Тресене във волана OUTBACK III
Автор |
Съобщение |
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Написал съм,колега. Два пъти на различни места правих стенд. ski_person написа: plamenpetrov написа: Здравейте колеги Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. Здравей колега! Извинявам се, ако въпросът ми звучи глупаво, но след смяната на всички тези компоненти дали си правил реглаж на преден и заден мост? Питам защото не видях да си писал да си правил тази процедура. И аз сега съм с B12 H6, но преди 6 години имах друг автомобил и имах абсолютно същия симптом. Минах по същия път - смяна на тампони, лагери, шарнири, преди това баланс и смяна на гумите. Не и Не, не се оправяше, накрая направих реглаж на преден мост и всичко заспа. Оказах се, че предната ми лява гума беше насочена навътре ето така " / | " и при скорост над 50 имаше константна вибрация и стържещ звук от време на време и точно това усещане все едно гумата иска да се откачи.
|
|
|
Чет Авг 02, 2018 9:23 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Не съм.Как да я проверя?Не чука,няма луфт,накрайници здрави.. DJANO написа: Крив шенкел? Рейката проверил ли си?
|
|
|
Чет Авг 02, 2018 9:24 am |
|
|
Vmax
|
plamenpetrov написа: Здравейте колеги Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. Обединих ти новата тема със старата, защото драмата е една и съща. Без да съм 100% категоричен, мисля че сам си си отговорил: И при двете вътрешни карета е нормално да има луфт ( тък -тък ) както си го описал. За да няма луфт в другата полуоска най-вероятно при удара се е изместил двигателя и скоростната кутия надясно и така лявата полуоска ти е останала под напрежение ( без луфт ) . Това се хваща с прецизно измерване на симетрията ( лява / дясна страна ), не е лесно, но опитен сервиз ще се справи.
|
|
|
Чет Авг 02, 2018 9:32 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Съгласен съм с теб,но правих мотора преди 2 месеца и го откачах от тампоните.След това съм го сложил на средата на дупките на гредата.А и не е бил кой знае какъв удър в този бордюр,чак да мръдне мотора..А за луфта говоря самото вътрешно каре (зелената чашка)мърда към диференциала и прави тък тък и влиза по навътре.Тройника си е ок и двете имат лек луфт там.На дръпната ръчна,автомата го местя от N на R и обратно и се чува едно хлюб хлюб отпред...Ще звъна на Краси в Плевен,че ми е най-близо да я карам в Събота.. Vmax написа: plamenpetrov написа: Здравейте колеги Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. Обединих ти новата тема със старата, защото драмата е една и съща. Без да съм 100% категоричен, мисля че сам си си отговорил: И при двете вътрешни карета е нормално да има луфт ( тък -тък ) както си го описал. За да няма луфт в другата полуоска най-вероятно при удара се е изместил двигателя и скоростната кутия надясно и така лявата полуоска ти е останала под напрежение ( без луфт ) . Това се хваща с прецизно измерване на симетрията ( лява / дясна страна ), не е лесно, но опитен сервиз ще се справи.
|
|
|
Чет Авг 02, 2018 10:12 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Краси от Плевен,постави диагноза разлуфтен преден диференциал... Тук един майстор,който само субару прави,каза че от преден диф,само ще чука при тръгване,няма да тресе.Според него е лагер на някое колело или джанти(гуми).Възможно ли да бие джанта,а на баланс да е ок!?
|
|
|
Пет Авг 03, 2018 5:02 pm |
|
|
Alxx
|
Възможно е. Размени предна - задна.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Авг 04, 2018 9:02 am |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Постове: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
Аз имах подобни симптоми с предишния модел Outback (2000 г.). Оказа се от централната гайка на предно дясно колело, която в сервиза не бяха затегнали добре след смяна на карето. Добре поне, че я бяха законтрили, че иначе можеше да ми изхвърчи колелото някъде. Карал съм я така доста време докато идентифицирам проблема. През това време се беше разбил лагера и главината, та заради една незатегната гайка се наложи да сменям и лагер и главина. Може да провериш и за това.
