, та заради една незатегната гайка се наложи да сменям и лагер и главина.
Може да провериш и за това.

Съб Авг 04, 2018 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plamenpetrov написа:
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз?

Докато е била разхлабена гайката не се чуваше нищо. После опитахме само да я стегнем. Така покарах 2 дни (беше уикенд) и лагере вече се чуваше как вие. Освен това от разбитата главина се получаваше някакво изкривяване и си прецаках и диска, та се наложи да сменя и дискове (не че не им беше дошло времето така или иначе).
Но са минали вече 3-4 години от тогава и не помня подробности.
Може при теб луфта в главината да е по-малък и затова трудно да се хване.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Пон Авг 06, 2018 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имам нова главина,сложих първо от ляво,промяна никаква,миналия ден смених и дясната.Същата работа...Оставил съм я сега на един да видим ква ще я свърши..
Dobs написа:
plamenpetrov написа:
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз?

Докато е била разхлабена гайката не се чуваше нищо. После опитахме само да я стегнем. Така покарах 2 дни (беше уикенд) и лагере вече се чуваше как вие. Освен това от разбитата главина се получаваше някакво изкривяване и си прецаках и диска, та се наложи да сменя и дискове (не че не им беше дошло времето така или иначе).
Но са минали вече 3-4 години от тогава и не помня подробности.
Може при теб луфта в главината да е по-малък и затова трудно да се хване.

Сря Авг 08, 2018 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 18, 2014 7:34 pm
Мнения: 188
Автомобил: Outback '00 2,5 AT / Forester 2.0
Телефон: 897722554
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам същия проблем без да има удар или нещо друго. От миналата година се появи при скорост 120-130км/ч, а сега вече се усеща постоянно. При десен завой потропва като на външно каре, но до сега никой не е открил проблем да има :) а биенето се усеща и при ниска скорост.
Колата е 2,5 аутбек 2000г
Към автора - щом си от Габрово дай да се видим на по бира да си сравним проблемите :beer:

Чет Авг 09, 2018 7:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мойто май ще дойде от рейката , ма не смея още да твърдя със сигурност , но вчера след сервиза го нямаше , макар да не успях да дигна както трябва скорост до 120 по околовърстното че имаше движение , но и днес почти липсваше ще покарам още няколко дни и ще пиша за резултати.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Авг 09, 2018 12:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
2 дена я кара и оглежда един майстор тук и днес заключи: крив ляв шенкел..Поръчах тъкмо друг,утре сменям,стенд,ще мина да запаля една свещ и сядам в колата да видя,ще се оправи ли или не,че ми писна..Една Хонда Акорд карах 6 години,само гуми и масло сменях..Тоя курник за 1 година точно,потроших 4000 лв за части само.За майстори още не съм почвал да давам :beer: Утре ще пиша за резултат и да я ключим тази тема

Чет Авг 09, 2018 3:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, не искам да те отчайвам, но според теб възможно ли е хем да имаш крив шенкел, хем на стенд за сходимост да имаш ОК настройка ?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 10, 2018 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес смених шенкел,главина,шарнир ефект: нулев! Кво друго може да е?Колата е с нова предница,само носачите не съм сменил.Накрая ще я запра в двора и ще върви на части ](*,)

Пет Авг 10, 2018 11:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си обяснил с какви джанти е колата, но предполагам със заводските.

Предполагам си почистил добре джантите отвътре, там където лягат на спирачните дискове. Респективно си почистил и дисковете отвътре там, където лягат на главините. И самите главни също са почистени.

Ще е по-лесно да вдигнеш колата на подемник или ако е на канал, но може и само със сваляне на предна лява гума. Маркираш настоящата позиция на контра гайката и гайката за реглаж на рейката спрямо самата рейка. Отхлабваш много леко контра гайката. След това отхлабваш и реглажната гайка (обратно на часовниковата), но с не повече от 5-10 мм. Качваш се в колата и правиш пробно шофиране. По всяка вероятност ще е още по-зле. Връщаш реглажната гайка в маркираната позиция и отново шофираш, за да се убедиш, че ефект има/няма.
Без значение дали ще установиш или не разлика, завърташ отново реглажната гайка, този път по часовниковата, т.е. леко я затягаш, но отново с малка стъпка. Преди да направиш тест се увери, че при ниска скорост воланът свободно стига до крайна лява/дясна позиция и се връща свободно. Може да се наложи да затегнеш гайката с повече от 5-10 мм преди да усетиш ефект, ако въобще усетиш такъв. Но ако с около 1/2 оборот не постигнеш ефект, няма смисъл да продължаваш, върни всичко по маркировката в началото.
Въпросният реглажен болт не е манна небесна, но си струва да опиташ с него, за да разбереш дали проблема идва от рейката. Ако е от нея, втора употреба рейка по всяка вероятност ще създава сходен проблем, нова е съпа, а рециклиране няма да помогне, освен ако не намериш някой, който ще се съгласи да разглоби рейката и след това д я сглоби с всички компоненти от ОЕМ ремонтните комплекти, които се предлагат от Субару, ако въобще ги намериш. Пак ще налееш кошница пари, но ще е по-малко отколкото нова рейка.
Обърни внимание дали някой преди теб не се е трудил по контра гайката. Виж също така в какво състояние е карданчето свързващо пиньона с кормилния прът. Ако сваляш рейката, провери си внимателно късите и дългите накрайници.

Съб Авг 11, 2018 7:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Оригиналните 17-ки.. Почистил съм всичко.Рейката?От нея да тресе? Ще пробвам.Майстора му звъннах тази сутрин и се смая,като му казах,че не се оправи с шенкела..Каза,че бил бая мръднал..Днес ще пробвам с на един приятел джантите..Да се уверя,че не е от тях.На баланс за ок,но да съм сигурен.

Съб Авг 11, 2018 9:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plamenpetrov написа:
Днес смених шенкел,главина,шарнир ефект: нулев! Кво друго може да е?Колата е с нова предница,само носачите не съм сменил.Накрая ще я запра в двора и ще върви на части ](*,)


Щом е бил крив шенкела, провери и носача :good: Явно удара в бордюра хич не е бил лек. Моста (магарето) мерил ли си го дали е симетрично, че може и там нещо да е мръднало :-?

Съб Авг 11, 2018 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Незнам вече,какво да меря..

Съб Авг 11, 2018 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Мнения: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имаме развитие! Сложих днес на един приятел джантите 16-ки със зимни гуми...Газ 70-80-90... 120-140 не мръдва волана,тресене няма..Да въртя пак джанти? Или рейката прави нещо?

Нед Авг 12, 2018 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор