|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Смяна на заден и преден лагер главина
Автор |
Съобщение |
Cade_Foster
Регистриран на: Вто Фев 07, 2017 10:18 am Мнения: 3
Автомобил: Subaru Outback H6 2007
Рейтинг: 0
|
Здравейте,
След последното обслужване на колата в сервиза ми съобщиха, че имам за смяна преден десен и заден ляв лагер главина. Отпред се чуваше шум и като смених зимните гуми колелото се клатеше. Тъй като мисля да сменям дисковете и накладките мисля да се опитам да сменя и лагерите. В тази насока имам и следните въпроси:
1. Ако сменя преден десен трябва ли да сменя и преден ляв? Съответно същото и за задния. На кутията на лагерите пише, че се сменят и двата. По някой от темите във форума обаче виждам, че част от колегите са сменяли само по един.
2. Трябва ли да се затегнат до определена стойност или до "откат" е достатъчно?
Колата е Аутбек Б13 2007ма Н6.
Благодаря предварително!
|
|
|
Съб Апр 28, 2018 6:04 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Здрасти, няма нужда са сменяш противоположния, това не са амортисьори. За кое точно стягане питаш? По принцип в ръководствата си пише кое и на колко се стяга.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
|
|
|
Съб Апр 28, 2018 6:21 pm |
|
|
patko
|
Преден - 220 нм, заден - 280 нм. Това е за гайката на карето. Аз стегнах предния на 210 - толкова ми е максимума на динамометричния ключ. После си купих ел. гайковерт с регулиране и стегнах задните на 280. Сменил съм и 4-те лагера. Много е важно стягането да е точно. Всичко съм правил сам.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Апр 28, 2018 8:40 pm |
|
|
patko
|
Корекция - задният се стяга на 240 Нм.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Нед Апр 29, 2018 8:59 pm |
|
|
tarambuka3500
|
за това дали има нужда да се сменят всичките - не. На моята (2005) бях сменял десните (първо заднта, после предния), левите им няма нищо и още си държат, вече 4 години оттогава май.
|
|
|
Пон Апр 30, 2018 9:08 am |
|
|
ico_tech
|
Cade_Foster написа: 2. Трябва ли да се затегнат до определена стойност или до "откат" е достатъчно?
Ако смяташ да изпълняваш процедурата сам, без динамометричен ключ, бележиш положението на гайката преди развиване. След монтажа трябва да дойде марката на същото място. Съгласно твоето определение - затягаш до откат, с един метър тръба. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Май 01, 2018 8:34 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|