Автор |
Съобщение |
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Здравейте! От около седмица съм собственик на Subaru Outback 2003 г.( моделът който е до 2003) 2.5 156 конски сили. Колата е супер, купих я от роднина и горе долу съм наясно какво е правено по нея. Имам два въпроса и ще съм благодарен ако дадете съвети. Ангренажния ремък е на около 70000 и му е време за смяна. Намерих изгодно комплект ремък и ролки Gates. Въпросът е дали е добър този комплект и заслужава ли си да го слагам? Другият въпрос е свързан с реглажа на клапаните. Има ли някакви признаци, когато им дойде времето? Питам понеже колата е карана над 50000 км на газ, но старият собственик преди да ми я продаде й е сменил гарнитурите на капаците. Дали обаче майсторът е бил наясно, че трябва да се регулират клапаните и дали го е направил не знам. Намерих следния луфтомер в OLX: https://olx.bg/ad/luftomer-prodazhbi-na ... 54D0C.html Това ще свърши ли работа ако евентуално се наложи да се регулират?
|
|
|
Пон Май 07, 2018 8:24 am |
|
|
Vmax
|
реглаж се прави на всеки 50 000км, особено с ГИ. При смяна на ангренажна група се използват ОЕМ части, защото т.нар. "изгодни" излизат през носа, заради високата цена на труда.
Прочети форумводителя и ползвай търсачката.
|
|
|
Пон Май 07, 2018 8:40 am |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Четох доста теми и разбрах, че реглажа се прави на всеки 50000. Проблемът е че купих колата с чисто нови гарнитури на капаците и нямам представа дали са се сетили да регулират и клапаните при смяната. Затова се чудех дали може да се познае по нещо или за всеки случай да ги отворя.
|
|
|
Пон Май 07, 2018 8:51 am |
|
|
Vmax
|
с 100% точност не. мери се вакуума на мотора, което обикновенно е добър индикатор.
|
|
|
Пон Май 07, 2018 9:04 am |
|
|
Alxx
|
Играй на сигурно, че клапаните с ремонта струват колкото 50 комплекта гарнитури.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 07, 2018 9:13 am |
|
|
ico_tech
|
Здравей Marto_180, понеже е хубаво да има повече мнения, и понеже трябва да затвърдим неписаното правило, че форумите могат да те объркат максимално ще ти дам и моите 5 ст. по въпроса: Ремък - 70 000 км не са много за ангренаж, ако е с хубави части. За оценка на състоянието махни капака от дясно (като застанеш отпред), разкачи пистовите ремъци на климатика и алтернатора и запали колата. Ако има шумове като леко скрибуцане или жужене, ролките са за смяна. Ремъка го гледаш на ролката при огъването му по нея, ако няма пукнатини ще кара още. Гейтс издържа зорлем 100К км. Клапани - ако си сигурен, че предния собственик е сменял гарнитури на капаци преди седмици, на 90% можеш да ползваш същите и да си отвориш капаците по всяко време. Пробега от 50 000 км е препоръчителен за проверка, не за реглаж. Колко км ще мине колата до реглаж зависи от натройките на газовото и от задкормилното устройство. Има случаи, в които трябва реглаж и след 30000 км. Симптомите са обикновено свързани с неравномерна работа след като загрее мотора. Обикновено се измерва вакуума в смукателния колектор - доста по-лесно от мерене на компресията. Често светва и чека за грешка. Та - ако колата си работи нормално, не се занимавай с тази процедура, независимо, че си на конкретния пробег. Ако ти се бърника и знаеш как да докараш цилиндрите до ГМТ действай.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Май 07, 2018 9:39 am |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Благодаря ви за отговорите. На старото ауди сам си сменях ремъците. Тук нещата не ми се виждат да са много по сложни и мисля сам да се захвана. Като взех колата даваше грешка, че е прекъсвал първи цилиндър. Смених свещи и за сега няма проблеми. Мотора си работи гладко. Все пак ще прибвам да се свържа с майстора, който е сменял гарнитурите да го питам дали има спомен какво е правил. Ако не ми хареса отговора ще сваля и капаците да огледам какво е полужението. 100000 за Gates ми се вижда много добре. Правех сметка живот и здраве да карам с него 60, максимум 70000.
|
|
|
Пон Май 07, 2018 10:17 am |
|
|
Alxx
|
Много сложни не са, но има доста на вид незначителни, но важни подробности които трябва да се знаят. Намери си материал по темата, например сервизното ръководство(не клипчета в тубата) и прочети. Аз си мислех, че всичко съм заучил с първия прочит, а се оказа, че пропускам куп важни неща които биха счупили колата ако не се направи по правилния начин. Колегата Ico_tech също подсказва здраво ама няма да му пишем единица
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 07, 2018 10:23 am |
|
|
ico_tech
|
На 90% майстора не е правил реглаж, вероятно е сменял гарнитури заради уплътненията около свещите, които при теч окъсяват и дават мисфайър. Вече си видял, че трябват доста чупки в кръста да смениш свещи и още толкова чупки да регулираш клапани. Смяната на ремъка не е сложна, въпреки, че имаш 2.5 пъти повече детайли в агренажа. Ако си автомат, ще ти трябва ключ за блокиране на шайбата на КВ. "Оглеждай" се за мирис на прясно отворени бонбони откъм моторния отсек
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Май 07, 2018 10:30 am |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Колата не е автомат. Ще потърся сервизното ръководство да видя какво пише там. Успях да се свържа с майстора сменявал гарнитурите. Не е правил реглаж на клапаните. Можеше да се избегне част от заниманието, но нищо. Имам приятел с автосервиз ще отида да си я правя при него поне първия път, да има опитен човек наблизо, който да дава съвети. Блягодаря пак
|
|
|
Пон Май 07, 2018 11:19 am |
|
|
ico_tech
|
Последен съвет. Щом не е автомат използваш отвора на блока разположен в самия край отзад в дясно (гледано от купето) на кожуха на маховика. Той е с резба, но няма нужда да я ползваш, а и трябва корав болт (8.8). Вместо това вземаш една здрава отвертка (не по-широка от 8 мм) и я пъхаш в отвора - от там се блокира венеца на маховика, съответно си охлабваш шайбата и я стягаш в последствие. Не бих разчитал на опита на майстор, който не е бутал Субару, защото логиката на нещата е различна и често дават грешни съвети преди да помислят. Повечето на въпроса, как да извадим буталата на Н4 без да махаме картера - избухват в смях с репликата "Няма такъв вариант брато". По-скоро чети ръководството и ползвай инструмента и условията в сервиза доколкото ти позволяват. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Май 07, 2018 11:52 am |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Направих теста с ремъка който ми препоръча. Махнах двата ремъка отпред, които са в окаяно състояние и още утре ще сложа нови. Запалих двигателя и няма шумове от ролки. Самият ремък поне на мен ми изглежда неразличим от нов. Направи ми впечатление, че от долната страна е по хлабав отколкото от горната. Не обърнах внимание дали има белег отпред, но до колкото гледах схеми трябва да има. До нас има специализиран магазин за болтове и мога да си взема и по як от 8.8 ако с него ще е по удобно отколкото с отвертка. Има ли шанс да повредя венеца на маховика с него? Колко се натяга?
|
|
|
Пон Май 07, 2018 12:57 pm |
|
|
Alxx
|
От Ицо го знам : 10х1,25 резба с петдесетина мм дължина, отпред направен на тъп конус. Аз го навих на ръка и само шестинка затегнах с ключ. Стигна ми.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 07, 2018 1:02 pm |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Благодаря ви много още веднъж. Като се захвана със смяната ще пиша да споделя резултати. А за реглаж на клапаните обмислям да я закарам при Митака на Климент Охридски. Човека обяви цена 100 лв, а като гледам каква теснотия е май не си заслужава хамалогията и експериментирането.
|
|
|
Пон Май 07, 2018 1:08 pm |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Навих се сам да си регулирам клапаните. В събота мисля да свърша тази работа. Изчетох всички теми които намерих, но не можах да намеря отговори на два въпроса. 1: Има ли значение температурата на двигателя за реглажа и ако трябва да е студен колко време трябва да се изчака след като е карана колата? 2: Трябва ли да търся горна мъртва точка на цилиндъра, за да регулирам съответните клапани или мога да ги карам в какъвто ред ми е удобно и само да внимавам клапаните които регулирам да са затворени?
|
|
|
Чет Май 10, 2018 8:16 pm |
|
|
Alxx
|
1. Около 20 по Целзий. 2. Естествено, че трябва, също така в точно определен ред. То само при положение на КВ в компресионна ГМТ се регулира хлабина. Да разбирам, че нямаш инструкцията за реглаж? Конструкция H4 2,5 SOHC и инструментиИнструкция за проверка и реглаж клапани
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Май 11, 2018 5:09 am |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Открих инструкцията вчера малко след да си задам глупавия въпрос. Щях да ходя до сервиза на приятел да си ги регулирам там, но за да изстине до 20 градуса вероятно ще трябва да чакам часове. Мислех че когато един клапан е затворен, той е еднакво затворен в каквото и полужение да е вала. Но щом пише компресионна ГМТ така ще го правя.
|
|
|
Пет Май 11, 2018 10:23 am |
|
|
valqk
|
Колега, явно не си запознат как работи ДВГ, щом го каза това - за клапана във всяко положение на вала. По-добре ходи при твоя приятел със сервиза, да те спре преди да направиш глупост Закарваш колата, вдигаш капака и ако е по-раничко сутринта ще изстине за час-час и нещо, докато си пиете кафето. Реглажа на клапани не е сложно нещо (при Суби - по-пипкаво, ако може без сваляне на мотор и се регулира с ключ), но трябва да имаш елементарни познания поне и да следваш менюъла (в който пише и за 20те градуса и за целият процес). Дано просто да си писал, преди да помислиш за позицията на валовете и клапаните, а не да си си го мислел. Ако наистина си го мислел - поне изгледай някое друго клипче как работи двг и какво прави вала с клапаните, като се върти. п.п. Относно ангренажа - афтърмаркетите им дават по колко карат. По спомен - около 70к км им даваха на повечето, които има в БГ. На ОЕМ му дават 100к км, но струва почити двойно - всеки си преценява. Аз на Суби с твърд маховик съм сменял ангренаж на 5та+спирачка - без болта и беше ок (като разбира се всичко минава от вала назад до спирачките, но... работи).
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Май 11, 2018 1:21 pm |
|
|
Marto_180
Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
|
Все си мисля че съм наясно как работи двигателя и знам как да докарам горна мъртва точка на компресията. Ясно ми е какво е това и че при два оборота на колявия вал разпределителния прави само 1. Разглобявал съм двигател, но не точно такъв тип и не с такъв тип повдигачи. Явно заради това недоумявам нещо. Идеята на това което казах беше, че примерно в полужение на отворен смукателен клапан на цилиндъра, когато изпускателният е затворен не виждам какво по различно има в затварянето му когато е в ГМТ. Както и да е този въпрос го зададох преди колегата да даде схемите и нямам проблем да го правя според тях.
|
|
|
Пет Май 11, 2018 1:56 pm |
|
|
valqk
|
И аз предположих, че нещо не си дообяснил, ама да си кажа
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Май 11, 2018 2:15 pm |
|
|