Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:00 pm



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Повишаване на мощността на Аутбек Б13 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Случайно попаднах на това и се чудя дали някой е правил нещо подобно в БГ:

https://www.youtube.com/watch?v=S9MevllQ_Rc

Dyno results of tuned 3.0l 6-cyl boxer engine EZ30.
215 tuned wheel horse power vs. 177 stock wheel horse power
SPEC LIST:
- Kakimoto Intake Chamber BIC318
- Raptor Headers + Custom middle pipe of exhaust system
- ECU tuned by ReflashTeam

Съответно, дали може да се постигне подобен резултат при Аутбек 3.0, 2008?

Пет Мар 09, 2018 12:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имаше кола с този кит - ползвай търсачката и ще намериш инфото.
Valadares е собственика

Пет Мар 09, 2018 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не се лъжа на Valadares проектът беше доста по-различен и мащабен - там е имало charger и съпътстваща периферия (може и да бъркам, тъй като тази материя би е доста далечна). Според инфото от руското видео основната разлика идва от смяната на генерацията и софтуерната промяна. Интейкът не си оправдава цената.

Екстрийм тунинг гледам са правили някаква подобна генерация за легаси H6:

http://www.extreme-tuning.bg/bg/project ... generaciya

Пет Мар 09, 2018 2:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз греша, че чета през телефон и не ти погледнах клипа, а автоматично реших че питаш за раптор чарджъра.
За атмосферен мотор да извадиш повече коне се искат много пари, та е по-лесно да боднеш турбо или да минеш на турбо кола.
В София са правени 1-2 турбо H6-ци , но не познавам лично човека ( Любо го познава ).

По твоя въпрос питай srg и zk да се изкажат.

Пет Мар 09, 2018 7:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тенчо има надувана H6. В Импреса.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Мар 10, 2018 9:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тия 38whp са леко пресилени и най-вероятно колицата от клипа е изкантарена на максимума от това, което може да се извади от един ремап, с всички последствия от това, но в предвид картинката с буталата по-долу (познайте кое е буталото от EZ30 :) ) аз не бих рискувал :D
Изображение

Иначе ремап на конкретно тази колица според мен си струва поради няколкото положителни крайни резултата, които могат да бъдат постигнати:
- намаляне температурата под товар (но с условие, че катализаторите останат сираци)
- подобряване динамиката на ДВГ, който иначе е настроен да се ползва спокойно и без резки промени в стила на каране
- адекватна и персонализирана промяна в логиката на SI-DRIVE режимите (току-що отново ме хвана яд, че моята е без...)
- коренна промяна в начина на работа на скоростната кутия, особено премахването на дразнещия лаг (в случай, че автомобила е 5AT)

Подмяна на колектори е ОК, но в предвид цената им (1к мисля, че беше ориентировъчната цена) не знам дали тази операция без допълнителен силов тунинг е оправдана.
С други думи - ремап за персонализация и премахване на детските болежки на ...хм, автомобила, дори само с минимална промяна в броя магарета може да носи достатъчно удовлетворение без ненужно изнасилване на различни хардуерни компоненти.

Ако пък някой пък има желание да удвои цената на автомобила си и да го направи вечно свой, то може да се насочи към силов тунинг и започне с преглед описанието на един от известните H6 сетъпи тук - ЦЪК.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Съб Мар 10, 2018 10:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за включванията. На този етап нямам желание да се поема в посоката от последния линк, но ми се иска малко повишаване на удоволствието от шофирането. Крайните гърнета са тръгнали, катализаторите също, така че за момента мисля да проуча опцията със смяна подобна на тази от линка на екстрийм като обаче ще има катализатори, но high-flow. След това посещение при zk. за посочените от srg цели и предполагам ще се получи приятен резултат.

Съб Мар 10, 2018 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 7:05 pm
Мнения: 78
Автомобил: Subaru Outback H6 08
Рейтинг: 78
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не прочетох темата от начало щото ме мързи. :D
Аз съм с такъв сетъп в момента:
Генерация от край до край вклчително и колекторите. Драго (Extreme tuning) e твоя човек има всичко за целта. Правил е моята на Valdares и май още една. Та генерацията ще ти я нарпави перфектно. Колекторите са точно копие на раптор колекторите от австралиския производител. Аз съм с резонатори на мястото на катализаторите. Драго ми прави вече вотра генерация на вотра поред кола и всичко е точно :D , без чек енджин грешки и прочие.
Отностно тунинга, аз си купих татрикс кабел и се доверих на XRT, локализиран в барбатос :cool: Представи си какъв тунинг от разстояние се прави. Колата върви доста добре на бензин, има ряз, тоз тунер има и тунинг карти за кутията, нещо там по DBW, пипа, не ми е ясно точно мисля, че колегата srg, e по на ти с материята, можеш да питаш него. На газ така и не успя да я настрой. Има едно супер гадно придърпване от кутията, като чели се чуди на коя предавка да превключи. От тунинга ли е от нашата прекрасна газ ли е незнам, знам че ми къса нервите. Затова си върнах стоковата еку карта и си карам така. Сега мисля, като се върна в БГ, да му пиша на тоз убавец да направи една хубава карта за бензин и да я карам малко само на бензин. Наистина от тунинга на бензин, ми се е случвало да превъртам гуми?????? Тва възможно ли е въобше на кола 4х4??? :pardon:
Съвет: Ако ще ги правиш тези галимации с генерацията, задължително тунинг на екуто иначе нищо няма да се усети. Също така преди тунинга се увери, че двигателя е изправен, провери вакума, да не смуче въздух отнякъде. На тези двигатели, често се пука пластмасовата кутия на всмукателния колектор, провери го това да няма цепнатина. Също така сондите трябва да са изправни и АVICS ситемата по-скоро PCV клапаните.
Момчето от Барбадос, ги видя тези неща само по работа на двигателя. Преди да започнем смених двете PCV клапи на AVICS системата, една сонда и си запуших една цепнатина на кутията на всмукателния колектор. :shock:
В резюме с настройка на екуто и генерация понавървява малко по- добре, обаче не очаквай чудеса. Обаче звука е един път. :cool: Един приятел вика Сашо, а бе ти се едно караш V8 ROFL , не бе викам боксер, the world is flat, сещаш се. :hello:

Нед Мар 11, 2018 2:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
wonderwalker, виждал съм напипан файл за H6 от човека в Барбадос и дори го тествах на моята кола, та мисля, че знам за какво говориш..
Ако въпросния човек подхожда към всички коли от конкретна модификация по един и същи начин, то ти рита кутията просто щото този хубавец е напипал само една от поне още 7 таблици, които трябва да се адаптират, за да постигнеш някаква положителна промяна. Освен това същия явно не знае как да спази съотношението и зависимостите между тези 7 таблици с още толкова други.
Ъпшифтва ли кутията прекалено често и обикновено неадекватно? :)

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Нед Мар 11, 2018 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 7:05 pm
Мнения: 78
Автомобил: Subaru Outback H6 08
Рейтинг: 78
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
srg написа:
wonderwalker, виждал съм напипан файл за H6 от човека в Барбадос и дори го тествах на моята кола, та мисля, че знам за какво говориш..
Ако въпросния човек подхожда към всички коли от конкретна модификация по един и същи начин, то ти рита кутията просто щото този хубавец е напипал само една от поне още 7 таблици, които трябва да се адаптират, за да постигнеш някаква положителна промяна. Освен това същия явно не знае как да спази съотношението и зависимостите между тези 7 таблици с още толкова други.
Ъпшифтва ли кутията прекалено често и обикновено неадекватно? :)

Здрасти srg, да има един кик при сменяне понякога. За ъпшифтване има да, но това му е на него идеята от пета като подадеш газ да минава бързо през четвърта и да те вкарва на трета, съответно в обороти и по този начин да усещаш моща на двигателя иначе аз не виждам друг начин. Проблема, е че понякога точно при ъпшифтване се получава този проблем, все едно за момент се зачудва на коя предавка е и после с кик се наглася. Вече не карам с неговата карта, защото ми се струва, че има риск да счупя кутията.
На бензин не го правеше този проблем. Трябва или да не карам на газ или да карам със сток ЕКУ, но тогава се губи смисъла от генерацията. Другото е да пробвам колегата ZK, ако прави тунинг на атмосферки да я нагласи :D .
Тоз младеж по принцип е уважаван в австралийския и американския форум и е тунинговал доста автомобили, 3.0. 3.6, 2.5, включително и коли със суперчарджъри, като всички са доволни (или поне отзивите са такива). Не знам до колко ги може нещата, но е факт, че има доста довлони клиенти, които не съобщават за проблеми.
Друг е въпроса колко точен може да бъде т. нар Remote tuning? :beer:

Нед Мар 11, 2018 5:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 12:03 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 3.0 '07
Рейтинг: 61
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След наложилата се междувременно интервенция по двигателя, в крайна сметка смених цялата генерация и вече е с нови колектори, катализатори, гърнета и т.н. Перфектна работа на Драго и неговия екип от Екстрийм тунинг. Към момента няма някаква драматична промяна в работата на колата и мощността, но звукът стана наистина доста приятен (поне за мен). Скоро мисля да намина до колега zk. и да видя той какво може да предложи, а и да направи една диагностика преди това на колата дали всичко изглежда ок.

След ремонта на двигателя започна да ми прави впечатление едно пропадане на оборотите при връщане на газта в движение. Възможно е да го е имало и преди, но да не съм го забелязал. Реално след ремонта на двигателя колата беше със старата генерация, която пък имаше пробив около лещата и гърнетата и първо констатирах промяната в оборотите по шума и чак после се загледах какво се случва. Възможно е да го имало и преди, но като не съм го чувал да не съм му обърнал внимание. Като гледам през torgue при това пропадане за секунда или части от нея се получават много високи стойности на short term корекции (понякога 25-30%) и след това пак са си до 5%. Под товар няма такъв проблем. Уикенда мисля да ѝ изключа акумулатора и след това да се обучи наново вече след всички хардуерни промени и ще видя дали ще има някакъв ефект от това.

Пет Юни 08, 2018 10:05 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор