Отговори на тема стр <  1, 2, 3, 4, 5  >
 Тресене във волана OUTBACK III 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Написал съм,колега.
Два пъти на различни места правих стенд.
ski_person написа:
plamenpetrov написа:
Здравейте колеги
Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. ](*,)




Здравей колега! :) Извинявам се, ако въпросът ми звучи глупаво, но след смяната на всички тези компоненти дали си правил реглаж на преден и заден мост? Питам защото не видях да си писал да си правил тази процедура. И аз сега съм с B12 H6, но преди 6 години имах друг автомобил и имах абсолютно същия симптом. Минах по същия път - смяна на тампони, лагери, шарнири, преди това баланс и смяна на гумите. Не и Не, не се оправяше, накрая направих реглаж на преден мост и всичко заспа. Оказах се, че предната ми лява гума беше насочена навътре ето така " / | " и при скорост над 50 имаше константна вибрация и стържещ звук от време на време и точно това усещане все едно гумата иска да се откачи.

Чет Авг 02, 2018 9:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Не съм.Как да я проверя?Не чука,няма луфт,накрайници здрави..
DJANO написа:
Крив шенкел? Рейката проверил ли си?

Чет Авг 02, 2018 9:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plamenpetrov написа:
Здравейте колеги
Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. ](*,)


Обединих ти новата тема със старата, защото драмата е една и съща.
Без да съм 100% категоричен, мисля че сам си си отговорил:

И при двете вътрешни карета е нормално да има луфт ( тък -тък ) както си го описал. За да няма луфт в другата полуоска най-вероятно при удара се е изместил двигателя и скоростната кутия надясно и така лявата полуоска ти е останала под напрежение ( без луфт ) .

Това се хваща с прецизно измерване на симетрията ( лява / дясна страна ), не е лесно, но опитен сервиз ще се справи.

Чет Авг 02, 2018 9:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Съгласен съм с теб,но правих мотора преди 2 месеца и го откачах от тампоните.След това съм го сложил на средата на дупките на гредата.А и не е бил кой знае какъв удър в този бордюр,чак да мръдне мотора..А за луфта говоря самото вътрешно каре (зелената чашка)мърда към диференциала и прави тък тък и влиза по навътре.Тройника си е ок и двете имат лек луфт там.На дръпната ръчна,автомата го местя от N на R и обратно и се чува едно хлюб хлюб отпред...Ще звъна на Краси в Плевен,че ми е най-близо да я карам в Събота..
Vmax написа:
plamenpetrov написа:
Здравейте колеги
Имам една 6 месечна драма с бека и съм на ръба да го засиля в мобилето.Та проблема е следния: скорост от 60 до 100 км/ч. Кормилото се тресе,при завой предимно на десен имам чувството,че ще се откачи лява предна гума.Осещането е при каране със спукана гума.От скоро се чува при рязка смяна на посоката бучене,като при лагер..Обиколих доста майстори,изчетох доста коментари,изгледах много клипове..Смених половината предница и няма оправия..Смених тампони на долен носач,тампони на стабилизираща щанга,сменях гуми,баланс на 3 различни места правих,стенд минавах 2 пъти,лагер купих,проверих и двата предни,сменях ги..ДНЕС смених и полуоските с чисто нови ефект нулев,поеви се даже някво бучене..Какво остава да проверя??? От преден диференциал може ли(лагер заминал)?? Дясната полуоска,вътрешното каре,почти нямаше луфт(ляво-дясно),зегерката си бе на място.Лява полуоска при натискане и дърпане на вътрешното каре към дифа,мърдаше и се чува : тък тък и влиза по-навътре,помислих заминала зегерка,но уви.Помогнете че взе да ми писва,една торба пари,време и нерви,а продължава драмата?Лагер на макферсон?Диференциял?Тампони на мотор,кутия?Какво по дяволите не е добре?Всичко почна зимата след дрифт и леко бутване в бордюр на предна лява гума. ](*,)


Обединих ти новата тема със старата, защото драмата е една и съща.
Без да съм 100% категоричен, мисля че сам си си отговорил:

И при двете вътрешни карета е нормално да има луфт ( тък -тък ) както си го описал. За да няма луфт в другата полуоска най-вероятно при удара се е изместил двигателя и скоростната кутия надясно и така лявата полуоска ти е останала под напрежение ( без луфт ) .