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Съб Авг 04, 2018 12:28 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз? Dobs написа: Аз имах подобни симптоми с предишния модел Outback (2000 г.). Оказа се от централната гайка на предно дясно колело, която в сервиза не бяха затегнали добре след смяна на карето. Добре поне, че я бяха законтрили, че иначе можеше да ми изхвърчи колелото някъде. Карал съм я така доста време докато идентифицирам проблема. През това време се беше разбил лагера и главината, та заради една незатегната гайка се наложи да сменям и лагер и главина. Може да провериш и за това.
|
|
|
Съб Авг 04, 2018 3:24 pm |
|
|
Dobs
Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm Постове: 171 Местоположение: Бургас Рейтинг: 102
|
plamenpetrov написа: Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз? Докато е била разхлабена гайката не се чуваше нищо. После опитахме само да я стегнем. Така покарах 2 дни (беше уикенд) и лагере вече се чуваше как вие. Освен това от разбитата главина се получаваше някакво изкривяване и си прецаках и диска, та се наложи да сменя и дискове (не че не им беше дошло времето така или иначе). Но са минали вече 3-4 години от тогава и не помня подробности. Може при теб луфта в главината да е по-малък и затова трудно да се хване.
_________________ Subaru Outback 2.5 '00 AT
|
|
|
Пон Авг 06, 2018 1:23 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Имам нова главина,сложих първо от ляво,промяна никаква,миналия ден смених и дясната.Същата работа...Оставил съм я сега на един да видим ква ще я свърши.. Dobs написа: plamenpetrov написа: Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз? Докато е била разхлабена гайката не се чуваше нищо. После опитахме само да я стегнем. Така покарах 2 дни (беше уикенд) и лагере вече се чуваше как вие. Освен това от разбитата главина се получаваше някакво изкривяване и си прецаках и диска, та се наложи да сменя и дискове (не че не им беше дошло времето така или иначе). Но са минали вече 3-4 години от тогава и не помня подробности. Може при теб луфта в главината да е по-малък и затова трудно да се хване.
|
|
|
Сря Авг 08, 2018 7:37 pm |
|
|
suba4o
Регистриран на: Сря Юни 18, 2014 7:34 pm Постове: 188
Автомобил: Outback '00 2,5 AT / Forester 2.0
Телефон: 897722554
Рейтинг: 75
|
Аз имам същия проблем без да има удар или нещо друго. От миналата година се появи при скорост 120-130км/ч, а сега вече се усеща постоянно. При десен завой потропва като на външно каре, но до сега никой не е открил проблем да има а биенето се усеща и при ниска скорост. Колата е 2,5 аутбек 2000г Към автора - щом си от Габрово дай да се видим на по бира да си сравним проблемите
|
|
|
Чет Авг 09, 2018 7:49 am |
|
|
quietriot
|
Мойто май ще дойде от рейката , ма не смея още да твърдя със сигурност , но вчера след сервиза го нямаше , макар да не успях да дигна както трябва скорост до 120 по околовърстното че имаше движение , но и днес почти липсваше ще покарам още няколко дни и ще пиша за резултати.
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Чет Авг 09, 2018 12:10 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
2 дена я кара и оглежда един майстор тук и днес заключи: крив ляв шенкел..Поръчах тъкмо друг,утре сменям,стенд,ще мина да запаля една свещ и сядам в колата да видя,ще се оправи ли или не,че ми писна..Една Хонда Акорд карах 6 години,само гуми и масло сменях..Тоя курник за 1 година точно,потроших 4000 лв за части само.За майстори още не съм почвал да давам Утре ще пиша за резултат и да я ключим тази тема
|
|
|
Чет Авг 09, 2018 3:58 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, не искам да те отчайвам, но според теб възможно ли е хем да имаш крив шенкел, хем на стенд за сходимост да имаш ОК настройка ?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Авг 10, 2018 8:02 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Днес смених шенкел,главина,шарнир ефект: нулев! Кво друго може да е?Колата е с нова предница,само носачите не съм сменил.Накрая ще я запра в двора и ще върви на части
|
|
|
Пет Авг 10, 2018 11:42 pm |
|
|
martin7937
Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm Постове: 212 Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
|
Не си обяснил с какви джанти е колата, но предполагам със заводските.
Предполагам си почистил добре джантите отвътре, там където лягат на спирачните дискове. Респективно си почистил и дисковете отвътре там, където лягат на главините. И самите главни също са почистени.
Ще е по-лесно да вдигнеш колата на подемник или ако е на канал, но може и само със сваляне на предна лява гума. Маркираш настоящата позиция на контра гайката и гайката за реглаж на рейката спрямо самата рейка. Отхлабваш много леко контра гайката. След това отхлабваш и реглажната гайка (обратно на часовниковата), но с не повече от 5-10 мм. Качваш се в колата и правиш пробно шофиране. По всяка вероятност ще е още по-зле. Връщаш реглажната гайка в маркираната позиция и отново шофираш, за да се убедиш, че ефект има/няма. Без значение дали ще установиш или не разлика, завърташ отново реглажната гайка, този път по часовниковата, т.е. леко я затягаш, но отново с малка стъпка. Преди да направиш тест се увери, че при ниска скорост воланът свободно стига до крайна лява/дясна позиция и се връща свободно. Може да се наложи да затегнеш гайката с повече от 5-10 мм преди да усетиш ефект, ако въобще усетиш такъв. Но ако с около 1/2 оборот не постигнеш ефект, няма смисъл да продължаваш, върни всичко по маркировката в началото. Въпросният реглажен болт не е манна небесна, но си струва да опиташ с него, за да разбереш дали проблема идва от рейката. Ако е от нея, втора употреба рейка по всяка вероятност ще създава сходен проблем, нова е съпа, а рециклиране няма да помогне, освен ако не намериш някой, който ще се съгласи да разглоби рейката и след това д я сглоби с всички компоненти от ОЕМ ремонтните комплекти, които се предлагат от Субару, ако въобще ги намериш. Пак ще налееш кошница пари, но ще е по-малко отколкото нова рейка. Обърни внимание дали някой преди теб не се е трудил по контра гайката. Виж също така в какво състояние е карданчето свързващо пиньона с кормилния прът. Ако сваляш рейката, провери си внимателно късите и дългите накрайници.
|
|
|
Съб Авг 11, 2018 7:43 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Оригиналните 17-ки.. Почистил съм всичко.Рейката?От нея да тресе? Ще пробвам.Майстора му звъннах тази сутрин и се смая,като му казах,че не се оправи с шенкела..Каза,че бил бая мръднал..Днес ще пробвам с на един приятел джантите..Да се уверя,че не е от тях.На баланс за ок,но да съм сигурен.
|
|
|
Съб Авг 11, 2018 9:12 am |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Постове: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
plamenpetrov написа: Днес смених шенкел,главина,шарнир ефект: нулев! Кво друго може да е?Колата е с нова предница,само носачите не съм сменил.Накрая ще я запра в двора и ще върви на части Щом е бил крив шенкела, провери и носача Явно удара в бордюра хич не е бил лек. Моста (магарето) мерил ли си го дали е симетрично, че може и там нещо да е мръднало
|
|
|
Съб Авг 11, 2018 12:08 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Незнам вече,какво да меря..
|
|
|
Съб Авг 11, 2018 10:47 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Имаме развитие! Сложих днес на един приятел джантите 16-ки със зимни гуми...Газ 70-80-90... 120-140 не мръдва волана,тресене няма..Да въртя пак джанти? Или рейката прави нещо?
|
|
|
Нед Авг 12, 2018 10:59 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта |
|