Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Гниене на прагове и възможност за ремонт 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 12, 2016 7:26 pm
Мнения: 29
Автомобил: Subaru Outback H6 3.0 2001
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Колата е Subaru Outback H6 2001.
Има съвсем малко ръжда по задните калници,но при задната гума крика потъна защото е изгнил доста прага.Продават ли се някъде вежди и прагове за този модел.Какви са вариантите за ремонт -някой правил ли се е колата и колко горе долу като цени излиза.

Чет Окт 18, 2018 7:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Мнения: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз си правих скоро задните вежди.Не се продават.Реже изгнилото и заварява ламарина.После ми боядиса целите задни панели.Излезе ми 400лв.Общо взето съм доволен.

Чет Окт 18, 2018 9:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отиваш в тенекеджийска фирма, която прави улуци. Най -добре с колата - вземат ти шаблон и ти огъват праг от черна ламарина 1.0мм. Цената е в рамките на 18-25 лв за брой (зависи от метража, града и прочие).
С веждите е малко по-сложно. Трябва тенекеджия с въображение :D

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Окт 19, 2018 4:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята кола мина тази процедура , но смятам и да напълня задните прагове с монтажна пяна , някой го беше публикувал , че има много добър ефект . :idea:

Пет Окт 19, 2018 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm
Мнения: 491
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:idea: Тази пяна освен да действа като гъба не виждам друг смисъл ( да гние още по бързо) Има други препарати за тази цел.


Ето това примерно -> https://avtomateriali.com/dopalnitelni- ... novol.html

_________________
Subaru XV Premium 2.0 `18
Subaru Outback H6 3.0 `05
Subaru Outback H6 3.0 `03
Subaru Outback 2.5 `98 USA
Subaru Legacy 2.2i GX `95
Toyota Corolla D4D `06
Skoda Octavia AXR `07
LR Discovery 300Tdi `96

Пон Окт 22, 2018 7:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
https://www.facebook.com/%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%91%D0%9E%D0%A0%D0%91%D0%90-%D1%81-%D0%A0%D1%8A%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0-501030423611496/
Освен, че и оправиха веждите, ми обработиха цялата кола срещу корозия.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
stay hungry, stay foolish

Сря Окт 24, 2018 5:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 237
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
thebrainless написа:
https://www.facebook.com/%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%91%D0%9E%D0%A0%D0%91%D0%90-%D1%81-%D0%A0%D1%8A%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0-501030423611496/
Освен, че и оправиха веждите, ми обработиха цялата кола срещу корозия.


Колко ти излезе като пари,ако не е тайна ;-)

Сря Окт 24, 2018 6:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
1200

_________________
stay hungry, stay foolish
 11

Сря Окт 24, 2018 6:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 237
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
thebrainless написа:
1200


Благодаря ти за инфото,а колко време беше процедурата и само веждите ли прави за тая цена (включително )обработката?

Сря Окт 24, 2018 6:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Веждите 400 лв. Обработката с Fertan за нашия клас автомобили започва от 700, в моята ситуация ми взеха 800. Има и допълнителни екстри за офроуд автомобили и тн, които се доплащат. Кърпенето на веждите забави изключително много, защото се прави от друг човек, който очевидно е затрупан от работа, иначе обработката срещу ръжда е за около седмица.

_________________
stay hungry, stay foolish

Сря Окт 24, 2018 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 29, 2016 10:05 am
Мнения: 6
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy III sedan
Телефон: 0888076693
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, предстои ми ремонт на вежди 2002 Легаси седан, правих ги преди 2г, но пак избиха. Сега си купх от морга изрязани и ще ги ремонтирам пак, но днес при разговор с автобояджия, ме уверява как при изрязването на старите и заварка на здравите, след две три години ще избие ръжда и ще се компрементира в зоната на заварката и все едно нищо не съм правил. Въпроса ми е възможен ли е добър и качествен ремонт, как се прави?

Вто Май 26, 2020 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има, да - вземаш си колата ВЕДНАГА СЛЕД изкърпването, ПРЕДИ някой да наклепа каквото и да е в/у ламарината.
Разглобяваш от вътрешната страна, ако не е.
Ако има ръжди на люспи махаш до показване на чист метал. (дълбока ръжда /на люспи/ се чисти само с флекс или подобен абразив или тънък секач и внимателно, телените четки само замазват люспите - не могат да ги изчистят).
Миеш с ацетон, за да изчистиш и обезмаслиш.
Вземаш Вюрт или имаше един друг немски ръждопреобразувател. Мажеш един слой отвън И ОТВЪТРЕ (да, много дтурно достъпно е и може да стане само с пистолет с маркуч с дюза).
чакаш 24ч, миеш със спирт (премахва мазнини, боклуци и лек филм отгоре на вюрта), мажеш още един слой. чакаш 24ч и миеш със спирт.
После вземаш ДВУ КОМОНЕНТЕН епкоксиден грунд (не готов спрей!) и пръскаш на дебела ръка (отвътре с пистолет за шегре, колкото влезе, важното е да има навсякъде слой), чакаш 24ч и пръскаш още един слой, чакаш 24ч и после даваш на бояджията да я боядиса.
В/у този слой може ЛЕКО да зашкури (не трябва да се компроментира грунда!), за да има адхезия кита. После вече си боядисва нормално.
Епоксидния грунд има химична адхезия с боята ДО 72 часа след нанасяне, та ако стои по-дълго ще трябва леко да зашкури за адхезия с материалите, които нанася отгоре (филер и т.н.).
Всичко това се прави при МНОГО горещо време, защото ако остане влага отдолу - язък за работтата - ръждата ще работи.
Тази техника още не съм я пробвал, но чакам топло време, защото и мен ми изкърпиха колата за камара пари и си оставиха ръцете от вътрешната страна - трудно и недостъпно било и не можело да се обработи. Ако не се обработи до 2-3г пак тръгва и то отвътре! После, както е здраво натискаш с пръст и потъва в калника, защото под боята е изгнило от вътре.

От вътрешната страна, след епоксидния грунд пълниш с Cavity WAX или течен парафин за кухини както го водят... има на флакони за пистолет с компресор, има и спрейове - и двете са ОК.
Парафин се слага на 2-3г, защото се отмива, но пази от водата.

Ако го направиш по този начин ще се запечата добре и няма да имаш ядове, защото като е запечатано, дори и да има ръжда тя не прогресира.
Технологията съм я извлякъл след дооста часове гледане на клипове на про бояджии - руски и не само.
Като опит имам само - боядисах ръждясала греда на едното, което ми стои за части на двора мин. есен с епокси грунд. Няма никъде тръгнало (без да чистя или подобно - имах излишък останал и да не го изливам). Това ме навежда на мисълта, че комбинирано с ръж. преобразувател + cavity wax ще работи на 100%.
Обезмасляването и чистенето с ацетон и спирт е от изключителна важност!

Всички други технологии, които ти споделят майстори най-вероятно няма да са толкова ефективни, а дървени философи, които не дават гаранция - БОЛ!
И Най-ВАЖНОТО от цялата работа - СЛЕДИШ ги изкъсо какво правят, защото всеки гледа да претупа, независимо колко пари му плащаш и после вдига ръце и казва:
"А, няма проблем, само да няма влага ще кара."

Успех и дано се получи.

от патило.


п.п. Ще ми е изключително интересно, колегата @thebrainless да каже какво е сегашното му състояние на колата, защото много е гнила на снимките, а такава ръжда не я оправят като хората и правят точно това - не оправят от вътре и след 3-4г хоп - изведнъж е зле работата.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Май 26, 2020 10:09 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тони, почистването на ръждата се прави с инструмент, който тукашните майстори не са дори сънували :)
Чистенето с ъглошлайф е трудно, защото ръждата е на язви, които, ако искаш да зачистиш до здрав метал просто ще направиш ламарината вестник. Измислено е вече и се прилага в индустрията, просто на авто тенекеджиите машинка за 1200 лв им идва нанагорно ROFL. Получава се почистване подобно на бластирането, но без пясъци. Евтината алтернатива е needle gun - сваля добре ръждата, но наклепва ламарината.
Проблемът с веждите е, че майсторите винаги гледат да свършат минимум работа. В момента си правя дъртата Импреза и вече направих два комплекта вежди, докато опитвам. Разход - 11 лв ламарина и две бири за един тенекеджия на покриви със зег машина. В днешно време всичко е възможно :giggle:
В допълнение на твоите препоръки за обработка на ръждата - това с епоксидния грунд е добре, но той изисква добра повърхност, или по-просто казано перфектно изчистен метал. Това при задните бомбета е мисия невъзможна. Аз бих предложил да се ползва т.нар. zink rich epoxy - покритие, което толерира окиси на ръждата и в същото време ги капсулира. За съжаление в търговската мрежа се продават само нискокачествени такива, защото нормалната разфасовка за индустрията е 6 лтр и нагоре.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Май 26, 2020 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Тони, почистването на ръждата се прави с инструмент, който тукашните майстори не са дори сънували :)
Чистенето с ъглошлайф е трудно, защото ръждата е на язви, които, ако искаш да зачистиш до здрав метал просто ще направиш ламарината вестник. Измислено е вече и се прилага в индустрията, просто на авто тенекеджиите машинка за 1200 лв им идва нанагорно ROFL. Получава се почистване подобно на бластирането, но без пясъци. Евтината алтернатива е needle gun - сваля добре ръждата, но наклепва ламарината.
...



За лазерно премахване на ръжда ли става дума? Защото аз не съм видял такава машина за 1200 лв.
За справка - евтини китайски лазери за почистване на ръжда от алиексперс са на цена от $8000. За немските Clean Laser Systems (https://www.cleanlaser.de/en/) да не говорим


Чет Май 28, 2020 1:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ице, за първи път чувам и за двете неща. Zinc rich epoxy, предполагам е двукомпонентен епокси грунд с цинк в него?
Аз съм ОК да си делнем с някой/няколко човека/ голяма разфасовка. Искам да го направя един път и да знам, че е капсоловано като хората и ще държи...
Друг доооста добър вариант е - Zinga (https://tashev-galving.com/product/006% ... 20Zinga%20 )
С такава съм мазал колонките на челното стъкло на Хондьо, без особено старателно чистене... 4-5г още няма избила ръжда, а е само тя и е на челното стъкло, където бая вода вижда...

Като се замисля, май това е най-най лесният вариант за обработка, но пък иска специален грунд над нея, защото боя не лови без него... за бомбетата, обаче е идеално... с пистолет за шегре и леко разреждане може да се напръска добре. Само се чудя, дали отдолу трябва ръждопреобразувател... по пътя на логиката - по-скоро - не, защото това се води студено подцинковане...

Може ли да споделиш повече инфо и за машинката и за Zinc rich epoxy - примерно какви популярни има (индустриални...) и дали е това, което си мисля...
Иначе, за веждите - ако можеш сам и имаш възможност и време - най-добре. После ще знаеш, кой не е направил нещо и ще знаеш и какво :giggle:

p.s. така като гледам, Zinga е точно от нискокачествените, а това май е доста добро и за него говориш: https://www.duluxprotectivecoatings.com ... ezinc-i90/

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Май 28, 2020 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://www.amazon.com/dp/B011RSH4S4
попаднах на този инструмент, в това видео: https://www.youtube.com/watch?v=AqAjWCk4qh4
нещо такова ли е или? Едва ли, споменаваш доста по-висока цена...

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Май 29, 2020 10:25 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ tst
Не, не говоря за лазер. Това е сериозна екзотика и не мисля, че скоро ще стане масово. Още повече, че тази технология почиства окис, но не прави профил на повърхнината. Когато говорим за адхезия на покрития има два аспекта - химическа и механична. Първата е свързана с чистотата на повърхността. Втората е свързана с профила на подготвената повърхност - освен бял метал ( стандарти Sa 2, Sa 2 1/2) е желателно техниката на почистване да образува грапава повърхност със силно насечен профил (поне 50µm, желателно >70µm). Това се постига в най-голяма степен при бластиране с абразив с неравни ръбове (медна шлака, чугунен грит и др.) За момента като ефективност и производителност абразивното почистване е най-доброто. То обаче изисква техника и пространство.

@valqk
Тони, машинката, за която говоря е тази:
https://www.youtube.com/watch?v=WbKsdyt9B_w
За плоски ламарини като на колата е супер (външно)
Епоксидните покрития с цинк се използват широко от около 15-20 години, основно за праймери. Счита се, че е добър продукт ако има >85% цинк. Обикновено се покриват отгоре с епоксид или полиуретан базирани топ покрития. Трябва да гледаш на инструкцията дали може да се полага с четка, защото не всички могат. Цингата не е лоша за цената си, а Дулукса - успех с намирането по магазините :giggle: За да покриеш цингата с боя трябва да премахнеш горния слой със ситна шкурка. Много внимателно. Въпреки, че от рекламата човек си прави заключение, че може да се слага директно върху ръждата - почисти колкото е възможно по-добре. Това не е ръждопреобразувател. Той (РП) е базиран на фосфорни съединения и образува устойчиви фосфати. Цинка запечатва повърхността и като метал с друга електроотрицателност повишава устойчивостта към формиране на железни оксиди. При всички положения недобре закрепените окиси трябва да се изчистят. Не се опитвай и да пълниш язви с него - дебелината на сухия филм не трябва да превишава 50-60 микрона на слой. (обикновено два слоя).
Аз ползвам една друга английска фирма ;) . При покритията има различни класове в зависимост от техниката, която се използва. Обикновено в индустрията се работи с airless spray (безвъдушно) машини, които изискват добър вискозитет и дълго време за работа на сместта. Тези поктития са от 55 до 80% СВ(сухо вещество) останалото е разтворител. Имат изисквания за влажност, степен на почистване, околна температура - все неща, които затормозяват, но цената им е поносима - 20-60 лв/м2 и са доста неприятни за здравето. Има и други покрития, които са 100% СВ, толерантни към повърхностната обработка, нямат VOC (отровни органични в-ва) и предоставят защита при доста агресивни условия. Пак се полагат безвъздушно, но изискват подгрев на шланга до 60ºC и времето за работа е 20 мин. Цената е силно отблъскваща - 200 - 700 лв/кв.м #-o . Понеже ми остава от време на време такова съм сложил за проба директно на изгнилите ламарини на Т3-ката - еми 4-та година не е мръднало :). Аз и не очаквам да мръдне, защото обикновено полагам под вода и си лепи ROFL .
Подобна полимерна система ползвах и на покрива си - съчетание от алуминий/лексан/ тигли/ дърво. Навремето, когато я предлагах, никой не понесе цената. Сега съседа всяка 3-та година ме пита -" Бе ти как го направи този покрив. Не те виждам да го оправяш. Моя пак тече. На майстори ли не случих, не знам" :pardon:
Та както казваш - има ширпотреба, има и специални продукти.
Айде стига толкова, че информацията дойде в повече :pardon:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Май 29, 2020 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm
Мнения: 292
Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Честита коледа колеги.
Да повдигна малко темата. И аз търся прагове за Outback B12 H6. Дали някъде не се продават заводски? Опцията да ми ги огъват някъде ме притеснява и предпочитам ако има готови/оригинални да си купя.
Някой огъвал ли е прагове от ламарина в София? Моля да даде координати. Като цяло искам да сменя праговете и предпочитам всичко да стане на едно място, демек карам колата и я оставям. В сервиза си набавят прагове(огъват, купуват ...), монтират, боядисват ... Аз само да отида да си платя и да взема колата готова.

Вто Дек 29, 2020 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор