|
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Смяна на заден и преден лагер главина
Автор |
Съобщение |
Cade_Foster
Регистриран на: Вто Фев 07, 2017 10:18 am Мнения: 3
Автомобил: Subaru Outback H6 2007
Рейтинг: 0
|
Здравейте,
След последното обслужване на колата в сервиза ми съобщиха, че имам за смяна преден десен и заден ляв лагер главина. Отпред се чуваше шум и като смених зимните гуми колелото се клатеше. Тъй като мисля да сменям дисковете и накладките мисля да се опитам да сменя и лагерите. В тази насока имам и следните въпроси:
1. Ако сменя преден десен трябва ли да сменя и преден ляв? Съответно същото и за задния. На кутията на лагерите пише, че се сменят и двата. По някой от темите във форума обаче виждам, че част от колегите са сменяли само по един.
2. Трябва ли да се затегнат до определена стойност или до "откат" е достатъчно?
Колата е Аутбек Б13 2007ма Н6.
Благодаря предварително!
|
|
|
Съб Апр 28, 2018 6:04 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Здрасти, няма нужда са сменяш противоположния, това не са амортисьори. За кое точно стягане питаш? По принцип в ръководствата си пише кое и на колко се стяга.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
|
|
|
Съб Апр 28, 2018 6:21 pm |
|
|
patko
|
Преден - 220 нм, заден - 280 нм. Това е за гайката на карето. Аз стегнах предния на 210 - толкова ми е максимума на динамометричния ключ. После си купих ел. гайковерт с регулиране и стегнах задните на 280. Сменил съм и 4-те лагера. Много е важно стягането да е точно. Всичко съм правил сам.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Апр 28, 2018 8:40 pm |
|
|
patko
|
Корекция - задният се стяга на 240 Нм.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Нед Апр 29, 2018 8:59 pm |
|
|
tarambuka3500
|
за това дали има нужда да се сменят всичките - не. На моята (2005) бях сменял десните (първо заднта, после предния), левите им няма нищо и още си държат, вече 4 години оттогава май.
|
|
|
Пон Апр 30, 2018 9:08 am |
|
|
ico_tech
|
Cade_Foster написа: 2. Трябва ли да се затегнат до определена стойност или до "откат" е достатъчно?
Ако смяташ да изпълняваш процедурата сам, без динамометричен ключ, бележиш положението на гайката преди развиване. След монтажа трябва да дойде марката на същото място. Съгласно твоето определение - затягаш до откат, с един метър тръба. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Май 01, 2018 8:34 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|