Това се хваща с прецизно измерване на симетрията ( лява / дясна страна ), не е лесно, но опитен сервиз ще се справи.

Чет Авг 02, 2018 10:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Краси от Плевен,постави диагноза разлуфтен преден диференциал... :shock: Тук един майстор,който само субару прави,каза че от преден диф,само ще чука при тръгване,няма да тресе.Според него е лагер на някое колело или джанти(гуми).Възможно ли да бие джанта,а на баланс да е ок!?

Пет Авг 03, 2018 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Възможно е. Размени предна - задна.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Авг 04, 2018 9:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Постове: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имах подобни симптоми с предишния модел Outback (2000 г.). Оказа се от централната гайка на предно дясно колело, която в сервиза не бяха затегнали добре след смяна на карето. Добре поне, че я бяха законтрили, че иначе можеше да ми изхвърчи колелото някъде. Карал съм я така доста време докато идентифицирам проблема. През това време се беше разбил лагера и главината, та заради една незатегната гайка се наложи да сменям и лагер и главина.
Може да провериш и за това.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Съб Авг 04, 2018 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз?
Dobs написа:
Аз имах подобни симптоми с предишния модел Outback (2000 г.). Оказа се от централната гайка на предно дясно колело, която в сервиза не бяха затегнали добре след смяна на карето. Добре поне, че я бяха законтрили, че иначе можеше да ми изхвърчи колелото някъде. Карал съм я така доста време докато идентифицирам проблема. През това време се беше разбил лагера и главината, та заради една незатегната гайка се наложи да сменям и лагер и главина.
Може да провериш и за това.

Съб Авг 04, 2018 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Постове: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plamenpetrov написа:
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз?

Докато е била разхлабена гайката не се чуваше нищо. После опитахме само да я стегнем. Така покарах 2 дни (беше уикенд) и лагере вече се чуваше как вие. Освен това от разбитата главина се получаваше някакво изкривяване и си прецаках и диска, та се наложи да сменя и дискове (не че не им беше дошло времето така или иначе).
Но са минали вече 3-4 години от тогава и не помня подробности.
Може при теб луфта в главината да е по-малък и затова трудно да се хване.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Пон Авг 06, 2018 1:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имам нова главина,сложих първо от ляво,промяна никаква,миналия ден смених и дясната.Същата работа...Оставил съм я сега на един да видим ква ще я свърши..
Dobs написа:
plamenpetrov написа:
Аз гайките ги развивах и завивах 100 пъти,като сменях полуоски,лагер свалях на въпросното колело от което ми се струва,че тресе(предно ляво),но лагера не руболеше при въртене,нямаше луфт и не бучи,не се чува вътре бучене на лагер...Твоя чуваше ли се или го хванахте в сервиз?

Докато е била разхлабена гайката не се чуваше нищо. После опитахме само да я стегнем. Така покарах 2 дни (беше уикенд) и лагере вече се чуваше как вие. Освен това от разбитата главина се получаваше някакво изкривяване и си прецаках и диска, та се наложи да сменя и дискове (не че не им беше дошло времето така или иначе).
Но са минали вече 3-4 години от тогава и не помня подробности.
Може при теб луфта в главината да е по-малък и затова трудно да се хване.

Сря Авг 08, 2018 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 18, 2014 7:34 pm
Постове: 188
Автомобил: Outback '00 2,5 AT / Forester 2.0
Телефон: 897722554
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз имам същия проблем без да има удар или нещо друго. От миналата година се появи при скорост 120-130км/ч, а сега вече се усеща постоянно. При десен завой потропва като на външно каре, но до сега никой не е открил проблем да има :) а биенето се усеща и при ниска скорост.
Колата е 2,5 аутбек 2000г
Към автора - щом си от Габрово дай да се видим на по бира да си сравним проблемите :beer:

Чет Авг 09, 2018 7:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Постове: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мойто май ще дойде от рейката , ма не смея още да твърдя със сигурност , но вчера след сервиза го нямаше , макар да не успях да дигна както трябва скорост до 120 по околовърстното че имаше движение , но и днес почти липсваше ще покарам още няколко дни и ще пиша за резултати.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Авг 09, 2018 12:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
2 дена я кара и оглежда един майстор тук и днес заключи: крив ляв шенкел..Поръчах тъкмо друг,утре сменям,стенд,ще мина да запаля една свещ и сядам в колата да видя,ще се оправи ли или не,че ми писна..Една Хонда Акорд карах 6 години,само гуми и масло сменях..Тоя курник за 1 година точно,потроших 4000 лв за части само.За майстори още не съм почвал да давам :beer: Утре ще пиша за резултат и да я ключим тази тема

Чет Авг 09, 2018 3:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, не искам да те отчайвам, но според теб възможно ли е хем да имаш крив шенкел, хем на стенд за сходимост да имаш ОК настройка ?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Авг 10, 2018 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес смених шенкел,главина,шарнир ефект: нулев! Кво друго може да е?Колата е с нова предница,само носачите не съм сменил.Накрая ще я запра в двора и ще върви на части ](*,)

Пет Авг 10, 2018 11:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Постове: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си обяснил с какви джанти е колата, но предполагам със заводските.

Предполагам си почистил добре джантите отвътре, там където лягат на спирачните дискове. Респективно си почистил и дисковете отвътре там, където лягат на главините. И самите главни също са почистени.

Ще е по-лесно да вдигнеш колата на подемник или ако е на канал, но може и само със сваляне на предна лява гума. Маркираш настоящата позиция на контра гайката и гайката за реглаж на рейката спрямо самата рейка. Отхлабваш много леко контра гайката. След това отхлабваш и реглажната гайка (обратно на часовниковата), но с не повече от 5-10 мм. Качваш се в колата и правиш пробно шофиране. По всяка вероятност ще е още по-зле. Връщаш реглажната гайка в маркираната позиция и отново шофираш, за да се убедиш, че ефект има/няма.
Без значение дали ще установиш или не разлика, завърташ отново реглажната гайка, този път по часовниковата, т.е. леко я затягаш, но отново с малка стъпка. Преди да направиш тест се увери, че при ниска скорост воланът свободно стига до крайна лява/дясна позиция и се връща свободно. Може да се наложи да затегнеш гайката с повече от 5-10 мм преди да усетиш ефект, ако въобще усетиш такъв. Но ако с около 1/2 оборот не постигнеш ефект, няма смисъл да продължаваш, върни всичко по маркировката в началото.
Въпросният реглажен болт не е манна небесна, но си струва да опиташ с него, за да разбереш дали проблема идва от рейката. Ако е от нея, втора употреба рейка по всяка вероятност ще създава сходен проблем, нова е съпа, а рециклиране няма да помогне, освен ако не намериш някой, който ще се съгласи да разглоби рейката и след това д я сглоби с всички компоненти от ОЕМ ремонтните комплекти, които се предлагат от Субару, ако въобще ги намериш. Пак ще налееш кошница пари, но ще е по-малко отколкото нова рейка.
Обърни внимание дали някой преди теб не се е трудил по контра гайката. Виж също така в какво състояние е карданчето свързващо пиньона с кормилния прът. Ако сваляш рейката, провери си внимателно късите и дългите накрайници.

Съб Авг 11, 2018 7:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Оригиналните 17-ки.. Почистил съм всичко.Рейката?От нея да тресе? Ще пробвам.Майстора му звъннах тази сутрин и се смая,като му казах,че не се оправи с шенкела..Каза,че бил бая мръднал..Днес ще пробвам с на един приятел джантите..Да се уверя,че не е от тях.На баланс за ок,но да съм сигурен.

Съб Авг 11, 2018 9:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Постове: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
plamenpetrov написа:
Днес смених шенкел,главина,шарнир ефект: нулев! Кво друго може да е?Колата е с нова предница,само носачите не съм сменил.Накрая ще я запра в двора и ще върви на части ](*,)


Щом е бил крив шенкела, провери и носача :good: Явно удара в бордюра хич не е бил лек. Моста (магарето) мерил ли си го дали е симетрично, че може и там нещо да е мръднало :-?

Съб Авг 11, 2018 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Незнам вече,какво да меря..

Съб Авг 11, 2018 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am
Постове: 123
Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Имаме развитие! Сложих днес на един приятел джантите 16-ки със зимни гуми...Газ 70-80-90... 120-140 не мръдва волана,тресене няма..Да въртя пак джанти? Или рейката прави нещо?

Нед Авг 12, 2018 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3, 4, 5  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор