Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Шум, прегряване и кривене на спирачен диск
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=25061
Страница 1 от 2

Автор:  NORTICUS [ Чет Апр 05, 2018 12:07 pm ]
Заглавие:  Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Здравейте колеги,
От известно време насам се боря с един изключително странен за мен проблем.
При скорост по - висока от 80 км./ч. (и особено по наклон), след натискане на спирачката (с цел намаляване - не спиране) се чува шум от лявото колело. Шума е стържещ, като че накладката е износена и непостоянен като, че ABS работи. Ако скоростта е по висока 160 - 200 км./ч. освен шума и не спирането на автомобила, волана почва да се тресе сякаш дисковете са криви. На фона на това измерих температурата на дисковете, след като съм покарал в града. Има осезаема разлика, между левия и десния диск. Левия е с много по висока температура. Без да е спирано екстремно ! Без да е минавано през локви и т.н. Свалях и слагах бушона на ABS с цел неговото игнориране. Нямаше промяна !
Сега следва най - интересното ! Първия път, когато усетих това нещо реших да сменя пр. и з. дискове и накладки. Направих го ! След което си помислих, че понеже съм сложил TRV съм попаднал отново на криви дискове, тъй като волана отново трепереше и шума отново го имаше. Преди да реша да сменям отново дискове ревизирах спирачните апарати и водачи. Всичко по тях работеше перфектно ! След 1000 км. смених дисковете и накладките с ATE. За съжаление проблема остана. Отидох в един сервиз, чието име не искам да казвам. От там диагностицираха, че всъщност проблема ми идва от спирачните маркучи. Как стана това ? Вдигнаха автомобила на подемник. Лявото колело видимо се въртеше по трудно от всички останали. Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка. Това го видях с очите си. Убедиха ме, че проблема е в спирачните маркучи. Тъй като за още 1000 км. вече бях изкривил и ATE-то реших :
Ще сменя всички дискове, накладки, спирачни маркучи и спирачна течност с възможно най - доброто което намеря, предвид, че не съм състезател.
Така и направих. Сложих дискове DBA, накладки ATE, спирачни маркучи 6 бр. HELL и спирачна течност 5.1.
Сега след като съм сменил всичко това, след като се наобиколях и се наслушах различни мнения ... проблема ... си ... остана ! Хвърлих една шапка пари и съм в изходна позиция. Сега започнах да схващам, какво значело : "Правилната диагноза е 80% от лечението" Така съм чувал ...
Полудях хора ! Помагайте ! По метода на изключването не пипвам нищо повече !!! Търся 100% правилната диагноза ! Гледаха я 10 майстора в 3 различни сервиза. Два от които са специализирани в марката Субару. "Да започнем отначало, да видим ако не е това ще е това...а пък ако се окаже, че не е и това то тогава би трябвало да е това" Такива ... мерси !
Моля, ако някой се е сблъсквал с този проблем и е знае правилната диагноза за "лечението" му да сподели малко опит с мен.
Предварително благодаря !
Автомобила е SUBARU OUTBACK 2008 3.0 H6 ! Спирачните апарати са стандартни, нищо модифицирано !

Автор:  antonimoo [ Чет Апр 05, 2018 1:15 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Здравейте!
Просто от интерес, има ли разлика в температурите и заден десен / ляв диск? Питам заради тази диаграмка.
Ремонтните комплекти включваха ли буталца за апаратите?

Автор:  NORTICUS [ Чет Апр 05, 2018 3:18 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

antonimoo написа:
Здравейте!
Просто от интерес, има ли разлика в температурите и заден десен / ляв диск? Питам заради тази диаграмка.
Ремонтните комплекти включваха ли буталца за апаратите?


Здравейте,
Не съм мерил температурата на задните спирачни дискове. Може и да е грешка, но понеже чувам шума отпред в ляво затова и съм се насочил натам, което пак казвам може и да е грешка.
Когато ревизираха апаратите, едно от двете бутала не се движеше както трябва, затова го смениха само него заедно с к-кт маншончета.
След това още два пъти са сваляни, разглобявани и преглеждани. Всичко беше ОК. Не гарантирам за качество ! Но с очите си виждах как буталцата се прибират и изкарват без никакво усилие.

Автор:  antonimoo [ Чет Апр 05, 2018 8:36 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

След всичко изредено и особено този абзац
Цитат:
Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка.
ме кара да мисля, че някъде по пътя от ABS модула до края на тръбата, която върви в коша на колата и до маркуча има някакъв проблем. Огледайте хубаво линията. На мой приятел с подобно купе /Легаси/ имаше проблем със задните линии, по някаква причина бяха притиснати, следствие на което при рязко спиране започна да губи спирачна течност и загуби изобщо спирането.

Автор:  BAlexandrov [ Чет Апр 05, 2018 9:08 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Автоматик ли е? Няма хил холдер?

Автор:  NORTICUS [ Чет Апр 05, 2018 9:22 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

BAlexandrov написа:
Автоматик ли е? Няма хил холдер?


Здравейте,
Автоматик е. Няма хил холдер.
И това ми мина през ум.

Автор:  ivo totev [ Пет Апр 06, 2018 9:19 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Колега просто съвет, провери главината за кривини. Имал съм подобен проблем на друга марка автомобил само, че на задно колело. По същия начин като на файла може да се провери и главината. Доста трудно е да се изкриви, но не и невъзможно както беше при мен.

Автор:  Mladen99 [ Пон Апр 09, 2018 6:53 am ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

antonimoo написа:
Отвиха от ABS модула леко тръбичката за да проверят налягането. Нямаше промяна. След като охлабиха налягането от левия спирачен маркуч колелото опусна и започна да се върти нормално, до момента, в който не натисна пак спирачка.


Това е разковнничето на проблема ти.

Автор:  NORTICUS [ Пет Апр 13, 2018 8:16 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Здравейте,
Още малко инфо.
Прегледаха отново цялата спирачна система.
Единственото, което откриха са криви спирачни дискове.
Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения.
Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така.
Наистина вече не знам какво да правя ? ](*,) ](*,) ](*,)

Автор:  ico_tech [ Пет Апр 13, 2018 10:57 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Наистина странен персистиращ проблем. Предполагам си въртял колата на подемник. Провериха ли какво се случва с лагерглавината в движение (на подемника и на скорост) и при натискане на спирачка?

Автор:  Vmax [ Съб Апр 14, 2018 1:21 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

NORTICUS написа:
Здравейте,
Още малко инфо.
Прегледаха отново цялата спирачна система.
Единственото, което откриха са криви спирачни дискове.
Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения.
Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така.
Наистина вече не знам какво да правя ? ](*,) ](*,) ](*,)


А накладките престъргаха ли ги на шмиргел за да махнат горния слой и да изравнят повърхността?
Ако не са, от там идва шума - равна срешу неравна повърхност, като се напаснат накладките по дисковете трябва да изчезне.
Със зимните гуми ли си още?

Автор:  Alxx [ Съб Апр 14, 2018 1:51 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Аз бих разглобил клапаните на абс-а за промивка.

Автор:  NORTICUS [ Съб Апр 14, 2018 7:21 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Vmax написа:
NORTICUS написа:
Здравейте,
Още малко инфо.
Прегледаха отново цялата спирачна система.
Единственото, което откриха са криви спирачни дискове.
Мериха главините с индикаторен часовник и температурата на колелата. Интересното е, че нямаше отклонения.
Препоръчаха ми престъргване на дисковете. Направих го. Сега има много силен шум при спиране, а също така от време на време при завой без натискане на спирачката - стържене. Сякаш накладката е напълно износена, което не е така.
Наистина вече не знам какво да правя ? ](*,) ](*,) ](*,)


А накладките престъргаха ли ги на шмиргел за да махнат горния слой и да изравнят повърхността?
Ако не са, от там идва шума - равна срешу неравна повърхност, като се напаснат накладките по дисковете трябва да изчезне.
Със зимните гуми ли си още?


Не са престъргвани накладките. Възможно е и от там да е шума, но интересно стърженето при завой без натискане на спирачка ми е странно...
Съвпадение е, че смених зимните с летни гуми в деня на престъргване на дисковете.

Автор:  NORTICUS [ Съб Апр 14, 2018 7:24 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Alxx написа:
Аз бих разглобил клапаните на абс-а за промивка.


И това ми мина през ум.
По скоро мислех направо да сменя модула. Но размислих, понеже махах и слагах бушона на ABS и нямаше разлика.

Автор:  Alxx [ Пон Апр 16, 2018 6:19 am ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Бушонът няма как да елиминира заклинване/запушване на клапан.

Автор:  Marvin [ Пон Апр 16, 2018 3:47 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Аз имах проблем с шум от спирачките след смяна на задни дискове и накладки. Когато позагреят след по интезивно ползване, почваше един пищяш звук, който ме побъркваше. Звукът спираше ако спра колата за малко време и тръгна пак, но не и ако продължа да си карам. Ако натисна спирачката изчезваше (докато е натисната). Като спра, пеещата джанта беше осезаемо по-топла. Проблемът не се реши след ревизиране на спирачните апарати. След малко експерименти се оказа, че новите дискове опират в ламарината зад диска като се позагреят малко и се разширят - от там си седят опряни, защото опирайки в него продължават да се стоят топли. Проблемът се реши със сваляне на диска, и пристъргване на ламарината зад него. Не знам дали твоят проблем е същия - има някой прилики та не пречи да се провери и това.
Успех !

Автор:  ttodorovvv [ Съб Фев 22, 2020 1:48 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Същото е и при мен: Аутбек 2008 3.0, автомат,при натискане на спирачния педал на скорости над 120 има тресене във волана. Дискове и накладки нови АТЕ( вероятно вече криви)- няма промяна.

Автор:  madnesst [ Съб Фев 22, 2020 10:41 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

И аз имам същия проблем , отляво почва да шуми яко при по агресивно спиране , но нямам вибраций във волана , минах през 3 чифта накладки дискове и все същото , някакво развитие или насока има ли ? В сервизите нищо не намират , нищо не задържа , водачите са нови и смазани ,главината няма луфт или шум за сега поне .

Автор:  xargs [ Нед Фев 23, 2020 10:58 am ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Оригиналния проблем в темата е наистина интересен, но нямам предположения за него. Това че е сменено само едното бутало на апаратите е странно, но надали е то. Състоянието на водачите и втулките също е под съмнение, но при толкова посещения в сервизи вярвам, майсторите добре са преценили състоянието на апаратите.

На другите колеги - с две ръце бих препоръчал пълен рециклаж на спирачните апарати. На моята кола, водачите и буталата също бяха в добро състояние, лично аз ги отварях и смазвах с грес за спирачни апарати на всеки 20к километра и въпреки това имах вибрации и странен шум във волана при спиране. Оказа се, че апаратите в даден момент заклинват, а когато едното бутало се движи по-свободно от другото, в апарата се получава усукване, което води и до шума.

Автор:  petko 69 [ Нед Фев 23, 2020 6:15 pm ]
Заглавие:  Re: Шум, прегряване и кривене на спирачен диск

Залагам на водачи спирачни апарати , проблема не се решава с грес , а с по-плътни водачи . Водачите стават на елипса и при неравности и дупки тропат , свирят , а при спиране от висока скорост тресат на волана . Свиренето след смяна на задни дискове с нови се дължи на вътрешния опорен ръб който е с 2мм по издаден от оригинала , проблема се решава още в началото при монтаж външния ръб се намаля на струг , шмиргел , флекс каквото имаш от тях . На стария ми Аутбек първо смених предните спирачки от Б13 , но те се оказаха по голям боклук , после на тях правих супорти , но това ме спаси за 30хил.км. и накрая си купих от колега на старо размер 316 апарати от Спек Б , и си реших проблема . Така и продадох колата , а новия колега от Варна е доволен.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/