Колата е Subaru Outback H6 2001. Има съвсем малко ръжда по задните калници,но при задната гума крика потъна защото е изгнил доста прага.Продават ли се някъде вежди и прагове за този модел.Какви са вариантите за ремонт -някой правил ли се е колата и колко горе долу като цени излиза.
Чет Окт 18, 2018 7:55 pm
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Аз си правих скоро задните вежди.Не се продават.Реже изгнилото и заварява ламарина.После ми боядиса целите задни панели.Излезе ми 400лв.Общо взето съм доволен.
Отиваш в тенекеджийска фирма, която прави улуци. Най -добре с колата - вземат ти шаблон и ти огъват праг от черна ламарина 1.0мм. Цената е в рамките на 18-25 лв за брой (зависи от метража, града и прочие). С веждите е малко по-сложно. Трябва тенекеджия с въображение
Веждите 400 лв. Обработката с Fertan за нашия клас автомобили започва от 700, в моята ситуация ми взеха 800. Има и допълнителни екстри за офроуд автомобили и тн, които се доплащат. Кърпенето на веждите забави изключително много, защото се прави от друг човек, който очевидно е затрупан от работа, иначе обработката срещу ръжда е за около седмица.
_________________ stay hungry, stay foolish
Сря Окт 24, 2018 6:41 pm
IvanRadev79
Регистриран на: Пон Авг 29, 2016 10:05 am Мнения: 6 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy III sedan
Телефон: 0888076693
Рейтинг: 0
Здравейте, предстои ми ремонт на вежди 2002 Легаси седан, правих ги преди 2г, но пак избиха. Сега си купх от морга изрязани и ще ги ремонтирам пак, но днес при разговор с автобояджия, ме уверява как при изрязването на старите и заварка на здравите, след две три години ще избие ръжда и ще се компрементира в зоната на заварката и все едно нищо не съм правил. Въпроса ми е възможен ли е добър и качествен ремонт, как се прави?
Има, да - вземаш си колата ВЕДНАГА СЛЕД изкърпването, ПРЕДИ някой да наклепа каквото и да е в/у ламарината. Разглобяваш от вътрешната страна, ако не е. Ако има ръжди на люспи махаш до показване на чист метал. (дълбока ръжда /на люспи/ се чисти само с флекс или подобен абразив или тънък секач и внимателно, телените четки само замазват люспите - не могат да ги изчистят). Миеш с ацетон, за да изчистиш и обезмаслиш. Вземаш Вюрт или имаше един друг немски ръждопреобразувател. Мажеш един слой отвън И ОТВЪТРЕ (да, много дтурно достъпно е и може да стане само с пистолет с маркуч с дюза). чакаш 24ч, миеш със спирт (премахва мазнини, боклуци и лек филм отгоре на вюрта), мажеш още един слой. чакаш 24ч и миеш със спирт. После вземаш ДВУ КОМОНЕНТЕН епкоксиден грунд (не готов спрей!) и пръскаш на дебела ръка (отвътре с пистолет за шегре, колкото влезе, важното е да има навсякъде слой), чакаш 24ч и пръскаш още един слой, чакаш 24ч и после даваш на бояджията да я боядиса. В/у този слой може ЛЕКО да зашкури (не трябва да се компроментира грунда!), за да има адхезия кита. После вече си боядисва нормално. Епоксидния грунд има химична адхезия с боята ДО 72 часа след нанасяне, та ако стои по-дълго ще трябва леко да зашкури за адхезия с материалите, които нанася отгоре (филер и т.н.). Всичко това се прави при МНОГО горещо време, защото ако остане влага отдолу - язък за работтата - ръждата ще работи. Тази техника още не съм я пробвал, но чакам топло време, защото и мен ми изкърпиха колата за камара пари и си оставиха ръцете от вътрешната страна - трудно и недостъпно било и не можело да се обработи. Ако не се обработи до 2-3г пак тръгва и то отвътре! После, както е здраво натискаш с пръст и потъва в калника, защото под боята е изгнило от вътре.
От вътрешната страна, след епоксидния грунд пълниш с Cavity WAX или течен парафин за кухини както го водят... има на флакони за пистолет с компресор, има и спрейове - и двете са ОК. Парафин се слага на 2-3г, защото се отмива, но пази от водата.
Ако го направиш по този начин ще се запечата добре и няма да имаш ядове, защото като е запечатано, дори и да има ръжда тя не прогресира. Технологията съм я извлякъл след дооста часове гледане на клипове на про бояджии - руски и не само. Като опит имам само - боядисах ръждясала греда на едното, което ми стои за части на двора мин. есен с епокси грунд. Няма никъде тръгнало (без да чистя или подобно - имах излишък останал и да не го изливам). Това ме навежда на мисълта, че комбинирано с ръж. преобразувател + cavity wax ще работи на 100%. Обезмасляването и чистенето с ацетон и спирт е от изключителна важност!
Всички други технологии, които ти споделят майстори най-вероятно няма да са толкова ефективни, а дървени философи, които не дават гаранция - БОЛ! И Най-ВАЖНОТО от цялата работа - СЛЕДИШ ги изкъсо какво правят, защото всеки гледа да претупа, независимо колко пари му плащаш и после вдига ръце и казва: "А, няма проблем, само да няма влага ще кара."
Успех и дано се получи.
от патило.
п.п. Ще ми е изключително интересно, колегата @thebrainless да каже какво е сегашното му състояние на колата, защото много е гнила на снимките, а такава ръжда не я оправят като хората и правят точно това - не оправят от вътре и след 3-4г хоп - изведнъж е зле работата.
Тони, почистването на ръждата се прави с инструмент, който тукашните майстори не са дори сънували Чистенето с ъглошлайф е трудно, защото ръждата е на язви, които, ако искаш да зачистиш до здрав метал просто ще направиш ламарината вестник. Измислено е вече и се прилага в индустрията, просто на авто тенекеджиите машинка за 1200 лв им идва нанагорно . Получава се почистване подобно на бластирането, но без пясъци. Евтината алтернатива е needle gun - сваля добре ръждата, но наклепва ламарината. Проблемът с веждите е, че майсторите винаги гледат да свършат минимум работа. В момента си правя дъртата Импреза и вече направих два комплекта вежди, докато опитвам. Разход - 11 лв ламарина и две бири за един тенекеджия на покриви със зег машина. В днешно време всичко е възможно В допълнение на твоите препоръки за обработка на ръждата - това с епоксидния грунд е добре, но той изисква добра повърхност, или по-просто казано перфектно изчистен метал. Това при задните бомбета е мисия невъзможна. Аз бих предложил да се ползва т.нар. zink rich epoxy - покритие, което толерира окиси на ръждата и в същото време ги капсулира. За съжаление в търговската мрежа се продават само нискокачествени такива, защото нормалната разфасовка за индустрията е 6 лтр и нагоре.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
Вто Май 26, 2020 10:45 pm
tst
Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm Мнения: 660 Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Тони, почистването на ръждата се прави с инструмент, който тукашните майстори не са дори сънували Чистенето с ъглошлайф е трудно, защото ръждата е на язви, които, ако искаш да зачистиш до здрав метал просто ще направиш ламарината вестник. Измислено е вече и се прилага в индустрията, просто на авто тенекеджиите машинка за 1200 лв им идва нанагорно . Получава се почистване подобно на бластирането, но без пясъци. Евтината алтернатива е needle gun - сваля добре ръждата, но наклепва ламарината. ...
За лазерно премахване на ръжда ли става дума? Защото аз не съм видял такава машина за 1200 лв. За справка - евтини китайски лазери за почистване на ръжда от алиексперс са на цена от $8000. За немските Clean Laser Systems (https://www.cleanlaser.de/en/) да не говорим
Ице, за първи път чувам и за двете неща. Zinc rich epoxy, предполагам е двукомпонентен епокси грунд с цинк в него? Аз съм ОК да си делнем с някой/няколко човека/ голяма разфасовка. Искам да го направя един път и да знам, че е капсоловано като хората и ще държи... Друг доооста добър вариант е - Zinga (https://tashev-galving.com/product/006% ... 20Zinga%20 ) С такава съм мазал колонките на челното стъкло на Хондьо, без особено старателно чистене... 4-5г още няма избила ръжда, а е само тя и е на челното стъкло, където бая вода вижда...
Като се замисля, май това е най-най лесният вариант за обработка, но пък иска специален грунд над нея, защото боя не лови без него... за бомбетата, обаче е идеално... с пистолет за шегре и леко разреждане може да се напръска добре. Само се чудя, дали отдолу трябва ръждопреобразувател... по пътя на логиката - по-скоро - не, защото това се води студено подцинковане...
Може ли да споделиш повече инфо и за машинката и за Zinc rich epoxy - примерно какви популярни има (индустриални...) и дали е това, което си мисля... Иначе, за веждите - ако можеш сам и имаш възможност и време - най-добре. После ще знаеш, кой не е направил нещо и ще знаеш и какво
@ tst Не, не говоря за лазер. Това е сериозна екзотика и не мисля, че скоро ще стане масово. Още повече, че тази технология почиства окис, но не прави профил на повърхнината. Когато говорим за адхезия на покрития има два аспекта - химическа и механична. Първата е свързана с чистотата на повърхността. Втората е свързана с профила на подготвената повърхност - освен бял метал ( стандарти Sa 2, Sa 2 1/2) е желателно техниката на почистване да образува грапава повърхност със силно насечен профил (поне 50µm, желателно >70µm). Това се постига в най-голяма степен при бластиране с абразив с неравни ръбове (медна шлака, чугунен грит и др.) За момента като ефективност и производителност абразивното почистване е най-доброто. То обаче изисква техника и пространство.
@valqk Тони, машинката, за която говоря е тази: https://www.youtube.com/watch?v=WbKsdyt9B_w За плоски ламарини като на колата е супер (външно) Епоксидните покрития с цинк се използват широко от около 15-20 години, основно за праймери. Счита се, че е добър продукт ако има >85% цинк. Обикновено се покриват отгоре с епоксид или полиуретан базирани топ покрития. Трябва да гледаш на инструкцията дали може да се полага с четка, защото не всички могат. Цингата не е лоша за цената си, а Дулукса - успех с намирането по магазините За да покриеш цингата с боя трябва да премахнеш горния слой със ситна шкурка. Много внимателно. Въпреки, че от рекламата човек си прави заключение, че може да се слага директно върху ръждата - почисти колкото е възможно по-добре. Това не е ръждопреобразувател. Той (РП) е базиран на фосфорни съединения и образува устойчиви фосфати. Цинка запечатва повърхността и като метал с друга електроотрицателност повишава устойчивостта към формиране на железни оксиди. При всички положения недобре закрепените окиси трябва да се изчистят. Не се опитвай и да пълниш язви с него - дебелината на сухия филм не трябва да превишава 50-60 микрона на слой. (обикновено два слоя). Аз ползвам една друга английска фирма . При покритията има различни класове в зависимост от техниката, която се използва. Обикновено в индустрията се работи с airless spray (безвъдушно) машини, които изискват добър вискозитет и дълго време за работа на сместта. Тези поктития са от 55 до 80% СВ(сухо вещество) останалото е разтворител. Имат изисквания за влажност, степен на почистване, околна температура - все неща, които затормозяват, но цената им е поносима - 20-60 лв/м2 и са доста неприятни за здравето. Има и други покрития, които са 100% СВ, толерантни към повърхностната обработка, нямат VOC (отровни органични в-ва) и предоставят защита при доста агресивни условия. Пак се полагат безвъздушно, но изискват подгрев на шланга до 60ºC и времето за работа е 20 мин. Цената е силно отблъскваща - 200 - 700 лв/кв.м . Понеже ми остава от време на време такова съм сложил за проба директно на изгнилите ламарини на Т3-ката - еми 4-та година не е мръднало . Аз и не очаквам да мръдне, защото обикновено полагам под вода и си лепи . Подобна полимерна система ползвах и на покрива си - съчетание от алуминий/лексан/ тигли/ дърво. Навремето, когато я предлагах, никой не понесе цената. Сега съседа всяка 3-та година ме пита -" Бе ти как го направи този покрив. Не те виждам да го оправяш. Моя пак тече. На майстори ли не случих, не знам" Та както казваш - има ширпотреба, има и специални продукти. Айде стига толкова, че информацията дойде в повече
Честита коледа колеги. Да повдигна малко темата. И аз търся прагове за Outback B12 H6. Дали някъде не се продават заводски? Опцията да ми ги огъват някъде ме притеснява и предпочитам ако има готови/оригинални да си купя. Някой огъвал ли е прагове от ламарина в София? Моля да даде координати. Като цяло искам да сменя праговете и предпочитам всичко да стане на едно място, демек карам колата и я оставям. В сервиза си набавят прагове(огъват, купуват ...), монтират, боядисват ... Аз само да отида да си платя и да взема колата готова.